Nakomelingen Obelisk, wie heeft of kent er een???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lautje_adria

Nakomelingen Obelisk, wie heeft of kent er een???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 19:11

Hallo allemaal!

Ik heb sinds een jaartje een Obelisk x Ulster merrie van 4 jaar oud.
toen ik haar voor het eerst zag viel ik als een blok voor haar mooie verschijning
de eerste keer op haar rug was ook ongeloofelijk! had helemaal niet het idee dat ze nog maar net zadelmak was.
Ze was super mak en liet zich goed rijden.

Dat ging dus ook maanden goed, ik had 2 x per week les (omdat ik zelf veel begeleiding nodig had)
maar toen kwam eigenlijk haar ware aard naar boven, heel heet om te rijden super gevoelig en kan soms
beter omgedoopt worden tot een western paard zo hard dat ze kan spinnen :D

Om dat ik eigenlijk nooit goed naar haar stamboom had gekeken ben ik er nu sinds een maand achter gekomen
dat haar moeder een VOLLE zus is van JAZZ! dat verklaard voor mij al wel een hoop.
Zie stamboek: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=330445

Maar nou vraag ik me dus af hoe het gedrag is van andere nakomelingen van OBELISK qua uiterlijk lijken ze sterk op elkaar vind ik en ook qua beweging maar gedrag???

Wie heeft er ervaring met het gedrag en hoe gaan jullie daar mee om?

Ten slotte nog even een fototje:

Afbeelding

Alvast bedankt voor jullie reactie!!

lientje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 17:08

Lautje_adria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 18:41

Ah oke Thx!!

maar daar mag ik zelf niks plaatsen omdat ik een starter ben!

wel leuk om ze te lezen

petraaken

Re: Nakomelingen Obelisk, wie heeft of kent er een???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 08:29

Moderatoropmerking:
Daar er op FB geen recent topic is over Obelisk nakomelingen blijft dit topic open.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:22

Wij hebben een hele fijne merrie van Obelisk uit een Nocturn maal Uniek merrie. Zeer royale merrie en erg groot. Bewgeet niet meteen als spectaculaire, maar als ze even wil of onder het zadel loopt dan weet je niet wat je ziet! We hebben haar dit jaar voor het eerst drachtig en wel van de hengst Zambuka. Alle info over Wishfull Thinking vinden je op onze site.

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 09:27

wij hebben een obeliskx hamilton merrie 3 jaar en net gestart met het leren en zadelmak maken.
Lief beest maar wel gevoelig. Mooie verschijning denk 1.65 nu.
Als het maar met rust gaat is alles goed.
Dus over enkele maanden kan ik laten weten hoe het verder gaat.

Lautje_adria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 23:05

Mansolein schreef:
Wij hebben een hele fijne merrie van Obelisk uit een Nocturn maal Uniek merrie. Zeer royale merrie en erg groot. Bewgeet niet meteen als spectaculaire, maar als ze even wil of onder het zadel loopt dan weet je niet wat je ziet! We hebben haar dit jaar voor het eerst drachtig en wel van de hengst Zambuka. Alle info over Wishfull Thinking vinden je op onze site.

Ik heb net even naar jullie merrie gekeken, het is echt een heel ander paard om te zien, dat heeft ze dan vast geerfd van Uniek die zijn over het algemeen wat grover qua bouw. ik vind het trouwens wel prettig de wat grover gebouwde paarden.

ook leuk om te horen dat ze gedekt is mijn merrie is dit jaar ook gedekt met de hengst Ampere
Ik ben erg benieuwd wat Obelisk merries door geven aan hun veulens.

obeliskx hamilton welke Hamilton is dat? Wij hebben een 3e bezichtiging hengst Hamilton op stal staan (lijkt me sterk dat het deze is) ben wel benieuwd heb je mischien een fototje?
Veel succes met het beleren!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 08:37

Lautje_adria schreef:
Mansolein schreef:

Ik heb net even naar jullie merrie gekeken, het is echt een heel ander paard om te zien, dat heeft ze dan vast geerfd van Uniek die zijn over het algemeen wat grover qua bouw. ik vind het trouwens wel prettig de wat grover gebouwde paarden.

ook leuk om te horen dat ze gedekt is mijn merrie is dit jaar ook gedekt met de hengst Ampere
Ik ben erg benieuwd wat Obelisk merries door geven aan hun veulens.

obeliskx hamilton welke Hamilton is dat? Wij hebben een 3e bezichtiging hengst Hamilton op stal staan (lijkt me sterk dat het deze is) ben wel benieuwd heb je mischien een fototje?
Veel succes met het beleren!

Klopt ze heeft een wat ouderwetser type zonder dat ze zwaar word. Het is een mooie zeer royale merrie om te zien dat zal zeker terug komen uit haar moederlijn want dat is allemaal ouder bloed. Zeker in beweging waardeert de merrie zich erg op. Zeker interessant voor de fokkerij wat oudere degelijkheid terug te brengen. Ik ben dan ook erg benieuwd naar haar eerste veulen!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:08

Ah ik zie dat er een nieuw topic over nakomelingen van Obelisk is, dan ook hier maar even reageren. Ik heb een zesjarige Obelisk, van 1,80+ (ja je leest het goed) het is een grote vent. Hij is donkerbruin met 3 witte voetjes en zeer veel dressuuraanleg, intelligent, rittig, gevoelig, gemotiveerd en nuchter. Ik ben er dolblij mee.

Lilliputter

Re: Nakomelingen Obelisk, wie heeft of kent er een???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:41

Wij hebben in de A-jaargang een Obelisk x Gribaldi gefokt. Veulen kon heel fijn bewegen en is nu een erg leuk sportpaard geworden :)

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:48

Ik heb een bijna 6 jarige obelisk x matador een heel fijn paard in de omgang kan af en toe behoorlijk pittig zijn maar dat mag de pret niet drukken. Hij gedraagt zich soms als hengst :D dit vooral met veel merries in de buurt. Maar dit zal ook nog wel wat met de leeftijd te maken hebben. Hij kan lekker lopen al zeg ik het zelf
Afbeelding
hier had ik hem net een week op bijna 4 jarige leeftijd
Bo is 1.75 cm

elon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 19:19

Ik heb ook een obelisk x gribaldi,
Heb haar sinds maart, echt een super paardje! ze is net 7 en leert snel, Onwijs gevoelig maar tegelijk ook erg nuchter en rustig onder het zadel. ze is 1.70.

Dus het paard van lilliputter is een broer of zus van Whisper, hebben jullie misschien een foto; vind wel leuk om te zien of ze op elkaar lijken :o

coshin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 14:16

wij een hebben obelisk x statuar ruin super mooi.. heeft ook pavo cup gelopen (vivaldi is zijn naam)

natwolters

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:01

Ik heb ook een 2 weken een Obelisk gehad, een 6 jarige merrie, heb haar helaas weer terug naar de vorige eigenaar moeten doen, ze had kissing spine. Het was werkelijk een prachtig en heel lief paard ;(