Nakomelingen Pomerol

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

flower1983

Nakomelingen Pomerol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 00:47

Ik heb zelf een trakehner ruin, afstammeling van pomerol x saros.
Wie heeft of kent er nog meer paarden van pomerol, of heeft er informatie over?
Ik kan namelijk helemaal niks over deze hengst vinden op het internet.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 19:49

Pomerol : 1991, 167 cm, donkerbruin: ex Prager Fruhling

van http://www.trakehnerfreun.de/index.php? ... gste&id=48 uit een stuk over zijn vader:
Zwei Jahre später war es der dunkelbraune Pomerol, aus der Halbblutstute Parsienne von Mormone xx-Grimsel gezogen und damit selbst quasi Halbblüter, der die Körung in Neumünster mit der Zuchtzulassung verließ. Der spätreife Hengst stand nur vier Jahre im Deckeinsatz, bevor er kastriert und über die Eliteauktion in Medingen zum Spitzenpreis als Reitpferd verkauft wurde. 1.873 € gewann er in Dressurprüfungen bis Klasse S, sein Vollbruder Patrick war übrigens bis M erfolgreich. Im Jahr 2000 wurde mit Powerpoint ein weiterer Vollbruder zu Pomerol gekört und nach Frankreich verkauft. Als 5jähriger legte Powerpoint seinen 70-Tage-Test ab und verfehlte knapp die 90-Punkte-Marke, weshalb er aus dem Zuchtprogramm ausschied, ohne Nachzucht zu hinterlassen. Von nur 17 FN-registrierten Nachkommen Pomerols konnten immerhin zwei Platzierungen in Dressurprüfungen der Klasse M erreichen
Text und ©: Friederike Winkler

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:11

Heb geen info over Pomerol voor je, maar heb zelf een Aristo x Saros dus wel een beetje verdere familie van je paardje ;)

flower1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 23:15

hoi ja dat klopt. daar is ook nog wat informatie over te vinden en ik heb er nog een foto van. Maar pomerol is echt niks van te vinden. echt jammer

Bomba

Re: Nakomelingen Pomerol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:46

Ik heb foto's van Pomerol gevonden! Uit onze merrie is voordat we haar kochten ook een Pomerol nakomeling gefokt, en vandaar dat ik me werkelijk rot heb gezocht naar info over Pomerol. Zal hieronder de foto's en info plaatsen. :D

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:52

Pomerol (ex Prager Frühling)
Geboren in 1991, goedgekeurd in 1993 in Neumünster
Destijds aangekocht door Peter Smeets en Buckhard Wahler.
Het leek een zeer interessante hengst te worden, maar (ik geloof in 1998) werd hij op de veiling bij Klosterhof Medingen aangeboden als ruin. Niemand heeft ooit gesnapt waarom hij gecastreerd was en slecht voorbereid werd voorgesteld op de veiling. Hij bracht destijds 100.000 DM op en is verkocht naar Engeland.

Foto's van hem onder zadel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding