Nakomelingen van Hamlet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Robby_

Nakomelingen van Hamlet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 21:39

hallo,
zoals de titel zegt , wie heeft er hier een nakomeling van Hamlet(v. Nimmerdor). Weet ook iemand hoe zijn veulens zijn en hoe ze presteren in de sport? (Dressuur of jumping etc.) .
Ik heb namelijk een merrie van Hamlet, zij zelf is zeer groot, lang gebouwd, kan aardig draven en is niet zo een super springtalent, zelf mist wat de voorzichtigheid :)

Amarie

Re: Nakomelingen van Hamlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:42

Wij hadden een hamlet merrie daar hebben we vier veulens van.
Merrie is een plaat van een paard en geeft goede afstammelingen. Wij gebruikte haar allround dus voor zowel springen als dressuur, ze is heel wakker maar super braaf.
Op de keuring is ze 1.68 gemeten als zesjarige. Ze werd op haar sloffen ster en voorlopig keur.
Wij hebben haar verkocht en ze staat nu als leerpaard bij iemand en doet het super goed.

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 21:47

amarie: Mijn merrie is ook heel wakker, eerder schuw zelfs. Dat is een mooie maat 1.68, mijne is nu 6 jaar en is gemeten op 1.76 :=
dit is ze:
Afbeelding
Ze is nu wel zeer dik maar wordt nu al een maand niet meer gewerkt ;)
Afbeelding
Afbeelding

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 13:35

Nee schuw is ze absoluut niet, eigenlijk een echte knuffelkont en megavoorzichtig in de omgang. Dus niet per ongelijk op je voet staan of in je hand happen.
Eigenlijk is alles best behalve manentrekken dat gaat bij haar niet lukken, dus doe ik het met de schaar.
Qua springen (omdat jij aangaf dat jouw Hamlet niet zo voorzichtig is) was ze altijd erg voorzichtig maar geen paniek springen. 1.05 springen over een hindernis van 1.00 is hoog genoeg.