ik ben eigenlijk een beetje benieuwd naar mensen die ervaring hebben met een karandasj. Wij hebben onze karandasj net zadelmak laten maken en ze doet het echt super. qua karakter is ze super lief en leergierig ze pikt alles heel snel op. heb net mijn eerste les met haar achter de rug. sommige dingen zijn nog moeilijk maar ze gaat er wel voor.
Ik krijg de karandasj merrie van mijn vriendin ik denk volgend weekend voor een tijdje op stal. Zij zelf is zwanger. Merrie is super braaf, werkwillig. Het ideale karakter.... nu L2 dressuur. Verder heeft een andere kennis van mij een Karandasj ruin 5 jaar L1 dressuur, bijna L2 en gaat springen en hij had een karandasj merrie van 4, maar die is verkocht als pony en doet het super op de wedstrijden.
Mijn vriend heeft ook een karandasj, echt een super paard. Eerlijk karakter, en braaf. Wel zeer werkwillig, zowel thuis als op concours. Paard heeft altijd zin om te werken.
chesty
Geplaatst: 25-05-09 21:14
Wij hebben ook een karandasj die heeft een heel goed karakter en is heel erg werkwillig. maar ook wel een beetje 'heet' met rijden. Mijn moeder is er ondertussen Z1 mee. Ik heb wel foto's in mijn profiel staan van dat paard.
biesje
Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-09 10:08
oke, wat leuk allemaal om te horen. zo te zien zijn ze allemaal wel werkwillig en komen de karakters aardig overeen. ik ga zo ook weer lekker rijden :d
tnx
biesje
Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-09 21:04
vandaag weer les gehad op Zero ging weer heel goed. Mochten voor het eerst gaan wijken voor het been. de eerste paar keer ging ze alleen maar hard lopen. na 3 keer snapte ze dat ze opzij moest en deed ze het ook netjes, alleen wat harden omdat ze nog steeds dacht dat ze ook naar voor moest haha. gaan we dit maar eens vaker oefenen. mijn startkaart ook al binnen gekregen. vind het toch knap dat als je er over nadenkt ze in april nog niet eens zadelmak was en nu al zo goed is dat ik kan gaan starten haha. ik ben met mijn andere paard al 2 jaar bezig en die loopt nog steeds niet zo mooi als Zero. haha.
me is happy en trots :d
Aukelizzy
Geplaatst: 17-07-09 12:26
Ik heb een Radar x Karandasj merrie. Mooi paard om te zien, goed bewegen, redelijk springen, maar een verschrikkelijk moeilijk karakter! Héél sensibel.
wij hebben er 1 op stal staan 2 jaar oud, heel lief beestje . zwart van kleur, en wel een echt pittig ding
Otango
Geplaatst: 20-07-09 18:48
Ik heb een 4-jarige merrie van Karandasj x Monaco Zwartbruin met onregematige kol en 4x wit sokje. Superrr braaf, loopt overal langsaf, super werkwillig karakter, ruime gangen, en springt graag..
biesje
Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-09 20:51
die van mij is dit jaar 5 geworden maar in april pas begonnen met zadelmak maken. had vandaag weer les en ze pak alles echt heel leuk op, dus we zijn weer stapje verder gegaan. vind ze dan wel moeilijk maar ze doet het. wel ik heb nog niet met haar gesprongen. weet wel dat ze vrijspringen echt heel leuk vind. ze heeft vorig jaar ook een veulen gehad van Tolan R en die lijkt qua gedrag en uiterlijk echt heel veel op mama. wel leuk om te zien.
KambiusH
Geplaatst: 20-07-09 20:54
wij hebben 3 karandasj afstammelingen, 2 ruinen & 1 merrie..
Allemaal waren het echt een HEL om in te rijden! We waren zeker een halfjaar bezig om alleen al normaal een zadel op hun rug te kunnen leggen en te longeren zonder te bokken.. Ook met springen begonnen ze allemaal erg stram.. ze wouden geen enkele balk aanraken, deden ze dat wel.. gingen ze 2 weken in de stop.. Gelukkig is dat er nu helemaal uit en springen ze allemaal ABNORMAAL!! ze doen echt goed hun best voor je en klappen hun beentjes netjes in.
Wat wel apart is, is dat 2 van 3 die errug groot zijn, en eentje van de 3 errug klein.. Haha, maar ze zijn leuk hoor!!
biesje
Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-09 21:12
ja die van mij was ook erg lastig met zadel maar met veel engelen geduld is het wel rustig gelukt. nu doet ze nog steeds wel lelijk met opzadelen maar verder niets. springen moet ik nog mee maken dus ben benieuwd. die van mij is 1.62 maar dat komt ook door haar moeder. dat is namelijk een jasper en die blijven vrij klein.
biesje
Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-09 22:56
foto's van mijn karandasje zijn trouwens te bewonderen in ITP. met de titel: vervolg Zero Tolerance (karandasj x Jasper)
Ziolette
Geplaatst: 22-07-09 10:54
Wij hadden een Karandasj x Able Albert xx, helaas op te jonge leeftijd ingeslapen nav traumatische ataxie opgelopen na een val. Merrie was supernuchter, werkwillig, echt een schat van een dier in de omgang. Mooi model, fijn lopen, voor ze viel kon ze een goeie sprong maken, ze was alleen erg klein. Ze was amper 1.58 toen ze 4 was. Toen ze 1 maand onder het zadel was, kon ik haar al alleen mee nemen op buitenrit door de polder en het dorp, dat tekent wel hoe nuchter ze was. Als ik nog aan DV kan komen gaat haar halfzuster (zelfde moeder andere vader) volgend jaar zeker onder Karandasj. Haar zus heeft meer maat dan haar moeder, dus wat dat aangaat durf ik de gok wel te nemen. Ik heb er meerdere gezien van Karandasj, stuk voor stuk fijne sportpaarden.
biesje
Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-09 19:35
ik heb nog een jaarling staan van mijn karandasj merrie. is een Tolan R x Karandasje 2 druppels water haar moeder. qua gedrag en qua uiterlijk.