Nakomelingen Cardento

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rensju

Nakomelingen Cardento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 15:56

Hoi!

1.5 maand geleden heb ik samen met mijn zus een paard gekocht,
een Cardento x Ahorn. Het is een merrie met een verleden, maar ik heb het idee dat er een gouden paard achter zit.
Nu heb ik nog niet veel(zeg maar geen) paarden gezien van dezelfde vader, dus ik ben erg benieuwd!
Kunnen jullie dan ook wat meer vertellen over wat ze kunnen en hoe het karakter is?

Een fototje:
Afbeelding

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:06

Ik heb 2 Cardento's (merries), komen allebei uit een volle zus van Concorde. De ene is 5 en loopt L springen, de andere is 4 en pas net zadelmak. Zijn hele fijne betrouwbare paarden, wel zijn ze allebei een beetje bangig terwijl ze eigenlijk toch geen gekke dingen meegemaakt hebben (m'n andere paarden hebben dat ook totaal niet!). Die 2 van mij zijn echt heel aanhankelijk en als ze je eenmaal kennen doen ze ook alles voor je! Hier een foto van de 5-jarige:

Afbeelding

Leuk om zo wat meer Cardento's te zien, hier in het zuiden kom ik er echt bijna geen tegen!

rensju

Re: Nakomelingen Cardento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 11:58

He wat leuk dat je reageert!
Ik kreeg bijna het idee dat ik een 'zeldzaam' paard heb ;)
De hoofden lijken echt op elkaar :)
De mijne is ook bangig, mede door haar verleden dus.. Maar wie weet zit het ook wel in het karakter..
Heb je die 2e op 4 jarige leeftijd ingereden? Want die van mij is nu 3, en zo slungelig! Groot lichaam en weinig bespiering..
Leuk om te horen dat ze voor je willen werken :)

Ik hoop er ook nog meer te zien!

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 00:01

Ja de 4 jarige is net zadelmak! Doet het wel fijn. Die schimmel was ook heel slap in het begin, dan maakte ze ook stomme fouten in het parcour maar nu is ze veel sterker aan het worden en loopt ze bijna elke week foutloos! De 4 jarige is van zichzelf wel iets sterker maar toch ook nog wel een beetje slungelig! Zal morgen eens kijken of ik een filmpje van de 5 jarige op de pc kan krijgen.

Het zijn allebei wel echt hele aanhankelijke paarden, maar dat lieve enzo komt ook wel van de moeder. Hebben er nog wat andere paarden van en die zijn ook zo.

Misshis hier op bokt heeft geloof ik een jaarling van cardento.