Heeft er nog iemand een Balzflugje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jes_Lacoste

Heeft er nog iemand een Balzflugje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 21:24

Heeft er nog iemand paarden van Balzflug en zijn ze ook zo gevoelig?

Groetjes

sSanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:07

Ja, Ikke!!

Ik heb een merrie, Balzflug x Zeoliet, ze is 10 jaar en ik ga binnenkort M2 dressuur met haar starten.
Ze is super gevoelig, absoluut niet de gemakkelijkste met rijden, maar je leert er wel echt super veel van!
Ik heb ook met haar gesprongen, ik sprong L, alleen ik kreeg te veel schrik en ben met toen toe gaan leggen op het dressuur.
Maar ik wil binnenkort toch graag weer ´n keer gaan springen, want ze vind het gewoon echt super leuk en ik stiekem ook wel!

Over haar karakter:

Ze is super snel op haar teentjes getrapt, snel gepikeert (of hoe schrijf je dat), ze is echt een dametje op naaldhakjes!
Ze is heel eerlijk, maar zal zich niet overgeven, je moet echt met haar samen werken, want als je haar probeert te dwingen dan vergeet het maar want ze geeft nooit en te nimmer op!!
Daarbij is ze dus ook nog 'n echte merrie en dus een beetje 'n trutje.

Met dressuren is ze af en toe super vervelend, maar gewoon door gaan niet boos worden en gewoon blijven lachen!
En in het verkeer kun je geen betere hebben, nergens van verschieten, vrachtwagens, tractors ze vind alles best zo lang jij haar het gevoel geeft dat 't allemaal niet eng is!
En met springen is ze vrij hevig, ze wil het liefst volle gas op de sprong af!

Als je meer wil weten hoor ik het wel!
Ik zou wel wat meer over die van jou willen weten!

x Sanne

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 08:17

Hallo,

Ik heb nog één Balzflug fokmerrie. De ander balzflug merrie is helaas enkele weken geleden tijdens de bevalling overleden. Het zijn inderdaad vaak wel gevoelige paarden, maar ook ontzzettend lief en mee werkzaam. We hebben er alleen maar positieve ervaringen mee. Foto's van hen en hun nakomelingen zijn te vinden op onze site www.mansolein.com

Ketaki

Re: Heeft er nog iemand een Balzflugje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:52

suzanne f. heeft verschillende balzflug nakomelingen gereden.
pb haar eens

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:44

Ik heb een Havidoff x Balzflug ruin.Inderdaad een gevoelig type.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 11:04

Ik heb sinds februari een Balzflug aan moeders kant, vader is Gribaldi. Een ontzettend gevoelig dier, zowel met rijden als in de omgang. Maar wel leuk om van te leren, consequent is het sleutelwoord bij hem. Zijn moeder (Balzflugmerrie dus) schijnt niet zo'n lievertje te zijn geweest, vooral met rijden niet, maar daar weet ik verder niks van. Mijn ruin is eigenlijk een lieve goedzak, maar hij laat het wel duidelijk merken als hem iets niet zint...;)

deCent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 11:23

Mijn paard zijn opa is toevallig wel Balzflug.
Vader is de hengst Nero. Moeder van Visioen.

Ik lees hier wel een hoop herkenbare karakterpunten!
Hij is heel sensibel, wat in je voor- en nadeel kan zijn... In de dressuur vind ik het een absoluut pluspunt meestal. (Soms is hij me even voor)
Dwingen heeft geen zin, dan wordt hij een beetje link. Maar aangezien het een heel welwillend paard is, is dat eigenlijk ook niet nodig. Als je hem maar in zijn waarde laat op een consequente manier!

Plienar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:52

ik ken iemand met een Balzflug, fijn zwart paardje:)
idd gevoelig

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:32

Ik heb ook een balzflug..
De beschrijvind die sSanne geeft "Ze is super snel op haar teentjes getrapt, snel gepikeert (of hoe schrijf je dat), ze is echt een dametje op naaldhakjes!
Ze is heel eerlijk, maar zal zich niet overgeven, je moet echt met haar samen werken, want als je haar probeert te dwingen dan vergeet het maar want ze geeft nooit en te nimmer op!!
Daarbij is ze dus ook nog 'n echte merrie en dus een beetje 'n trutje"
Komt overeen met die van mij..
Springen wilde ze eerst niet maar ben dara nu ook lekker mee bezig
Mijn merrie is ondertussen alweer bijna 15.. :)

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 10:51

Ik rij sinds kort een Balzflug nakomeling erbij, het is een fijne paard die graag wil gaan werken en wat jullie omschreef is het zeer herkenbaar. :j

Die van mij reageert op alle geluiden, ik denk dat hij een heel scherp gehoor heeft en dan houdt hij ook in het gaten waar het vandaan komt. Dat wordt nu steeds minder, dat komt omdat ik zelf zwaar slechthorend ben en ik reageer zelden op geluiden.

Het belangrijkste term is idd dat hij in waarde moet gelaten worden, respect en alsnog zeer consuquent zijn. Ook moet je blijven lachen op het paard, als je banketstaaf voelt dan gaat het rijden ook niet goed. Ik hoop dat ik veel zal leren van hem want hij kent tot piaffe en passage.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:59

Ik heb een BalzflugxAmorxExkurs ruin gehad...en weer snel geloosd na een half jaar. Mooi beestje, reed ook fijn als hij het deed tenminste. Maar absoluut een moeilijke, snel op de tenen getrapt, snel over de zeik, lelijk doen als hij daar zin in had. Een enorme gebruiksaanwijzing dus! Ik heb nog geprobeerd dmv grondwerk er wat van te maken maar dat is niet gelukt helaas. Op de grond werd hij er wel liever van maar onder het zadel bleef het een spook.
Mijn vriendin heeft een BalzflugxVasco ruin en die is heel anders. Ook wel gevoelig en makkelijk nerveus maar wel braaf en lief, altijd voor je willen werken. Die rij ik nu omdat ze zwanger is en dat vind ik een fijn paard. op dezelfde stal staat een BalzflugxVesins ruin en dat is ook een schat van een dier en ook een hele makkelijke in de omgang.
Het is dus heel verschillend en volgens mij ligt het ook alles(zoals bij elk paard) aan de manier waarop een dier van jongs af aan al in de hand geweest is en opgevoed is.

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:56

Heb ook een Balzflug. Aan moeders kant is ze van Graff Gotthard. Nu 15 jaar jong en 1.76 hoog. Zeer gevoelig, maar wel erg lief en verzot op werken. Ze is wel ook behoorlijk éénkennig. Foto's kan je vinden in m'n profiel.

Becky_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:29

Ik heb sinds kort een Dreamcatcher x Balzflug merrie. voor foto's zie profiel. Het is een gevoelige merrie je hebt ook wat overtuigingskracht nodig om mevrouw in beweging te krijgen. Vind verder dat ze wel echt een super karakter heeft dr zit niks van gemenigheid in en dat vind ik het belangrijkst.
Enige als ze loopt is het wel een tuttig ding om te zien haha

Renates85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:03

Ik heb ook een balzflug, een merrie.
Ze voldoet aan de eigenschappen die ssanne al beschreef. Snel op teentjes getrapt. Tijdens het lessen denkt ze graag mee, dit kan in het voordeel werken maar ook in het nadeel.

Verder is ze in de omgang een super lief paard! Het is een echt gevoelspaard, ben jij zenuwachtig dan is zij het ook, ben jij ontspannen dan is zij het ook!