Paarden met vader Township xx

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Paarden met vader Township xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 12:35

Ik kwam net een topic tegen dat ging over de hengst Township xx, ook de vader van mijn BWP, maar die is helaas geslotterd. Vandaar het nieuwe topic, omdat ik benieuwd ben van jullie ondervindingen. Zowat 80% van de op de manege gefokte paarden zijn Townships. Beauty is één van hen. Het valt me enorm op, zowel aan mijn eigen merrie dan aan de andere Township-gefokte paarden op de manege, dat het erg actieve en temperamentvolle beestjes zijn. Snel schrikken van normale dingen, zoals die van mij soms uitspookt. Maar ik geloof dat als je er echt goed mee werkt en je veel geduld opbrengt, het paarden zijn met een hartje van goud. Dit zijn natuurlijk mijn ondervindingen van zijn nageslacht.

Ik zoek verder nog informatie en fotos van Township. In Beauty's papieren staat hij als BWP vermeld, maar sommigen beweren dat hij niet 100% BWP is. Verder ook de leeftijd en eventueel goede sites. Bij voorbaat dank.

Springfoto Township xx :
Afbeelding

odulnetga

Re: Paarden met vader Township xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 18:10

Township xx is dus een volbloed. Hij is bij het BWP goedgekeurd geweest als dekhengst.

odulnetga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:09

Hij is geboren op 20-03-1983

odulnetga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:20

Hij is gefokt in het Ballykisteen Stud in Ierland

odulnetga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:21

Heeft 3 rennen gelopen zonder zich te plaatsen

wechelshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 13:29

info over township xx:

TOWNSHIP XX
1508 HGT BWP
001508 BWP

Iers gefokt
Eigenaar : De Winter Roger - St Katelijne Waver (B)
° 1-01-1983 - 166cm - donkerbruin

Afstammingsrapport:
Township was door zijn uitzonderlijke bewegingen van stap,
draf en galop, zijn overtuigende springtechniek en
enorm vermogen de favoriet nr 1bij de hengstenkeuring van
11 maart 1989. Samen met Landadel behaalde hij een
gedeelde tweede plaats met 75%.
Deze hengst munt uit door zijn uitgesproken volbloeduitdrukking
van adel en kracht, zijn korrekt exterieur, zijn lange lijnen en
glashard beenwerk.
Township zijn vader Dunphy XX werd wegens zijn succes als
"Miler" na 2 jaar ingezet voor de fokkerij.
Zijn grootvader Riverman XX schitterde in de klassieke afstanden.
Zijn grootvader langs moederszijde Pall Mall XX is een "Stayer"
die heel veel prijzen won.

PS. Township is ook de vader van enkele paarden
van Karin Donckers, de bekende belgische militaryruiter.

hier vindt je zijn volledige afstamming:
http://www.wechelshof.be/merries/pacha/ ... _pacha.htm

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 13:12

Ik heb kort een Township-nakomeling gereden en ik vond het een echte volbloed om te rijden: heel gevoelig, sensibel, snel beledigd, loperig en druk, maar geen seconde oneerlijk.

Voor de botte of onrustige en ongeduldige ruiter een absolute klotebok denk ik, maar met rust, kalmte en respect een gouden paard.

odulnetga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 15:37

De afstamming die op wechelshof staat is niet correct, en V E R R E van volledig als je weet dat iedere volbloedsafstamming terug te vinden is tot rond 1700.

odulnetga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 15:46

En zoals ik al genoteerd had; hij is effectief geboren op 20-03-1983 en niet op 01-01-1983; dat is een notering voor de gemakkelijkheid omdat internationaal overeengekomen is dat alle paarden verjaren op 01-01 van het jaar (uit de tijd dat er nog weinig afstamming opgevolgd werd).

odulnetga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 16:38

Dat "afstammingsrapport" heb ik niet gelezen in een BWP-artikel, en met 72% was hij de vierde. Zijn rapport van de afstammelingen in 1991;

Deze volbloedhengst diende zoals alle volbloeden, jaarlingenen veulens te tonen, dit om de fokwaarde een jaar vroeger te kunnen inschatten.
A. Jaarlingen: Zelden was een zo uniform lot jaarlingen te bekijken. In het oog springend is de veredelingskracht van deze volbloed. Overwegend weet hij zijn mooie donkerbruine kleur mee te geven. Jaarlingen met een mooie schofthoogte, een edel niet te klein hoofd, lange corredt aangezette hel, lange schuine schouder met voldoende schoft, niet te korte rug overgaand in een zacht hellend kruis. Fijn beenwerk met een soms iets lichte voet die in de uitgroei nog zal dienen te verzwaren. De beweging kenmerkt zich door ruimte en lichtvoetigheid. Misschien hadden wij de gewrichten nog iets meer uitgesproken gezien.
B. Veulens: De veulens vertoonden steeds meer adel dan hun moeder. Soms kwam uit een doodgewone, doorsnee moeder een chique veulen. De bewegingen zijn licht en vederend. Bloedinbreng in de positieve zin. Ook hier een uniforme reeks langgelijnde veulens met de veel gevraagde donkerbruine kleur.
Conclusie: Een echte raceur, die steeds adel en beweging meegeeft. Hij kreeg een positief advies.

wechelshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:40

ter info:
@oduinetga : als ge gewoon op de laatste naam klikt komt er een
andere pagina en die gaat gewoon verder :-)
natuurlijk niet tot 1700, bij mij gaat het gewoon om de merrie haar afstamming en is het hier niet relevant om tot 1700 terug te gaan...

het afstammingsrapport is van de fiche uitgegeven door het bwp zelf....

odulnetga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:17

Hallo Wechelshof,
ik begrijp best dat het niet relevant is om tot 1700 terug te gaan, maar de afstamming van UW paard is -zover ze te zien is zonder doorklikken- op 2 plaatsen fout. De aangevoerde afstamming van Malapert xx en die van Sophronia xx is niet correct.
Wat is die "fiche" "uitgegeven" door het BWP "zelf"?
Ik vind uw site en de doorklikmogelijkheid heel goed van opbouw, waar komt eigenlijk al die "achterliggende" informatie vandaan?