Wie heeft er een Purioso?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NehnaDagmar

Wie heeft er een Purioso?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 14:55

Ik ben erg benieuwd of hier nog mensen op bokt zijn die een directe afstammeling van Purioso hebben of rijden! Ik kon wel een topic vinden, maar daar reageren heel veel mensen waarvan Purioso ergens aan moederszijde zit of 3 generaties terug, ben eigenlijk wel benieuwd naar de 'volle' Purioso's, vandaar een nieuw topic :)

Ik zal zelf maar beginnen; ik heb een 15 jarige PuriosoxTolbert, hij is in het verleden Z2 geweest en nu mijn leerpaard. Mac is een heel erg lief paard, zelfs toen hij nog klophengst was. Nu hij gecastreerd is, is hij nog rustiger en liever geworden. Ook onder het zadel is hij erg braaf. Hij kan soms wel wat een held op sokken zijn, hij schrikt eigenlijk nooit, maar kan soms door de baan 'sluipen' hihi :)

Nou, barst los :D

Lante

Re: Wie heeft er een Purioso?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 23:52

Ik heb vroegah wel een Purioso gereden, was Z2 dres. met wp (niet met mij) en Keur, preferent, sport dus, prestatie merrie.
Gralda heet ze. Ze had super goeie veulens, heel allround. Ze liepen allemaal of Z2 dressuur (Maaike SAH, Luca, Ovarius) of ZZ springen (Koosje). Het is een heel lief en makkelijk paard, zwart. Ze is nu al behoorlijk op leeftijd, maar ziet er nog steeds top uit en krijgt nog steeds elk jaar een veulen. :)

Daarnaast kende ik ook een vos, een hele grote ramsneus en heeeel veel wit. Wel erg goed bewegen, maar erg veel bot; dikke gewrichten e.d. Echt een mannen-paard en heel anders dan de merrie hierboven.

Syllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 17:52

hehe, eindelijk mensen die ook een purioso hebben :D Ik heb zelf ook een 17 jarige lichtbruine purioso x pion. Kelando heet hij en het is een schat van een paard, echt mijn maatje. Maar je moet meneer wel in zijn waarde laten en hem respecteren. Met rijden is hij niet altijd even makkelijk maar dat komt ook mede doordat hij hiervoor niet goed gereden is. We zijn inmiddels alweer een aantal Z2 en hebben ook tegen de 50 winstpunten aan dus het wordt weleens tijd om ZZ-licht te gaan starten. Na een wedstrijd-stop van ongeveer 3 jaar waren we vorig jaar weer met goede moed begonnen maar helaas heeft Lando vorig jaar meer stil gestaan dan gelopen. Nu zijn we weer lekker aan het trainen dus ik hoop dat dit jaar echt ons jaar gaat worden!!

Ik heb zelf een purioso-hyve aangemaakt, maybe leuk als je ook lid wordt? www.nakomelingenpurioso.hyves.nl ;) Als je nog meer foto's wilt zien en ik zou ook erg graag foto's van jouw kanjer willen zien dan kan je je ook aanmelden op mijn eigen hyves www.nederveentje.hyves.nl

xxxies
Syl

Andjena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:13

Hoi Ik heb ook een purioso merrie (Purioso x Cavalier) O'Racy is superlief, mega knuffelig, goudeerlijk en sensibel. Er staan wel wat foto's in mijn profiel maar dat zijn niet de beste (mevrouw is niet zo fotogeniek)

DonnaKanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:36

ik heb een vosmerrie purioso x nimmerdor x notaris. niet zo groot maar wel erg braaf karakter. ongeveer op L niveau gereden ze wordt nu gebruikt voor fokkerij en is nu 15 jaar geloof ik.

Syllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:13

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:56

ik rijd een purioso al jaren, meestal met vakanties e.d, maar dat is een heel lieve merrie van 18 jaar, maar als je dr aan t werk zet wordt het een draak als in: omhoogkomen stampen omdraaien

Syllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:45

Hai Jublover,

Heb je misschien foto's van deze merrie? En als je het leuk vindt dan kan je ook lid worden van de purioso-hyve en daar je je ervaringen mede delen :) www.nakomelingenpurioso.hyves.nl

Groetjes

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 15:50

Hee wat leuk al zoveel reacties! Ik herken wel veel in jullie paarden, qua uiterlijk, maar ook qua karakter. Die van mij is ook superlief en echt mijn maatje, maar hij kan ook echt beledigd zijn als ik bijvoorbeeld een week niet gereden heb.
Met rijden is hij super, heel erg braaf, maar wel super werklustig!
Hier een foto van de mijne:
Afbeelding
Afbeelding

Voordat ik hem kocht was hij heeeel erg mager en had 0,0 spier, dus hij is nog wat aan de dunne kant en onbespierd, maar ben al erg trots op hem nu :)

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:41

Afbeelding

Afbeelding

al wel wat oudere foto`s

merrie wordt ditjaar 18

JoycexTara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 22:30

Hoihoi,

Ik ben nu sinds 2weken de trotse eigenaar van een merrie nakomeling van Prusioso!
Het is echt net der vader kwa bouw en kleurstelling:D
Ben der hellemaal bij me :D

NehnaDagmar schreef:
Ik ben erg benieuwd of hier nog mensen op bokt zijn die een directe afstammeling van Purioso hebben of rijden! Ik kon wel een topic vinden, maar daar reageren heel veel mensen waarvan Purioso ergens aan moederszijde zit of 3 generaties terug, ben eigenlijk wel benieuwd naar de 'volle' Purioso's, vandaar een nieuw topic :)

Ik zal zelf maar beginnen; ik heb een 15 jarige PuriosoxTolbert, hij is in het verleden Z2 geweest en nu mijn leerpaard. Mac is een heel erg lief paard, zelfs toen hij nog klophengst was. Nu hij gecastreerd is, is hij nog rustiger en liever geworden. Ook onder het zadel is hij erg braaf. Hij kan soms wel wat een held op sokken zijn, hij schrikt eigenlijk nooit, maar kan soms door de baan 'sluipen' hihi :)

Nou, barst los :D

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 11:31

Hoi Tequil,
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! En wat leuk nog een Purioso, heb je al een leuke foto?

JoycexTara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:40