Hengst Valeur D of Avaleur of Valeur...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mental11

Hengst Valeur D of Avaleur of Valeur...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 19:14

Hoihoi,
Ik ben op zoek naar foto's en info over deze hengst.
Het is een zoon van Abgar XX, welbekend om (het doorgeven van) een niet bepaald perfect uiterlijk (krom achterbeen, onderhals), lastige karakters en laat rijp. Eenmaal voor je gewonnen schenen de nakomelingen tot geweldige prestaties in staat.
Valeur/Avaleur heeft onder de naam Valeur D internationaal gesprongen onder Wout Jan van der Schans.
Tot zover wat ik over deze hengst weet.
Ook ben ik geinteresseerd in inlichtingen en foto's van familieleden!
Er staat hier een dochter van hem, foto's volgen nog (eerst wat beter weer om goede foto's te maken)

goeroe

Re: Hengst Valeur D of Avaleur of Valeur...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 00:35

Heej! Haha! Ik zal je nog even e-mailen binnenkort over wanneer we afspreken Vork maar ik kwam dit topic tegen.

Wat ik zo gauw kon vinden is dit: http://www.allbreedpedigree.com/index.p ... _font=1&l= maar het zou me niet verbazen als jij dit deels zelf hebt aangemaakt, klopt dat? Ik hoop van niet, dan heb je tenminste nog iets aan mij. Huilen van het lachen

Ik ben trouwens wel ontzettend benieuwd naar hoe je nieuwe paardje er uitziet, dus ik hoop dat het snel mooi weer wordt. Knipoog Fijne feestdagen ook nog! Haha!

mental11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 14:23

Dat is haar inderdaad, ze heet nu Dana Leva, maar op papier dus Una.
Blijkbaar is er weinig info en al helemaal geen foto materiaal van Valeur D (noch van de moeder van Una/Dana) te vinden. Jammer hoor.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:43

De hengst heeft verschillende namen: Avaleur, Valeur, Valeur D, Westfalia Valeur D.
Ten tijden van van der Schans heeft hij als ruin gesprongen.
Op deze site is er een kleine foto:
http://www.prestatiefamilies.nl/include ... rbeeld.pdf

Betreft merrie: (sterk vermoeden dat zij het creme gen draagt) = CREMELLO!
Op deze pagina (onderaan) is een foto van een zoon: 2e bez.NRPS Kreamh: http://www.connemara.nl/algemeen/foto7.htm
Nog een dochter: http://www.lemaponies.ch/fr/main.asp?index=51&ID=3
Show foto: reeks winnaar: dochter: http://www.connemara.nl/db/foto/rivella260807.jpg

mental11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 19:52

Hey gaaf!
Ja de moeder zal best een aparte kleur hebben, Dana Leva is zelf namelijk valk (donkere valk).
Maar op de paar foto's die ik had gevonden van Valeur D, was hij donkerbruin...?
Hij is ook ná zijn sportcarrière bij vd Schans door de Zonnehoeve gekocht en bij de merries geplaatst (heb de fokker van Dana, Piet van IJzendoorn zelf gebeld hierover). Dus Valeur kan onder vd Schans onmogelijk een ruin zijn geweest.
Weet jij meer Peterina?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:38

Dan kan ik alleen concluderen dat of de berichtgeving verkeerd was, of de schimmel ruin genoemd Valeur D onder vd Schans niet dezelfde is dat jij bedoeld (logisch eh! :D ) en dat die vermeld op paardenfokken ook niet is wat je bedoeld (http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=173278).
Wij zoeken verder ........

Avaleur wordt beschreven als een schimmel en ruin op verschillende links ... maar heeft blijkbaar ook gedekt, tenminste DE Agar x Natoechi nakomeling.
Hier op de Finse site (Sukuposti.net horsedatabase): wordt Avaleur (Valeur) ook vermeld als schimmel.
Op dezelfde site een vol zus van uwe merrie: Bye Bye v.d. Zonnehoeve, valk, 1999: http://webs.kampusdata.fi/sukuposti.net ... ero=593612
http://webs.kampusdata.fi/sukuposti.net ... 007jh4.jpg

Weet je 100% zeker dat de 'bruine' Avaleur bij Piet van IJzendoorn dezelfde is als de schimmel bij KWPN geregistreerde Valeur die onder vdSchans heeft geprongen? Zou het misschien een vol broer kunnen zijn uit dezelfde combinatie Agar x Natoechi ??????

mental11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 18:24

Goh wat tof dat je meezoekt!
Ik heb de fokker niet naar de kleur gevraagd, dat kan ook schimmel zijn geweest. Dat lijkt me dan wel kloppen, gezien wat jij gevonden hebt.
Maar hij is wel nà zijn springcarriere bij vd Schans, bij Piet van IJzendoorn terecht gekomen en heeft diens Connemara's gedekt.
Ik heb de papieren hier liggen (zie http://www.allbreedpedigree.com/index.p%20...%20_font=1&l=).
Wow, die zus lijkt sprekend op Dana!
Maar dan getraind en gegroomd. Dana is pas net uit het wild bij ons, we zijn al blij als ze een boterham uit onze hand wil eten. :D
Ik zal meneer van IJzendoorn nog eens bellen en vragen naar de kleur. Die zus is dan ook een fokproduct van hem. Zijn stoeterij heet 'De zonnehoeve'. Je hoort nog wat hij me aan inlichtingen kan geven. Ken jij familieleden van Dana, of waar komt je interesse eigenlijk vandaan (behalve behulpzaamheid -waarvoor dank!- uiteraard)?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:37

Ik vind Connemara's gewoon geweldig sportponies! Een van mijn eerste ponies was een Connemara x engelsvolbloed en dat was zo'n super dier op alle vlakken!! Wij hebben ook Connemara x arab gehad ... en in tegenstelling tot wat je zou verwachten was dat een hele koele kikker, echt bom-proef, wel klein van maat maar zo lief, een echte kinderpony!
Als ik niet in de warmbloed zat zou ik Connemara ponies fokken ... dan wel met kleur wel te begrijpen! ;)

mental11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 03:08

Ik heb er een met kleur dus (donkervalk), driekwart Eng volbloed x Connemara, zoals je hebt gezien. Maar ik ken inderdaad geen paarden zonder kleur en heel weinig kleurloze ;)
Ik zal eens wat foto's posten op mijn profiel. Ik heb er nog niet veel kunnen maken, eerst was het grauw weer, daarna was ik het toestel verloren! Nu moet ik maar weer met mijn analoge toestel aan de slag, maar dan duurt het even voor je de foto's hebt. *-:)
Ze heeft gisteren boterhammen uit mijn hand gegeten, brokjes van mijn hand gesnoept en tenslotte rozijntjes (was toevallig het laatste eetbare dat ik in mijn jaszak had en het moment was te mooi om op te staan en wat anders te halen, met risico dat ze dan niet meer wilde). Ik heb er heel lang op zitten wachten, knielend op de bevroren grond. Op het laatst was ze maar 30 cm verwijderd, onze ademwolkjes kwamen bij elkaar. Dat is echt te gek gaaf! Ze is nog maar 2 maanden uit het wild, waarvan 1,5 bij mij op de wei. Succesmoment! *\o/*
Ze heeft de eerste dagen overigens laten zien dat er wel degelijk verschil is tussen spring-gefokt en dressuur-gefokt. Sjongejonge, die ging uit stilstand een partij de lucht in: onvoorstelbaar! :wow: Met vier benen recht omhoog en dan ook serieus hoog, soms ook met een soort draai erin, ze was echt acrobatisch (en clownesk) bezig!
Maar verder moeten we elkaar dus nog beter leren kennen en dan zien wat er voor moois ontwikkelt. Ik heb er wel alle vertrouwen in dat het mooi zal zijn. :D
Ik ga nog verder zoeken, maar moet t/m maandag even hard buffelen om een les voor te bereiden. Daarna meld ik me weer, hopelijk met meer nieuws over Valeur D/Avaleur. Bijvoorbeeld zijn kleur!

jet1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:33

valeur is na zijn carriere met wout-jan als 18 jarige in de l springen gestart, omdat hij nog wat te entousiast was voor zijn ruiter is hij verkocht aan de zonnehoeve waar hij als 20/21 jarige oude sneewwitte heer aankwam.
hij heeft hier n jaar of 4/5 gedekt tot hij hier is overleden in het najaar van 2002.
het was een hele lieve en vrolijke hengst (hij is nooit gecastreerd!) ook een heer bij de dames waar hij in de zomer bij liep.
piet heeft nog wel foto's van hem.
ik had mijn paarden daar staan toen en heb 3 veulens van valeur gefokt, hij fokte beter dan abgar heel constante kwaliteit, goede bovenlijn, karakter, beweging, benen en heel goed springen.
wie is de moeder van je pony? misschien ken ik haar en kan ik je wat over haar vertellen.
valeur heeft met wout-jan 2x de derby van eindhoven gewonnen en heeft 175.000 gulden bij elkaar gesprongen. als je meer wil weten laat maar horen

als je pony valeurxconn is, is hij 1/2 conn 3/8 volbloed 1/8 warmbloed, in connemaras zit wel volbloed maar dat is al generaties terug en zal nooit een merrie geven met 1/2 volbloed, valeur was zelf 3/4 volbloed.... tja, heb dr zelf 3 van die cocktail gehad, en ben heel blij met t resultaat!
valeur heeft geen verdunningsfactor dat moet van de moeder van je pony zijn gekomen, zij hoeft geen aparte kleur te hebben gehad, gewoon n schimmel kan ook. bruin met verdunningsf wordt valk, finny vd zonnehoeve bv is n schimmel met deze factor, hij is valk geboren.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 01:07

Ik lees nog stiekem mee en ben erg benieuwd naar de foto's! O:)

jet1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:44

tja... ik heb ze jammergenoeg niet meer, maar bij de zonnehoeve hebben ze er best veel ook filmpjes met wout jan (niet digitaal)
hij was net een elastiekje, tot op het laatst, heel soepel, los, 3 goede gangen en echt altijd vriendelijk met de oortjes erop! kinderen konden ermee tutten, hij was erg voorzichtig of je ernaast stond of op de sprong. we lieten die ukken niet alleen hoor maar hij vond dat gewoon gezellig, lekker tutten.
zo jammer dat het steeds moeilijker werd om hem een beetje fatsoenlijk de winter door te krijgen, hij kreeg veel warme slobber etc maar op het laatst was hij gewoon op. hij heeft lekker de laatste zomer met een paar lieve merries bij huis in de wei gelopen tot ze moesten beslissen dat het echt het zover was. hij kwam niet meer aan en dan nog weer zon winter....dat had deze heer echt niet verdient.

jet1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:36

het was even graven in mn geheugen over sandy, ze was een cremello (lijkt een beetje albino)
ze heeft iig een goedgekeurde zoon gehad: radetski vd zonnehoeve vader was ilshi vd leliaard
hij is als 5 jarige gecastreerd en heeft niet veel gedekt (iig een seizoen bij de lelliaard) hij is ook een donkere valk.
ik heb een foto gevonden van rivella vd zonnehoeve, een volle zus van radetski: http://www.connemara.nl/keuring/keuring2007foto2.htm
ik ben bang dat je van sandy weinig fotos zult vinden, ze is voor zover ik weet nooit zadel mak gemaakt. als er al fotos zijn zal je dat bij piet moeten vragen....(ze heeft weinig bij huis gestaan, altijd natuurgebieden, leuk koppie had ze wel!)
sorry dat ik niet meer voor je heb

mental11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 00:55

Late reactie want ik was met skivakantie.

Dank je wel Jet, dat is al hartstikke veel!
Dus Valeur was wel een schimmel. Je kunt me veel positiefs over hem vertellen, dat is mooi!
Piet van IJzendoorn vertelde dat hij wat driest was toen hij bij hem kwam. Wout Jan had hem gewaarschuwd dat Valeur niet gewend was met merries om te gaan en weleens wat te uitbundig zou kunnen zijn. Maar Piet heeft hem gewoon tussen de merries gezet en zoals hij zei: na een tijdje was Valeur geheel heropgevoed _-:( ~~}> door de dames, en sindsdien gewoon prima hoffelijk met ze. *D
Inderdaad vertelde hij ook dat Valeur ook voor kinderen heel lief en makkelijk was. Opmerkelijk omdat Abgar juist wat lastiger van karakter was. Dat is echt hét kenmerk van de Abgars, zo staat het zelfs in een hengsten boek (The Leading Stallions of the Netherlands). Supergevoelig, niet makkelijk, maar eenmaal gewonnen heb je er goud aan...
Dat maakt me des te meer enthousiast dat ik dit in alle rust kan doen, zonder breken. Er zal tzt heus wel eens dwang aan te pas komen, maar nooit iets dat haar vertrouwen zou beschamen. Ik ben er trots op dat ik daarvoor in kan staan, het is zo'n bijzonder iets om dit dier uit het wild te mogen opleiden. Wat een geweldige uitdaging!

Van de week haal ik de analoog gemaakte foto's op. Stel je er niet te veel van voor. Ze is natuurlijk een ongekamd ruig paard. Ik moet ook even uitzoeken hoe ik ook al weer foto's plaats in mijn profiel. Of misschien kan het in deze thread? Nou ja, ik zal me deze week even druk maken met die foto's. :? Jullie merken het vanzelf!

Ik vind haar in elk geval erg tof. Mooi koppie, grote oren (echt heel grappig) grote ogen, nog niet erg valk (dat zullen we van de zomer wel zien), iets blonde haren om de neus en ogen. Ze loopt heel prima, treed over, gooit haar benen tamelijk hoog op. Met name in de modder :+ .
Ze is ook erg wendbaar, kan ineens omgedraaid zijn, of een supersnelle keertwending maken. In haar gedrag merk ik dat ze wel openstaat en nieuwsgierig is, maar ook zeer voorzichtig. Het is werkelijk vertederend om te zien hoe ze soms bij zichzelf lijkt te overleggen, de weifeling is aan haar hele lijf te zien. Als ze dan toch overstag gaat en iets uit je hand neemt, gebeurt dat met de grootste voorzichtigheid. Natuurlijk ben ik dan helemaal gesmolten! :+:
Ze is nu verliefd op mijn jaarling, gelukkig leidt dat nog niet tot ruzie met de moeder. Hiervoor was ze gek met een ander paard. Dat wisselt wel eens. Toen ik vandaag dus voor het eerst na de vakantie ging kijken en de kleine op het voorstuk ging voeren, liep Dana erg onrustig te doen en te hinniken. Vervelend voor haar die stress, maar zag er eerlijk gezegd prachtig uit. Mooie halshouding, ook. :~

jet1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:24

klinkt echt als n zonnehoeve pony/paard! ik heb voor piet ponys en paarden gereden en dat zijn bijna allemaal denkers. als je ze lijmt met wat voer en de tijd geeft even alles te laten bezinken is straf of lichte niet eens nodig :)
stem isbij moony (mn eerste zonnehoeve pony van nu 18!) meer dan genoeg, andere straf/waarschuwing kent ze niet. ze was 2,5 toen ik begon en groen als gras. piet heeft ons geholpen en met zachte woordjes, eten en knuffels reed ik in n weekje mee in de les. geen bokje en n beetje verbaasd achter june aan...
daarna 7 mnd lkkr in de wei want ze was nog jong, de zomer erop weer lekker vrij! t jaar erop ging heel snel, m dressuur, m springen en z sgw, alles spelenderwijs, ze is ergslim echt een denkertje :)
zijis de moeder van de 3 valeurs die ik heb gefokt, hersens van beide ouders! t zijn slimmerds!
ik heb wel meer abgars gereden en ik vind ze vooral slim, daar moet je mee om kunnen gaan, slimme paarden kunnen anders moeilijk zijn.... maar anders zijn ze een verademing! snel leren en als nodig kunnen helpen op de sprong of eerst "denken" en dan pas wegrennen!
ben benieuwd naar je fotos, maak je geen zorgen, ik weet nog hoe moony uit t natuurgebied kwam :D

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 10:10

Zo, ik heb het topic ook gevonden! :) Mijn paardje staat ook bij die van mental11, dus ik ben soms ook met Dana bezig. :) Dana hoort al wel echt bij de groep, dat is leuk om te zien.
Maar je hebt al wel wat foto's van haar toch? Of wil je wat duidelijkere plaatsen?

Die zus lijkt er echt op! Erg leuk om te zien. :) Leuk, al deze informatie!

mental11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 13:45

Yep! Gisteren gehaald.
Ga nu uitzoeken of ik via Picasa webalbum kan laden, anders pb-tjes,

mental11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 14:40

Eerste keer dat ik haar zag:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Steun zoeken bij ander paard:

Afbeelding

Okay, dat zijn best lieve woordjes die je daar fluistert:
Afbeelding

mental11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 15:02

Queen of the hill:

Afbeelding

Dana Leva als een viking heerseres die uit de mist opdoemt (zie je de nieuwsgierigheid?):
Afbeelding

Zo zie je haar bouw goed:
Afbeelding

Portret:
Afbeelding

En profile:
Afbeelding

Zo kijkt ze nu uit haar ogen:
Afbeelding

mental11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 15:18

Het ziet er allemaal nog wat ruig uit. Maar inmiddels verstaat ze een gefluisterd: "Dana" als: "Hier heb ik nog wat lekkers voor je". :9 Heel goed dus.
Toen ze de eerste paar dagen op afstand bleef, heb ik haar vanuit de tegengedachte maar weg gedreven. We liepen naar de achterkant vh weiland, weg van de anderen en het hooi. Daar heb ik haar heel synchroon gevolgd, elke beweging gelijk op, elke snelheidsverandering volgend, steeds mee bewegend. Zo heb ik haar persoonlijke grens een beetje afgetast en ook gemeld dat ik de baas ben. Dat ging heel mooi, maar één van de neven effecten was helaas dat ze sindsdien gaat lopen als ik beweeg. Met name als ik op haar af kom. :o
Dus heb ik ook dat weer omgedraaid, en lok haar nu naar mij toe. :)* Steeds stap ik een eindje weg en volgt zij mij (althans, ze volgt de hand met voer :Y) ). Als zij haar hoofd afwendt, trek ik mijn arm in, of verwijder me. Als ze me benadert, doe ik dat ook. Alles heel voorzichtig en klein. Zo begint er een subtiel spel te ontstaan. Er is een basis van communicatie. Ik hoop haar mettertijd zo dichtbij te lokken dat ik naast haar mag staan en dan langzamerhand ook aanraken. Een korte kriebel met de voerhand accepteert ze wel. En bij elke toenadering of elke keer dat ze een hapje neemt, fluister ik haar naam weer. Alles zal vast veel sneller gaan als er eenmaal een halster om zit. Maar dit zijn ook steeds prachtige overwinningen! *\o/*
Dus Jet, als je nog goede raad/tips hebt voor ons: zeer welkom! :))
Trouwens wat ik nu beschrijf doe ik niet alleen hoor, Diane bouwt ook een vertrouwensband met Dana. Zij is nog wat rustiger dan ik. Dus Dana heeft 2 mensen die haar heel geduldig stukje bij beetje aan dingen laten wennen. (Hoera voor Diane! +:)+ ) Begonnen met: dit is een kruiwagen, zo beweegt 'ie, dit is hooi voeren, praten, bewegen, met andere paarden omgaan etc. Eigenlijk gewoon ons gangetje gaan zonder speciale nadruk of aandacht voor haar, wel vrij rustig. Dat was ook niet echt een speciale aanpassing: door de modder of over de ijs brokken is hardlopen toch geen optie.
Wat Diane schreef is ook mooi te zien: ze is nu meer in het koppel opgenomen. Grappig is dat ze de ruin niet helemaal kan plaatsen (hij haar evenmin, is wat onder de indruk van de Great Dane geloof ik := ). Ze heeft mogelijk nooit mannetjespaarden gezien? Ruinen denk ik nog wel minder! Wanneer ze hengstig wordt, zullen ze wel nader tot elkaar komen ;)
Hoe vind jij deze kleur Peterina? Schijnt in de zomer duidelijker valk te worden.
Weer on-topic:
Van familie is inderdaad wel wat info te vinden, dankzij de reacties op dit topic. Bedankt! _/-\o_
Maar voor een hengst die internationaal gesprongen schijnt te hebben, vind ik dat er maar bar weinig over (A)Valeur (D) zelf te vinden is. Misschien omdat het voor de doorbraak van het internet was?
Heb Piet nog niet gebeld, ik laat nog horen als ik hem of zijn dochter gesproken heb.

jet1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:42

grappig om te zien dat ze op radetski lijkt!
tip: voer, dat is het wondermiddel!
ruinen en hengsten kent ze wel hoor, als ze als 7 jarige pas is verkocht heeft ze daar wel bijgestaan en is ze waarschijnlijk ook gedekt.
ik denk eerder dat t ruintje n beetje minder "paards" praat als zij (tja, moeilijk uit te leggen)
probeer niet te veel na te denken over hoe je haar benadert, gewoon op je gevoel. mn ervaring is dat we nog te weinig over paardentaal kennen om t te "spreken", helemaal met een dier dat zo dicht bij de natuur staat. (ik wil niemand voor zn hoofd stoten hoor, maar een "eigen" taal met je pony maken werkt ook:))
klets lekker met haar, zorg voor bv een radio met praatprogramma, ze wennen aan mensengeluiden,hadden we ook op stal. er kwam zo best snel rust! probeer zo snel mogelijk een halster om te krijgen, dus veel voer en aaien over haar gezicht.
neem een groot halster, niet over de ogen/oren proberen te trekken, dat vinden ze heel eng in t begin!
maak t kopstuk los,sla dat halverwege over de hals en maak t weer dicht, grote kans dat dit wel gaat (etengeven, heel veel en praten en schoft kriebelen)
wordt ze niet nerveus dan kan je proberen, door ff t kopstuk weer los te maken, het halster heel losjes over haar neus te leggen, maaktniet uit als het op half 7 hangt! weer enorm belonen en voorzichtig op maat maken (als ze niet al onder de indruk is)
eraf halen doe je ook heel rustig, neem een halster zonder keelriem (zon oranje die de smid vaak heeft of een met gesp ipv schuif, dat werkt makkelijker), die gaan makkelijker los als ze schrikt wanneer je t af doet, dat vinden ze vaak n beetje griezelig. neem veel tijd, halster was bij ons echt de eerste stap, dan pas de stal uit etc, zo leren ze degene aan t touw te vertrouwen (onbekend terreinbuiten box, enige vertrouwde ben jij)
iig, heel veel succes!

ps. ze is heel wat schoner dan moony was toen we haar kregen :D, hoe groot is ze? erg mooie, fijne pony om te zien! ben benieuwd wat haar toekomst brengt....

mental11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 13:32

Ja dat halster is het grote begin. Maarja, ze staat op een wei van 1 ha. Dat maakt het net een wat grotere uitdaging. Aanraken is al lastig.
We strelen wat over de neus bij het voeren. Hopelijk gaat ze voer zo lekker vinden dat we het kunnen gebruiken om haar de trailer in te lokken. Dan stukje bij beetje aanraken. Eerst zorgen dat de trailer een voerplek wordt voor haar.
Ze is nooit gedekt, had Piet in het eerste gesprek gezegd.
Wat paardentaal betreft, ben ik het helemaal met je eens. Eigen taal werkt prima! :j
Dat halster ken ik niet, moet ik even zoeken. Ik werk vnl met touwhalsters of halsters met een musketon die het stuk verbindt onder de keel langs naar ergens onder/achter het oog en dan vaak nog een gesp voor het stuk achter de oren langs.
Ze is 1.53 volgens de papieren.
Zal je (pb) wel op de hoogte houden. Kom tzt ook gerust eens kennismaken met haar.
Familiebezoek! :9k

jet1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:38

voor die trailer is ook wel een manier hoor! maar dat kan beter via telefoon of pb. ik zal mn nr ff pb-en en ik kom graag eens kijken!

Vally2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:18

Hoi,
Ik heb een pony Valeur v.d. Zonnehoeve, ik rij op manege Reigersburgh en ik krijg daar heel leuk les.
Ik wil graag wat meer weten over zijn moeder en hemzelf weten. Dit zou Els v.d Zonnehoeve moeten zijn en ze zijn vader is waarschijnlijk Valeur D/Avaleur. Zijn vorige eigenaresse is Rubi Hulleman, zij heeft hem waarschijnlijk gekocht toen hij 4 was, dus hij zou tot die tijd op de Zonnehoeve moeten hebben gestaan. Misschien kent iemand hem of zijn moeder van de Zonnehoeve. Ik hoop dat iemand hier op reageert. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:05

Vally2002 schreef:
Hoi,
Ik heb een pony Valeur v.d. Zonnehoeve, ik rij op manege Reigersburgh en ik krijg daar heel leuk les.
Ik wil graag wat meer weten over zijn moeder en hemzelf weten. Dit zou Els v.d Zonnehoeve moeten zijn en ze zijn vader is waarschijnlijk Valeur D/Avaleur. Zijn vorige eigenaresse is Rubi Hulleman, zij heeft hem waarschijnlijk gekocht toen hij 4 was, dus hij zou tot die tijd op de Zonnehoeve moeten hebben gestaan. Misschien kent iemand hem of zijn moeder van de Zonnehoeve. Ik hoop dat iemand hier op reageert. :D

Hey Robin :D .. volgens mij is dit de oude eigenaresse van Valeur memberlist.php?mode=viewprofile&u=103222