Zou graag van anderen willen horen hoe hun nakomeling is in gedrag en hoe die te rijden zijn. Concorde geeft geloof ik hete karakters vooral met springen. Heeft daar iemand ervaring mee?
Op moment rijd ik zelf een 6-jarige merrie van concorde x landgraaf. Een kleine merrie (rond de 1.61 denk ik) Ze heeft de ibob al gelopen en toen nette punten voor bewegingen (geloof rond de 7, 7,5 gemiddeld) en voor springen ook goede cijfers.
Ze heeft na de ibob 1,5 jaar stil gestaan en een halve maand geleden heb ik haar rustig opgepakt. Op dit moment doen we het nog steeds rustig aan. Het is een leuk dier om te rijden, eerlijk en wil graag werken. Maar toch is het ook een draak, wordt steeds heter (voelt zich steeds weer beter
) en een typische merrie ( wat ik trouwens wel leuk vind
) Met dressuur vind ik haar fijn te rijden, soepel in de bewegingen.
Een sprongetje hebben we thuis al gedaan. Omdat er nauwelijk materiaal was niet hoger dan 60/70cm, maar ze werd er niet anders van. Ze kan wel enorm snel wenden. Wil pas meer gaan springen als ze haar conditie beetje op peil heeft en weer netjes naar mij luistert

hier even 2 fotootjes. Was een van de eerste keren. Zijn beide totaal nog niet in balans (vooral ik)