Nakomeling van Celano (v. Capitol I)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TJolieke

Nakomeling van Celano (v. Capitol I)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 17:54

nicoleV

Re: Nakomeling van Celano (v. Capitol I)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 23:15

Hoi ik heb zelf een 6 jarige Celano en echt een koele kikker met zeer veel springvermogen alleen wel ontzettend slim maar zeker een eerlijk en snel lerend paard.
Zie foto in mijn profiel(de schimmel)

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 18:50

Mooi dier! heel veel succes ermee, klinkt in elk geval veelbelovend.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:30

Hallo, wat jammer dat er zo weinig eigenaren van Celano nakomelingen in dit topic reageren! Misschien komen er nu wat nieuwe reacties .

Wij zijn sinds april eigenaar van Caramba ;een 4 jarige Celano x Ster sport dr Kigali x Farmer ruin van 1 .65m.Hij is nog wat smal ,maar met zijn Holsteiner genen zal hij vast nog wat uitzwaren.
Toen we hem kochten was hij net 3 weken zadelmak en ik herken hem helemaal in het jouw paard nicole !! :D Plus dat hij ook een beetje ondeugend is ... }>

nicole_amber schreef:
Hoi ik heb zelf een 6 jarige Celano en echt een koele kikker met zeer veel springvermogen alleen wel ontzettend slim maar zeker een eerlijk en snel lerend paard.
Zie foto in mijn profiel(de schimmel)

Hier nog een paar fotos.. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 11:50

Leuk paard Amaze!
Mijn Celano ruin is inmiddels al twee en een half. Ook een schimmel en vrij groot. Bij vertrouwde mensen, dieren en dingen is hij best brutaal en drammerig, als er iets geheel nieuws te zien is kijkt hij even de kat uit de boom en komt hij achter de andere paarden aan. Komend voorjaar wordt hij zadelmak gemaakt. Ik zal weer eens nieuwe foto's maken dit weekend.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 12:23

Hey wat leuk dat je hem gehouden hebt ! Ik ben benieuwd !

Caramba is nog niet zo stoer , ik hoop dat hij nog wel een beetje uitzwaart ,toen we hem kochten was hij amper 1.63m ,en nu en nu bijna een half jaar verder is hij al over de 1.65 m ! Hij groeit dus snel in de hoogte en heeft al zijn energie daarvoor nodig (+ dat hij 4-5x /week 3/4 uur gereden wordt .
Van de week heeft hij zijn eerste sprongetjes ohz gemaakt ; dat ging heel aardig ! :)

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 09:45

Dan is die nog veel gegroeid voor een 4-jarige zeg. Gaaf dat hij gesprongen heeft! Onder het zadel of los?

Everton is nu ongeveer 1.63, ik hoop niet dat hij zo doorgroeit tot zijn vijfde dan heb ik een ladder nodig.
Foto van gisteren:
Afbeelding

Zijn complete fotoalbum: http://www.mijnalbum.nl/Album=IZTJLVCI

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 14:08

Everton loopt inmiddels al heel netjes aan de longeerlijn, zijn vertrouwen in mij groeit met de dag. Gisteren trailerladen geoefend, hij is uiteindelijk drie keer helemaal de trailer opgelopen, eraf was wat spannender blijkbaar is achteruit en omlaag toch wel heel vreemd. Maar ook dat ging de derde keer vrij goed.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:14

Hey leuk dat hij zo meewerkend is ! Hij is op de foto nog een echte jonkie .
Ik hoop dat Caramba nog wel even doorgroeit (in de hoogte en breedte ! ;) )

Wat is Everton trouwens al licht vergeleken met Caramba :j
Laatst bijgewerkt door KahluaB op 21-09-11 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:18

Afbeelding

Afbeelding de 5e sprong samen...

Afbeelding

Gewoon stug blijven door posten met ons beiden ; wellicht ontdekken er meer Celano eigenaren dit topic ... :+

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 15:12

Haha ja we gaan gewoon door! Ik vind Caramba wel een mooie hoogte hebben zo, ben niet zo van de grote paarden. En ze heeft een heel mooi hoofd!
Hier een filmpje van het longeren (gaat nog niet helemaal vlekkeloos :P ), krijg je een wat beter beeld van Everton dan op de foto: http://www.youtube.com/watch?v=LfG0vYOKFSA

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:44

Caramba is een ruin.. ;) Wij vinden ook dat hij een lief bekkie heeft <3
Sinds gisteren hebben we bij onze nieuwe tabacco kleur (Piet Raaijmakers) springzadel , een bijpassend hoofdstel ,en die staat hem toch mooi ! *D

Je kunt echt nog zien dat hij een jonkie is , hij heeft hetzelfde gebruik van het voorbeen als Caramba ,maar achter is hij beter. (meer buiging in het spronggewricht)Hij kan lekker bewegen hoor :j

Ga je hem zelf beleren ? En wil je straks springen en dressuuren ?

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 11:39

Oeps foutje :o Ik zal hem niet meer beledigen. Ben wel benieuwd naar een foto met het nieuwe hoofdstel.

Ik ga hem niet zelf zadelmak maken, zodra er straks een beetje gas, rem en stuur op zit durf ik het zelf wel weer verder maar dat allereerste begin laat ik liever aan een prof over. Ik ga er zelf mee dressuren, mocht hij goed kunnen springen dan gaat iemand anders dat met hem doen. Mijn huidige wedstrijdpaard hebben we ook zo "verdeeld" en dat werkt fijn.

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:45

Oeh ontdek dit topic nu pas... ik heb ook een Celano afstammeling. Het is een 5 jarige bruine ruin (Celano x Lauriston).. ik heb hem nu zo'n 5 maanden in bezit.
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 20:00

Heey leuk, een niet-schimmel Celano! Hoever is hij in zijn opleiding en wat rij je ermee? Ga je er ook mee crossen?

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:16

Ja gek he, een bruine :) Hij is al in het L springen uitgebracht door De Havikerwaard zelf.. en de bedoeling is om wel weer te gaan crossen maar eerst maareens zien hoe ie de vaste hindernissen gaat aanpakken. Zelf heb ik al een BB-parcourtje met hem gesprongen en dat ging fijn. Het is een heel braaf leergierig paard.. nog wel een btje jong in zijn doen en laten. Moet nog beetje meer opgevoed worden..

Ik heb ook nog een longeerfilmpje.. zal eens kijken hoe ik die hierop krijg..

Zo dus..

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 20:42

Mooi paard zeg! Leuk dat je er al mee springt, en crossen is helemaal gaaf (durf ik helaas beide niet) Vijf is ook nog heel jong, lekker de tijd geven hoor moet je zuinig op zijn.

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:47

Ja ik doe rustig aan.. heb alle tijd :) Zijn nu lekker veel buiten aan het rijden en 1x per week springles of oefenparcours. En dan van de zomer gaan we eens kijken hoe hij de vaste hindernissen vindt.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 10:34

Hou je ons af en toe op de hoogte?
Komend weekend gaan we proberen of Everton kan/wil springen, even een afgesloten lijntje opzetten in de rijbak. Ben heel benieuwd, ga proberen iemand te regelen om te filmen!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:55

Hey ,leuk nog een Celano eigenaar ! :)
Wat meet hij en hoe heet hij ?

Volgens mij zijn er best veel bruine Celano nakomelingen , ik kijk af en toe op SH en typ dan "Celano" in bij de zoekfunctie . Het verbaast me steeds weer zoveel bruine te zien.

Caramba is echt aan het puberen , hij heeft (volgens mij)geen zin om te werken en springt weg , bokt en komt omhoog. Dit vooral op les (RV) :( Ik heb hem sinds een paar dagen dratisch terug genomen in het voer .
Waarschijnlijk gaat hij een poosje naar een springruiter om aangepakt te worden,en de basis van het springen een beetje te leren.

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:25

Ja zal ik zeker doen.. :)

Ja op De Havikerwaard staan ook meerdere bruine Celano's.. Hij heet trouwens Bernhard DDH en hij is zo'n 1.72. De blaadjes vallen ook weer van de bomen daar reageren ook veel paarden op. Bernhard wordt ook btje meer spooky maar dat is dan alleen als we op het springterrein ergens langs rijden dat ie dan een pasje opzij zet. Dus dat valt nog reuze mee.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:07

TJolieke schreef:
Ben wel benieuwd naar een foto met het nieuwe hoofdstel.

Bij deze ; Caramba in het bruin ! <3

Afbeelding

Afbeelding

Gisteren liep hij fijn !
Afbeelding

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 19:14

Das niet zo mijn smaak, ik vind het zwarte mooier. Maar smaken verschillen gelukkig anders reed iedereen met hetzelfde rond :P .

Vandaag hebben we Everton voor het eerst laten springen:

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:00

Heb je de laatste foto niet gezien ? Daar was hij ''in black'' en liep hij wel fijn ! :P

Wat een joekel zeg ! Hij heeft (nog) niet veel respect voor het hout, haha ! ;)

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 20:05

Is hij zelf gelukkiger met zwart misschien, haha flauw :')
Op die laatste foto loopt hij er inderdaad heel fijn, mooi beeld.