Nakomelingen/ familie van bonte KWPN-hengst Samber: Allroud?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

farahmunda

Nakomelingen/ familie van bonte KWPN-hengst Samber: Allroud?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 15:13

Hoi!

Sinds januari2008 heb ik een Manhattan x Samber. Nu heb ik al wat Manhattan nakomelingen gezien, maar ik heb het idee dat hij toch ook wel wat van Samber weg heeft.
Wie heeft er ervaring met Samber's / familie er van?

Ik ben ook wel nieuwschierig naar de prestaties. Wat vind jij, zijn het dressuurpaarden, springers of allround?

Myrano

Re: Nakomelingen/ familie van bonte KWPN-hengst Samber: Allroud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 00:46

Samber is een echte allrouder, zowel dressuur als springnakomelingen lopen er van hem rond.

twislajl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:16

hey hoi
ik heb een zwarte ster merrie.
een Elcarox Samber.
Wel een deugniet maar dat heeft ze waarschijndelijk van de Elcaro kant

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:05

Hoi,

Ik heb een 2,5 jarige ruin waarvan zijn opa Samber is.
King is zwart met 3 witte voeten 1 half wit been en een grote kol ( foto's onderin profiel )
Zijn vader is Markies, nooit naar de keuring geweest maar die was van Samber. Die was bont maar was meer een recreatief paard denk ik..

King word een echt dressuurpaard.. springen vond hij niet zo ( ging nie haha ) en hij is heel stoer gebouwd en ook stoer maar o zo'n klein hartje, heel lief!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:07

Ik heb een zwarte merrie van Samber gereden die voorheen M2 dress met wp was. Dat was een heel fijn dressuurpaard. Vanwege een oude blessure (daarom ook niet verder gegaan in de sport) kon ik alleen maar laag springen, dat deed ze eigelijk heel goed. Buitenrijden was ook geen probleem met haar. Echt een heel fijn paard waar ik met plezier aan terug denk Lachen

Roompje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:58

Hoi, de vader van myn paardje is Samber.. heb van meerdere mensen gehoord dat ze super zyn qua werken en karakter. Samber was de eerste goedgekeurde bonte dekhengst met een 10 voor zyn karakter! Haha!

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:32

Ik heb een 8 jarige Sambertino (is Samber x Wellington) van 1.74m, platenbont (donker) bruin. Ik hem hem gekocht vanwege zijn dressuuraanleg (niet vanwege zijn vlekken). Springen weet ik niet of ie dat kan, vooralsnog springt ie meters hoog over grondbalkjes.. maar goed, hij heeft er ook nog geen ervaring in. Paard wat keihard is voor zichzelf, wel wat dominant maar erg gedreven in alles waarvan hij denkt dat ie het kan... een echte knuffelbeer.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:10

Mijn paard is ook familie van Samber! Hij is 1.57 m en heeft een kei lief en knuffelig karakter en is natuurlijk bont! Hij heeft ook veel goede springpaarden in zijn bloed, maar hij kan het beide zeer goed!

Dearntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:18

ik heb ook een Samber merrie, ze is erg werkwillig en super braaf!
(ookal heeft ze haar nukken;) )
Ze loopt dressuur en springt ook.
Ze is 1.59 en bont ...

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:21

Ik heb een kleinzoon van Samber (zie bonte in profiel vader is Gribaldi x Samber). Net zadelmak. Onwijs dominant, verder een goed karakter. Wat ik van zijn nakomelingen weet is dat ze zeer allround zijn.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:33

Mijn merrie is de dochter van Samber! Haar moeder is Lian (iemand die haar toevallig kent?). Mijn merrie Sambra heeft echt een super karakter; heel lief in omgang en echt boomproof buiten. Ze is echt helemaal bruin. Met dressuur liep ze voorheen L1 met winstpunten en met springen kwam ze met gemak over de 1.10. Ik heb haar nog maar net dus mag het zelf gaan ervaren Haha! (foto's in mijn profiel)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:41

Ik heb twee Sambers gehad, allebei merries en allebei bont. Mijn eerste was een dochter van Samber x Tina ( de moeder van Samber!!) zij is helaas overleden maar was een fijn dressuurpaard stkm 1.75. Ze was een sprekend evenbeeld van Samber ( zelfde bouw, zelfde aftekeningen)
De Samber dochter die ik nu heb staan is er een van Samber x Hemira ( van Candyboy). Meer springgefokt maar dressuurt net zo goed. Stkm. ook 1.75
Beiden hadden een geweldig meewerkende aard - wel wat éénkennig en gesloten maar dat mag ik wel.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:38

Ik heb een SamberxSamber gereden, dat is geen grapje Scheve mond Een donkere vos ruin, zie mijn profiel..Heb er niet lang op gereden (was geen klik ) dus kan niet goed zeggen of hij nou meer spring- of dressuur gericht was..Over het algemeen was hij in ieder geval niet heel werklustig

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:51

Hoi.
Mijn vorige paardje was een Samber x Makelaar. Zijn karakter was echt super goed. Hij had alleen een smalle doorgang en krappe draai angst maar dat heeft hij van zijn moeder. Verder reed ik alleen dressuur met hem en we reden Z2. En met buitenritten was hij ook braaf. Springen ging niet goed. Hij ging liever dwars door de sprong heen. Verder kwa bouw was hij heel compact. Ik heb hem bijna 5 jaar geleden verkocht naar een vrouwtje in Engeland die er heel gelukkig mee is.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KUHIIABB.jpg

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:24

Corelli schreef:
Ik heb een SamberxSamber gereden, dat is geen grapje Scheve mond Een donkere vos ruin, zie mijn profiel..Heb er niet lang op gereden (was geen klik ) dus kan niet goed zeggen of hij nou meer spring- of dressuur gericht was..Over het algemeen was hij in ieder geval niet heel werklustig

Lijkt me ook niet echt een gezonde kruising.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 23:38

Een kennis van mij heeft ook een Samber x Samber, is een gitzwarte ruin met een superfijn karakter.
Ik heb zelf een Samber achterkleindochter waarvan ik dacht dat ze wel echt een dressuurpaardje was tot ze afgelopen week ineens liet zien wel degelijk te kunnen springen... over de bakrand wel te verstaan.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:57

RZDLover schreef:
Corelli schreef:

Lijkt me ook niet echt een gezonde kruising.

Heb je helemaal gelijk in! Vork Ik heb dan wel de ballen verstand van fokken, maar zelfs ik had zo'n vermoeden dat dat niet helemaal klopte Tong uitsteken

lvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:44

Samber is de opa van mijn pony Knipoog
Vader van mijne is Ivo.
Die van mij is allround, hoe ik het nu zie iig Bloos

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:58

Lovers Samber Lovers

Heb een Samber afstammeling klaar gemaakt voor de verkoop. Wat een heerlijk paard was dat zeg! Super éénkennig, echt een éénpersoonpaard in de omgang (geweldig Bloos ). Maar onder het zadel, heel werklustig en lief voor ieder. Met hem kon je eigenlijk alles wel doen en dan deed hij altijd zijn best, heel allround dus. Hij en ik trokken gelijk vanaf het begin al naar elkaar toe, we hadden echt een klik. Hij was trouwens een driekleur van ongeveer 1.60m heb helaas op het moment geen foto's meer in mijn profiel. Door hem ben ik echt fan geworden van Samber.

am_chey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:56

Ik heb een dochter van samber!
super lief is ze zeker!
ik rijd haar western, en daar is ze ook het beste in maar dressuur en springen kan ze ook prima;)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:03

Oud topic en daarom een slotje.