hengst, Valeron ( Sandro Hit x Houston)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magootie

Berichten: 3765
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: hengst, Valeron ( Sandro Hit x Houston)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 18:51

Heb je daar ook foto's van? Ben wel benieuwd!

eva1969

Berichten: 4037
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 08:55

Even 2 fotootjes spammen van de longeertraining van gisteren, hij werkt zo fijn mee, tis een heerlijk paard :).
Afbeelding

Afbeelding

magootie

Berichten: 3765
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: hengst, Valeron ( Sandro Hit x Houston)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:59

Echt een leuk paard!! Loopt ook lekker ontspannen zo!

kimmekuh

Berichten: 211
Geregistreerd: 09-07-07
Woonplaats: vlaardingen

Re: hengst, Valeron ( Sandro Hit x Houston)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 13:38

Ziet er goed uit Eva!!
ik ga morgen even kijken of iemand foto's van mijn les kan maken want morgen wordt mijn kleine draak alweer 4!!

Diamond en ik hebben met rijden nu een beetje een dipje, zeg maar gerust een dikke dip. Madam word is nogal een heethoofd maar bleef altijd werkwillig, nu is de tijd van het draken aangebroken en hebben we de hele week de eerste 20min alleen maar ruzie. lees wegrennen, bokken, stijgeren met vier benen de lucht in en laatst hadden we zo'n gevecht dat madam de teugels wilde hebben om weg te rennen dat ze erbij is gaan liggen (op dr knietjes om mij voorover te gooien). Heb het samen met mijn instructrice op weten te lossen en liep ze op het laatst fijn ontspannen, het maakt het er alleen niet leuker op dat je eerst 20 min a half uur moet vechten. Pijn kan het niet zijn alles is uitgesloten, gewoon het vechtende karaktertje wat weer even naar boven komt.

Kunnen jullie valeronnetjes ook zo draken of zijn dat allemaal van die schatjes? (Dime dr moeder was namelijk ook zo)

eva1969

Berichten: 4037
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 13:42

Daim is eigenlijk helemaal geen heethoofd maar had opeens bedacht dat de hoeken van de binnenbak echt supereng waren, hij heeft er nu drie gehad, elke keer was het een andere hoek en dus nog eentje over. Wat hij niet weet, en wij wel, is dat we ook nog 3 buitenbakken hebben die hij nog niet heeft gehad, dat zijn dus nog 12 hoeken om van te schrikken en dan vergeet ik haast nog de 2 juryhuisjes die er staan LOL

kimmekuh

Berichten: 211
Geregistreerd: 09-07-07
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:46

haha, dat zal schrikken worden. Diamond schrikt eigenlijk nooit, zal het even afkloppen maar het is de brutaliteit zelfe

magootie

Berichten: 3765
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:56

Hier nog wat foto's van Cookie van vorige week:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoe gaat het met de Valeronetjes allemaal?

eva1969

Berichten: 4037
Geregistreerd: 01-04-06

Re: hengst, Valeron ( Sandro Hit x Houston)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:39

Haha maffe mooie Cookie!
Met Daimler gaat het prima, hij wordt alleen dik van de lucht :(. Hebben nu besloten hem maar wat meer aan het werk te zetten om te kijken of we hem zo met meer beweging in betere conditie op de (korte) wei kunnen houden. Anders zal hij toch terug moeten naar de paddock want dit is echt niet normaal haha.

pajidin

Berichten: 636
Geregistreerd: 02-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 09:27

Cookie is stoer zeg!

Mijn Valeron is momenteel ook in een dipje, is erg kijkerig en is ineens vergeten dat hij netjes in de aanleuning rechtuit kan lopen.
Niet heel handig, want ik had ons B-debuur over 4 weken gepland....

pajidin

Berichten: 636
Geregistreerd: 02-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:59

Hoe groot is Cookie?

Eva heb je ook een foto van jou dikke Valeron, ben nu toch wel nieuwschierig!

Mijne was juist te dun en stond daarom afgelopen weken op 4 kg brok + dik grasland + voldoende hooi. Nu is hij gelukkig weer mooi!

eva1969

Berichten: 4037
Geregistreerd: 01-04-06

Re: hengst, Valeron ( Sandro Hit x Houston)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:43

Foto's van onze staan bovenaan deze pagina, maar inmiddels is ie dus weer iets forser. Hij is dus weer verbannen naar de paddock :(

ilse86
Berichten: 3220
Geregistreerd: 16-11-09

Re: hengst, Valeron ( Sandro Hit x Houston)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:13

Hee, ik meld me ook even. Rij sinds kort een Valeron x Metall. Erg leuk dier! Ik zal gauw wat foto's plaatsen!
Wat een leuke paarden allemaal, zeg!

magootie

Berichten: 3765
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:18

pajidin schreef:
Hoe groot is Cookie?

Eva heb je ook een foto van jou dikke Valeron, ben nu toch wel nieuwschierig!

Mijne was juist te dun en stond daarom afgelopen weken op 4 kg brok + dik grasland + voldoende hooi. Nu is hij gelukkig weer mooi!

Cookie is net 1.60 denk ik, heb haar al een tijd niet meer gemeten ;)

ilse86 schreef:
Hee, ik meld me ook even. Rij sinds kort een Valeron x Metall. Erg leuk dier! Ik zal gauw wat foto's plaatsen!
Wat een leuke paarden allemaal, zeg!

Leuk!!! Weer een Valeron, ben benieuwd naar de foto's!

magootie

Berichten: 3765
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:22

Kwam net een gave Valeron tegen op een site die te kop staat!
Afbeelding

ilse86
Berichten: 3220
Geregistreerd: 16-11-09

Re: hengst, Valeron ( Sandro Hit x Houston)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:29

gaaf!

magootie

Berichten: 3765
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:04

Hier een mooie foto van Valeron! Stond vandaag op zijn Facebook pagina ;)

Afbeelding

Maseike

Berichten: 6340
Geregistreerd: 07-09-05

Re: hengst, Valeron ( Sandro Hit x Houston)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:22

Gaaf hoor.

ceylonsil
Berichten: 83
Geregistreerd: 07-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:40

Wat een superfoto's!!!! leuk om te zien en ook heel herkenbaar.

Ben aan het wachten op de DA. Vacht van Ceylon ziet er al een tijd raar uit; staat rechtop; ook is hij snel moe en buiten adem en krampt bij zijn rechterflank.

Verder gaat hij heel goed; Niet meer kreupel en zondag op vreemd terrein les gehad en hij was super super super braaf!!! In draf kan hij lopen voor een 10 en geeft hij je een zeer goed gevoel. De galop is nog zeer moeizaam vooral rechtsom; de bak 20 x 50 is gewoon te klein voor hem, ha, ha. Wordt iedere dag blij van deze vent met hooog knuffelgehalte!!! Binnenkort een filmpje.

pajidin

Berichten: 636
Geregistreerd: 02-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:30

ilse86 schreef:
Hee, ik meld me ook even. Rij sinds kort een Valeron x Metall. Erg leuk dier! Ik zal gauw wat foto's plaatsen!
Wat een leuke paarden allemaal, zeg!


Leuk! Ben erg benieuwd naar je Valeron.

Gave foto van Valeron en zijn nakomeling die te koop is.

Ceylonsil heeft de DA iets gevonden? Ben benieuwd naar een filmpje!

Mijn Valeron heeft juist meer balans in de galop dan in draf. Afgelopen dagen zijn we druk aan het oefenen om tussen de bordjes te rijden in een 20 x 40 baan....dat valt nog vies tegen! Aanstaande zondag gaan we oefenen op vreemd terrein en dan een week later heeft hij al zijn B-debuut. We gaan absoluut nog niet voor de 1e prijs en dikke winstpunt. Maar mijn ervaring is dat ze wanneer ze eenmaal op wedstrijd zijn geweest ze toch 'wijzer' in het hoofd zijn en het werk daarna beter oppakken.

ceylonsil
Berichten: 83
Geregistreerd: 07-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 15:37

En hoe is de stap bij die van jou? die van mij ging zelfs pootje over in de bochten! Gaat nu gelukkig beter, maar als hij vanuit het land aan komt lopen zie je goed dat het nog een slungel is. DA heeft gister bloed afgenomen en belt vanavond over de uitslag.

Ben benieuwd naar je ervaring op vreemd terrein eeeeennnnnnnnn de wedstrijd, jeetje stoer zeg! Ik had de indruk dat de mijne het op vreemd terrein ook wel erg gezellig vond.

pajidin

Berichten: 636
Geregistreerd: 02-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:58

Mijn Valeron heeft gisteren zijn wedstrijd debuut gemaakt. We gingen zonder verwachtingen heen, het ging mij vooral om de ervaring. En ik kwam met 3 winstpunten en leuk jurycommentaar thuis! Erg trots op mijn binkie!

En het belangrijkste, hij was ondanks dat hij het spannend vond wel braaf en goed bewerkbaar. <3

magootie

Berichten: 3765
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: hengst, Valeron ( Sandro Hit x Houston)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:12

Wauw wat gaaf!!! Gefeliciteerd met je punten zeg!!

pajidin

Berichten: 636
Geregistreerd: 02-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:13

Dank je!
Zijn er nog meer Valeron's in dit topic die wedstrijden lopen of binnenkort een debuut gaan maken?

pajidin

Berichten: 636
Geregistreerd: 02-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:15

ceylonsil schreef:
En hoe is de stap bij die van jou? die van mij ging zelfs pootje over in de bochten! Gaat nu gelukkig beter, maar als hij vanuit het land aan komt lopen zie je goed dat het nog een slungel is. DA heeft gister bloed afgenomen en belt vanavond over de uitslag.

Ben benieuwd naar je ervaring op vreemd terrein eeeeennnnnnnnn de wedstrijd, jeetje stoer zeg! Ik had de indruk dat de mijne het op vreemd terrein ook wel erg gezellig vond.


Hoe is het bloedonderzoek afgelopen?

Donnie heeft gelukkig al wel redelijke balans in stap en van zichzelf ook een ruime zuivere stap.

ceylonsil
Berichten: 83
Geregistreerd: 07-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:22

Jeetje wat goed zo'n wedstrijd debuut. GEFELICITEERD!! Ik hoop in het najaar te starten, maar dan op een indoor want ik vind het wel spannend en dan is een indoor toch wat meer ingesloten ruimte.

Ceylon heeft problemen met zijn spierfunctie; Zijn zuurstofhuishuiding in de spieren is niet optimaal dus hij verzuurt snel; hij krijgt nu Neutradex en synovium. Met drie weken moet er resultaat zijn maar ik heb het idee dat het al beter gaat; het pompen na inspanning is weg en zijn oog is ook groter. Vacht staat nog wel recht overeind.