holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annutjuuh

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:02

Paard van mij staat in Sambeek, bij Boxmeer net onder Nijmegen ik rij het liefst zo kort mogelijk ivm dat ze nogal moeilijk kan zijn op de trailer. :)

Hier afgelopen weekend wedstrijd gehad, ze liep niet heel fantastisch, was een beetje taai en kriebelig. Beide proeven 186 punten en in de 2e proef 1e :) Dus weer een mooi dagje! Moet aankomende zondag weer :)

Leuke foto Rochelle!

Balen Leonie!! Hoe loopt hij nu??

Kosta, jammer van het afgroeten, maar daarna dus hele mooie punten!! :D Brabantse is altijd leuk om mee te maken!!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:38

Toch nog nette punten Annuh!

Ik sta net onder eindhoven. Voor mij is een uur rijden met mijn 4 jarige ook echt de max.

Hij heeft vandaag een ijzertje eronder gekregen omdat er 0,0 verbetering in zat. Nu liep hij weer helemaal rad. Probleem lag dus echt in de zool die op het harde kwam. Gelukkig hiermee opgelost!

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:01

Rochelle, wat een brave uitstraling, ik vind dat je dat bij veel Dayano's ziet aan hun "blik".

Annutjuh, gefeliciteerd met je prijs en winstpunten, terwijl je het zelf niet lekker vond gaan, maar de jury ziet dat vaak niet, goed hoor.

Leonie, fijn dat het zo opgelost is, nu weer lekker aan de gang.

Wij zijn zaterdag naar de hippische dagen Strijen met Cayano geweest, we stonden gewoon 1,5 uur in de file om het terrein op te komen, Cayano was de trailer ondertussen aan het verbouwen, hij werd wat ongeduldig van de paarden die langs kwamen. Op een gegeven moment hebben wij hem ook terwijl we nog in de rij stonden op moeten zadelen, anders zouden we te laat voor de proef zijn. Het losrijdterrein was modder, maar daar geeft Cayano niet om. De eerste proef vond Kim niet heel fijn, maar dat zag je er ook niet aan af en de tweede proef vond ze hem wel fijn voelen. Ze waren bij de eerste proef 1e met 199 punten en de tweede proef 2e met 197 punten. We hadden vrijdag voor de zekerheid ook maar een paraplutraining thuis gedaan :D Hij vindt ze nog eng, maar loopt er toch nu wel langs, gek paard <3

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 08:16

Wij wonen op Goeree-overflakkee, dus nog net in Zuid-Holland. Het ligt er een beetje aan bij wie we gaan rijden of we mee gaan.

@Kosta: fijne punten zeg! Welke klasse heb je gestart? Ik hoorde van meer mensen dat het inrij terrein niet erg fijn was. Je had wel fijne jurys begreep ik van een aantal mensen.

Hier as zaterdag de laatste selectiewedstrijd van onze kring, dan kunnen we ons plaatsen voor de regio. Ben erg benieuwd hoe het zal gaan. De laatste wedstrijden loopt ze erg fijn en ook thuis heeft ze sinds een week weer de stijgende lijn te pakken. Ze wordt wel heter nu tijdens het werk, wat op zich wel fijn is als het zoals nu controleerbaar blijft!
Nog meer mensen op wedstrijd aankomend weekend?

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 09:07

Goh, we wonen wel allemaal lekker in de buurt bij elkaar he.. :roll:

Annutjuh; mooie punten inderdaad!

Kosta: Was hij maar net zo braaf als dat hij eruit zag, haha.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:09

wat grappig ik kijk eigenlijk nooit op dit gedeelte van bokt!
en nu kijk is en staat Dayano gewoon bovenaan. En laat ik er nou ook net 1 van Dayano hebben ;) haha

Ik heb hem sinds Oktober 2012, en we zijn in januari samen gestart. En ondertussen zijn we alweer L1 + 8
En sinds kort zijn we ook sprongetjes aan het maken, en dat vind hij geweldig! (ik ben alleen geen held, dus we zijn samen wat vertrouwen aan het opbouwen)

hier even 2 foto's van Cuba Libre
Afbeelding
En de allereerste keer uberhaupt naar buiten en gelijk het strand op. Is dit typisch Cuba.. zn hoofd vol trots
(waardoor ik altijd tegen oortjes aankijk)
Afbeelding

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:17

Hahah welkom!

Wat een leuk paard! Ook die lieve uitstraling, prachtig.

Gister weer gereden met Caramba ging super, ik zal zo even een foto plaatsen maar zit op m'n telefoon. Ik hoop in augustus weer te kunnen starten en een volwaardige L2 proef neer te zetten haha.
Sorry voor de slechte kwaliteit
Afbeelding

Ik ga nog eens even goed zoeken voor locaties voor de clinic, lijkt me toch wel erg leuk

Edit: foto toegevoegd

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 19:09

Renate, komt vast goed, fijn dat het zo super gaat.

Collendoorn, welkom en wat een leuk paard heb je <3

Linda-Hans, mijn dochter start, het is haar paard, ze start nu nog B met hem en naar het BK gaat ze L starten.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 19:41

Wat een leukerd die caramba! Ook een C-tje dus :)

En Dankje wel, ben ook super blij met hem. Soms wat minder hoor! Haha maar dat is logisch, karakters soms haha.

Ik las net meer terug ook van het witte randje bij het oog, heel geinig Cuba heeft dat ook bij bepaalde "blikken"

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:17

Die van ons is ook een C-tje en idd karakter heeft hij genoeg, hij maakt het mijn dochter niet makkelijk, maar is niet echt stout (soms wel :D )

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:20

Kosta schreef:
Die van ons is ook een C-tje en idd karakter heeft hij genoeg, hij maakt het mijn dochter niet makkelijk, maar is niet echt stout (soms wel :D )

Dat herken ik ook wel idd. Echt vals doet Cuba ook niet, maar hij kan flink wegspringen en 180's maken. Om echt helemaal niks!
Maar een paard zonder karakter is ook niks! :)

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:31

Ik herken het zeker ook! Caramba is niet gemeen en zal ook niet wegrennen, maar is een echte drammer. Dat als je hard bezig bent kunt omzetten in werklust, van alle moeilijke dingen wordt hij heeeel heet.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:43

Renateee, dat is bij ons ook herkenbaar, als ze hem eenmaal lekker aan het lopen heeft, komt hij op stoom en dan wordt hij heet. Halthouden is dan geen onderdeel waar hij graag aan meewerkt, hij wil gaan gaan gaan, hahahahaha, maar wel op een goede manier.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:45

Dat is dan echt een dayano eigenschap! Cuba kan gigantisch heet worden van oefeningen die even boven z'n pet gaan. M'n normale fijne galopje daarna is dan 1 bonk paard! Haha met wat weinig rem :\

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:16

Ik probeer een filmpje te uploaden voor jullie van gister van mijn les, maar de kwaliteit wordt zo slecht via youtube!

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:47

Nou, wees niet te kritisch :o Hij was weer zo stug, stout, en drammerig dat ik de slof er maar weer om hing. Hij staat hier en daar wat te strak, maar ik moest hem er echt even door heen rijden.

Er is zowel aan mij als aan hem veel werk te doen, maar als ik zie hoever we al gekomen zijn, ben ik al apetrots. <3
(plaatje aanklikken voor filmpje)
Afbeelding

Afbeelding

Vandaag is Heleen Slebos bij Cay geweest, zat een hele hoop mis. Heleen gaf aan dat dit komt omdat hij in korte tijd zo giga is gegroeit. Ze heeft hem helemaal behandeld, weekje niet rijden. Volgende week komt Hulsebos ook voor mijn zadel. En dan moet alles nog een stukje makkelijker gaan.

:wave:

(en ja, voor de oplettende kijker. Cay heeft x-benen aan de achterkant. Hij is toen hij klein was in de sloot gevallen) :roll:

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:03

Rochelle, leuk paard is Cay en dat even dwars zijn, komt mij heeeeeelll bekend voor O:)

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:10

Hij heeft vandaag een dryneedling behandeling gehad en is gekraakt. Hij zat overal goed vast, hals, schouders en achter het zadel. Nu weekje niet rijden, en dan hulsebos mn zadel en dan moet het allemaal een stuk makkelijker gaan! Hoop ik..

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:36

Zal wel een hoop schelen hoor, gewoon lekker doorgaan met je knappe paardje.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:40

Heey leuk een nieuweling weer hier!! Welkom! Leuk dier heb je!!

Renate: Leuke foto!! Wij willen meer foto's!! ;)

Volgens mij trouwens allemaal C tjes hier??

Rochelle, je hebt echt een fijn dier!! Fijn dat hij nu gekraakt is en je zadel ook weer nagekeken gaat worden. Toch fijn om te weten dat dat dalijk allemaal goed zit! Wat rijden betreft, ik zou hem echt van achteren gaan activeren! Hij is echt onwijs traag achter dat hij voor in je hand gaat duwen enz. Heeft die van mij ook een tijdje gedaan. Moest er flink aan gaan rijden, heel fel aan het been rijden zodat het achterbeen er meer bij kwam en dan voor goed nageeflijk houden zodat het achterbeen er wel onder moet komen. Het lijkt op het filmpje in ieder geval dat hij niet aan het been is en dus ook niet actief van achteruit, dat zou kunnen verklaren dat hij van voren sterk is en moeilijk in de hand. Of rij je hem bewust terug in het tempo??

Hier zondag weer wedstrijd, lekker in de buurt! :)

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:53

Hier ook zondag wedstrijd! 2e keer op ander terrein ben heel benieuwd. Is een kringkampioenschap, maar ga maar nergens vanuit haha.

Leuke foto's! Mooi beestje.

Rochelle. Wat goed! Paardje moet weer helemaal op en top zijn dus straks!

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:59

Rochelle, heel fijn paard! Ik heb zelf gister ook mijn zadel laten nakijken en op laten vullen en merk meteen positief verschil. Ik hoop dat het volgende week helemaal goed is :)

Ik heb morgen les met Bambs, dan zal ik vragen of iemand foto's wil maken, vind het zelf ook altijd wel leuk. In augustus hoop ik weer met een wedstrijd weekend mee te doen.

Gooien jullie Dayano's ook zo hoog op? Ik kan erg moeilijk door zitten op Bam, mede door het hoge opgooien, maar zijn galop daar in tegen zit als de hemel haha

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:06

Ahh lekker lessen! Ik wil ook weer les :)

Bon gooit niet hoog op, tenmiste, als ze er van achteren goed bij is en haar rug loslaat. Zodra dat niet is krijgt ze zo'n zweefdrafje en kan ik niet meer zitten. Maar dat wordt ze ook meteen van voor te sterk ;)
Wat ga je starten??

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:10

Ik ga L2 starten! Heb vandaag weer top kunnen trainen, hij liet fijn los in zijn rug en ging lekker lopen. Dus als het goed is hoop ik binnenkort weer op niveau te zijn! Hij is na een dag op het land altijd een beetje lui :') en hij had vandaag binnen gestaan ivm regen dus was lekker aan te rijden haha

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:14

Voor het eerst L2?? Die van mij is op het moment echt super druk! Ook met naar de wei gaan enz! Met rijden gaat het wel, als het niet te hard waait. Is echt weer zo'n periode dat ze druk is, maar op wedstrijd is ze meestal wel fijn te rijden. Ben wel blij dat we aankomend weekend niet zo ver hoeven rijden met de trailer. 10 minuutjes :) Ook weleens lekker! Les ze morgen!! :D