[HK]Voor de paardengenealogen , foto's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

neo_zonnetje

Re: Voor de paardengenealogen , foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 23:17

heb je van deze paarden ook foto's? (dit zijn een paar paarden uit de stamboom van mijn paardje)
heroij ox hengst
nizjni ox hengst
golden rainbow ox merrie
mir ox hengst
nezabudka ox merrie
mirok ox hengst
silver rainbow ox merrie
silvia van ettenleur merrie
podsnejnik ox hengst
salon ox hengst
pankarta ox merrie
baby of ryley merrie
deeracres winston churchill henst
forest mare merrie
(ox betekend volbloed arabier)
ik hoop dat je er iets van kan vinden:D

neo_zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 12:29

kun je een foto vinden van heroij ?
het is een arabier dit is zijn nummer: A 4919
hopelijk kun je iets vinden:D het is de vader van mijn paardje:D

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 14:49

Sorry, maar dan heb je het eerste berichtje niet goed gelezen. Alleen WPN , Sgldt , NSTg, Sgrt .
Geen Friezen ,haflingers pony's ed. Dus ook geen Arabieren. Alleen misschien die zijn erkend bij het KWPN.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 15:50

Afbeelding

Verrichtingsverslag
Verrichting Ermelo 1980
Brutale, speelse, eerlijke hengst. Hij heeft een goed humeur en is nogal eens eigenzinnig. Beschouwt zichzelf als de leider van de paarden in zijn omgeving en wil daar ook voor vechten. Hij heeft persoonlijkheid en is flegmatiek.
Had in het begin van het onderzoek dikwijls de neiging om achterover te komen. Later is dat overgegaan in bokken en nog later in spelen. Daagt zijn ruiter graag uit. Als er echter gewerkt moet worden is hij altijd present. Maakt zich nergens druk om en maakt de indruk de mensen in zijn omgeving grote aanstellers te vinden. Toont in het begin van het onderzoek niet teveel souplesse en is moeilijk rond te houden. Weinig ruggebruik, weinig buiging in het achterbeen. Is af en toe tegen de hand van de ruiter. Heeft zich tijdens het onderzoek op vrijwel alle punten verbeterd.
Stap sterk en ruim. Draf kort en gevoelig maar wel regelmatig. Goede, soepele en ruime galop. Toont bij springen veel vermogen. Goede beentechniek, landt goed. Brutaal op de sprong. Springt in terrein gemakkelijk en maakt goed gebruik van zijn ruime galop. Maakt zich bij trekken niet te druk, trekt goed. Ervaart werk als licht. Plezier in het werk, ruim voldoende bereidheid om te werken.
Rijproef: stap met veel ruimte, maar komt nog kracht te kort, in draf laat regelmaat en impuls te wensen over, ruime regelmatige galop.
Springen ohz: toont veel vermogen, basculeert erg goed door.
Springen vrij: veel vermogen, ruime galop, moeite om het achterbeen te vouwen.
Aangesp proef: voor de slede zeer goede, rechte stap; voor de sulky braaf en ruim.
Terreinproef: enorm veel ruimte in de steeple, heeft even tijd nodig om in het juiste ritme te komen, ruim op de hindernissen; in de cross nogal kijkerig in de galop, maar geeft blijk veel terreinvermogen en uithoudingsvermogen te hebben.
Ruim voldoende aanleg als dresuurpaard, veel aanleg als springpaard en zeer veel aanleg als terreinpaard.
Bij aankomst redelijk goede voedingstoestand. Is tijdens onderzoek meer paard geworden. Eet slecht haver. Heeft daarom meer brok gekregen.
Heeft op 27-03 andere box gekregen omdat hij steeds aan zijn buurman wilde laten zien wie er de baas was. Heeft in zijn nieuwe box minder aandacht aan zijn buurman besteed. Op stal bijterig en brutaal. Wel eerlijk.
Bij begin onderzoek oude wond op rechtervoor kogel. Linksvoor en linksachter hoefabces.
Rapportage afgesloten op 06-06.

Verrichtingscijfers
Rijproef x 3 7.3
Springen vrij x 4 8.5
Springen ozh x 1 8.5
Aangespannen x 1 9
Terreinproef x 3 9
Karakter x 3 8
Trainingsrapport x 5 9
Puntentotaal 169.40
Max punten 200
Plaatsing 2e van 28 (18)
Jaar verrichting 1980
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1982 (veulens)
Een collectie goed ontwikkelde veulens, waarbij onderscheid gemaakt kan worden tussen de geprikte en uitgezochte veulens. De eerste groep was in doorsnee even arm gespierd, de tweede groep had meer koffer en bespiering. De veulens zijn rijtypisch gebouwd en vertonen uniformiteit. De hengst geeft duidelijk zijn eigen eigenschappen door. Qua type doen de veulens meer aan sport- dan aan fokpaarden denken.
Het hoofd is voldoende droog en expressief, maar dikwijls iets lang. De hals heeft voldoende lengte maar is nog even arm gespierd. De schouder ligt er goed in, de schoft loopt lang door. De rug is in de meeste gevallen iets lang en de lendenpartij kan beter aangesloten zijn. De croupe is goed van vorm en lengte en eveneens goed gespierd. Het voorbeen is dikwijls lang gekoot, heeft ook een lange pijp, terwijl enkele veulens een insnoering onder de voorknie hebben. De voorstand is soms iets Frans. Het achterbeen is vrij lang en iets gehoekt in de sprong, met overigens een voldoende ontwikkeld spronggewricht. De kwaliteit van het beenwerk is goed, evenals de hardheid.
De stap kan iets ruimer. De draf is goed, elastisch en lichtvoetig, enkele veulens misten nog even de stuwing achter.
In enkele gevallen is overbijt geconstateerd.
Getoond: 15 veulens uit 67 dekkingen.

Afkeuring 1985 (3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen wordt Transvaal afgekeurd.
De afwijzing van deze hengst is voornamelijk gebaseerd op de stamboek- en primeringsgegevens van de afgelopen jaren, waaruit een onvoldoende exterieurvererving blijkt. Bovendien zijn de voortgaande prestaties van de hengst ook niet van die aard, dat op grond daarvan besloten zou kunnen worden - ondanks de exterieurbezwaren van zijn nakomelingen - de nafok nog een kans te geven. De types van de nafok zijn dikwijls eenvoudig. Bemerkingen zijn te maken op hals, die meermalen arm gespierd is en/of diep uit de borst komt, de zeer dikwijls rechte schouder, lange, weke rug, hol voorbeen en herhaaldelijk afwijkende voorbeenstanden, alsmede dikwijls voorkomende sabelbenige stand van het achterbeen. Ook de beweging laat in veel gevallen te wensen over.

Sportindex
Jaar berekening 2007
Aantal veulens stationsverrichting 0
Aantal veulens springindex 39
Betrouwbaarheid springindex 76
Springindex 97
Aantal veulens dressuurindex 32
Betrouwbaarheid dressuurindex 73
Dressuurindex 56

Status
1986 mrt afgevoerd (kootbeenblessure)

Overige informatie
Fors ontwikkelde hengst met grote lijnen. Het hoofd is even lang. De beenstanden zijn zowel voor als achter niet geheel correct.

1986 (maart) afgemaakt wegens ernstige kootbeenblessure

Moederrapport
Moederrapport 1980
Een sterke en evenredig gebouwde merrie van het rijpaardtype uit een best fokkende merriestam. Ze kon even meer postuur hebben.
Het hoofd kon nog iets beschaafder, maar het oog is mooi. De hals is wat kort en arm gespierd. De schouder is best ontwikkeld maar de ligging kon iets schuiner. In beweging kon deze merrie ook nog iets meer schoudervrijheid tonen, alhoewel de bewegingen overigens sterk en krachtig zijn. Het verloop van schoft naar rug kan iets vloeiender. De croupe is lang en breed, goed van vorm en goed gespierd. Hoewel de spronggewrichten iets royaler konden is het beenwerk goed ontwikkeld en van goede kwaliteit. De fraaie staartdracht werkt mee aan het mooie beeld van deze merrie.
Stokmaat: 163.0 cm.

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:31

hoihoi,

heb je misschien wat van
- Kompromis 1969
- Maseratie (ook rond dat jaartal vader is Importeur en moeder emmie)
- Compromise 1954
- Importeur 1967

alvast bedankt voor de moeite, ook als het niet lukt Knipoog

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:47

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Van Maseratie heb ik nog nooit gehoord, sorry.

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:52

wow, wat ben je snel, dank je wel.
Ik kan Maseratie ook niet vinden , ook niet op paardenfokken.
Emmie zijn moeder is wel terug te vinden, maar heeft geen stamboeknummer en haar afkomst is Gelders. De vader van Maseratie is Importeur. Maseratie zou een merrie zijn .......
Vaag Boos!

Hee, maar thanks.....
heb je ook Zefaline?
sgrt. 18857 ?

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:55

Ik ben benieuwd of je wat informatie hebt over loek, de groninger ggk hengst. Hij was van ons namelijk.

En, Calato, de holsteiner hengst...

Alvast bedankt Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:59

boogie heb je de naam wel goed geschreven? Want de naam komt mij wel bekend voor, dus misschien heb je het verkeerd opgeschreven?

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 20:15

Citaat:
boogie heb je de naam wel goed geschreven? Want de naam komt mij wel bekend voor, dus misschien heb je het verkeerd opgeschreven?

heb ik ook nog aan zitten denken...heb het overgeschreven van de stamdinges papieren....
maar heb ook gezocht op maserati en masserati(e). Voldoen allemaal niet aan de kenmerken zeg maar.
er bestaat op het moment wel een Maserati als bekend paard.

neo_zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 22:59

heb je misschien wat info over heroij ox? (tis een arabische volbloed)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 00:00

neo_zonnetje schreef:
heb je van deze paarden ook foto's? (dit zijn een paar paarden uit de stamboom van mijn paardje)
heroij ox hengst
nizjni ox hengst
golden rainbow ox merrie
mir ox hengst
nezabudka ox merrie
mirok ox hengst
silver rainbow ox merrie
silvia van ettenleur merrie
podsnejnik ox hengst
salon ox hengst
pankarta ox merrie
baby of ryley merrie
deeracres winston churchill henst
forest mare merrie
(ox betekend volbloed arabier)
ik hoop dat je er iets van kan vinden:D

Heb je al wel zelf gezocht? want aardig wat namen die je schrijft zijn genoeg foto´s van te vinden op het web, en stel anders je vraag een bij het subforum Arabische Volbloeden
hier is het alleen voor KWPN, en aanverwanten Knipoog

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:36

haaij..
ik heb sins kort een nieuw paardje (kwpn) zal graag meer over zijn familie willen weten,
hier zijn afkomst.
V. larenco
V.v lencer iii
M.V grand cru
voor meer afkomst hoor ik t wel

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:05

Dit is de enige die ik heb.
Larenco is Duits.

Afbeelding

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:32

okee dankje
beter wat als niets hea t is een begin
Bloos

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:45

Hai Flyfly, gaat het goed met je? Heb je al een keer je koetsiersbewijs moeten tonen? Haha!

Flylfy heb je de merrie Eraldine al een keer in je boeken voorbij zien fietsen?
Ze is een keurmerrie uit de hengst Senner (v. Sinaeda) en haar moeder heet Taldina.

Van Taldina heb ik ook nog steeds geen foto of tekst gevonden

Misschien dat je weer wat méér boeken op de plank hebt gekocht dan hoop ik dat in ieder geval Eraldine erin staat *LOL*

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 00:12

Hallo Downhill. Nee , Eraldine is nog steeds niet voorbijgefietst en ik denk dat dat ook niet zal gebeuren. Ik heb bijna alle jaargangen doorgeworsteld en heb haar niet gezien. Ik heb net even op Paardenfokken gekeken en zag dat de moeder en oma's gewone merries waren zonder predikaat. Daar zijn geen foto's van. Jammer.
Mijn koetsiersbewijs heb ik nog niet hoeven laten zien want we hebben na de tijd niet meer gemend.
Onze merrie is op het moment weer in training en als ze weer thuis komt moet ze eraan geloven.

Ik heb nu de hele serie NSTG-boeken compleet, alleen staan in de eerste 8 delen geen foto's.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 12:12

Haha!
Ik zie dat je je onderschrift al aangepast hebt.
Spannend hoor dat ze klaargestoomd wordt. Ben benieuwd hoe ze terug komt!

In ieder geval bedankt voor je moeite. Ja

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 12:14

Zou graag informatie willen hebben over de KWPN hengst Gag XX en als het kan ook foto's...
Hij is namelijk de vader van de moeder van Talisman en kan dr helemaal niks over vinden Bloos

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 16:04

Afbeelding

Verrichtingsverslag
HK NDR Hilversum 1977 (november)
Erkend voor WPN-fokkerij.
Gag xx was zelf een excellent verrichtingspaard. Hij startte 21 keer in vlakkebaanrennen en 10 keer in hindernisrennen. Hij won respectievelijk zes en twee keer. Gag xx was een paard voor de midden afstand. Het totaal gewonnen bedrag ligt boven de frs. 700.000. Gag xx heeft een fraaie belijning en beschikt over een opvallend beste stap. Gag xx voert het prestatiebloed van Vieux Manoir xx.

Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1979 (veulens)
Twee groepen: centraal aangewezen veulens en door hengstenhouder geselecteerde veulens. Groepen in type nog wel verschillend, in beweging nauwelijks verschil. Beweging gemakkelijk en elastisch.
Bij eerste groep sterke variatie in halsvorm, enkele halzen arm gespierd, soms neiging tot hertehals, sommige halzen stonden "erop". Hengst zelf overigens ook iets aparte halsvorm. Enkele overbijters, daar komt bij uitgroei doorgaans verbetering in. Achterbeen kon in enkele gevallen wat sterker, iets te kleine hoek van spronggewricht viel ook nog wel eens waar te nemen. Gebruik achterbeen liet weinig te wensen over. Stap voldoende goed, draf gemakkelijk en elastisch. Een enkel veulen kon iets meer schoudervrijheid hebben. Beenzetting bijna steeds goed vierkant bij royaal voldoende onderbrengen van achterhand. Geeft ook bij matig bewegende moeders kinderen met goede rijpaardbewegingen. In eerste groep diverse veulens in schrale conditie.
Veulens van tweede groep toonden over het algemeen meer ras, halsvorm kon hier ook zo nu en dan anders. Voorbeen enkele keer teer (ingesnoerd onder de knie) met name bij veulens van moeders met bloed. Meermalen aansprekende, correcte hoofden. Stap ruim voldoende, draf stuwend, ruim met voldoende schoudervrijheid.
Hengst heeft zelf goede voeten en bleek deze in doorsnee duidelijk te vererven.

Sportindex
Jaar berekening 2007
Aantal veulens stationsverrichting 1
Aantal veulens springindex 19
Betrouwbaarheid springindex 67
Springindex 89
Aantal veulens dressuurindex 18
Betrouwbaarheid dressuurindex 66
Dressuurindex 119

Goedgekeurde KWPN-zonen
GAGSON WIMBORN X AA 83.1 STB
VASCO 79.2349 Stb

Goedgekeurde KWPN kleinzonen
HOMME D' AMOUR 89.2972 Stb

Status
1981 afgevoerd (beenbreuk)

Overige informatie
1981 januari afgevoerd wegens beenbreuk

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 16:42

Super:D! dankjewel!

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:53

Ik heb nog een foto gevonden va de merrie Wendy.
Heb je daar belang bij of heb je die wel??
Wat zit er nog meer achter???

Caro_Vladi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:56

Ik zou graag informatie over de hengst Diamond Hit willen

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:23

Ik weet niet of je deze rassen hebt, want bij mij lopen deze nogal door elkaar. Weet je iets over de volgende paarden op de afstamming?

Afbeelding

Transvaal heb ik al... (ook van jou).

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:50

flyfly schreef:
Ik heb nog een foto gevonden va de merrie Wendy.
Heb je daar belang bij of heb je die wel??
Wat zit er nog meer achter???

Dat zou ook fijn zijn Haha!

Stamboom Talisman
Zou fijn zijn als wat je kan vinden over de kant van Gag XX wat er zit Bloos (Kijk maar wat je ermee doet:))