Fontaine Finest x Samarant

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 23:08

kevinsky schreef:
Moniqueh6621 schreef:
Perry was eerst echt een binnenvetter.. superbraaf, maar leek zich af en toe af te sluiten.
Hij had zelfs maagzweren en is daarvoor behandeld. Nu uit hij zich veel meer.. als iedereen naar de wei gaat en hij moet eerst nog rijden, dan heb ik mijn handen vol. Dan stampt hij op de spuitplaats en d eerste rondjes zijn echt een beetje met bakspoken( zoals Koend het noemt).
Nog steeds mijn allessie en once in a lifetime paard, maar ook niet de brave Hendrik die hij was

Pietje geeft ook pootjes op de wasplaats als het haar te lang duurt :+ En idd die bak kabouters duiken bij ons soms ook op :=

Kiki staat ook altijd te schrapen als ze even moet wachten.
Tot nu toe heb ik voorzichtig opgebouwd en vermeden dat ik dingen vroeg die ze nog niet aan kon.
Maar de zadelmakmaker waar ik nu op les ging waarschuwde me :"Als je nu alle stressituaties vermijd, kom je ze later toch tegen en dan is je kindpaardje al een forse puber geworden." Klinkt logisch, dus wil ik nu de middenweg bewandelen.

Ik leer ook graag uit jullie ervaringen.

Moniqueh6621

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 11:12

Heel herkenbaar Koend,
Perry had in het begin geen stress in de rijbak tot de buurman schapen naast ons zette en die steeds gaan rennen.. daarmee is het begonnen.
Als ik rijd en de rest gaat naar buiten, heb ik mijn handen vol als ik blijf stappen. Als ik ga draven en hem aan het werk zet, vloeit de spanning af en kunnen we prima rijden.
In het bos is hij voorwaarts, hele ruime draf en een mega galop.. deze galop heb ik in rijbak nog niet eruit gekregen, maar iedere wedstrijd rijden we wel goede punten. Ik ga alleen niet zo vaak.
Ik ben ook geen hele goede ruiter, meer een functionele ruiter.

Ik vind alle verhalen van de Fontaines zo leuk om te volgen..

Charlotte124

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 18:55

Leuk om alle verhalen te lezen! Rebecca heeft even pauze gehad, ze was helaas lelijk geschopt met een flink hematoom als gevolg. Ik heb afgelopen week grondwerkles gehad, dus dat is leuk om weer mee te beginnen. Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Charlotte124 op 07-07-25 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlotte124

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 18:57

Afbeelding
Te snel geplaatst, foto's ben ik met Rebecca's moeder

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 12:58

Oef een hematoom kan zo zeer doen! Hopelijk kampt ze snel op. Met grondwerken kan je ook mooi beginnen aan de basis. :j

Charlotte124

Link naar dit bericht Geplaatst: 43 min geleden

Ja,was nog een erg grote ook. Kwam een hoop vocht uit bij het openmaken. Verder wordt het wel tijd dat ze een beetje meer gaat bewegen, vanwege, hoe zeg je dat netjes, een beetje overconditie..