Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 09:27

Vibabu, bijten met dr oren naar voor :') hoe sluw kan je zijn??
[***] is ook al 2x ontsnapt uit zn stal.. Is echt zo een prutser! Dan gaat hij rustig op wandeling!
Echt ik was er niet bij, maar stalgenootjes vertelden dat ze een paard hoorden in de gang, hij bleef effe staan, keek door de deuropening en toen wandelde hij rustig verder. Zei er iemand: was die nu alleen aan het wandelen?? :') gelukkig altijd goed afgelopen! Maar nu hij aan het hek staat, hebben we toch een extra slot beneden gehangen!
Hij heeft ook al eens langs de achterkant van zn stal gestaan, was uitgebroken en hij dacht langs de andere kant terug binnen te kunnen, maar door zn luikje kan hij toch echt niet hoor :')
Was er ook niet bij toen, maar heb ik wel foto's van.. Ga eens kijken of ik ze erop krijg!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 09:33

Hebben jullie ook nog verhalen waarin jullie paarden wel lief zijn? :')

Haha zealous dat is echt geinig, gewoon rustig aan de wandel.

Flytje is gewoon een goedzak, en dat als hengst. Bijten doet hij echt niet, blijft keurig achter een touwtje staan en ontsnappen doet ie alleen achter de shetlander aan, maar eigenlijk vindt ie dat ook maar eng :')

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 09:49

Afbeelding

Afbeelding

:') zielig he..

Qleke

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 09:50

Haha Essie :D ik zie het zo voor me met die shetter..

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 10:23

Haha wat een banketstaaf qleke!

Halo is wel goed in touwtjes los maken en vervolgens als een engeltje heilig er bij kijken.
Met kinderen is hij ook heel lief. Hij vindt eigenlijk alles en iedereen lief. Bijten wil nog wel eens voorkomen maar meer baldadigheid :+

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 11:06

Hahahaha dat is echt hilarisch!!

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 11:30

Wat een verhalen allemaal :')

Vermoed dat fancy wel bij de goed zakken hoort. Kinderen kunnen er ook alles mee niks is te gek ,maar ik de omgang is ze sowieso echt heel erg lief. Ze kroelt je altijd terug met poetsen , heeft ook nog nooit express gebeten. Ze is eigenlijk altijd blij , als ze al wat doet dan is het meestal enthousiasme of lompheid haha. Alleen met rijden kan ze wel eens strontvervelend en eigenwijs zijn.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 12:13

Wat leuk, al die Krackjes.
En nog meer die er mee springen dus.

Dat doe (of eigenlijk deed) ik ook met de mijne

Afbeelding

Afbeelding

Dit was wel nog in sport conditie.
Nu is ze wollig, dik en drachtig *D
Laatst bijgewerkt door Kelan op 05-11-16 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 12:27

Afbeelding

Leuk om te zien dat meer mensen dus met hun dressuurpaard aan het springen zijn!

Duurde het bij jullie ook even voordat het kwartje viel? Ik durf na anderhalf jaar wekelijkse springlessen eindelijk te zeggen dat het kwartje is gevallen...! Men men wat een spanning leverde dat springen op in het begin, dik bezweet paard na het "springen" van cavaletti's van 20cm hoog

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 16:08

Qleke .. geweldig die foto's :D

Hudson is ook een prutser wil overal aanzitten maar krijgt zichzelf gelukkig niet los .. m'n dochtertje vind hij top als ze in de kinderwagen zit legt hij rustig z'n hoofd op haar schoot ;) ..

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 16:36

Ik vind het echt een geweldig dier.... maar het is echt een heks. Ze is met rijden echt heel fijn, wil heel graag werken en stoppen voor een hindernis doet ze niet. Maar geef haar een vinger en ze pakt je hand en arm tegelijk. Het is er zelfs zo een dat als je niet streng bent ze zelf zo erg zal worden dat ze je de box uit mept. Maar goed het is een 5 jarige vosmerrie met een bonte vader... zelf heeft ze ook stippen. Staan nou niet bekend om de meest makkelijke dieren.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 17:08

Springen met mijn krack... nou de gene die het durft mag het van mij gaan proberen :') ik hou niet van springen. Ik spring alleen (laag) op een paard waarvan ik weet dat het braaf springt. Laat fancy zich met balkjes ook goed aan kunnen stellen , dus durf die stap zelf echt niet te nemen. Balkjes gaan uiteindelijk wel als je even flink Door zet en dat doet ze dan ook wel braaf. Maar echt springen... brrr. Volgens mijn osteopaat heeft ze er wel de bouw voor om een goeie allrounder te kunnen worden.

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 17:51

Hahaha Sharkj wat jij dit berichtje hierboven typt en je vorige berichtje; dat had ik precies hetzelfde kunnen typen!! :D

Haha die foto's Qleke, echt te komisch! Smalle paadjes zijn geen probleem geloof ik :')

Afbeelding
Gina is ook nog niet zo'n held met balkjes _O- denk wel dat ze het kan, maar of ik het ooit durf.. :=

Vandaag geschoren, scheelt weer een pak haar! (Gina denkt er het hare van..)

Afbeelding

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:19

Hahaha gina wint het van fancy! Fancy denkt alleen... ik ga niet , ik ga niet , ik ga echt niet! En ondertussen kijkt ze erbij alsof de balk gaat op wil eten , eenmaal eroverheen is het geen probleem meer :') al heb ik haar 1x een noodsprong zien nemen over een stuk drainage wat naar boven kwam op de oude stal. Geloof dat ze 3 meter de lucht in stoof.

Fancy heeft nog steeds niet echt een wintervacht :D ben ik wel blij mee. Misschien dat ik volgend jaar ga scheren als we wat verder zijn in training/wedstrijd. Heb het al een keer uitgeprobeerd Hoe ze erop zou reageren maar dat apparaat is niet bepaald spannend. Het snoertje wat eraan zit is veel enger!

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:24

Hahaha, zo kun je ook vrijspringen natuurlijk, met alleen een balkje ;)

Netjes geschoren hoor Jeska: Ziet er goed uit!

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:39

Haha Gina ging ook niet, daarom liggen er 3 balkjes en een pion achter elkaar hahaha toen kon ze niet anders _O-

Elise: Deze hoogte was even hoog genoeg voor haar geloof ik :P wat heb jij gave laarzen trouwens, is het cognac kleur of licht bruin? :o

Ik heb het laten scheren hoor hihi, door een boer die ook schapen en koeien scheert. In een half uurtje was hij klaar, ziet er prima uit en goed te doen qua prijs! Ik heb er eigenlijk niet zo over nagedacht of Gina het eng zou vinden vorig jaar maar ze vind het allemaal prima, alleen d'r hoofd protesteert ze even. De boer had een blauw pak aan, dat blauwe pak was natuurlijk wel héél eng :roll:

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:43

Oh ideaal, ik laat ze ook altijd scheren. Ik heb a) niet zo'n machine, b) heb ik het nog nooit gedaan en wil ik niet mijn eigen paard als proefkonijn gebruiken :+ en c) volgens mij is het echt een rotklus inderdaad.
Maar volgens mij wordt de mijne dit jaar niet geschoren, die schijnt goed in zijn vacht te zitten. Nóg idealer!

Thanks! Ben ook echt nog steeds wel blij met mijn laarzen! Zijn inmiddels al zo'n 5 jaar oud en beginnen nu echt wel hun slijtageplekken te vertonen, maar ze moeten nog even. Wil nog geen afscheid van ze nemen! :D Het is de kleur libano van Lipica. Ik zou het omschrijven als een cognac kleur, en dan een beetje tussen bruin en oranje in denk ik. Niet dat hele licht beigen cognac wat je wel eens ziet.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:58

Laten scheren is wel makkelijk, maar vind het zelf wel leuk om te doen. Ben begonnen met mijn pony ooit, de allereerste keer heb ik het laten doen maar toen ik zag dat hij braaf was heb ik zelf een apparaat aangeschaft , mijn pony maakte zo snel vacht aan dat ik 3x per jaar iemand had moeten laten komen... dure hobby. Zat altijd heerlijk op me gemakje onder zijn buik te scheren haha. Uiteindelijk mocht ik meer paarden en pony's daar op stal scheren. Fancy word dus ook gewoon door mijzelf gedaan als het gaat gebeuren.

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 19:02

Echt super mooi! Idd niet zo'n gelige cognac kleur. Mijn petries gaan volgens mij nooit meer kapot dus helaas geen excuus om nieuwe te kopen :x

Niet hoeven scheren is natuurlijk helemaal ideaal!

Ik ga volgend weekend (mits het weer een beetje oke is) voor het eerst naar het bos :=

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 19:26

Niet hoeven scheren is natuurlijk het beste :D vind fancy haar kleur in de winter ook altijd wel mooi. Ze word dan altijd een stuk donkerder.

Heb ook nog cognac kleurige Petries staan haha.. Blijf er echt wel fan van. Maar vind ze op fancy net niet.. ik wil graag zwarte lak lace up laarzen (of heel donkerblauw) maar heb pas 4 paar :')

Lijkt heerlijk naar het bos! Maar voor fancy moet de eerste keer ook nog komen, wilde eerst ff goed wennen aan de nieuwe stal. Maar wel spannend voor het eerst!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 09:57

Leuke foto's :)

Gina weer kaal! Chique!

Mijn oude paard is ook net een beer nu. Fly is nog zo glad en kort in het haar, echt heel fijn. Gisteren eerste selectie gereden, wat deed ie het braaf. Vorige x vond ie de bak wat spannend, maar hij is erg slim en leert snel dus vandaag vond hij het al niet meer eng. 198.5 en 1e prijs :) moest als eerste starten. Heeft ie weer knap gedaan. Wilde m eigenlijk binnenkort in het Z1 hebben maar eerst maar even die volgende selectie afwachten :)

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 10:10

Nette punten essie!

Halo kan ook niet zo goed springen. Als ik hem los laat springen dan gaat hij of aan de balk knagen of hij maakt net zulke sprongen als Gina :')
Scheren is bij ons gelukkig niet zo nodig. Hij zit mooi glad in zijn vacht. Hij wordt nu wel een stuk donkerder dan vorig jaar :D
Vanmiddag gaan we hem verhuizen naar een nieuwe stal. Zijn van de zomer al een weekje daar geweest want ik pas altijd op het huis en de paarden als die mensen op vakantie zijn en nu gaat hij definitief daar staan :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:34

Vandaag weer wat foto's laten maken door m'n vriend ;) ze zijn niet top want ze waren erg donker en zijn daardoor bewerkt .. let alleen niet op m'n hoofd man wat blijft dat toch een ellende :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:12

Haha ach je kijkt gewoon heel geconcentreerd! Ziet er goed uit hoor!! Wat voor beschermers heb jij om, vind ze heel mooi :j O:)

Ben ik dan de enigste met een Krack met dikke vacht? :oo

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:21

Knappe Hudson! :D

Je bent niet de enige Jeska. Baila heeft ook een enorme vacht. Ze wordt binnenkort gelukkig geschoren!

Wij zijn weer volop aan de bak *\%/* Het gaat voor hoe het er nu uitziet wat beter met mijn ogen en ik kan ook weer naar school.
Van de dokter mag ik zelf nog niet rijden maar longeren is oké. Dus nu lekker heel veel bezig met dubbele lijnen en ze wordt 2x per week door iemand anders (idd die dochter Sharkj, haha) gereden. Vorige week kon ze niet, dus toen alleen maar gelongeerd en in zo'n korte tijd is ze weer enorm vooruit gegaan op meerdere lastige punten aan de dubbele longe. Dus ben benieuwd hoe ze morgen met rijden is!

Foto van ons samen terwijl we naar iemand die in de bak aan het rijden was keken 8-) Zonder zonnebril naar buiten lukt nog niet, maar dat vind ik geen probleem.
Afbeelding