Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Hij gaat wel echt vooruit maar deze moet je denk ik echt met een jaar weer bekijken. Ben er ondanks wel echt zeer content mee en denk wel dat 't een goeie knol kan worden. We zullen het zien
.
Morgen komt Natascha van Eijk kijken voor een passend bit, en dan ben ik met al die dingen wel weer klaar voorlopig
Ik wacht dan alleen nog op mijn zadel. 

Enige waar ik meebezig ben is een startkaart aanvragen, maar vanwege het veranderde aanbod van de KNHS gemaild voor een betalingsregeling. Ik wilde in eerste instantie gelimiteerde pas hebben, omdat Detroit lastig te laden is en ik nu dat gezeur niet op wedstrijdterrein wil. Dus dan alleen de vier wedstrijdjes starten die in de buurt zijn. Als het laden beter ging, kon ik altijd nog upgraden naar een ongelimiteerde pas.
En ik vind, als studentzijnde (no worries, als er een dierenarts nodig is, is daar altijd geld voor. Die komt eerder te snel dan te laat), 108 euro een hoop geld om in een keer uit te geven aan een 12maandenpas.
.
.
.
Kimmutjuh89 schreef:Maseike schreef:Klopt wat Emmy de Jeu zegt.
Zelf ook een Voice van 5 jaar en hij heeft alle tijd gehad van mij en mag nu de wedstrijden in.
Mijn Voice is 1.74 hoog en zelf gefokt.
Je hebt hem zelfgefokt?? Dan heb jij misschien wel wat antwoorden voor me?
Mijn paard wordt eind maart 3 jaar, maar hij is nog geen 1.60 meter hoog, terwijl beide ouders 1.68m zijn.
Emmy de Jeu heeft mij inderdaad verteld dat het laatbloeiers zijn, dus nu vraag ik me af: hoe ging dat bij jouw paard? Had jij precies hetzelfde? Ik hoop namelijk dat mijn paard uiteindelijk tegen de 1.65m aan zal zitten (een mooi maatje voor mij, want ik ben ook niet zo groot), maar dat betekent dat hij nog minstens 7 à 8 centimeters zal moeten groeien. Zal hij dat denk je, omdat hij een laatbloeier is, gaan redden?
Momenteel ben ik bezig om hem zadelmak te maken en in juni gaan we hem ruitermak maken. Dit ongeveer 2x pw. Ik zit er nu aan te denken om hem dan de winter te geven om erover na te denken en (hopelijk) nog wat meer de hoogte in te gaan en hem dan weer in het voorjaar op te pakken als hij richting 4 jaar gaat en dan langzaamaan opbouwen. Ik wil zijn groei en ontwikkeling namelijk niet in de weg zitten.
Kun jij me misschien wat tips geven op het gebied van wat jij met jouw Voice gedaan hebt?
Vond het met mijn voice eerst ook spannend hoor. Het is toch wel een ongeduldig voorwaarts type, maar uiteindelijk zonder problemen een rengalop kunnen doen. één keer heel rustig "hooo" zeggen en hij was alweer terug
Enige wat ik niet met hem moet doen is stilstaan.
Laatst een keer in de haast vergeten hem los te doen dus toen wilde hij achteruit lopen en stond hij nog vast.. Niks gebeurd hij ging gelijk weer 2 stappen naar voren, kon de stang erachter doen en hem alsnog los maken, maar toen vloog hij de 3 keer daarna wel weer de trailer af.. Inmiddels gaat het gelukkig weer helemaal goed, maar ga ook best vaak met hem met de trailer op stap, sowieso elke week naar de manege voor les en regelmatig nog in de manege rijden omdat onze bak te nat is
En aangezien meneer flink karakter heeft en niet over zich heen laat lopen moet ik altijd zorgen dat we op een goeie manier elke keer toch bereiken wat ik wil