Nakomelingen van Jazz

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Winola

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:22

Wobski: Bij deze heb ik er geen last van als ik op het gras rij. Ze heeft wel ijzers onder anders redt ik het niet op het gras, met haar been gebruik lig ik zo onder uit denk ik.

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:54

Wobski schreef:
Pasdedeux: Wat een mooie foto's, en wat een mooie kleur die vossen...zucht... vind dat altijd echt blikvangers!! Zo aansprekend! Is het toeval dat je 2 vossen hebt of val je er ook op?*

Is toeval, ik hou eigenlijk helemaal niet van vossen,met uitzondering van koffievos, maar ja een goed paard kent geen kleur zeggen ze. Jazzy is wel heel donker en heeft ook zo goed als zwarte manen. Op haar papier staat ook vos en naderhand gecorrigeerd naar bruin. Tot dusver heb ik pas 1 oplettende jury gehad die vroeg om mijn papier want bruine paarden hebben nooit witte benen zonder zwart.

Afbeelding
Zie je haar manen zijn ook zo goed als zwart.
Royal is meer een echte vos.
Afbeelding

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:34

Tim heeft ook donkere manen en staart! Incl. Aalstreep! Ik had eigenlijk ook niets met vossen maar de klik was zo geweldig!
Inmiddels ben ik er zo aan gewend dat ik Tim zijn kleur helemaal geweldig vind! Als de zon op hem schijnt is het net of hij met gouddraad geweven is ;-)

En inderdaad, een goed paard heeft geen kleur!

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:52

Die van jou en mij schelen ook niet zoveel van kleur :D

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:30

Inderdaad! Ze komen aardig overeen! Zal t familie zijn? ;-)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:47

Otje spam!
Mn rechterappuyementen zijn duidelijk nog taai maar goed, weer een stapje verder als dat we waren!

Wobski

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:53

*\o/* OTJE ROCKS!!! *\o/*
Wat zijn jullie fijn bezig zeg!! Heb je hem helemaal zelf opgeleid? Knap hoor!!! 8-)

KDE_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:15

Ziet er super uit irisje! Gister met een stalgenootje foto dagje gehouden. Moet ze nog even uitzoeken, dan zal ik er een paar plaatsen.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 22:52

:wave:

Iris ziet er fijn uit hoor dat filmpje! Volgens mij zijn de Jazzen allemaal wel stug in de lengtebuiging. Bij Travers en Appuyeren is het gewoon ontzettend moeilijk om het daar los te krijgen. Gaat appuyeren bij jou wel beter als travers? Bij mij in ieder geval wel :)
Lekker veel voorwaarts in je training. Top! :j
Leuk om te zien hoe verschillende kleuren 'vossen' je hebt. Vince heeft nu in de zomer zo'n mooie gouden gloed over zich heen met een mooie koffievos kleur. In de winter is ie een stuk donkerder, maar dat heeft ook wel wat!

Sorry dat het vanuit mijn kant rustig is geweest. Drukke dagen achter de rug en nog een drukke week voor de boeg.
Ben weer even boven water :+
Heerlijk dat zonnetje vandaag! Vince gaat onwijs fijn. We hebben sinds begin deze week even een stap terug gedaan om zo ons goed voor te bereiden voor het LK over een kleine 2 weken. Als hij zo blijft aanpakken en ook zo loopt op de kampioenschappen, ben ik absoluut tevreden. Zev had wat mindere dagen maar sinds van het weekend is de oude Zev back on track en hebben we vandaag voor het eerst samen in de buitenbak gereden. Wel zwaar en had me handen vol maar was ontzettend braaf. *\o/*
Daarnaast vandaag nog een ontzettend gaaf paard van een lesklantje van me zus gereden. Een 6-jarige Obelisk, gitzwart en een klein compact poppetje. Niet veel mee gedaan en vrouw wil leren paardrijden maar voelde 'het net niet'. Paard was onwijs fijn te rijden. Vrouw stond er versteld van en ze kon daarna wel beter het gevoel voor zich zelf krijgen.
Verder heel druk met werken/fotograferen. Daarnaast is me zus komende week paar dagen weg zodat ik haar paard ook nog moet bijbeunen deze week. Dus dat word late avonden en weinig slaap.
Helaas ook net slecht nieuws gehoord over me auto. Heb een schade van 400 euro aan me broek hangen. Had net het geld voor me nieuwe Apple-laptop bijelkaar, die gestolen is sinds het drama in mei, en die kan ik dus nu voor me neus voorbij zien gaan. Baalde als een stekker aangezien ik nu weer helemaal op nieuw moet opbouwen.... *Zucht...*

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 09:37

Bij mij gaat appuyeren slechter dan travers, maar vermoed dat dat aan mijn zit ligt. Gisteren ook weer lekker gereden en ze sprong zo'n mooie wissel. Die van links naar rechts gaat echt voor een 8. De andere nog wat minder maar ze is het in ieder geval allemaal niet vergeten sinds haar blessure en ik trainde echt van ...tralalalala galop- contra tralalala wissel.

Balen van je schade Saskia, gewoon veel fotograferen en heb je het zo weer verdient.

KDE_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:04

Zo, ben ik ook weer. :evaw: Wat een heerlijk weer he! Vandaag lekker de hele dag aan het water gezeten. Het was echt heerlijk en ook eindelijk een beetje kleur gekregen 8-)

Wat ontzettend balen van je schade Saskia. Dat zijn altijd vervelende dingen, vooral als je het geld voor iets anders in gedachte had. Ik hoop dat je gauw ook je laptop kan kopen.

Ik ben nog lekker aan het trainen met Orinoco en we beginnen gelukkig steeds meer aan elkaar te wennen. Ze wordt steeds losser en reageert steeds beter en scherper. We trainen lekker verder. Hopelijk begin september keer een wedstrijdje proberen.

Oja, ik heb nog een paar foto's van zondag :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(We hebben ook rechtsom gereden hoor, haha)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:33

Wat een stoer beest KDE!

Appuyeren is idd makkelijk dan travers Saskia, maar ik zit makkelijk mee dus misschien dat het daar aanligt.
Thanks voor de leuke reacties!
@ Wobski, ik heb niets opgeleid aan dit paard, ooit is ze heel goed gereden geweest dan merk je. Maar heeft toen een veulen of 2 gehad en is toen een jaar echt hondsberoerd gereden en dat merk je ook behoorlijk :+

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:34

Oh ja, pasdedeux is lekker wisseltjes aant oefenen :D

Balen Saskia van die schade, zeker omdat je net aant bedrag zat je voor je laptop.

Wobski

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:33

DKE - gaaaave foto's!!! Welke rubriek wil je Orinoco gaan uitbrengen? Spannend hoor!

ps) Duimen jullie morgen voor me rond 11 uur, moet met /3 naar da voor scan....pfff... hoop dat het goed is....

scoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:57

Hoi allemaal :evaw: Sorry beetje late reactie maar het was hier nogal druk. Had wat extra paardjes te rijden + verzorgen en heb bij ons op de kliniek wat meegeholpen met de stallen die bomvol stonden. Degene die dat normaal doet, heeft een klap gekregen van een paard en had zijn sleutelbeen en ribben gebroken :=

Tommy is ook koffievos en idd in de winter erg donker (behalve als je hem scheert, dan is het willie wortel), nu heeft hij ook zon goudachtige gloed. Een aalstreep heeft hij ook en -iets wat ik nog niet vaak gezien heb- stipjes!

Wat een leuk paard is Otje, loopt lekker!

Fijn dat Vince zo goed gaat Saskia & dat Zev braaf was! Wel ontzettend balen van wat er allemaal gebeurt is en dan nu het geld :(:)

Orinoco ziet er super uit, complimenten KDE!!

Iemand nog wedstrijd gereden afgelopen weekend?
Ik had wedstrijd in De Mortel en het vroege opstaan (half 5 :Z ) was gelukkig niet voor niks. Met Piet was ik 1ste van de 18 in het ZZ-licht, alleen de manier waarop... := Langs de ring stonden allemaal boompjes apart en 1 groepje zegmaar, dat vond hij dus doodeng. De bel was al gegaan en meneer was zo bang dat hij 2 grote voltes alleen maar half steigerend achteruit ging. Toen we de juiste versnelling terug vonden toch maar binnengekomen en tijdens de proef lukte het nog redelijk om hem er langs te krijgen. Maar hij was er zo ontzettend gespannen van dat geen enkel onderdeel echt goed lukte/fijn ging voor mijn gevoel, hij liep ook niet goed meer door de rug. In de juniorenproef gingen door de spanning nu alle wissels de mist in en ik reed veel te terughoudend maar we waren nog 4de met 61,6%

Met Ode heb ik enkel junioren gereden, ze liep best lekker alleen toen ik binnenkwam stopte er een bus op 30m vd ring met meer dan 50 mensen in. Die stapten uit en vervolgens gingen ze met zn allen ochtendgymnastiek doen _O- Dat was dus een geroep en getier, niet normaal en het geluid van 50 mensen die met zn allen staan te springen op een parking is echt giga hard. Om de 30 sec begonnen ze met zn allen ook nog eens te klappen, nou toen trok Ode een paar keer een sprintje in de proef := Arm beest (zij is enorm gevoelig aan geluid, van het geluid van regen op de binnenbak kan ze al gek beginnen doen) .. Ik vond eigenlijk dat ze nog redelijk braaf was, ik denk dat menig paard niet meer die kant zou op te krijgen zijn. Maar dat was echt n kabaal, niet normaal! Uiteindelijk zijn we 5de geworden met 61,.. % Er stonden redelijk wat 3-en op het protocol door die gekkigheid :Y)

Al met al kon ik er best nog wel om lachen om al die fratsen, we zijn in ieder geval weer wat ervaring rijker! :') Heb wel veel 'commentaren' gehoord dat het de schuld is vd vader van Piet en Ode haha :P

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:13

Wat vertel je dat toch leuk. :D

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 23:47

Klinkt erg leuk inderdaad! :D
Heb je ook filmpjes van je paarden Julie?

Wil jullie deze foto laten zien... 3x raden wiens papa hij heeft :D
Afbeelding

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 01:40

Ik zie in dit topic erg leuke en interessante paarden langs komen. Ik ben tegenwoordig niet zo aktief op Bokt maar probeer wel regelmatig mee te lezen.

Onze Dharel doet het goed. Hij pakt al het werk erg simpel, het lijkt hem allemaal erg weinig moeite te kosten, ervaren jullie dat ook met jullie Jazzen?

Wij gaan er vooralsnog vanuit dat Dharel in ons bezit zal zijn ten tijde van de VSN. Zijn amazone Xenia heeft al toegezegd hem zeker te willen rijden op de VSN.

Hieronder een link naar een foto van Dharel onder het zadel van enkele weken geleden.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QM68FEKO.jpg

scoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 12:06

Aah dat hoofdje, die blik <3
Het hoofd vind ik eigenlijk nog het hetgene waar je de meeste Jazzen aan herkent, niet?

Ik heb wel een filmpje gevonden van Piet bij zijn vorige amazone (hier werd hij dus nog 'echt' getraind, toen we naar hem gingen kijken werd hij al een tijd slechts 2x in de week gereden door een B amazone):
http://www.youtube.com/watch?v=Hk46rOEZz-8

Heb trouwens ook een topic gevonden van Tommy met zijn vorige wedstrijdamazone (met een reactie dat hij vroeger 'lichtelijk onhandelbaar' was haha :') :
[EV-ITP] Grieteke Oldenburger & Today's Jazz @t Rabo-concours Eext

Morgen zet ik er wss wat recente foto's erop ;)

@Laurie: hoe is het met die Jazz afgelopen of heb ik daarover gelezen?

Ik heb ook de indruk dat het bij Jazzen allemaal niet zoveel moeite kost, ze leren ook erg makkelijk nieuwe dingen aan! (onder het zadel wel te verstaan, bv: Tommy vindt het nog steeds doodeng als ik een nieuwe pak zaagsel in de stal doe (>3x in de week) en uit de bak gaan thuis zonder dat hij loopt te snurken, kijken en vaak ook wegspringt lukt me na 1,5 jaar nog steeds niet :') )
Nog mensen met jazzen die blijvende angsten hebben? :D

Wat is de vader vd moeder van Dharel? Zo te zien heeft hij een mooi model!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 12:29

Dharel kent naar mijn weten geen angsten, hij is erg makkelijk in alles.

Bloedvoering van Dharel is Jazz x Weltmeyer x Rubinstein.

scoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 12:42

Mooi bloed!
Dat van die 'angsten' heeft natuurlijk ook veel te maken met de opvoeding, scheelt zo veel altijd!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 12:54

klopt, de opvoeding is van belang, zeker bij een Jazz.

Het zadelmak maken van Dharel was een ook kwestie van opstappen en wegrijden.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 21:26

Leven jullie nog ? :D

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:42

Ja, maar niet veel te melden. De Jazz gaat in ieder geval niet door!

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:17

Haai allemaal..

Heb een tijdje niet gepost, wel bijgelezen ;)

@Saskia: Wat een prachtkoppie heeft dat beestje!!
@KDE: Ziet er goed uit, de foto's!!.. Fijn dier ook zo te zien!!

De Fysio is afgelopen week bij Rumour geweest, dat verklaarde ook meteen het steigeren ;)
Ze heeft van de week nog wel een paar keer gedreigd, maar ze is niet meer omhoog gekomen :D Ze is ook losser in de hand, al met al heb ik er een fijner paardje bij terug :D

Vanmiddag even een 12 daagse reis geboek *\o/* Ga heerlijk naar Mambo Beach @ Curacao *\o/*