Daily Diamond nakomelingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

magootie

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 21:36

Wat een rust hier! Hoe gaat het met jullie Daily’s?

Parker gaat lekker. Van de week weer lekker naar het bos geweest en zijn we lekker aan het trainen. Hij went ook steeds meer op zijn nieuwe stal.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 20:02

Heerlijk he, lekker naar het bos voor de afwisseling! Fijn dat hij steeds beter gaat wennen ook! Heb je binnenkort nog plannen voor proefje of trainen buiten de deur oid met m?

Mijne doet t goed. Zaterdag proefgerichte clinic gehad van een FEI jury en die was erg enthousiast over dr. Proefje ondanks echt dikke fouten nog winst en daarna nog even met de jury geknutseld op een paar onderdelen en daar kwamen mooie stukken uit. Weinig wedstrijden in de buurt hier deze maand, dus wat dat betreft rustig. Dat vullen we hier dan ook in met wekelijks opladen en naar de hei/bos. Dat heeft ze ook echt nodig en nu is daar mooi de tijd voor. In de winter is t toch vaak maar 1x per maand ofzo dat t lukt, zeker als het zo nat is als afgelopen jaar

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 08:13

Hier zijn we afgelopen zaterdag LT gestart.. mijn doel was de proef onthouden hahaha, dat is gelukt *\%/*
Nu nog werken aan de afwerking, er zaten wat rommels in en een fout in m’n 3ers. Het resulteerde in 58%
Maar hieratic tevreden mee voor de eerste keer, ik heb me voor aanstaande vrijdag ook nog een keer ingeschreven bij Phanta Rhei .. hopelijk kan ik hem daar beter afwerken met hopelijk winst.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 18:01

Goed bezig Moniek! Vrijdag nieuwe ronde nieuwe kansen. Je mag trots zijn.

Hier nog foto’s van een shoot die paar maanden geleden zijn gedaan!

Knappe moeders
Afbeelding

En haar zoon
Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 12:00

Ohh Kiko wat zijn ze knap 8-)

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 16:09

Ja hè.. ben zo blij met die 2!

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 08:28

Wow lichte tour al Moniek! Hoe is het vrijdag gegaan?

Knappe foto’s Kiko!

Had laatst van de foto’s van mijn wedstrijddebuut een toen en nu foto gemaakt. Vond het wel leuk om die hier ook te delen :D

Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 14:56

Magootie toen al een plaatje en nu nog steeds! Echt een knapperd!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 10:40

Margo, hij is zo knap <3

Ik ben ondertussen 2 x gestart, eerste keer heb ik hier verteld volgens mij :D
2e keer was 6 dagen later… nou hij liet goed merken dat hij het even teveel vond allemaal,
Wilde niet weg bij binnenkomen en groeten, toen deed hij in de volte 8m rechts aangalloperen en trot hij z’n hoofd eruit. Weer fouten (onnodig) in de series.. al met al maakten we er een potje van.. en toch maar 4 tiende van een procent minder scoren dan de eerste keer.. hoe dan met zoveel storingen.

Maar goed, ik hou hem nu een aantal weken thuis en proberen we het 20 oktober weer :j

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 09:13

Hoe gaat het met de DD :D
Sinds afgelopen zaterdag is Mac officieel Lichte Tour geklasseerd *\o/*
Trots op m’n vossevriend, kreeg vandaag een herinnering dat we een jaar geleden onze eerste Z2 wedstrijd reden.

Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 15:30

Gaaf zeg.. Gefeliciteerd!! Mag je super trots op zijn!
Met mijn Naku gaat het goed. Longeer af en toe en dat vindt ze wel lekker. Volgende week komt de osteopaat en daarna is de bedoeling dat ik haar weer aan het werk ga zetten. Dan is haar zwangerschapsverlof voorbij ;-)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 08:38

Dat is goed nieuws Kiko, heerlijk zal ze het vinden om weer wat te mogen doen denk ik.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 16:10

Jaa met longeren geniet ze al. Zo leuk om te zien. Je merkt echt aan haar dat ze wel weer wat wil doen. Maar zo’n bevalling is toch aanslag op het lichaam dus even weer alles losmaken anders gaat ze het zadel weer associëren met pijn in haar lichaam. En ga ik weer vliegles krijgen. Ze is zo gevoelig. Met minste geeft ze al aan dat niet goed zit.

Vind wel grappig dat het veulen heel veel van haar weg heeft en ook dezelfde streken/gewoontes heeft. Net dat ene minpuntje wat ik eruit wilde heeft hij ook dus dat wordt wat! Maar met als moeders wel heel nieuwsgierig en leergierig en slaat dingen snel op. Het is een leuk veulen!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 08:57

Dat doe je heel goed om haar eerst even te laten behandelen… ik heb ook zo’n gevoelige merrie gehad, een Franklin.

Hahaha heerlijk zo’n veulen, wij hebben op stal ook zo’n veulen, mega lief en opzich ook nog heel knap .. qua beweging niet top maar wordt zeker een leuk rijpaard.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 12:58

Ja ze is al een keer behandeld na de bevalling maar als ik over haar rug ga richting bekken dan reageert ze toch dus had zoiets ik wacht wel. Die extra tijd maakt dan ook niet meer uit.

Oh wat leuk zeg. Heb liever een fijn paard die dan misschien niet top beweegt dan een geweldige beweger en totaal niet leuk is. Cover kan wel leuk bewegen maar laat het weinig zien. Die is net als zijn moeder als het niet hoeft dan doe ik het niet ;-)
We gaan zien hoe hij wordt. Het is leuk als ze mooi kunnen bewegen maar vind belangrijker dat ik er straks lekker mee kan rijden. Het is een mooi veulen en erg nieuwsgierig. De touch it vindt hij erg leuk om te doen! En is gek op de grote bal!

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 20:08

Lekker bezig Moniek!! Jullie gaan als een speer!!

Fijn dat ze behandeld word Kiko. Kan je weer lekker aan de slag!

Parker doet het ook heel fijn! Het is zo’n geweldig lief dier en wil altijd voor me werken. Zo blij met hem! <3
Pas heb ik een fine art shoot gedaan met hem. Van het weekend kreeg ik de foto’s. Zo blij mee! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 09:56

Wat gaan jullie lekker met de DD’s!! *\o/*

Hier er toch af en toe weer opgestapt. Slechte bak + zelf enkele maanden eruit gelegen helpt echt niet in doorpakken. Volgend voorjaar wordt ons moment hoop ik :o

Maar wat een heerlijk paard is ze. Na 3 maand niet erop te hebben gezeten ben ik zondag weer opgestapt en Max 10 min erop gezeten en enkel wat staf en draf, maar omg wat braaf!
Het onveilige gevoel dat ze me gaf toen ze echt last had van het bit is er niet meer. Enkel de eerste passen merk je nog dat ze spanning voelt, en ze wil gewoon nu graag wel mentaal aan het werk dus is wat snel verveeld maar logisch ook. Van het voorjaar wordt ze immers alweer 5. Maar ach. Fysiek is het wellicht alleen maar goed geweest dat ze echt heeft mogen uitgroeien en dat ze het fysiek en mentaal nu kan gaan bijbenen als we straks echt wat meer kunnen gaan trainen.

Afbeelding
Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 22:12

Margo wat staat hij er weer knap op <3

Loes, wat stoer dat je weer opgestapt bent.. en wat een top karakter dat ze zo braaf is +:)+

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 23:05

Loes, wat goed joh! Fijne start weer zo en idd dit lekker uitbouwen.

Margo, jij altijd met je gave foto's! :')

Kiki,slim om eerst te laten behandelen als ze nog net last heeft. Het zijn wel gevoelige typjes ook volgens mij, dus beter eerst t lijf lekker voor elkaar.

Moniek gefeliciteerd!! Jullie zijn een voorbeeld voor ons allemaal, haha

Mijn DD mag sinds zondag ZZL *\o/* twee keer dik 65% en dan nog met fouten en het gevoel dat het nog veel beter kan. Dus daar gaan we aan werken en dan ergens volgend jaar ons ZZL debuut plannen :D

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 00:21

Magootie prachtige foto’s weer zeg!

Loes wat goed dat je weer bent opgestapt. Ik hoop straks ook weer de moed te hebben. Heb er al ruim een jaar niet opgezeten.

Osteopaat is lekker bezig geweest en was inderdaad hard nodig. Ze zei goed dat je niet bent gaan rijden. Nu paar dagen rust en dan longeren en dan mag het werk weer opgepakt worden.

Noukie wat gaaf zeg! Gefeliciteerd!!

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 21:31

Wat fijn Loes dat je er weer op zit!!

Gefeliciteerd Noukie!!

Fijn dat ze nu weer lekker losgemaakt is Kiko!

Parker en ik hadden gisteren onze 3e wedstrijd. Vorige keer sloeg hij op die locatie volledig dicht. Durfde niet bij zijn maatje waar ik samen mee was weg dus geen proeven kunnen rijden.
Nu ging het echt super! Fijne proeven gereden!
We hebben beide proeven gewonnen met 201 en 208,5!! :D

Afbeelding

Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 23:15

Wat een leuk commentaar en super goed gedaan zeg! En wat is hij toch knap!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 10:26

Noukie schreef:
Loes, wat goed joh! Fijne start weer zo en idd dit lekker uitbouwen.

Margo, jij altijd met je gave foto's! :')

Kiki,slim om eerst te laten behandelen als ze nog net last heeft. Het zijn wel gevoelige typjes ook volgens mij, dus beter eerst t lijf lekker voor elkaar.

Moniek gefeliciteerd!! Jullie zijn een voorbeeld voor ons allemaal, haha

Mijn DD mag sinds zondag ZZL *\o/* twee keer dik 65% en dan nog met fouten en het gevoel dat het nog veel beter kan. Dus daar gaan we aan werken en dan ergens volgend jaar ons ZZL debuut plannen :D

Wat goed Noukie gefeliciteerd *\o/*

Super lief dat je dat zegt <3
Mac en ik mogen 7 dec weer aan de start verschijnen..
We trainen thuis rustig door.. zijn begonnen met hem bewust te maken van z’n achterbenen op te tillen en hem te leren piafferen .. dat is nog best een dingetje hoor hahaha.
En we zijn begonnen met de wissels om de pas..
nou 1..2 redden we .. 1..2..3 is mijn motoriek nog niet snel genoeg voor hahaha.
Maar goed hij wordt er nu wat heet en wild van dus we doen rustig aan.. maar hij snapt het concept 1..2 .. dus die gaan we rustig aan uitbouwen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 10:27

kiko schreef:
Magootie prachtige foto’s weer zeg!

Loes wat goed dat je weer bent opgestapt. Ik hoop straks ook weer de moed te hebben. Heb er al ruim een jaar niet opgezeten.

Osteopaat is lekker bezig geweest en was inderdaad hard nodig. Ze zei goed dat je niet bent gaan rijden. Nu paar dagen rust en dan longeren en dan mag het werk weer opgepakt worden.

Noukie wat gaaf zeg! Gefeliciteerd!!

Wat goed Kiko dat je zo goed gekeken hebt dat de osteopaat eerst moest komen.
Komt goed met jullie =)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 10:28

magootie schreef:
Wat fijn Loes dat je er weer op zit!!

Gefeliciteerd Noukie!!

Fijn dat ze nu weer lekker losgemaakt is Kiko!

Parker en ik hadden gisteren onze 3e wedstrijd. Vorige keer sloeg hij op die locatie volledig dicht. Durfde niet bij zijn maatje waar ik samen mee was weg dus geen proeven kunnen rijden.
Nu ging het echt super! Fijne proeven gereden!
We hebben beide proeven gewonnen met 201 en 208,5!! :D

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Jullie gaan zo lekker, gefeliciteerd *\o/*