Dat ben ik dan ook wel met je eens. Maar ik hou vol, rij het M2 braaf uit!
KDE_07
Geplaatst: 27-07-11 17:00
Hallo allemaal! Ben even niet zo actief, maar heb net even alles bijgelezen. Ik heb vakantie dus ben wat minder achter de pc en wat meer aan het ondernemen
Leuk paard Wobski! Ben benieuwd naar meer rijfoto's.
Wobski: Mijn filmpje staat op you tube onder Jazzx glendale 3e L2 proef.
Als ik moet kiezen tussen een help of hoedje ga ik binnen voor de helm en buiten voor het hoedje. Bij die jazz van mij weet je het binnen maar nooit. Hij staat soms zo ineens 180 graden anders om.
1978
Geplaatst: 27-07-11 18:04
Ja, ik zag het topic... Ik rij normaal altijd met cap en voor een wedstrijd zet ik mijn hoedje op. Beetje krom misschien maar ik vind het gewoon mooi! Heb wel het vertrouwen dat ik Tim wel onder controle heb... Maar er kan natuurlijk altijd wat gebeuren dat ik niet in de hand heb...
Dat dacht ik ook, ik rij altijd met cap en vind dat heel normaal, maar inderdaad als ik Z zou starten zet ik echt mijn hoedje op. Die ligt nu al jaren in de kast te verstoffen. Die veiligheidshoed is ook super maar 1450-4000 euro is wel heel veel geld voor een hoedje.
Rij zelf ook altijd met cap. Maar in het Z zou ik waarschijnlijk een hoedje opzetten, lijkt me zo gaaf! Weet wel dat cap veiliger is. Ben nog niet op concours geweest met mn paard, maar mocht ze nou niet zo braaf zijn, dan blijf ik bij mn cap.
Ik ben echt een cap aanhanger, niet aleen vanwege de onvoorspelbaarhied van beesten maar heb een keer een paard meegemaakt dat een hartaanval krijg onder het rijden en dat meisje was er zonder cap niet meer geweest. Mssr in de ring gaat mn hoedje op!
De kans dat daar wat gebeurt ius nihil!
mienetje
Geplaatst: 28-07-11 08:31
Ik draag normaal gesproken altijd de cap!! Als ik weer Z ga starten en het paard is wat betrouwbaar, komt er zeker (als het dus niet afgeschaft word) een hoedje in huis!!
scoebje
Geplaatst: 28-07-11 12:02
Hoi Jazz-fans! Mag ik me ook melden? Ik heb 3 totaaal verschillende Jazzen (De vraag of ik wil verongelukken heb ik al vaak gehoord )
Ik zal mezelf en de Jazzjes even voorstellen:
Mijn naam is Julie, ben 17 jaar, woon in België en ga naar het 6de jaar Latijn-Wetenschappen. In december 2009 kwam de eerste Jazz in ons bezit: Today's Jazz (aka Tommy, 11 jaar, Jazz x Rubinstein). Hij is de gekste van het stel en spoort echt niet maar hij is zooo geweldig Er zit niks van kwaad in hem en het is nog n echte baby (ik denk niet dat dat nog gaat veranderen ). Helaas hebben we nog niet veel geluk met hem gehad, 3kwart van de tijd dat we hem hebben staat hij stil (voornamelijk door zijn eigen gekke fratsen). Vorig jaar heeft hij voor het eerst zijn meniscus afgescheurd dus dat werd opereren + 6 maand revalideren, is hij heel goed uit terug gekomen. We zijn toen 2x internationaal gestart en van de 6 proeven liep hij 4x boven de 67% en 2 overwinningen. In juni heeft hij tijdens de training plotseling (want dat gebeurt dus echt zomaar, zonder aanleiding) weer zijn meniscus afgescheurd dus we zijn nu weer aan het stappen. Nu is het een stuk erger, waarschijnlijk komt hij niet meer terug in de sport
Sinds begin dit jaar is er een 2de Jazz bij ons: Captain Jack Sparrow DB (aka Piet, 12 jaar, Jazz x A lucky one). Hij heeft helemaal niet de looks van een Jazz, maar zijn gedrag (vooral de supersnelle schrikreactie) komt wel aardig in de buurt Bij hem heb je heel veel overtuigingskracht nodig maar talent heeft hij zeker! Toen ik hem net had was hij totaal niet aan het been, lengtebuiging stond niet in zijn woordenboek en de wissels heeft hij verkeerd geleerd. Met dat laatste zijn we nog steeds wat aan het sukkelen maar we zijn er hopelijk bijna. Piet is enorm lief maar af en toe ook vrij gemeen en dwars (al heeft dat meer met zijn opvoeding te maken geloof ik).
De 3de Jazz werd ons in maart aangeboden, het was helemaal niet de bedoeling om nog een ouder paard (en natuurlijk ook niet persé Jazz maar het is wel leuk meegenomen ) maar ja van het een kwam het ander zal ik maar zeggen haha Deze Jazz is een echte merrie (ongelooflijk pieperig) genaamd Ode ( Jazz x Elcaro), een heel hevige, felle, eenkennige tante maar zij doet het altijd voor je en werkt super mee als je er een klik mee hebt. Zij is echt supergevoelig maar ook enorm lief als ze aan je gehecht is.
De laatste 2 heb ik nu 2x (eerlijk gezegd nbeetje halsoverkop, zonder er echt klaar voor te zijn ) gestart in het ZZ-licht en Ode zat beide keren in de prijzen en Piet ook de laatste keer. Maar voor hem gaan met 6 wissels in de proef de punten natuurlijk snel naar beneden
Tussendoor (als mijn pony verleased was, Tommy in de kreukels en de 2 andere paarden te koop stonden) heb ik redelijk wat Jazz-en uitgeprobeerd. Op 1 of andere manier sprak op sporthorses bijvoorbeeld en op wedstrijd alleen de Jazz afstammingen mij aan( dat was echt erg ), hoewel ik Piet al een jaar eerder op youtube gespot had en helemaal weg van hem was zonder dat ik wist dat het een Jazz was. Ik heb ook nog een tijdje een Krack c x Jazz voor eigenaars gereden, die was ongelooflijk gevoelig maar wel necht toppaard. Maar hier ben ik mee gestopt omdat ik er op een bepaald moment 5 te rijden had en dat is nauwelijks combineerbaar met school als er 4 op Z niveau dagelijks getraind moeten worden.
Zo dat was het zo'n beetje, voor foto' moet ik nog ff kijken hoe dat met dat uploaden zit, is alweer een tijdje geleden
Ja, ik heb haar eens gereden, vond het een erg fijn paard, werkte super mee, pakte goed aan en kan lekker bewegen Als jong paard kwam ze ook geregeld naar mijn instructrice om te lessen. Iemand die nu bij ons intern is op de kliniek woont in dezelfde straat als haar vorige baasje (sorry ben haar naam kwijt) dus die kent haar ook en die reed de moeder van Orinoco vroeger. Klein wereldje is het toch!
SaskiaKur
Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-11 12:14
Je bent geen onbekende Julie in de dressuursport Je rijd niet voor niets mee op internationale wedstrijden! En inderdaad een record dat je zoveel Jazzen rijd!
Laurie
Geplaatst: 29-07-11 12:27
Welkom scoebje. Leuke voorstelronde.
Nou, wij zijn uiteindelijk gisteren pas gaan kijken, maar jeetje... het was echt een waanzinnig dier!
3 Jazzen!!! Scoebje. lucky you en allemaal goed doen in de sport, heel gaaf! Gisteren heeft Danitsja van http://aurorafotografie.nl een paar foto's van mijn paarden geschoten toen ik aan het rijden was, het was al wat donker maar ze wilde wat instellingen testen op haar camera en uiteraard wilde ik met mijn paard graag model staan. Jammer genoeg had ik natuurlijk weer een totaal niet passende set aan, gezien ik daar nooit op let, maar ik ga een afspraak met haar maken voor een profi set foto's in de witte bandages en knotten
@ Scoebje, wat leuk dat je haar weleens hebt gereden! De (paarden)wereld is zeker klein. Heb even op je site gespiekt, gave paarden heb je!
Leuke foto's pasdedeux! Ben benieuwd naar de foto's van je jazz.
Wobski
Geplaatst: 30-07-11 12:44
hallo, even ingelogd tijdens vakantie: Winola, wat een sympatiek dier heb je zeg! En wat een heerlijk voorbeen!! Wat een fijn dier!! Hij blijft lekker lopen (op gras) vind dat zelf altijd echt lastig om op gras te starten...
Pasdedeux: Wat een mooie foto's, en wat een mooie kleur die vossen...zucht... vind dat altijd echt blikvangers!! Zo aansprekend! Is het toeval dat je 2 vossen hebt of val je er ook op?
Hoi Scoebje! Indrukwekkend hoor wat jij allemaal voor elkaar bokst en dat ook nog eens op zo'n jonge leeftijd
Wobski
Geplaatst: 30-07-11 12:46
ps) HOEDJE!!! Staat zo charmant!!!! En des te meer reden om goed te blijven zitten bij een uitspatting hihihi