Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:35

Haha, ik moet nog 1 punt in het M2 he! Die ga ik zaterdag proberen te scoren. :D
Als dat lukt start ik hem donderdag 6 juni voor het eerst in het Z1. Maar dit hangt er dus vanaf hoe het zaterdag gaat. Heb vrijdag avond eerst springen, dus dan is hij altijd iets minder tijdens de dressuur de dag erna. Maar we zien het wel.

Net les gehad, jeetje wat kan Ad lopen. Ben helemaal blij. Hij liep echt als een trein en fijn ontspannen bovenin. Appuyeren geoefend, moet zelf veel minder opzij denken. Als ik mn hulpen goed aanleg dan gaat hij gewoon vanzelf al opzij! Maar dan moet ik wel mijn benen goed neerleggen haha. Dit geld ook voor travers. Verder moet hij vooral links om nog beter gaan buigen, met name op de kleine voltes (8 meter etc). Dit vind hij nog moeilijk, vooral om dan ook het goede tempo te houden. Maar dit is nog een restant van het stomme zadel dat niet goed lag. Komt wel, hard trainen de komende weken! Mijn instructeur zag het al helemaal zitten, als ik de les van vandaag goed onder de knie heb straks.

Gezellig Bas! Wel een eindje reiden haha. :+

bastiaan02

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 17:19

Ha,ha. Helaas ben ik niet in de buurt. Ga zaterdag erna met vakantie.
Gaat het nu beter met je zadel ? Moet haast wel nu hij zo lekker loopt. Heelvlees succes komend weekend.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:02

Jaa gaat echt super veel beter. Hij durft zich nu weer te ontspannen in de hoge aanleuning. Hij zette eerst aldoor alleen maar zijn kaken vast en trekken met zijn mond. Dat is nu weg gelukkig, hij wil echt weer werken. Zo fijn!

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:22

Waar ga je eigenlijk heen op vakantie? ??

heleeniets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:39

vet leuk van Ad! jullie gaan het vast maken :)
heb je ook op concour Marum gereden?
daar ga ik elk jaar heen, helpen parcours bouwen enzo,
maar dit jaar kon ik niet want ik was op vakantie ;(

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 21:09

Ooh jammer! Ja ik was met ad 2 x foutloos met springen en 8e in t progressieve parcours. Ging dus goed! Met mijn andere paard had ik gedressuurd.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:36

Goed gedaan hoor! Had je met je andere paard ook goed gereden?

Wij gaan begin juni naar de Franse zon en warmte (hoop ik).

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:57

Die was voor de 1e keer mee, toen ik er net opzat flipte ze compleet. Het is een paard met een gebruiksaanwijzing dat veel stijgert etc. Laatste tijd begint het wat rustiger te worden (is een aantal keer behandeld met naalden en dat heeft super geholpen). Maar binnen 5 min zat ik bijna boven op een auto, tijdens inrijden ook nog lekker gek (waren ook tuigpaarden..), maar uiteindelijk werd ze rustig en begon ze te lopen zoals ze dat thuis ook doet. In de proef was ze ook braaf (verbaasde ik me best over haha) maar had 181 en 187 punten en 6e en 7e prijs! Dus dat was een dikke meevaller. Weer een hele ervaring en belevenis rijker.

Ben benieuwd of de wedstrijd morgen avond doorgaat.. Het terrein zal wel zwart worden, het regent hier steeds zoooo hard en er komt alleen maar meer aan hoorde ik. :(

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:03

Hier is het ook takkeweer. Het giet en is koud.
Toch nette punten hoor.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:15

Hier was het vandaag gelukkig droog, concours ging ook gewoon door. Terrein lag er echt suuper bij.
Eerste parcours (klassiek) foutloos en 68 stijl + 7e prijs en tweede parcours (progressief) foutloos en 4e prijs maar dit moest eigenlijk een 3e zijn. Heel banketstaaf, meisje die ik ken sprong hindernis 1 eraf. Dit heeft de jury niet gezien en de parcoursbouwers hebben het ook nog geroepen. Dus vind het zelf erg slecht, maar goed. Ad heeft het echt top gedaan. Maandag mag ik finale springen, maar weet nog niet of ik heen ga. Even zien.
Ben benieuwd hoe hij morgen dressuurd. Hopelijk is het dan ook droog.....

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:07

Wij zijn weer terug van concours, vandaag een iets minder dagje.
Met losrijden was Ad echt super en in de proef liep hij eigenlijk ook heeel fijn. Hij probeerde echt zijn best te doen om goed te verzamelen en de zakken van achter zodat zijn hoofdje er goed uit kwam. Hierdoor had hij nog wat vaak moeite met zijn balans wat resulteerde in een aantal dikke fouten. Contragalop sprong hij over, middendraf taktfouten, wat slingerende oefs etc. Tweede proef ging beter, ook wat fouten maar niet zo veel als 1e proef. 171 en 166. Maar vond de 2e wel extreem, zaten echt dingen bij waarvan ik dacht.. Maar goed. Eerste jury riep me nog bij hem.
Ik had een erg leuk paard, met goede gangen en hij kon zeker meer dan wat ik vandaag had laten zien. Wat slordige proef (klopte ook) en nog wat verbeterpuntjes. Maar vooral dat we nog veel meer konden samen dus dat was wel erg leuk om te horen!!
Volgende keer weer lekker M2 en voorlopig nog even geen Z. Hij moet eerst meer balans krijgen en de oefs moeten er strakker in. Ben in ieder geval erg trots op Adje, vooral dat hij na gister toch weer zo loopt. :D Lekker trainen nu weer.

Zooooo. Hoe gaat het bij jullie?

ReusInRecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 10:04

Hallo allemaal,

Deze topic loopt al een tijdje, maar ik hoor ook bij de Haarlem-club!
Die van mij is inmiddels tien jaar en sinds hij 3,5 is in mijn bezit. Inmiddels zijn we M en Z springen, B SGW en L1 dressuur. De meest rare hindernissen zijn geen probleem voor meneer, maar juist de kleine dingetjes kunnen enorm eng zijn. Boterhamzakjes of een vallende borstel oid. Hij is erg eenkennig, maar dit is door de jaren heen wat beter geworden. Verder heeft hij echt een fijne mentaliteit, hij springt altijd en werkt ook gewoon mee in de dagelijkse omgang. Kortom, ik hoop nog vele jaren plezier van hem te hebben.
Foto's zijn te vinden op de website (zie hiervoor onderstaande link).

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 10:23

Hoi, welkom hier!
Prachtig dier heb je!! En ook weer zo lekker veelzijdig.

Ben je morgen in Eext? (zag ik op je site)

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 14:16

welkom hier

goed gedaan empress je mag en kan trots zijn

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:26

Empress schreef:
Met losrijden was Ad echt super en in de proef liep hij eigenlijk ook heeel fijn. Hij probeerde echt zijn best te doen om goed te verzamelen en de zakken van achter zodat zijn hoofdje er goed uit kwam. Hierdoor had hij nog wat vaak moeite met zijn balans wat resulteerde in een aantal dikke fouten. Contragalop sprong hij over, middendraf taktfouten, wat slingerende oefs etc. Tweede proef ging beter, ook wat fouten maar niet zo veel als 1e proef. 171 en 166. Maar vond de 2e wel extreem, zaten echt dingen bij waarvan ik dacht.. Maar goed. Eerste jury riep me nog bij hem.
Ik had een erg leuk paard, met goede gangen en hij kon zeker meer dan wat ik vandaag had laten zien. Wat slordige proef (klopte ook) en nog wat verbeterpuntjes. Maar vooral dat we nog veel meer konden samen dus dat was wel erg leuk om te horen!!
Volgende keer weer lekker M2 en voorlopig nog even geen Z. Hij moet eerst meer balans krijgen en de oefs moeten er strakker in. Ben in ieder geval erg trots op Adje, vooral dat hij na gister toch weer zo loopt. :D Lekker trainen nu weer.

Ach je hebt altijd wedstrijden waar het minder gaat en je anders denkt dan de jury.
Alhoewel ik de overgang naar de Z best zwaar vind. Ik moest er echt in groeien en wennen aan de afmetingen. Ben alle klasses doorgevlogen, maar ik blijf nu een beetje hangen in de Z1.
Ik rij nu gewoon winstpunten in de Z1 als ik een braaf en netjes afgewerkt proefje kan laten zien. Ik kan mij weinig fouten veroorloven. We zijn hard aan het trainen om hem meer op het achterbeen te krijgen en hem bergopwaarts te houden. Ik hoef nog maar één winstpunt voor de Z2, maar ik blijf voorlopig in de Z1.

Het hoeft natuurlijk ook niet gelijk perfect he! Anders start je de eerste keer HC, om te kijken waar je staat of een oefenconcours.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:03

Altijd leuk om te horen dat je een leuk en goed paard hebt.
Jij hebt ook een bloedmooie ReusInRecht. Vooral de laatste foto . Wat een mooi hoofd. Vindt hem veel op Bas lijken. Ook van die lieve oogjes.

heleeniets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 09:45

zo ik ben ook weer bijgelezen ;)
gewoon blijven oefenen met Ad, dan komt t allemaal goed!
met Egbert gaat t ook hartstikke goed!
hij heeft met iemand erop los gegallopeerd door de bak,
en hij heeft geen kik gegeven.
van de week is het het plan om een klein kruisje te doen,
zodat hij went aan het idee springen :)
en hij begint echt spieren te krijgen! ik had hem
een aantal dagen niet gezien, en hij is echt veranderd!

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:25

Marnixx schreef:
Empress schreef:

Ach je hebt altijd wedstrijden waar het minder gaat en je anders denkt dan de jury.
Alhoewel ik de overgang naar de Z best zwaar vind. Ik moest er echt in groeien en wennen aan de afmetingen. Ben alle klasses doorgevlogen, maar ik blijf nu een beetje hangen in de Z1.
Ik rij nu gewoon winstpunten in de Z1 als ik een braaf en netjes afgewerkt proefje kan laten zien. Ik kan mij weinig fouten veroorloven. We zijn hard aan het trainen om hem meer op het achterbeen te krijgen en hem bergopwaarts te houden. Ik hoef nog maar één winstpunt voor de Z2, maar ik blijf voorlopig in de Z1.

Het hoeft natuurlijk ook niet gelijk perfect he! Anders start je de eerste keer HC, om te kijken waar je staat of een oefenconcours.

Ik hoor juist van iedereen dat de Z makkelijker is dan het M. Al heb ik daar zeker mijn vraagtekens bij. Het M gaat mij namelijk tot nu toe erg makkelijk af, elke wedstrijd winst gereden bijna tot nu toe.
Dat achterhand/bergop heb ik inderdaad ook met ad. Zijn we nu ook hard mee bezig. Hij wordt ook steeds verzamelder alleen heirin heeft hij nog wel moeite met zijn balans en dit merkte ik ook in mijn proef. Daarbij liepen de ringen gigantisch schuin, je reed gewoon een bergje af.

Straks finale springen, ik ben benieuwd. :D Ga de risico's nemen en dan zien we wel of we de balken laten liggen.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:39

Ik ga dit topic ook even volgen, ik ga binnenkort ook een haarlem merrie rijden van 4 jaar, ze komt als ze klinish goedgekeurd word zaterdag op stal! En ook de verkoper zei: lekker werkwillig paard met inderdaad wel streken op stal alles omgooien en overal aan friemelen, gewoon een speels paardje. Ik heb er in ieder geval hartstikke zin in! :D

heleeniets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:40

@fair, ze is vast ook heel leuk, net als de andere haarlems :p

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:48

ReusInRecht schreef:
Hallo allemaal,

Deze topic loopt al een tijdje, maar ik hoor ook bij de Haarlem-club!
Die van mij is inmiddels tien jaar en sinds hij 3,5 is in mijn bezit. Inmiddels zijn we M en Z springen, B SGW en L1 dressuur. De meest rare hindernissen zijn geen probleem voor meneer, maar juist de kleine dingetjes kunnen enorm eng zijn. Boterhamzakjes of een vallende borstel oid. Hij is erg eenkennig, maar dit is door de jaren heen wat beter geworden. Verder heeft hij echt een fijne mentaliteit, hij springt altijd en werkt ook gewoon mee in de dagelijkse omgang. Kortom, ik hoop nog vele jaren plezier van hem te hebben.
Foto's zijn te vinden op de website (zie hiervoor onderstaande link).

Jaaaaaaaaaaaaa!!!
Eindelijk een bekende ! *\o/*
Hoe gaat het met chap ?

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:04

Wat leuk dat het hier weer wat drukker wordt. Hebben we weer wat te kletsen.

Bas kliert ook met alles wat ie tegen komt. Zelfs met mij! Zeker de veters van mijn laarzen en af en toe bijt ie me. Dan wordt ie baldadig.

Succes empress. Waarschijnlijk ben je al klaar, maar ik hoop dat je hebt gewonnen. Met punten natuurlijk.

Gisteren heerlijk gereden. Hij was wel een beetje drammerig in het begin, maar dat is steeds beter te regelen. Liever voorwaarts dan niet vooruit te krijgen.

Heleeniets : het gaat lekker!!!!

Norton hoe is het bij julie?

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:28

Leuk dat er steeds meer bij komen!! Gezellig. Zodra je foto hebt; hier droppen he.
Ad zit ook altijd overal aan te friemelen, kan nergens niet aan zitten haha. Echt een boef.

Add was echt suuuper vandaag, ging echt voor de tijd dus alle risico's genomen. Op hindernis 5 kwamen we groot (gingen lekker vlot haha) en toen nam hij een super sprong, maar na die sprong moest ik heel snel de bocht om naar de volgende en dit lukte net maar was mn teugels half kwijt. Dus ad sprintte erop aan maar dat ging iets te rap en toen kwamen we heel dicht, dus ging die eraf. Maar kon hij niks aan doen. Verder deed hij het echt super fijn. Dus weer een leuk dagje.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 09:08

Morgen word ze klinish gekeurd, spannend :D

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:18

Oeeh dat is inderdaad spannend! Succes