nakomelingen Indoctro!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 18:32

Ik blijf toch altijd in mn hoofd hebben dan Indoctro een schimmel is :') En op de een of andere manier krijg ik dat er ook echt niet uit _O-

[naam] en ik hebben deze week 2 heerlijke buitenritten gemaakt, was echt genieten! En paps heeft ook nog een leuk fotootje gemaakt, met d'r vrolijke koppie :D
Afbeelding

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:43

dat zal door corland komen.

dat is een schimmelhengst :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:45

haha dat kan best ja :D Heb geen idee hoe het komt dat ik dat denk, maargoed... haha!

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 09:22

Ketaki schreef:
Goedenavond.

ik heb 2 foto's van Indoctro gemaakt.
Hij was voor zn leeftijd best nog fris / stout

ik zal de foto's even plaatsen hier.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik ben geen topfotografe, zoals sommigen de foto's maken, maar wou ze wel even met jullie delen :) :) :j :j

Wat leuk dat je foto's gemaakt hebt! In mijn beleving was hij al overleden haha

Hij laat wel flink zijn tanden zien he? Mijn Indoctro (ruin) bijt ook heel vaak .. Het is lastig af te leren omdat hij eigenlijk wel weet dat hij het niet mag doen. Dus nog voordat ik hem corrigeer trek hij al snel zijn hoofd weg (echt stout) Hij doet het op een speelse manier, maar is daarin soms wel erg fanatiek.. Is dit voor jullie herkenbaar?

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 09:23

Gefeliciteerd met ET __Dreamer! Djerk is 30 maart 7 geworden!

Afbeelding

Ik heb die dag een lekkere taart voor hem gemaakt :D

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 09:36

Misschien dat het ook gedeeltelijk komt, omdat Indoctro hengst is, dat ie zn tanden liet zien.

universal kan dat soms ook wel, maar ik heb er weinig last van.

overigens houd universal niet zo van knuffelen, hebben meerdere oramé of indoctro nakomelingen dat?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 09:46

Leuk om recente foto's van Indoctro te zien Ketaki. Hoe vond je de show?
Twister is dol op knuffelen.

Hij bijt niet naar mensen Iriis_, hij stoeit wel. Als hij in de wei staat, trekt hij bijvoorbeeld wel eens halsters af.

Hahaha Party Djerk, gefeliciteerd!

Ik heb dit weekend een geweldige TREC gereden met Twister in equipe met iemand die het ook voor het eerst deed, maar wel met endurance ervaring.
Een POR rit van 3 uur door de duinen, het bos, langs het strand met een hele hoge en steile afrit en zelfs een stukje door het dorp.
We hebben wel een paar knippers (onbemande posten) gemist.

Daarna even bijkomen in de paddock en een MA waar hij helaas een stapje uit de galop viel en een leuke PTV.
Afbeelding

Een paar dingen zijn ons niet gelukt. 10 Seconden onbeweeglijk stil staan bijvoorbeeld. Het hek open en dicht doen is ook lastig en bij het labyrinth hebben we een balkje er afgetikt. Er waren hele leuke hindernissen, zelfs een slootje met gele badeendjes. Daar zagen sommige paarden piranha's in.

Ik kreeg nog een paar mooie foto's van Bokker Heleenxx

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En van Bart Wagter

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:19

Myca, de show was echt heel gaaf.

waren een paar ruiters / amazones die de hengsten niet goed presenteerden, wat voor de hengsten ook niet ten goede kwam.

maar de meeste ruiters deden dat wel.

Jur Vrieling reed de meeste hengsten, hij liet zien, alsof het springen helemaal niets was.

zo liet hij met een paar hengsten ook sprongen zien, waar de balken bovenop de staanders lagen, dus heel hoog :)

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:57

Mag ik me hier ook melden? :) Heb zelf een E'tje, Coconut Grove xx uit een Indoctro merrie (telt dat ook? :D ). Haar moeder (Indoctro x G Ramiro Z) is helaas niet meer bij ons. Verder hebben we nog een 5 jarige Indoctro x Ahorn die momenteel zadelmak wordt gemaakt.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:22

Ingeltje, wat leuk zeg, Indoctro x G ramiro z ( toevallig familie van orame?)

tuurlijk , mag iemand met een kleinkind van indoctro ook komen hoor

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:45

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:18

Leuk dier, je witbeen Marijkeeee.
Voor de eerste keer buiten en de tweede keer mee vind ik het super gaan.
Dat belooft nog wat voor de toekomst.

Gezellig Ingeltje, join the group!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 06:37

Mijne houdt ook helemaal niet van knuffelen, maar misschien ook wel omdat ze toch anders zijn als ze met de fles worden groot gebracht

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:53

Thanks!!

Ketaki; Nee geen familie van Orame, ze komt uit andere moederlijn ;)

Afbeelding
Dit was onze Relrite, Indoctro x G Ramiro Z. Volle zus van Maserati en Orestus VDL
(ja.. ze was 1.85m :o )

Afbeelding
En dit Elrite W, coconut grove x Indoctro. Nu drachtig :)

Van Fysica (Indoctro x Ahorn) heb ik helaas geen goede foto

Wat een leuk paard zeg, die witbeen Marijkeeee! (Zag haar in je profiel, filmpje kan ik niet zien op 1 of andere manier)

He Elan_GV, wat leuk dat jij hier ook zit :D

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:19

Mooie grote merrie!! Ingeltje! 1.85 :D
Wij hebben nu twee I.ndoctros op stal en beide 1.75+ hoop alleen niet dat witbeen nog meer in de hoogte groeit :P
heb ook twee I.ndoctro x A.horn op stal gehad en die waren wat minder groot, 1.65 en misschien net 1.70.

Is de Coconut grove ook voor de keuring geweest? lijkt wel een luxe merrie. Ga jij haar straks zelf starten na het veulenen? Of wordt het Fje jou rijpaard?

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:56

Haha ja, voelde me altijd zo'n ukkie naast haar. Helaas te vroeg afscheid van haar moeten nemen, het was zo'n lieve reus

Elrite is 1.78m, vind ik ook echt groot zat (helemaal als je nagaat dat ik van een negro-merrie af kom die 1.62m was :Y) ) We hebben haar beleerd en in 2013 heeft ze een Zavall merrieveulen gekregen. Ze heeft veel tijd nodig gehad.. Ben in maart en april 2014 2x in de B dressuur gestart en onderling een keer B springen. Daarna helaas qua drukte en werk niet meer voldoende kunnen trainen om haar te kunnen starten en met m'n huidige stage toen in zicht hebben we besloten haar weer te laten insemineren. Ben idd van plan na dit veulen weer lekker met haar te gaan starten. We willen haar nog een keer voor de keuring doen.

Hoe groot is jouw witbeen nu dan?

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:18

wat een gave foto's allemaal !
en wat een hoogtes allemaal zeg
Uloma haalt de 1.59 net... :P

miespotter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:20

@Iriis_ Mijn indoctro bijt ook. Nooit gemeen of hard, maar echt puur omdat hij je even wil vastpakken. Eigenlijk pakt hij ook altijd mijn jas en in de zomer (als ik blote armen heb) dan bijt hij gelukkig niet. Net of hij het weet ofzo. Hij maakt er altijd een spelletje van. Even mijn jas vastpakken en als ik dan kwaad word kijkt hij zo zielig. Zo van: Sorry hoor het was maar een grapje? Haha het is echt een draak. Dat bijten kan ook te maken hebben met dat hij wat langer hengst is gebleven, dan hoor je wel is dat ze dat er aan over houden..

@Myca wat een gave foto's van de TREC!! Ik krijg zelfs de neiging om het zelf eens te gaan doen! Was een leuke ervaring dus? Ga je dat nu helemaal oppakken of af en toe voor de fun?

@Ingeltje Wat leuk dat je ook een Indoctro x Ahorn hebt! Die van mij is ook een Indoctro x Ahorn!! Nu ben ik wel erg benieuwd naar foto's van Fysica! Dus snel wat foto's maken :D

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:45

@Myca; sorry ik zie je foto's nu pas van de TREC op de computer op stage (waar ik vandaag illegaal zat te bokken :Y) ) zie ik heel veel foto's niet. Maar erg gaaf zeg! Wat een leuk en braaf paard :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:58

Ik ben nog steeds elke dag blij met mijn Indoctro-kind.
Hij is inderdaad erg braaf, als je hem maar in zijn waarde laat. Dan is hij zelfs meer dan braaf, dan gaat hij voor je door het vuur. Echt een lot uit de loterij.

Als je hem te strak zou willen rijden dan zou hij exploderen en als je veel van het zelfde vraagt gaat hij ook lopen klieren. Misschien licht dat ook wel aan mij, daar houd ik ook niet van. En dit is juist waarom ik hem zo leuk vind.

@Ingeltje, die foto's... Wat een joekel!

@Miespotter. Ik twijfel wat ik wil. Twister kan enorm springen.
En ondanks dat het niet onze favoriete bezigheid is zou hij het goed doen als je in de dressuur zou willen scoren. Als ruiter heb ik niet de kwaliteit om hem daarin een uitdaging te laten zien.

De sfeer bij de KNHS dressuur- en springwedstrijden is veel kouder dan wat je zien bij TREC en WE.
Aan de ene kant voel ik me ook weer niet een geiten wollen sok, maar aan de andere kant houd ik ook niet van die wandelende pakken cultuur.

Als TREC en WE wat vaker en dichterbij waren zou ik mijn KNHS startpas opzeggen. Nu houd ik alles nog aan. Ik pik van elke discipline een graantje mee en uiteindelijk denk ik niet dat ik in het KNHS kamp ga eindigen.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 08:50

@Miespotter: Cool! Zat even in je profiel te spieken, maar wat een leukerd! Hij lijkt alleen totaal niet op ons Vosje, haha. Ik baal dat ik geen goede foto heb. Ze is nu ook weg te beleren, dus kan ook niet even snel een foto maken.

Ik was trouwens helemaal onze hengst vergeten :') maar ja die staat dan ook niet hier aan huis.
Afbeelding

Ibrahimovic :) Indoctro x Kannan (hier was hij 1 en hadden we hem net weggebracht). Loopt momenteel in de hengstenweide bij de Doniahoeve in Burdaard.

Myca; je bent wel van alle markten thuis dus, leuk man! :D Ik heb ook nog nooit TREC gedaan, maar lijkt me wel tof en erg leerzaam.

Wat betreft die sfeer op wedstrijden snap ik je.. Had ik het 2 weken geleden met een vriendin nog over. Vroeger met je 'clubje' wachtte iedereen op elkaar bij de prijsuitreiking en was je blij voor je clubgenoten als zij iets hadden gewonnen en zij ook voor jou. Nu is iedereen erg op zichzelf en is er naar mijn idee veel jaloezie/afgunst in het spel. Wij hadden hier altijd streekwedstrijden, die zijn nu allemaal afgeschaft omdat er steeds te weinig deelname is. Echt balen, want dat waren ideale wedstrijdjes om kilometers te maken en toch ervaring op te doen tussen de bordjes of in de springring, vooral met jonge paarden.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 10:00

Ik heb vroeger wedstrijden gereden bij de NBVR.

Dan gingen we 's ochtends vroeg met alle wedstrijdruiters van de club in de veewagen naar het terrein en daar bleven we allemaal de hele dag. Er was altijd wel iemand die je spontaan wilde voorlezen, we liepen samen het parcours en we hadden een goed gevuld viertal en achttal. Op het eind reden we met alle deelnemers de parade en was er een prijsuitreiking compleet met ereronde.

Ik vind het zo jammer dat dat voorbij is.
Toen was het gewoon gezellig om een dagje naar een wedstrijd te gaan. Het was daarnaast ook veel leerzamer, want we bespraken natuurlijk alle dingen waar we tegenaan liepen en daar hielpen we elkaar ook mee.

Bij TREC heerst nu ook een beetje dat sfeertje. De gun-factor is veel hoger dan in het conventionele circuit.
Ik vind het ook leuker om de hele dag in de weer te zijn met de paarden en niet even een paar minuten knallen en klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:39

Ik trek me vrij weinig aan van andere, dus heb daar op wedstrijd ook nooit problemen mee ;)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 17:07

Als ik er problemen mee had zou ik helemaal niet bij de KNHS starten.
Dat neemt niet weg dat ik wel meer plezier in bepaalde dingen heb en weer minder in andere dingen.

maartje42

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 06:45

en nog een merrie van Indoctro....x Zeoliet. niet altijd leuk in omgang moet ik zeggen, heel veel tijd nodig gehad om vertrouwen te winnen bij haar.