Wie heeft/krijgt een nakomeling van Peru's scen Tao

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paardjes123

Re: Wie heeft/krijgt een nakomeling van Peru's scen Tao

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:00

Ja, ik kijk er ook natuurlijk ook anders naar. Voor mij voor de sport zou ik graag een paard willen met meer voorwaartse drang en een langer voorbeen. Voor de rest weet ik het niet wat er aan te verbeteren

vandango

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:21

Nou het is ook hartstikke lastig hoor, ik vraag na die tijd dat ik bij stamboek werk ook gewoon om advies. Nou is het wel een meevaller dat ik veel dieren zie en de combinaties redelijk onthoud, maar toch het blijft een vak apart om een leuke combi te zoeken, die op de juiste punten verbeterd. Daarbij is de keus binnen de appie wereld niet zo heel groot qua aanbod in de grote maat. Ik zit dus ook nog in dikke twijfel waar ik mijn merrie bij wil doen. Maar we hebben met 1 ding geluk, we hebben nog even de tijd ;)

Nou ik trek me weer terug in mijn meelees hoekje, daar ik niet een scennie heb.. Wanneer er vragen zijn, antwoord ik natuurlijk :D

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:39

Waar kan ik AN krijgen vandango?

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 23:41

Die krijg je automatisch als je lid bent ;)

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:21

Het was mij ook al opgevallen dat de informatie over sommige NAS hengsten wel erg summier is. Je kan niet sportprestaties terugvinden of goede foto's, soms staan stokmaten er niet bij. Komt misschien ook wel omdat ik hiervoor vooral met het KWPN bezig ben geweest en daar is het allemaal zo ontzettend duidelijk te vinden allemaal. Is ook heel ander stamboek natuurlijk.. maar het zou wel een verbeteringsslag zijn als je meer en goede info over de hengsten zelf kan vinden.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:36

Was even weekendje aan de andere kant van het land dus geen tijd gehad om te reageren ;)

Hij heeft waarschinlijk ergens in gestaan is netjes door de smid behandeld maar liep toen erg gevoelig, ik zie alleen niks meer en op het zachte en normale ondergrond gaat het prima. Alleen bestaat ons erf ook een deel uit van die steentjes dus dat maakt het ook niet echt prettig...

Ga van de week toch zadel proberen vriendlief wil er zaterdag op gaan zitten mits hij zich gedraagt.
Zondag hebben we schriktraining ook erg leuk dus ik hoop dat hij helemaal goed loopt van de week :)

@ gilandro_c: wat een mooi beestje zeg!!

@ Linda: Gefeliciteerd met je punten! :D

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:09

hier een foto van walli vandaag..

Afbeelding

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:18

Oh, wat een puppie is het nog zo! Liep ie goed?

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 06:26

Inderdaad nog een lekkere pup. Bij jullie ook al een blubber poel, bij ons ook zo erg. Gelukkig de wei niet, alleen het voorste stuk

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:32

Ja Walli was erg lief! Hij vind het leuk om in het kraaltje tre werken

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:49

Maar liep ie goed?

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:02

Ja, hij gaat na 20 min beetje slapheid vertonen zo hier en daar een pasje op zijn probleem knie fout. Volgens de da mag dat nog aansterken dus daar vertrouwen we op!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:06

Oh gelukkig maar dat de DA positief lijkt te zijn. Niks aan als een paard niet helemaal goed is.. :(

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:29

nee en heb al wel wat ellende met hem gehad.. hoop dat die ellende over is nu!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:35

Ja dat hoop ik ook voor jou! Het is nog zo'n jong ding, komt vast goed.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:49

Mag ik even spammen??!!

Ben zo trots *\o/*

Afbeelding

Geen stap verkeerd heerlijk een ST zo braaf *D :j :D <3

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:58

Wat fijn dat ie het goed deed! Dat was met Roos ook zo, die snapte het ook al heel gauw en deed niks verkeerd. Ging soms alleen een beetje hard.. hihi

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:54

Ja erg fijn ! :) Ja hard ging hij ook wel, nu waaide het enorm en naast de cirkel lag een hoop zooi van de bouw dus waaide soms wat op maar dat ging na een paar minuten prima.
Hij reageert wel goed op stem nu eens kijken hoe we die knoppen erop krijgen onder het zadel met name de halt denk ik :')

Na hoeveel dagen gingen jullie erop??

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:58

Denk na 2 weken longeren in totaal.. ik heb de voorbereiding gedaan (leren longeren, alles erop en eraan) en toen is ze naar mijn vriendinnetje gegaan die voor haar werk jonge paarden aanrijdt. Zij heeft haar nog een paar dagen gelongeerd en is er toen op gegaan. Ging al met al redelijk snel maar ze was toen ook al bijna 4.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:07

Oke longeren heeft hij al goed onder de knie, morgen doe ik alles op, hij kent hoofdstel al dus verwacht geen verdere problemen, eens kijken hoe hij het van het weekend doet heb namelijk al een "slachtoffer"gevonden die er als eerst op wil :')
Parti is nu 3,5.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:10

Aaaah dat is fijn! Je moet echt iemand hebben die rust en vertrouwen uitstraalt en goed blijft zitten, ook als het wat ruiger gaat. En diegene moet kunnen vertrouwen op degene die de longeerlijn vast heeft. Dat moet een goed team zijn, zo heb ik geleerd.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:17

Ja team zijn we wel dus dat komt wel goed, vriendje wil er heel graag op heeft al paar keer aangeboden om er op te gaan dus ben daar heel erg blij mee dat we het zo samen kunnen doen. Hij is niet bang aangelegd en zei van de week in het ergste geval kan ik eraf vallen ;)
Ik vind het wel spannend hoor!
Volgens mij doet hij het ook uit eigen belang :P

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:21

hihihi dat zal dan wel! Nou, fijn toch dat het zo kan! Ben benieuwd hoe Parti het gaat oppakken. Vertel je wel even hier he? :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:24

Ja erg fijn iemand die er verstand van heeft en ook weet hoe het werkt ! Hij wil er graag mee de bossen in tja eerst maar onder het zadel zei ik, geen probleem was het toen haha. Ja ik doe het sowieso filmen en ik vertel natuurlijk hoe het is gegaan :)

Met die van jou gaat het ook goed he? :)

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:27

Hij kan dus wel echt rijden! :D Nou mooi!

Ja gaat wel maar ik heb er de laatste tijd wat weinig tijd aan besteedt. Omdat mijn wedstrijdpaard overleed was ik even niet gemotiveerd.. ik heb nu pas weer het idee dat ik wel iets met mijn stippel wil doen. Maar ik moet weer helemaal opnieuw beginnen en dat valt me wel zwaar hoor. Met mijn wedstrijdpaard mocht ik M1 starten en waren we gewoon voor mijn gevoel al ergens. Nu moet ik met de stip weer bij "start' beginnen.. maar goed, als de motivatie er is dan komt het wel goed. Ze doet al best heel goed haar dingetjes, longeren rijden en voor de wagen!