De nakomelingen van UNANIEM

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kitbits

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:57

Alle Unaniem-liefhebbers een goed, gezond en succesvol 2013 toegewenst!

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:02

Silly1972 schreef:
Die Unaniems zijn ook wel clowns he! haha

haha idd!
ik heb gisteren mn merrie nog even aan de longe gehad.. eerst als een idioot galopperen, plat door de bocht, om daarna als een tuiger rondjes te huppelen. en vervolgens bij mij komen staan snurken. daarna was het ei blijkbaar gelegd en als een lekkere dooie heel soepeltjes aan het werk.....

voor iedereen een super 2013 toegewenst!!!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:20

haha Troelaatje, dat is precies de mijne!

Hier ook een super goed 2013 en heel veel plezier van onze Unaniempjes.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:06

Iedereen een hele fijne jaarwisseling en een gezond gelukkig , sportief en succesvol 2013

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:24

Iedereen een knallende jaarwisseling gewenst, dat we in 2013 kunnen gaan meeten!

Ik heb gister voor het eerst in bijna 2,5 maand weer gereden op Daimondo, eerst aan de longe zodat ie de ei kwijt kan en dan heb ik fijn kunnen trainen. Hij veranderde echt van een ondeugend paard naar een lief paard. Hij werd helemaal tevreden dat ie gewerkt heeft.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:47

Wat fijn Thomas, geen last van je been gehad?

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 11:22

Nee geen last van gehad!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 11:53

Goed zo!

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 15:00

Gelukkig nieuwjaar !

Weet iemand van jullie wanneer de hengstenshow bij Lauw van Vliet is dit jaar ?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:12

Jij ook gelukkig nieuwjaar!!

ik heb geen idee, staat dat niet op de site?

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:10

Jullie ook gelukkig nieuw jaar en allerbeste wensen. :)

Hoe gaat met jullie en de Unaniempjes?

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:58

:wave:
Nog de beste wensen iedereen!!

Andamoon: Ik heb geen idee! Zal tzt wel een keer wat info komen denk ik?

Hier druk druk druk met de studie. Ondertussen Drummer een beetje klaar proberen te krijgen voor de crossen van aankomend seizoen. Maar zit zelf niet echt lekker in mn vel, druk met de studie en andere paard die ook hoognodig weer wat harder aan het werk moet, dus alles op z'n chill stand hier en blij zijn met de kleine stapjes vooruit die hij maakt. Hij wordt gelukkig al wel wat soepeler en begint volgens mij weer wat lekkerder in z'n vel te zitten :)

Hoeist verder met iedereen?

Overigens: Misschien weten jullie nog iets: Vriendinnetje van mij is op zoek naar een fijn eventing paard. Eentje met wel wat ervaring in de cross, of een fijne save springer. Niet al te veel geld, en zo max 8 jaar oud. Iemand?

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:34

Ik kende ene fijne allround paard maar die is verkocht. Net te laat :D

Met mij gaat goed, lekker volop aan het trainen met Daim en helaas pubert hij nu. Het gaat bij ons heel erg met pieken en dalen, maar is gelukkig wel normaal.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:38

Hmm hier niet zo denderend. Aan de longe en pessoa loopt ze superfijn te sjouwen, is ze ontzettend braaf en lekker los. Maar als ik er op zit loopt ze af en toe super, maar als het moeilijk wordt loopt ze over de buitenschouder weg.. (altijd vanaf volte richting bakrand zegmaar, dan wil ze ineens niet buigen). Beetje probleem ;(

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:22

Dat ken ik, bij mijn vorige trainingspaard is het opgelost om niet naar het bakrand te rijden maar binnen de hoefslag en naar buiten stellen maar wel op 2 teugels rijden. Zodat je gevoel heb dat je paard niet meer over de buitenschouder wegvalt dan begin je aan met rechrichten (geen buiging) op het volte en nog steeds binnen de hoefslag.
Het beste is het ook om aanleuning wat hoger in te stellen, handen gewoon op 2 teugels en normale contact zodat je paard beter over zijn eigen benen loopt.

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:10

Balen sneeuw, Maar inderdaad werken aan de balans, veel binnen hoefslag en op de lange zijde en paar keer licht omstellen naar contrastelling. NIet teveel laten buigen in de hals in de wending. Pasje terug rijden voordat je van de hoefslag afwend / volte inzet.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:25

Sneeuw88 schreef:
Hmm hier niet zo denderend. Aan de longe en pessoa loopt ze superfijn te sjouwen, is ze ontzettend braaf en lekker los. Maar als ik er op zit loopt ze af en toe super, maar als het moeilijk wordt loopt ze over de buitenschouder weg.. (altijd vanaf volte richting bakrand zegmaar, dan wil ze ineens niet buigen). Beetje probleem ;(

Goh, dat klinkt bekend!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:22

nacho_lein schreef:
:wave:
Nog de beste wensen iedereen!!

Andamoon: Ik heb geen idee! Zal tzt wel een keer wat info komen denk ik?

Hier druk druk druk met de studie. Ondertussen Drummer een beetje klaar proberen te krijgen voor de crossen van aankomend seizoen. Maar zit zelf niet echt lekker in mn vel, druk met de studie en andere paard die ook hoognodig weer wat harder aan het werk moet, dus alles op z'n chill stand hier en blij zijn met de kleine stapjes vooruit die hij maakt. Hij wordt gelukkig al wel wat soepeler en begint volgens mij weer wat lekkerder in z'n vel te zitten :)

Overigens: Misschien weten jullie nog iets: Vriendinnetje van mij is op zoek naar een fijn eventing paard. Eentje met wel wat ervaring in de cross, of een fijne save springer. Niet al te veel geld, en zo max 8 jaar oud. Iemand?

Deze heeft geen ervaring, maar lijkt me wel geschikt
http://www.bokt.nl/markt/ad/109187/supe ... in-te-koop

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 11:31

Zaterdag wedstrijdje gehad op mn werk. Drummer meegenomen zodat ie weer eens mee was, en dattie een keer een B proefje heeft gelopen. Met opzadel stond ie als een idioot te springen en te bokken aan het touwtje.. Met opstappen lag ik er bijna weer naast, begon direct met stuiteren toen ik mn voet in de beug had :') met losrijden nog wat rodeo gehad, maar in de proeven heel braaf.

Normaal is ie heel erg rustig en braaf op de trailer, nu dus niet. Na de proeven maar vrij snel terug naar huis. Onderweg (was alleen) een hoop gestommel... :\ toch maar even auto langs de kant en kijken.. Zat meneer op z'n reet _-:( maar deel van de kap was los, dus eerst maar versterking gebeld..
Daarna begon ie weer (toen we weer reden) met als gevolg dat nu de hele kap los was gekomen.. :wow: was opzich iet ver meer van huis, dus kap vastgezet met longes en spanbandjes.
Nog geen km later wéér gezeik. Trailer aan de kant en in eerste instantie was mijn plan om bij hem in de trailer te gaan staan met zweep (daar heeft ie mega ontzag voor), maar toen ik het deurtje opendeed stond ie met hoofd + voorbenen buiten :oo *-:) :roll: halster los gemaakt en hij krabbelt gewoon zo naar buiten, kijkt een keer om zich heen, ziet gras en gaat staan vreten 8)7
Heb m maar naar huis gelopen (6km!)..
Maar nu vraag ik me af wat ie de volgende keren gaat doen. Het was namelijk echt géén paniek bij m ^)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:33

Haha wat een mafkees, maar zo een had ik er gisteren ook.

Gisteren besloten we met een aantal paarden aan de hand buiten te stappen, Dandy voorop, want die is meestal braaf.
Nou NU dus niet!

Meneer heeft staan piafferen naast me, stuiteren, om me heen draaien en tenslote 2x compleet rechtovereind staan.

Mijn brave, slome, flegamtieke paardje was gisteren een woeste hengst :?

Toch maar omgekeerd en terug naar huis gegaan.

Daar en tegen ging het springen vrijdag super! :D

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:04

Unaniempjes heeft echt verassingen staan! Vooral Drummer vind ik grappig _O-

Mijne gaat nu lekker met rijden, dan gaat het vriezen en de bodem is te hard om te rijden. Dus daar gaan we weer... :roll:

Als het lukt om vandaag een manege met binnenbak te vinden om te kunnen rijden dan hopelijk kan ik morgen dan rijden want hij puberde vandaag weer omdat hij 2 dagen niet gereden is...

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:40

Drummer ging ook retefijn in het werk :+

Gelukkig is de bak bij ons nog goed te doen. Maar met sneeuw houdt het wel echt op -O-
Thomas: hoop dat het lukt!!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 15:29

Wij hebben gelukkig een binnenbak en een binnenlongeercirkel dus dat scheelt.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:10

Bedankt voor de tips! Ga het proberen.. Als ik eindelijk weer in de bak kan rijden want alles is keihard :(

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:51

Nou, Drummer heeft officieel echt alleen spierpijn en 3 schrammen overgehouden van zijn traileractie :+
Osteopaat is net geweest. Hij was het er overduidelijk niet mee eens (bijten, slaan met voorbenen etc), maar meer dan spierpijn heeft ie niet. Hij is kneitertje fit, dus die sneeuw mag echt weg nu :+

Jullie de paarden nog een beetje aan het werk?