Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)))
salitka schreef:@Sjarret: Begrijp me niet verkeerd ook ik ben nogsteeds blij met mijn charmeur veulen hoor. Ze waren allemaal Top!
Ik hou van een PAARD en niet van die dingetjes die er tegewoordig rond lopen. Ik vond bv de beentjes van de veulens van Cadans erg teer. Geef mij maar degelijk beenwerk. SteffieA schreef:Veulens van Charmeur
Er zijn 20 veulens getoond uit goede tot zeer goede merries.
Ook deze groep was heel positief.
Ze waren heel uniform met een hele mooie halsvorm en veel front zowel op stand als in beweging.
Het waren allen mooie hoogbenige veulens. Sommige hadden een iets franse voorstand.
In draf hadden ze een hele mooie houding en balans. Ze bewogen met veel souplesse maar mochten in de lendenen idd vaak soepeler zijn. Ze hadden afdruk en veer en een heel mooi voorbeengebruik. Ze hadden een goede stap met voldoende souplesse en goede ruimte. De draf was wel beter dan de galop die meer sprong zou mogen hebben en meer ruimte vanuit het voorbeen. Bijna allen hadden een heel mooi sprekend hoofd (maar dat hadden de merries ook) misschien hadden er 2 een iets langer maar nog steeds fijn. Ook hadden ze een fijn "open" oog en een zeer vriendelijke uitstraling. Ik vond de maat en ontwikkeling iets moeilijker in te schatten aangezien er ook hele jonge veulens bij liepen maar het leek over het algemeen voldoende. Ik vond de combinatie met Ferro-bloed erg geslaagd aangezien bij deze veulens de galoppade echt heel goed was. Zo was het advies om bloederige merries te gebruiken maar er liepen genoeg merries met minder bloed waarvan ik de veulens zeker niet grof zou durven noemen. Ik kan er geen een noemen die ik grof vond. Al met al zijn wij nog steeds heel blij met onze keuze