Nakomelingen van charmeur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:03

Ook ik ga naar de afstammelingen keuring ben heel benieuwd, gelukkig is het veulen van ons ook niet geprikt, al dat gedoe en je hoort niet eens wat ze er van vinden. Ja uiteindelijk in het algemeen.

@Thora, Mooie kleur hoor, lijkt een beetje op mijn merrietje, is als oranje veulen geboren, maar is nu helemaal koffievos met een hele lichte staart, van mij mag het zo blijven.

Thora

Re: drachtige merries van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:02

Volgens mij geeft Florencio wel vaker mooie koffievossen. Foto?

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:16

Thora schreef:
Volgens mij geeft Florencio wel vaker mooie koffievossen. Foto?

Ja, ik ken ook meerdere koffie florencio's.
Ik vergeet steeds dat Charmeur niet direct van Jazz is.

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 07:10

hoi,

Ik kan helaas niet naar de afstammelingkeuring. Hoop iets van jullie te horen

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 07:38

Zo ik ben gisteren geweest naar de afstammelingen keuring, erg leuke veulens gezien en qua type past mijn veulen helemaal in het plaatje wat daar voorbij kwam. Wel vond ik de veulens niet super los door het lijf lopen, dit kan natuurlijk ook spanning zijn geweest. Maar voordat de veulens van Charmeur kwamen hebben we eerst de veulens van Cadans M gezien, en die waren toch iets losser in de lendenen dan de charmeurs.
Er was erg veel publiek, dus ben benieuwd wie er nog meer waren van dit topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:05

In het rapport staat ook dat sommige veulens meer los zouden moeten laten. Er stond ook in dat ze genoeg uitstraling hadden maar zo rassig vind ik de meesten niet die ik gezien heb, hoe was deze groep?

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:14

Uniforme collectie ruim voldoende ontwikkelde hoogbenige veulens die ruim voldoende in het dressuurpaardenmodel zijn gebouwd met uitstraling.

Geen slecht rapport naar mijn idee.

@ Salitka: Waren er veel grote veulens bij of waren er toch een paar kleintjes bij? En genoeg in het Rechthoeksmodel of ook paar vierkante?
Hoe waren de veulens van massa?

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 10:15

@[***]: De veulens hadden zeer veel uitstraling, en een wakker koppie, ze zetten alleen die hals dan meteen erop, waardoor je toch wat bang bent voor de onderhals, het ziet er dan wat opgeprikt uit.
Sommige veulens waren ook wel moe, en wat overbluft hoor. Het waren ook zeker geen slechte veulens.

@tamorliefje: Niet onwijs grote veulens gezien, maar ook geen kleintjes, ja de veulens die in juli geboren zijn waren een slag kleiner, maar daarin maakt een paar weekjes jonger of ouder natuurlijk wel degelijk uit.
Er waren geen vierkante veulens bij, ze stonden allemaal in het rechthoekmodel. Qua massa waren ze niet enorm, zeker de wat jongere waren eerder iets botterig op de schouder. Ze hadden allemaal wel een lekker kontje ;-))))

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 10:19

Ik vond ze absoluut niet tegenvallen.
Ze waren vaak wat overbouwd maar draafden allemaal omhoog met een goed ondertredend achterbeen.
Wat mij ook meeviel waren de hoofdjes, ik was wat bang voor grote hoofden, maar ze waren allemaal sprekend en niet te groot.
Ik ben nog steeds blij dat wij er ook eentje hebben lopen <3

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 10:31

@Sjarret: Begrijp me niet verkeerd ook ik ben nogsteeds blij met mijn charmeur veulen hoor. Ze waren allemaal Top!

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:08

Is fijn om te lezen. Heb toch de indruk dat het één van de betere hengsten gaat worden voor de toekomst. Of hij heeft toch veel in huis om het te worden.
Een hengst met krachtige bewegingen, veel maat, massa mag naar mijn idee wat meer, lang gelijnd. En super merrie stam er achter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:22

Meer massa? :(:) Het is geen koudbloed. Het is een hartstikke zware hengst t.o.v. de rest van zijn jaargang. Dit een beest bij al die luxe hitjes
(daarom ben ik er ook zo gek van :+ )

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:18

Heb hem nog niet in het echt gezien, dus tis ook maar wat ik zie op de foto éé :D .
Ja ik heb zwak voor nog zwaarder :+ :')
Ja vind veel hengsten tegenwoordig geen vader figuur meer hebben, wordt mij allemaal de fijn.

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:35

Wij zijn gisteren ook gaan kijken. In het afstammelingenkeuring 2011 topic heb ik onze mening staan. Dus wie nieuwsgierig is... Sorry heb geen tijd meer om het te kopiëren

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:08

salitka schreef:
@Sjarret: Begrijp me niet verkeerd ook ik ben nogsteeds blij met mijn charmeur veulen hoor. Ze waren allemaal Top!

Nee ik weet dat jij met die van jou ook heel blij bent, dat heb ik echt wel begrepen de afgelopen maanden :j
Ik vind het een onwijs gave hengst die inderdaad veel massa heeft voor zijn leeftijd.
Stiekem hou ik ook nog altijd van een mooie Gelderse :o Ik hou van een PAARD en niet van die dingetjes die er tegewoordig rond lopen. Ik vond bv de beentjes van de veulens van Cadans erg teer. Geef mij maar degelijk beenwerk.

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:12

@Sjarret: Klopt het beenwerk is teer, ik heb een half gelderse merrie, en dan in combinatie met Charmeur dacht ik ook dat ik een iets steviger beenwerk zou krijgen. Ik hou ook van stevige paarden maar wilde haar niet steviger hebben dan haar moeder, omdat ik zelf nogal een teer poppetje ben hahahaha

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:58

Hierbij wat wij ervan vonden
SteffieA schreef:
Veulens van Charmeur
Er zijn 20 veulens getoond uit goede tot zeer goede merries.
Ook deze groep was heel positief.
Ze waren heel uniform met een hele mooie halsvorm en veel front zowel op stand als in beweging.
Het waren allen mooie hoogbenige veulens. Sommige hadden een iets franse voorstand.
In draf hadden ze een hele mooie houding en balans. Ze bewogen met veel souplesse maar mochten in de lendenen idd vaak soepeler zijn. Ze hadden afdruk en veer en een heel mooi voorbeengebruik. Ze hadden een goede stap met voldoende souplesse en goede ruimte. De draf was wel beter dan de galop die meer sprong zou mogen hebben en meer ruimte vanuit het voorbeen. Bijna allen hadden een heel mooi sprekend hoofd (maar dat hadden de merries ook) misschien hadden er 2 een iets langer maar nog steeds fijn. Ook hadden ze een fijn "open" oog en een zeer vriendelijke uitstraling. Ik vond de maat en ontwikkeling iets moeilijker in te schatten aangezien er ook hele jonge veulens bij liepen maar het leek over het algemeen voldoende. Ik vond de combinatie met Ferro-bloed erg geslaagd aangezien bij deze veulens de galoppade echt heel goed was. Zo was het advies om bloederige merries te gebruiken maar er liepen genoeg merries met minder bloed waarvan ik de veulens zeker niet grof zou durven noemen. Ik kan er geen een noemen die ik grof vond. Al met al zijn wij nog steeds heel blij met onze keuze :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:52

Grootmeester komt ook uit een Gelderse lijn. Zijn oma is een Gelderse merrie. Ik vind hem niet overdreven zwaar maar ook zeker niet luxe. Net als z'n pa eigenlijk.

Afstammelingenrapport is altijd leuk maar ik ben stiekum natuurlijk meer benieuwd hoe ze het straks op de keuringen en in de sport gaan doen.

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 23:38

@Janne alvast gefeliciteerd! Ben je tevreden?

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 08:45

Het charmeur veulen van de stal waar ik de paarden rijd, wordt ook erg mooi! Het is een merrie, en ze is rond de 3 mnd oud (iets ouder)

Afbeelding
Lekker in de wei met mams (trento b x don Primaire)

Afbeelding

Afbeelding
Ze heeft zo'n mooi karakter, en ze wordt met de dag aanhankelijker, en ze eet al halve appels in 1 keer op haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 20:07

Thora: ja zeker :j

Marielle leuke foto's

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 20:10

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 18:54

Lekker in de wei met mams (trento b x don Primaire)

Sorry hoor, maar noem je dat een wei???
Een wei is in mijn ogen groen! Gras weet je wel?

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:40

Janne, gefeliciteerd !!

Effe off topic vraagje, maar hoe vervoeren jullie je paard met veulen ?
1,5 paards of 2 paards trailer, veulentje los of vast ?

Alvast bedankt voor de tips, want ik zie er erg tegen op om merrie en veulen te gaan vervoeren.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:47

ik gebruik altijd een 1,5 paards, veulen los erbij, zeiltje goed dicht, nooit problemen.

janne van harte! mooi resultaat