holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diane65

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 07:04

Annutjuuh, mooie foto en in je rijtopic ook. Ze wordt echt steeds knapper!

Vanmorgen op de KWPN site gekeken en jawel: Gilly-Gail is PROK!!

Juliette_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 17:23

gaaf om de Dayano's allemaal zo hard vooruit zien gaan!

@Diane65 gefeliciteerd super leuk!
@annutjuuh mooie foto's Je ziet idd dat hij soms nog wat lang word kost ook veel kracht.
@leenbeesje ziet er mooi en onstpannen uit!

hier ook nog een een spam foto van afgelopen weekend jammer dat het toen niet zulk mooi weer was, maar wel fijn opwaarts beeld.
Afbeelding

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:20

Leenbeesje en Juliette_88: jullie foto's geven een fijn beeld. Het zijn toch ook zonder uitzondering fraaie paarden om te zien hoor. En heel ontspannen ook qua beeld. Ben heel benieuwd wat ik volgend jaar ga meemaken met het zadelmak maken van Gilly-Gail. Als ze lijkt op jullie Dayano's en op haar moeder, dan wordt het niet ingewikkeld ;-).

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:24

Ja idd wat een fijne fotos met mooie beelden zie ik hier!

Super Diane! Wat heerlijk na al die ellende!

Empi is gister gekraakt en het zat idd niet helemaal op zijn plek. Morgen even kijken hoe hij loopt. Heb eigenlijk zondag wedstrijd maar alleen als ik er vertrouwen in heb, anders ga ik niet.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:33

@leonie: hoe gaat het met Empaier? Nog op wedstrijd geweest of was hij nog niet helemaal fit?

@diane: ben ook benieuwd hoe het met die van jou gaat straks en PROK gefeliciteerd!!! :)

Hier heeft Diva weer een superweekend gelopen, nu even wedstrijdpauze, aangezien ze dit weekend 8 winstpunten bij elkaar liep! (en 1 proef met een score van 212 :oo )
Maar ze liep ook echt heel erg goed in die proef! <3 ze waren dus weer in 4 wedstrijden door het M1 heen, echt super.
Nu dus even rustig aan, ze gaat naar de tandarts en de zadelmaker komt ook langs. Dan kan ze gelijk ook weer even bijkomen van alles.
Nog meer mensen op wedstrijd geweest?

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:41

Rochelle,: Jeetje wat lijkt die van jou op Caramba! Heel erg mooi paardje

Anne: Wauw wat gaan jullie vooruit zeg niet normaal!! Ze wordt echt heel gaaf, succes in het M2!

Linda_hans: Diva is echt ontzettend stoer!

Caramba en ik staan even op een laag pitje.. Tijdens het buiten oefenen voor de Oudbeijerlandse dressuurdagen ben ik nogal verkeerd van hem afgevallen, en heb toen mijn bovenarm echt dwars doormidden gebroken.. Dus gelijk de dag erna een operatie en we rijden nu al 6 weken niet meer, dat gaat waarschijnlijk pas weer over 8 weken gebeurden want mijn bot zit nog niet aan elkaar. :(

We longeren Caramba nu heel erg veel met touwtjes om zijn achterhand actiever te krijgen, en met balkjes voor de afwisseling en hij staat daarbij elke dag op het land.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:51

Hey Linda wat een mooi resultaat weer! Jullie gaan echt als een speer.

Ziet er goed uit Anne! Mooi om jullie vooruitgang te zien!

Owjeej renate, dat is niet mis! Hoe kwam het dat je viel? Vervelend hoor!

Ik ben toch gegaan. Het was echt niet ideaal, maar het was zo een mooi weer en het is zo een leuk concours om te rijden dus ik dacht ga mee voor spek en bonen. Eerste proef was wel oke, niet super, maar ook geen grote fouten. De tweede proef was hij op. Ik heb hem wel uitgereden maar hij stond niet meer aan mijn hulp.
Ik was wel terug gegaan voor de uitslag aangezien het maar 6 km van mijn stal af was. Stond gezellig te kletsen was ik toch nog 2 x 4de! 190 en 192 punten. Er reden 30 combinaties mee, maar die hadden kennelijk gewoon slecht gereden. Ik was er erg blij mee, maar het moet wel gewoon nog echt beter. Nu even pauze en binnekort les van Jan Wolfs. Dan heb ik denk ik weer even genoeg huiswerk. Pas als ik hem echt voor elkaar heb wil ik naar de L1. Nog even wachten dus.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:31

Wat een goeie punten zeg!

Ik was met 2 andere paarden en daar wilde hij graag terug naar toe, en hij gaf een heel banketstaaf bokje en belandde op meneer zijn nek. Dacht laat me maar vallen, maar dat heb ik geweten :')

Deze foto wilde ik toch wel even met jullie delen hier heb ik zo hard om gelachen!

Afbeelding

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 14:49

Haha Renate wat een ontzettend grappige fotos :D. Het is een springpaard denk ik :P

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:18

Alweer een tijd geleden dat ik op bokt had gekeken, maar wat gaan de Dayano's goed en wat een fijne foto's zie ik voorbij komen. Ik zag dat er ook een naam genoot van die van ons zich aangemeld had, Cayano, grappig dat er meer zo heten.

Hier gaat alles zijn gangetje, Cayano en Kim zitten niet altijd op 1 lijn en dat werkt soms frusterend voor Kim, waar Cayano dan weer dankbaar gebruik van maakt. We hebben wel hele leuke dingen al met hem gedaan, een clinic van Marlies van Baalen, zo leuk en voor het eerst op vreemd terrein met allemaal spannende dingen om hem heen, maar hij was super lief. Daarna zijn we ook de wedstrijd maar gaan oppakken, het losrijden is vaak nog niet je van het, maar voor de proef heeft ze hem bijna altijd heel fijn en ze hadden hun eerste proef samen in het B direct 208 punten, ze hebben tot nu toe altijd prijs gereden en ook altijd minimaal 2 winstpunten per proef, tevens staan ze gedeeld eerste in de tussenstand van de selecties. Zo raar dat ze zo niet op 1 lijn zitten, maar in de ring gaat het altijd goed (tenminste tot nu), het is verder een hele koele kikker die niet snel onder de indruk is van iets. Wel heel fijn voor mij als mama, want ja het is toch wel een hele reus zo op een groot terrein met mijn gup erop. Afgelopen weeken zijn we naar Kijk in de Pot in Bergen op Zoom geweest, pffffff wat zie ik dan spoken, maar Cayano gelukkig niet, hahahahaha. Er loopt hier dus ook een andere Dayano en die is ook zo cool, wat zijn het toch fijne paarden.

Hier de foto's :D

Clinic Marlies;
Afbeelding
Afbeelding

Clinic Frank/Fiona;
Afbeelding
Afbeelding

Kiek in de Pot wedstrijd;
Afbeelding
Afbeelding

En blijven jullie ook vooral foto's en filmpjes plaatsen, wat leuk om te zien hoe een mooie paarden het allemaal zijn.
Laatst bijgewerkt door Kosta op 23-05-13 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:18

Jeetje Renate, dat klinkt als een nare val, hopelijk ben je snel hersteld en wat een leuke foto.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:33

Volgende week voor het eerst met Cay naar het strand! Ben benieuwd of die draak zich een beetje
gedraagt :')

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:49

Hoe gaat het met iedereen?

Leuk Rochelle! Ben benieuwd. Vind dat altijd beetje eng zo een lang stuk gasgeef terrein haha.

Ik heb vrijdag een clinic gehad van Jan Wolfs. Hij was zeer te spreken over de kwaliteit van mijn paard en we hebben echt een grote stap kunnen zetten dankzij hem.

Een sfeerimpressie op foto:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding[/quote]

En voor wie het leuk vind. 1 uur film teruggebracht naar 6 minuten:
https://www.youtube.com/watch?v=7RHiIzjfAqI

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:52

Wat is Empaier gaaf zeg! Ziet er erg netjes uit, mooie bergopwaartse galop.
Volgens mij hebben ze die allemaal van Danayo he? Die galop, ik zie namelijk bij elk paard in dit topic een mooie galop.

Bambs is gister weer na 2 weken op de wei gegaan, en die hoop ik over 6 weken als ik mag rijden weet op te pakken.. Ben benieuwd!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:07

Dankjewel Renate, Begint echt paard te worden he? Ik ben er zelf natuurlijk ook zwaar verliefd op haha.

Ja die galop maar ook het achterbeen in de draf zie ik veel terug. Leuk om te zien dat hij zo mooi vererft. Zou best nog een dayano willen eigenlijk!

Herstel je wel een beetje goed? Hopelijk kan je er snel op ja!

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 22:31

Leonie87, wat een leuk paard zeg en dat kleurje, ik houd ervan <3 , je rijdt hem super netjes.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 08:14

Dank je Kosta :d. Ik zou hem graag nog wat donkerder gezien hebben, maar ja je krijgt het niet op bestelling he haha. Ben er heel blij mee hoor. Tis zo een kanjer met echt een gouden karakter!

Nog mensen op wedstrijd geweest dit weekend?

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 08:32

@leonie: empaier ziet er goed uit! Fijn paard zo te zien en idd mooie kleur! En idd het puppy begint er echt helemaal af te gaan

@renate: hoe is het met je?

Hier lekker rustig aan gedaan. Diva heeft echt even rust gehad en is naar de tandarts geweest. Ze is helemaal klaar met wisselen en het ziet er super uit, ze had alleen mega haken rechts boven! Die zijn weggeveild.
Daar heeft ze lekker van mogen bijkomen. Nu wordt ze weer rustig aan opgepakt en ze doet het errug goed.
Hier over 2 weken weer wedstrijd, selectie van de Kring. We zijn erg benieuwd hoe het gaat dan!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 09:04

Renate: Wat een grappige foto's! :P Balen van je val! Voel je er nog wat van?

Kosta: Ziet er goed uit! Rijdt ze veel clinics? Lijkt me ook altijd leuk om te doen! :)

Rochelle: Leuk naar het strand! Zit je er dichtbij?

Leonie: Wat is hij gaaf geworden!! Ziet er heel fijn uit hoor! Nu maar sterker gaan maken van achteren, maar dat komt helemaal goed! Hij is al best constant zo he?!

Linda: Even rust kan nooit kwaad! Fijn ook dat wat de tanden betreft nu alles goed is! Hoe staan ze ervoor voor de kring?

Nou, hier zaterdag ook weer (sinds een half jaar) op wedstrijd geweest! Hadden vorige week 3 dagen geoefend met de trailer omdat ze die dus de laatste keer helemaal in elkaar geslagen heeft... Ze raakte telkens om onbekende rede in paniek. Ik heb ze nu oorproppen in en een oornetje erover op de trailer en dat lijkt te helpen! Ze is veel relaxter en eet nu ook op de trailer. :) Laden enzo ging dus zaterdag ook prima, ze was thuis wel wat meer gespannen want ze was al gevlochten enz. dus ze wist wel dat ze mee moest ;). Stond er mooi in een kwartiertje op. Terugweg liep ze zo in 1x erop, nog beter dus! Rijden zelf ging ook fijn! Moest in de 1e proef erg lang wachten voor het aanmelden bij de jury, daar kwam ze wat door in protest omdat je dus buiten de ring moet blijven en ik dus telkens weer om moest draaien omdat ze niet stil wilde staan bij de juryauto. Daardoor hadden we in de 1e proef veel verzet, ze wilde telkens aangalopperen en omhoog komen :P Gelukkig 2e helft van de proef beter en na een paar 2en en 3en in het begin van de proef toch nog 171 punten. 2e proef ging een stuk beter! Nog een paar fouten, maar toch 2e met 195 punten! Helemaal niet verwacht! Al met al dus een super dagje! :D

Paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:34

Wat gaat C'est Bon vooruit zeg! Heel sterk achterbeen, gaaf.

Mijn arm gaat heel goed, alleen hij zit nog niet helemaal aan elkaar, het is nu meer de plaat die zorgt dat ik weer een hoop kan doen. Daardoor kan ik ook nog geen zware dingen optillen en niet rijden.

En ik ga toch de stoute schoenen aantrekken en een paar leuke ruiters mailen voor een eventuele 'Dayano meeting'!
Het lijkt me zo leuk om al jullie schoonheden te zien en een leuke les te hebben! Hebben jullie hier animo voor? En eventuele suggestie's qua ruiters die leuke clinics geven? Ik zit zelf te denken aan eind augustus/begin september?
Ik hoor het wel :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:24

Wauw Anne! Wat een heerlijk beenwerk en wat fijn van achteruit! Jullie groeien echt hard! En gefeliciteerd met je 2de plek.

Lijkt me superleuk Renate! Maar je hebt wel een probleem dat natuurlijk niemand heel ver wil rijden. Ik vind een uur wel echt de max voor mijn guppie (vanaf Heeze).

Mijn Clinic was van Jan Wolfs. Die zou het van mij maandelijks mogen komen doen op stal haha. Hij is ZO goed. Zag alle paarden vrijdag in een uur tijd echt enorm verbeteren. Zo gaaf :D. Maar sta voor andere opties ook open hoor ;).

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:19

Wij doen idd vaker clinics als die in de buurt zijn, erg leerzaam en ook steeds weer een andere plek voor Cayano om te zien.

Annutjuh, wat een onwijs mooie schimmel en je hebt haar heerlijk aan het lopen. Dat ongeduldig zijn is voor ons herkenbaar, halthouden is hier ook nog vaak een ellende, want meneer vindt daar niks aan.

Een clinic vind ik wel leuk, maar mijn dochter denk ik minder, vooral omdat ze een stuk jonger is dan jullie zijn (tenminste dat vermoed ik zo). Maar als het niet te ver weg is kan ik natuurlijk altijd jullie knapperds komen bewonderen.

Wij hadden een selectie wedstrijd, ik vond het goed gaan, Cayano was braaf in de 1e proef en in de 2e had hij het gehad en kwam dus bij beide keren aanspringen in protest door het bit vast te pakken en zijn neus in de lucht te steken, maar Kim had hem zo weer goed en loste het netjes op. In de eerste proef was ze 7e met 194 punten en in de 2e proef 3e met 202 punten. We zijn dus weer tevreden naar huis gegaan.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:56

O jee, ik loop hopeloos achter met bijlezen dus daar ga ik snel werk van maken!
Hoop dat het goed gaat met iedereen en de Dayano's!?
Zie zo gelijk wel allemaal witte rijbroeken voorbij komen, dus zo te zien is iedereen leuke dingen met zijn paard aan het ondernemen!
Top!

In de tussentijd een fototje van mijn knapperd op wedstrijd dit weekend <3
Afbeelding

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:37

Thanks voor jullie leuke reacties!! :D

Kosta: Mooi resultaat, punten genoeg!!! :D Gaat snel zo! Wat start ze ookweer?

Leuke foto Nexus!!! :D

Ik ben ook wel in voor een leuke, leerzame clinic! :D Mits het idd niet te ver weg is. Zoals jullie weten is die van mij niet de makkelijkste op de trailer ;)

Hier nog even een topic met alle foto's:

[RIJ-ITP] C'est bon (Dayano x Alasca) op concours in Well, M1.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:39

Kosta, ik ben ook nog maar 17 :+

Misschien als we het ergens in Brabant kunnen doen? Dat lijkt mij het handigst, want volgens mij woont iedereen in Zuid-Holland, Brabant en Limburg toch?

Jeetje Nexus, wat een machtig paard om te zien, heel gaaf