Daily Diamond nakomelingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiko

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 20:43

Mooie foto’s Magootie! Parker ziet er echt top uit.. Hoe groot is hij inmiddels? Want hij lijkt best wel groot.

Jaa het is volop genieten van mijn kleine smurf.
Ook hij groeit als kool. Rond de geboorte zat hij op ruim een meter en nu alweer op 1,18
Vrijdag is hij alweer 7 weken oud.
Deze foto’s zijn ook alweer van een paar weken geleden. Moet maar weer eens nieuwe goede foto’s maken.

Afbeelding
Afbeelding

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 21:26

Wat een knapperd!!

Parker is idd aan de maat! Hij is 1.74. Zal hem van de week weer eens meten want hij is weer aan het groeien volgens mij!

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 00:15

Dank je! Ben ook heel blij met hem. Het is een enorme kroelkip:-)
Hij is nog erger dan zijn moeder en die is al erg.. hij komt gewoon achter mij aan lopen, draait om en komt naar je toe zo van kriebelen maar..

Ik had ook het idee dat Parker gegroeid was. 1,74 is inderdaad al groot. Naku is maar 1,61

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 13:03

Genieten van mijn dames en heer <3
Afbeelding

Afbeelding

En nog een foto van de laatste fotoshoot. Zodra ik de foto van Naku heb zal ik ook plaatsen. Maar dit is van beide.

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 20:31

Oh Kiko wat een heerlijkheid zo.. Echt hele leuke foto’s <3

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 23:47

Jaaa ik geniet volop van dit kwartet!
Het veulen is zo leuk. Ben blij dat hij de aanhankelijkheid van zijn moeder heeft gekregen!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 08:17

Hoi allemaal :D hoe gaat het met de Daily’s ?

Ik ben afgelopen zondag weer op pad geweest in de Beemster in het ZZ-Z.
De eerste proef ging redelijk oké .. hij voelde wel wat tegen m’n been, maar verder geen grote fouten. 62% en een eerste plaats.. 2e proef was ik wat afgeleid doordat ik de punten al wist van m’n eerste proef en hierdoor niet de goed focus wat icm een paard wat wat tegen m’n been is niet een hele goede combinatie is hahaha.. grote fouten in het achterwaarts bij het aangalopperen spring de oliebol verkeerd aan omdat hij niet wilde wachten,en na m’n linker pirouette.. dan moet je door in contra en dan de wissel bij A, hij viel naar binnen ik drukte hem naar buiten en hij wisselde in de bocht .. kreeg hem niet meer terug dus wissel niet getoond..
Evengoed nog 60,5% en een eerste plaats..
Ik heb er nu 8 nog 2 te gaan … zo spannend.

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 20:23

Mooie foto Kiko!

Gaaf Moniek! Jullie gaan lekker! Op naar de slipjas! :P :D

Parker heb ik afgelopen weekend verhuisd naar een andere stal. Waar ik stond was ook vooral om op te groeien met een leeftijdsgenootje. Nu hij een grote jongen is en we wat meer willen werd het tijd voor meer mogelijkheden. Ik sta nu aan het bos met een binnen en buitenbak. We zijn alles lekker aan het ontdekken samen. Gister al heel eventjes kort gereden en hij voelde heel ontspannen. Er gaat echt een wereld open voor hem daar en vind veel dingen nog heel eng/spannend. Maar als ik hem daar de kans geef om rustig te kijken en het in zich op te nemen vertrouwt hij op mij en heeft hij al veel geleerd. Het is zo’n geweldig fijn dier en ben zo blij met hem <3

Paar fotootjes van ons nieuwe plekje

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 20:28

Wauw Magootie wat is hij toch knap! Ben echt groot fan van Parker!!

Gaaf Moniek! Die laatste 2 nog en dan op naar de slipjas!

Hier gaat alles goed. Moeders is nog Hollands welvaren en het veulen groeit als kool. Hij is nu 3,5 maand en al 1,35
Ik longeer nu 1x inde week en wil dat straks wat meer gaan oppakken maar heb niet echt haast.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 05:37

Margo, hij wordt met de dag knapper <3 heerlijk dat je nu op een plek staat met meer mogelijkheden.

Kiko, bij jou gaat alles ook lekker zo te lezen.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 09:51

Jaaa het is af en toe wel een boefje maar daar zijn ze jong voor! :-)
Hij trekt heel erg naar mijn shet toe. Als ik die meeneem gilt hij de hele boel bij elkaar en gaat rennen maar uiteindelijk wordt hij wel weer rustig.
Moeders vindt het wel best.. die denkt heb ik mooi rust als hij de shet zit te pesten door in haar staart te hangen.. kleine draak!

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 19:40

Hier zitten we er nu ook weer erop! Vandaag de eerste drafpassen onder het zadel weer gedaan. Het bitloos opleiden bevalt me bij haar prima! Eigenaar wil helaas toch een bit, geen onderhandeling over mogelijk. Dus op zoek naar een super zacht bitje zonder dat ik hier +100 voor neerleg. Eigenaar heeft zelf allemaal bitten liggen maar die zijn niet zo zacht, is gewoon metaal zegmaar.

Volgens mij was hier ook iemand met een Daily met gevoelig bekkie toch? Hebben jullie toevallig nog aanraders?

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 20:25

Ik heb een bitfitter erbij gehad en toen hoofdstel op maat aangemeten en bit erbij gedaan. Bit was speciaal voor jonge paarden. Weet alleen niet meer hoe het heet want is alweer 3 jaar geleden.. het lijkt een beetje op een mylerbitje maar is het niet. Is dacht ik wel van trust.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 09:07

Ik blijf het zeggen, maar wat een knapzak die Parker! Gaat t nog steeds goed na de verhuizing? Lekker dat je nu alle faciliteiten hebt om m verder te werken.

Moniek ook al zo goed, echt tof om te lezen!

Dat van die bitten was ik idd. Heel kieskeurig én een extreem klein mondje, dus dan is de keuze sowieso niet reuze. Ik heb dus idd ook een bitfitter gehad (nog best zoeken, want lang niet iedereen heeft veel voorraad in de echt kleine maten) en ben daar wel heel blij mee. Mijne loopt op een sprenger dynamic dubbelgebroken bustrensje. Maar dat is niet bepaald onder de 100 :')
Ik hoor tegenwoordig wel veel positief over Fager? Die zijn niet mega duur... Maar zelf nog niet geprobeerd. Wil wss wel iemand met o.a. Fager laten komen als ik ooit voor S&T ga, met name ook omdat zij dus veel kleine maten hebben. En om nou die sprenger stang in haar maat voor 260 euro te moeten komen.... :+

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 09:41

Ik heb Bianca Lodeweegs erbij gehad. Zij is tevens ook masseur en instructeur. Vind haar erg fijn maar het is inderdaad niet goedkoop. Ik was behoorlijk wat kwijt voor het hoofdstel met bit maar heb er nog steeds heel veel plezier van.
Afbeelding

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 11:00

Dat is het he, het is veel geld, maar als je daarna weer jaren zonder problemen kan rijden, is dat het wel waard. Snap dat dat voor jou wel iets anders is Loes, omdat je voor iemand anders rijdt.

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:35

Fijn dat je er weer op zit Loes! Jammer dat de eigenaar perse een bit wil terwijl het paard bitloos fijn is!

Parker kijkt zijn ogen uit op de nieuwe stal! Op de poetsplaats staan gaat steeds beter. Eerst was hij er erg zenuwachtig omdat hij dan alleen was. Hij hangt heel erg aan de andere paarden. Ook als ik met hem bezig ben en een paard hoort lopen of aan ziet komen gelijk hinniken en dan even afgeleid.
Hij doet het verder echt super!! Met rijden merk ik wel dat ik nog niet de Parker heb zoals op de vorige stal. Hij heeft echt hele fijne stukken en met een ander paard erbij ontspant hij eigenlijk al heel goed. Alleen ik kom soms nog niet helemaal door zeg maar. Hij sluit zich nog een beetje af en kansoms heel veel paard zijn haha :P maargoed dat komt vanzelf allemaal wel. Ik doe gewoon alsof er niks is en dan stel ik hem gerust en is hij weer bij me.
Het is ook niet niks zo’n verhuizing!!
Ook al naar het bos gewandeld. Een keer met een ander paard en vandaag alleen. Hij kijkt zijn ogen uit!! Van de week ook al een rondje onder het zadel gedaan in het bos. Hij wil de hele tijd voorop, hij vind het prachtig. En als iets eng is wacht hij tot het andere paard voorbij is en gaat daarna weer voorop :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:57

Oh wauw Margo wat gaaf.. hij heeft zoveel vertrouwen in jou.. echt heel leuk om te zien.

Mac en ik hebben het gedaan vandaag.. we reden onze laatste punten met een PR van zelfs 65,6% .. 3 punten rijker en dat betekent dat we PSG mogen starten **\O/**

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 23:36

Zo gaaf!! :wow: gefeliciteerd!! *\%/*

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 05:09

Dank je wel :D

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 07:00

Super gaaf Moniek.. Gefeliciteerd!!

Mooie foto’s van Parker. Leuk om te zien dat hij zoveel vertrouwen in je heeft!

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 13:56

Hee,

Even in reactie op de prijzen van de bitten en fitters, voor de andere merrie die ik reed heb ik dit inderdaad ook gedaan. Heel blij mee en dan maakt het me niet uit dat het wat duurder is.
Nu is het inderdaad met Pro net iets anders omdat ze als het goed is dan ook snel verkocht wordt dus wil er dan niet teveel aan uitgeven, ook omdat ze voor mij geen bit in hoeft :=

Wat gaat Parker toch lekker hè! Zo leuk om te zien!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 21:53

Snap ik heel goed hoor Loes! Dan is het gewoon zonde, het is echt anders als je investeert in je eigen paard en voor langere termijn.

Moniek gefeliciteerd nogmaals!!

Hier na 2 maanden wedstrijdstop maar 'gewoon' in het diepe gesprongen en Z2 debuut gemaakt. Ze vond t best heftig na die 2 maanden weer mee, dus heel blij dat ik onszelf een inloopproef in t Z1 gegund had en de tweede proef Z2. Het was nog lang niet zoals thuis en toen ze eenmaal wissels mocht sprongen op t voorterrein was de rem eraf, dus kregen er nog een stuk of 6 extra cadeau in de proef _O- Krijg je bepaald geen hogere punten voor :') Maarrrrr ze liep 210 en is daarmee geklasseerd én is daarmee naast elite ook sport!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 16:41

Noukie schreef:
Snap ik heel goed hoor Loes! Dan is het gewoon zonde, het is echt anders als je investeert in je eigen paard en voor langere termijn.

Moniek gefeliciteerd nogmaals!!

Hier na 2 maanden wedstrijdstop maar 'gewoon' in het diepe gesprongen en Z2 debuut gemaakt. Ze vond t best heftig na die 2 maanden weer mee, dus heel blij dat ik onszelf een inloopproef in t Z1 gegund had en de tweede proef Z2. Het was nog lang niet zoals thuis en toen ze eenmaal wissels mocht sprongen op t voorterrein was de rem eraf, dus kregen er nog een stuk of 6 extra cadeau in de proef _O- Krijg je bepaald geen hogere punten voor :') Maarrrrr ze liep 210 en is daarmee geklasseerd én is daarmee naast elite ook sport!

Hahaha ja daar willen sommige nog weleens enthousiast van worden van de wissels.
Gefeliciteerd met het behalen van het sport predicaat *\o/*

Vanmorgen met Mac even lekker langs de weg wezen stappen .. we hadden beide niet zo’n zin in een rondje bak vandaag hahaha.

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 20:36

Wat fotootjes van ons wedstrijd debuut! :D
Meeeega trots op Parker! Hij vond het reuze spannend allemaal maar deed het wel voor me! In het losrijden kon ik echt al fijn naar ontspanning rijden en gaf hij zo’n gaaf gevoel! In de proeven wat teveel spanning en foutjes nog maar dat maakt me niet minder trots!! Net geen winst, werd heel streng gejureerd ook wel, maar het kn me echt niks schelen, waar ik voor kwam, de baan rond kunnen rijden en hopelijk al fijne stukken en vertrouwen krijgen is gelukt! Heel leuk jurycommentaar: goed paard met potentie voor de toekomst! Nou daar doenlijk het voor!! Hele leuke reacties ook van omstanders :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding