Fontaine Finest x Samarant

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Moniqueh6621

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 21:46

Hartstikke leuk om zo samen wisselende dingen te doen en sportpredicaat is een prachtig doel..
wat rijd je nu met haar?

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 21:50

Ah fijn dat alles weer het land op mag Martine! Hier lopen ze al een maand op het land denk ik, heerlijk zi'n droog voorjaar!

Monique we doen nu nog B :+ _O-

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 07:48

Afgelopen zondag een mooie 192,5 & 199,5 punten gehaald met een tweede & eerste prijs. En gisteravond nog eens 196,5 & 198,5 en twee keer tweede. *\o/*

Nog zat om aan te werken, maar dit geeft weer mooie motivatie om dit buitenseizoen te knallen. *D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 09:41

Dikke proficiat!

Eerste foto: best dat ze niet zo groot is als haar papa :)

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 09:47

Hahaha, ja we moesten na afloop even 'spelen' met de hindernissen naast het wedstrijd terrein O:) Op Fontaine zelf moet je er denkt ik plat op liggen _O- Pietje is zo'n 1,65, dus kan al snel overal onderdoor := Ze is op dit moment vooral in de breedte aan het groeien. Ze word echt puppy af zo en moet nog 5 worden :o

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 11:55

Gefeliciteerd! Goed zeg :D

Moniqueh6621

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 18:52

Wat goed zeg Kevinsky..
Pietje ziet er prachtig uit..
Perry was best wat afgevallen. Ik denk door verhuizing, andere kudde, andere ruiter.. nu komt hij gelukkig weer wat aan en we hebben onze eerste buitenwedstrijd gehad.. hij vond het best spannend en had wat begeleiding nodig vanuit mij, maar toch weer heel fijn gereden..

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 19:03

Leuk Monique!
Altijd spannend voor het eerst weg!

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 19:53

Ik ben steeds blij te lezen dat jullie Fontaines het goed doen. Het bevestigt mij dat ik 4 jaar terug de juiste keuze heb gemaakt.
Ik zocht ”Groot, Gezond en Gemakkelijk”.

Waikiki is met haar 3 jaar, 167 cm uit een moedertje van 160, tot nu toe gezond ( wel een beetje Frans vooraan maar in haar beweging zie je het niet terug. En ook net als haar vader wat hoge verzenen)

Vandaag haar een hoofdstel en bit aangemeten. Nog nooit zo een gemakkelijke gehad, ze nam het gewoon zelf in de mond. Ze loopt ook al met het zadel aan de longe.
Vandaag een wandelingetje van 1 km gedaan langs de straat, met begeleider en halster, maar ook met mij er op.
Alles ging zo vlot als het kon gaan, er was nochtans behoorlijk wat onaangename wind.

Héél tevreden. Ik duim dat het zo verder mag evolueren.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 09:34

Wat super Koend!! 1,67m is een mooie maat met 3 jaar. :j Leuk om jullie 'training' hier nu ook wat te volgen nu die ook 3 jaar oud is.

Pietje liep vorig weekend weer naar 4 winstpunten en een 2 en 3 prijs. *\o/*
Het is nu wel tijd om een stapje omhoog te gaan. De volgende keer maar een L1 proberen O:)

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 11:56

Qls je goed bent in b2, zal je ook wel goed zijnin L1.
Enkel het wijken komt erbij en de concurrentie is wat meer ervaren.
Jullie zien er op de foto's ook echt goed uit!

Je hebt vroeger al hoger gereden?

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 22:54

koend schreef:
Qls je goed bent in b2, zal je ook wel goed zijnin L1.
Enkel het wijken komt erbij en de concurrentie is wat meer ervaren.
Jullie zien er op de foto's ook echt goed uit!

Je hebt vroeger al hoger gereden?

Één keer M2. 15 jaar geleden.. :=

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 08:28

Dan heeft de L niet veel geheimen meer voor jou; al is het met elk paard weer een beetje anders natuurlijk.

Met mijn vorige paard "vloog" ik door de categorieën tot de M2 maar daar kwamen alle onvolkomenheden door de snelle evolutie aan het licht. Er sloop frustratie binnen.
Met mijn huidige paard had ik vooraf beslist: "Eén categorie per jaar, afwerken en ervan genieten." Dat bevalt uitstekend.
We zijn nu wel al 4 jaar Z1. Dat is momenteel wat we aankunnen.
´In wedstrijdloze maanden oefen ik wel dikwijls de proef van Z2. Dat is wel leuk want dan mag het en moet het niet.

Dus Kevinsky, in wens jullie veel wedstrijdplezier bovenop alle gewone paardenpret.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 09:08

Fijn dat het zo goed gaat koend!
167 en 3 jaar is wel groot! Ik ging ook voor groot (en kleur) maar dat is allebei niet gelukt :+

Kevinsky lekker bezig op wedstrijd! Gaaf hoor 8-)

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 09:54

koend schreef:
Dan heeft de L niet veel geheimen meer voor jou; al is het met elk paard weer een beetje anders natuurlijk.

Met mijn vorige paard "vloog" ik door de categorieën tot de M2 maar daar kwamen alle onvolkomenheden door de snelle evolutie aan het licht. Er sloop frustratie binnen.
Met mijn huidige paard had ik vooraf beslist: "Eén categorie per jaar, afwerken en ervan genieten." Dat bevalt uitstekend.
We zijn nu wel al 4 jaar Z1. Dat is momenteel wat we aankunnen.
´In wedstrijdloze maanden oefen ik wel dikwijls de proef van Z2. Dat is wel leuk want dan mag het en moet het niet.

Dus Kevinsky, in wens jullie veel wedstrijdplezier bovenop alle gewone paardenpret.

Ik ervaarde precies hetzelfde in mijn tienerjaren. Vloog door de klasses heen. Tot het M2 toen liepen we stuk op het missen van een echt goede correcte basis.
Toen gaan springen _O-
Daarna had ik de lol van de wedstrijd af. Een eeuwigheid niet op wedstrijd geweest. Gewoon lekker thuis voor mijzelf wel door blijven rijden. Maar het leven was ook ff druk.
Nu met Pietje de wedstrijden weer opgepakt, maar gewoon omdat het leuk is en om mijzelf weer wat anders uit te dagen. En niet omdat het (snel) moet. :j

Pietje wenst iedereen een fijn zonnig weekend toe!
Afbeelding

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 15:49

Ondertussen in twee wedstrijden al 3 winstpunten mogen rijden in de L1!
Gaat niet altijd perfect, maar het is ook een leerproces.. :j
Vandaag zelfs twee keer een eerste prijs mee naar huis genomen *\o/*

Hoe gaat het met de rest hier?

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 20:08

**\O/** Goed bezig!!

Ik ben weer een beetje op de goede weg.
Na de winter was ik heel bang geworden en durfde ik er eigenlijk niet meer op.
Er was niks gebeurd hoor maar het brein doet rare dingen |o 8)7

Ony loopt verder fantastisch en nu ik weer durf moeten we dat knopje ook nog even omzetten in de proef :D

Moniqueh6621

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 20:37

Wat goed zeg Kevinsky.. heel herkenbaar Martine.
Ik ben vandaag weer op wedstrijd geweest.. door omstandigheden even een tijdje niet en dan is het ritme eruit en ‘ durfde’ ik ook niet zo goed te gaan.. nu had ik mijn ringvinger behoorlijk geblesseerd en wilde ik eigenlijk weer afzeggen, maar ik wist dat ik ook eigenlijk moest gaan om weer het ritme op te pakken, dus met een beetje lood in de schoenen gegaan en ging best prima, 2 proeven, 2 winstpunten.. nu even weer doorzetten en gewoon ritme houden

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 21:15

Ik lees met plezier dat jullie ook op wedstrijd goed bezig zijn.

Vorige week deden we een wandelingetje en wat stuuroefeningetjes, alles met bit en begeleidster op de grond. Het ging prima.

Maar wat kan die ruim en goed door het lijf stappen zeg! En dat voor een driejaartje!
Valt dat bij jullie fontaines ook op?

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 21:18

Gefeliciteerd Kevinsky!

ja koend dat heeft mijn fontaine ook, kan zo lekker door het lichaam bewegen en ook groot bewegen. Maakt echt een mooie houding aan in de draf en veel beweging in het kruis.

Moniqueh6621

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 21:34

Ja, Perry stapt echt supergoed altijd, ook groot in beweging.. is echt een heel erg fijn paard

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 21:41

Oh Martine wat vervelend dat je zo'n dip hebt in je zelfvertrouwen! Niks is waardelozer dan je brein die je in de steek laat. 8)7 Gelukkig herpakken jullie jezelf weer, goed bezig!!

Stoer Monique. Zo'n eerste wedstrijd na een pauze is altijd ff lastig. Maar toch twee winstpunten gereden, dus het ging zeker niet slecht! Op naar de volgende <<)

Wat leuk Koend, al die kleine stapjes en eerste keren :))

Pietje kan ook echt goed stappen. Ik snap het gevoel van jullie helemaal. Op wedstrijd is ze soms nog een beetje strak om haar echte kwaliteit te tonen. Maar goed, ik ben ook wat strakker op wedstrijd := We maken lekker kilometers en oefenen vrolijk verder.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 22:06

Stom hè dat niet durven Monique.

Het brein doet echt rare dingen -O-
Ik baal er ook echt van. Zou best een coachingstraject willen doen. Maar hoe vind je een goede? Ik vind het lastig.

Gisteren zijn we weer weg geweest en was heel tevreden. Eerste proef 191 punten met ook nog een dikke 2. Was ook terecht want hij wilde niet stil staan. Liep ook nog flink naar achter maar hij liep al snel weer naar voren en heb het nogmaals gedaan. Want daar leert hij het meest van.
Tweede proef erg fijn en daar 200 punten.
Commentaar klopte beide proeven ook. Soms wat te gehaast, mooier is een klein beetje minder. Want door het soms wat hoge tempo krijgen we af en toe wat hakkels _O-

Kers op de taart was een 1e prijs in de eerste proef {:}

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 14:31

Nou Martine dat zijn toch geweldig punten!! Super goed!! :))

In welke regio zit je? Mag ook per pb.

Mijn instructrice is ook sport psycholoog. Dit heeft mij in alles zo enorm goed geholpen. Voorheen had ik ook nog best wel eens last van mijn zelfvertrouwen in het zadel (en vooral met druk van wedstrijden was het drama). Maar met haar hulp gaat het echt al tijden goed!

Moniqueh6621

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 14:50

Wauw Martine, dat gaat echt goed zeg!
Ik volg nu een coachingstraject via ruitergevoel. Het is een online traject waarbij ik steeds filmpjes instuur en zij mij helpt om beter te zitten en door de spannende stukjes begeleidt zij mij waardoor het beter gaat en ik weer mee zelfvertrouwen krijg en weer beter rijdt