Saskia: Bij mijn oude instructeur ben ik niet gestopt omdat het niet klikt maar om een andere reden. Ik ben toen langzaam opzoek gegaan naar een andere en hier hoorde ik hele goede berichten over. Ze geeft ook heel goed les en ziet nu al veel verbetering, maar ze geeft weer heel anders les dan ik gewent ben. Gisteren ging echt niet goed. Ze ging in de staak en wou niet draven. Was hier wel bij mee tijdens de les, omdat we al eens achter over zijn gegaan en ik nu goede tips kreeg om haar voor te zijn. Heb het uiteindelijk wel redelijk goed kunnen afsluiten. Vandaag alleen longeren en zaterdag even rijden. Zondag is ze de hele dag vij dus kan ze dan weer bij komen. Volgende week heb ik pas wedstrijd.
Lekker rustig weekendje gehad maar mag ook wel aangezien ik t/m vrijdag diehard moet werken. Maar verdien wel goed. Nu hopen dat het weer top blijft! Voor Zev zijn maandag en dinsdag kopers geweest. Maandag kon ik hem niet voorrijden maar meisje moest nationaal rijden maar mijn god... Weet niet wat ie met Zev heeft gedaan maar toen ik hem dinsdag in het begin moest rijden was hij helemaal de kluts kwijt. Fijne Z-ruiter... Dinsdag dus even tijd nodig gehad maar na 10 minuten wist ie weer wie ik was en ontspande hij. Hij liep goed en meisje die kwam rijden reed 'm goed weg. Komen morgen met eigen instructrice langs, ben benieuwd Vince gaat ook niet verkeerd maar zit net iedere keer op het randje van die fijne bergopwaartse gevoel wat ik in de les had in de draf. Als hij dat heeft kan zowat 'alles' . Frustreert me dat het zelf nog niet lukt...
Zev word alleen verkocht wanneer het bod goed genoeg is en dat hij bij een goed te huis terecht komt. Zit geen druk achter
Laurie: Jij al naar die nieuwe Jazz gaan kijken? Wat is je prijsbudget en eisen, misschien kan ik je nog helpen
mienetje
Geplaatst: 25-07-11 14:15
Spannend met Zev Saskia!!
Zonet even met Rumour gereden.. Opzich wel fijn, maar vind het nog ontzettend moeilijk om haar toch enorm op achter te hebben, met een actief achterbeen, zonder dat ze voor sterk word, en zonder dat ze onder me weg loopt.. Dat laatste is dan gewoon nog het moeilijkste!!.. Maar opzich ben ik wel heel tevreden met de vorderingen.. Donderdag weer les.. Hoop van te voren nog weer een keer te kunnen rijden.. Heb het zo ontzettend druk op het moment.. Was net ook aan het rijden, word ik opgebeld of ik ook 4 uren eerder kon werken anders hadden ze een groot probleem.. Naja goed moet maar weer
Wobski
Geplaatst: 25-07-11 21:49
Hallo lieve Jazz fans! Wat een ontzettend leuke topic!! Volg het al eventjes en kon het niet laten om me er ook in te mengen.
Een korte intro: Zelf heb ik een zwarte Jazz ruin van 7 jaar (Jazz x Bustron x Zortin) - vol vuur, maar ook erg lief, grappig (althans dat vind ik, meeste stalgenoten vinden hem minder grappig )aanhankelijk, slim en erg onvoorzichtig met zichzelf ! Door deze akties heb ik een innige (kostbare) band met mijn dierenarts, maar gelukkig wordt ie ouder en hopelijk wat rustiger... Ik heb hem nu bijna 4 jaar en bij elkaar denk ik tolaal ongeveer 1 jaar kunnen rijden door al zijn gekke fratsen...Ik hou vol!
Dank je wel!! Ik probeer om een foto te uploaden maarre.... lukt niet heeeelp
Kan iemand mij misschien advies geven? Thanks!!
1978
Geplaatst: 26-07-11 11:25
Maak een online foto album aan met bijv. mijnalbum.nl.
Klik rechts op de foto, ga naar eigenschappen en maak een kopie van de link.
Plak deze link tussen:
En als het goed is zien we dan je knappe paardje!
Wobski
Geplaatst: 26-07-11 12:47
Ah super, dank je wel!! Hoop dat het gelukt is:
Dit zijn even de enige 2 die ik zo kan oploaden, niet de meest charmante, maarja hihi (ben op vakantie en alles staat op mijn computer, maar dan heb je een beeld hoe hij eruit zien)
Heb nog een vraagje: Zijn jullie Jazzen ook van die 'gillers'' - als er bijvoorbeeld andere paarden langs de box komen, en het liefst even met voorbeen aktie.... (zo kwam ik aan mijn eerste blessure:been vast in de voerbak... ), ik had hem net 2 weken...
1978
Geplaatst: 26-07-11 12:50
Wobski schreef:
Ah super, dank je wel!! Hoop dat het gelukt is:
Het is gelukt! Ik heb m alleen even wat groter gemaakt!
Ziet er goed uit! Ben benieuwd naar werk/beweeg foto's!
Gelukkig is Tim wat zuiniger op zichzelf! Die heeft niet van die rare fratsen!
Wobski
Geplaatst: 26-07-11 13:02
Wauw!! Dank je, dat is erg lief van je!!
(ps mijn paard's volle broer staat te koop op de site van Theo Hanzon, dus geinteresseerden... )
Leuke foto's. Ik ben ook erg benieuwd naar beweeg foto's. Die van mij is heel rustig op stal, maar wil alleen niet als laatste naar het land. Als er iets langs komt gebeurd er niks.
Wobski
Geplaatst: 26-07-11 17:01
1978: nogmaals ontzettend bedankt voor het vergroten! Wat fijn dat jullie beestjes wat zuiniger zijn op zichzelf! Heb net de film met Tim gekeken, kan fijn lopen zeg!
Winola - heb jij ook een filmpje, ik heb de link misschien over het hoofd gezien...
Wobski
Geplaatst: 26-07-11 19:00
kon er nog eentje vinden
niet te kritisch kijken he
pasdedeux
Geplaatst: 26-07-11 21:29
Kan hem niet zien
1978
Geplaatst: 27-07-11 08:28
Wobski schreef:
En weer een beetje groter Ziet er goed uit!
Als je het woordje Mini voor Foto weghaalt krijg je het grotere plaatje!
Gister was Zev heel stout. Zonde aangezien kopers voor de 2e keer kwamen. Komen toch nog een keer terug! Vince heb ik gisteren lekker buitengereden en vandaag heeft ie vrij. Verder gister nog een shoot gehad van de stalactie wat heel goed. Als mensen foto's willen zien, dan geef maar een gil Morgen staan 7 paarden op de planning maar ben bang dat het verplaatst moet worden naar het weekend ivm slechte weersvoorspellingen.
Wobski
Geplaatst: 27-07-11 10:44
1978 - Oh, super, en nogmaals ontzettend bedankt voor het vergroten!! Deze foto is van vorig jaar, was toen net weer aan het opbouwen (gebroken griffelbeen, na gekke sprongen en daarna een valpartij op het erf ) en had tijdens de opbouw een proefje meegepikt voor ervaring - was erg blij want hij liep braaf langs de juryhokjes. Moet volgende week terug voor een laatste check (andere blessure hoor-hij heeft met zijn voorbeen in het lint op het land gehangen...) en kan dan vol trainen...Duim maar voor ons
Saskia-Jaaaaaa graaaaaaaag zie ik de foto's!! Leuk!!! Kan ik zien hoe het moet
Hopen dat het droog blijft vandaag, ik heb wel zin om te rijden. Eerst nog even verder met werk en dan zowel met mijn Jazzje als Griebeltje aan de bak. Toch eens kijken of ik Jazzy weer op goed wedstrijd klaar kan krijgen qua conditie, heb wel zin om te starten. Hoop eind dit jaar beide paarden in de Z te hebben, tenzij mijn Gribaldi voor die tijd verkocht is. Heel raar hoeveel klik ik heb met mijn jazz en hoe weinig met mijn nieuwe aanwinst terwijl mijn Gribaldi veel beter van kwaliteit is. Ik vind hem te braaf en eigenlijk alles doen wat ik wil. Wel ideaal met wedstrijden en gelukkig wel een heel voorwaarts paard maar raar dat je met zo'n spook als jazzy die je amper de ring rond krijgt dan meer klik heb. Schijnbaar maak ik het me mezelf graag moeilijk.
Ik hoef gelukkig niet in de B te beginnen, met mijn Jazz hoef ik nog maar 2 puntjes geloof ik alvorens ik Z mag dus dat is voornamelijk weer conditie opbouwen. Royal mijn andere paard daar start ik ook meteen M2 mee. Ik ben de eeuwige M ruiter hahaha die zijn er ook. Niet de L van levenslang, maar de M van morgen..gaan we Z starten