Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

heleeniets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:00

ja dat kan wel hoor, ik herinner me wel dat Corianne wel eens iemand mee nam.
ik neem ook wel eens iemand mee haha, alleen ik ben nogal klein, dus ik kan niet op Tristan rijden.
als hij dan een vervelenden/spastische bui heeft (redelijk vaak) kan ik hem niet houden..

veel plezier ;) ik ga me mentaal voorbereiden op het mentorgesprek vanavond :(:)

Empress

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:05

Jaa Tristan was toen ook al best sterk inderdaad, haha.
Succes!!

heleeniets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:13

haha dankje! hij is indd supersterk..
naja misschien later nog ns een keer :)
eerst maar wat spierballen kweken haha

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:21

Empress schreef:
Leuk dat het zo goed gaat met de haarlemss

Bas; super toch! Een foutje mag, komt van zelf goed. Lekker veel oefenen dan wordt het vanzelf een gewoonte.

Zundap; "Volgens mij hebben Haarlems wel altijd een bles en minimaal 1 wit voetjes."
Ad heeft geen bles!! Hij heeft een kolletje. En twee witte achtervoetjes. :D

Vandaag met Ad lekker gedressuurd, zoals het nu lijkt zitten alle Z oefs er bijna in!! Travers is op 1 kant nog wat lastig en het appuyeren begint te komen. Nu alleen nog oefenen met de 60 meter.. Pff wat een afstand, dat wordt nog wat..

Hahaha dat komt vanzelf goed alleen de uitgestrekte draf over 60 meter is echt overleven :+

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:40

Jaaa dat geloof ik best, Ad kon eerst nooit zo goed verruimen maar nu wel. En dat wil die laten zien ook, dus wordt hij steeds enthousiaster. Nu kan ik hem op dat moment terug nemen, maar dan moet ik wel door. :P En dan kaatst hij mij soms af.
Maar goed, volgens mij wordt die hele proef overleven. Al die nieuwe letters ook nog.. Ik ben benieuwd. De derby in Boerakker is mijn doel om eens een Z proef te proberen. :)

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:17

thanks voor al het duimen draaien van iedereen.
het heeft alleen niet geholpen.
jos was rond 4 uur op stal en omdat ik op was ben ik als eerste gegaan van de 7.
hij moest eerst stappen en draven op het harde. wat opviel was de stijve manier van lopen.
vervolgens rechts achter een buig proef gedaan. nort sprong steeds opzij wat niets voor hem is vervolgens kreupelde hij achter. toen rechts voor de buigproef gedaan weer kreupel. jos zij dat als hij links zou buigen dat hij daar waarschijnlijk ook op kreupelt. dus dit niet meer gedaan. jos was het met bergen eens dat nort alleen nog geschikt is voor weide pony of dat ik hem moet laten gaan. maar rij technisch kan ik er niets meer mee. al kan ons afscheids rondje buiten geen kwaad. dus echt slecht nieuws voor mij persoonlijk.

mbt hutch is er een schraapsel genomen om te kijken waarom de mok niet weg gaat dus even duimen op goede uitslag.

diego heeft een zalfje gehad voor een raar plekje onder op zijn buik. dus al met al druke middag

hierbij een post van mij mbt nort.

ik lees morgen of zo we bij mn hoofd staat er even niet naar

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:56

Ahhw wat naar zeg, hou je hem wel dan??

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:16

nee hij zal waarschijnlijk worden afgemaakt .. nort is geen paard wat op zijn gemakje geniet van gras en zijn pensioen hij wil werken voor je als baas hij komt ook uit de wei als hij het genoeg vind met alleen ene borstel beurt maak je hem niet blij hij komt dan gewoon over de draden heen of als je er een paard uit haalt breekt hij er uit ij is dan ook niet meer te stoppen

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:08

Ik zou mijn eigen paard er denk ik nooit om kunnen afmaken....
Als het geen pijn heeft dan.

Ik heb mijn eigen paard in 2008 moeten af laten maken. Auto ongeluk en been was verbrijzeld.. Maar als het kon had ik er alles aan gedaan om haar te laten leven, helaas was die optie er niet. :(

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 06:55

ik denk idd dat het voor hem de meest eerlijke keuze is om hem te laten gaan hij loopt op minimaal 2 benen maar waarschijnlijk op 4 benen kreupel. plus idd zet ik hem bij zijn groep op de wei dan wordt hij op den duur gevaarlijk wil en zal dan mee gaan naar binnen omdat hij zijn aandacht wil qua verzorging mbt beweging. en als ik hem nu laat leven tot tegen de tijd dat ze van de wei afkomen dan moet hij in okt op de paddock staan en dat vind ik ook niet eerlijk voor hem hij staat dan meer buiten als binnen. en achteraf in wei met schuil stal vind ik geen optie hier in deze buurt

ZundappGWJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 07:49

Jeetje wat zielig. Veel sterkte norton84 en hutch84!

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 08:04

Sterkte allebei, echt een rot situatie.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:21

laten we wel duidelijk maken dat norton dus wel pijn heeft! en niet afgemaakt word op alleen het lichaa, vol hebben met artrose want dat is dus wel het geval
zijn rug en al zijn gewrichten zijn vergroeid of zijn bezig te vergroeien hem te lang laten leven betekend ook hem langer pijn laten lijden
nu ziet hij er nog goed uit niet mager word nog niet verstoten door de groep en is nog leider als dat natuurlijk wel veranderd en hij uitgesloten word en het pis paaltje word ben je te laat met de beslissing nemen
het feit dat hij kreupel loopt door de buut heen is niet goed hij voelt dus meer pijn dan dat buut weg neemt en die neemt veel pijn weg

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:42

Zo, jullie gaan snel ineens !
Wat een rot nieuws over Norton, sterkte met je besluit :(:)

Mijn paard komt nog steeds niet door z'n wintervacht heen, beetje jammer..

heleeniets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:29

jeetje wat erg! heel veel sterkte.. -O-

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:06

Ach,meiden wat een pech voor jullie en Norton.
Ik denk dat jullie een moeilijk maar wijs besluit nemen. Hij heeft duidelijk pijn en hem laten leven is niet paardwaardig. Het is zeer moeilijk allemaal. Ik wens jullie zo vreselijk veel sterkte komende tijd.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:27

MonteKarlo schreef:
Zo, jullie gaan snel ineens !
Wat een rot nieuws over Norton, sterkte met je besluit :(:)

Mijn paard komt nog steeds niet door z'n wintervacht heen, beetje jammer..

Balen is dat he, bij mij zie je de scheerpatronen ook nog goed zitten.. Had toch wel verwacht dat die ondertussen weg zouden zijn.
Maar het weer werkt ook niet best mee.

ZundappGWJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 06:56

Ik heb de mazzel dat mijn paard niet geschoren hoeft te worden. Ze heeft het hele jaar door een prettige vacht :)

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 07:42

Dat is wel heerlijk inderdaad.
Hier staan ze altijd zoveel mogelijk buiten, Ad wordt echt een teddybeer met 10 cm lange baardharen als ik hem niet scheer. Heeft wel wat maar met rijden niet zo handig.. Ik vind hem daarbij geschoren ook een stuk mooier.

ZundappGWJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 07:55

Haha nou mijn merrie heeft ook een teveel aan mannelijk hormoon ofzo. Ze heeft echt veel baardharen, maar dat houdt ik altijd bij met de schaar.
Bij mij staat ze helaas niet genoeg buiten. Ik woon in het centrum van Utrecht. Mijn merrie staat op een pensionstal waar ze een stal met een buitenluik heeft. Ze hebben maar 2 kleine landjes waar je om moet vechten om je paard even een half uur buiten te kunnen laten staan. Een groot nadeel van de stad....

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 08:01

Aaah dat lijkt me inderdaad niet fijn.. Maar je kan haar binnen wel los gooien??
Ik vind het altijd zo zielig als ze hier een dag binnen moeten blijven. Staan eigenlijk altijd buiten en dan 's nachts op stal mits het weer het toelaat natuurlijk. Straks als het weer zomer is mogen ze ook 's nachts lekker buiten blijven lopen.

ZundappGWJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 08:23

We hebben een mooie binnenbaan en als er niemand aan het rijden is mag je je paard losgooien. Ik besteed iedere dag veel tijd aan haar om haar zo veel mogelijk buiten haar stal te hebben. Ik wandel ook rondjes park met haar haha. De stal is verder ontzettend prettig en dicht bij mijn huis. Het is misschien niet optimaal maar dat zal nooit lukken in de stad.
Zundapp stond eerst binnen in een stal waar ze niet met haar hoofd naar buiten kon. Nu kan ze dat gelukkig wel en heeft ze veel meer te zien. Ze staat altijd de hele dag naar iedereen te hinnikken haha

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 08:33

Dat is wel erg fijn inderdaad!! Ze geniet vast van alle aandacht die je haar geeft.
Ik heb vanmiddag les, ben benieuwd. Vrijdag avond spring wedstrijd en zaterdag dressuur.

ZundappGWJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:15

Ow spannend! Ik moet weer even wedstrijden inplannen. Kwam gister tot ontdekking dat mijn agenda leeg is. Dat kan natuurlijk niet he ;)
Wat ga je starten? Ga je de Z proberen?

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:28

Komen we allemaal naar je kijken ha,ha !