Wie heeft/krijgt een nakomeling van Peru's scen Tao

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gilandro_c

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:44

Afbeelding
Geen foto van nakomeling Scen tao, maar voor de liefhebber een foto van een nakomeling van Axioma's Casanova C.
Op de foto is hij 14 maanden en heeft al een mooie maat. ik verwacht dat hij tegen de 1.70 wordt.
Laatst bijgewerkt door gilandro_c op 11-10-12 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Donja

Re: Wie heeft/krijgt een nakomeling van Peru's scen Tao

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:56

Maak er wel even Axioma's Casanova C van ;)
Casa is nl een fokprodukt van mij :D
Leuk die zwarte vlekken trouwens, heeft zijn vader ook!

gilandro_c

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:58

foutje is veranderd :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:16

Gilandro, prachtige tekening heeft je paardje. Helemaal mijn smaak!! <3

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:45

Walli meet nu 164.. En is in juli 2 jaar geworden.. Groeit nog wel even dus..

Hij is idd beetje afgeleid. Mag ik er wel bij verklappen dat het de eerste keer in de kraal was en de in totaal 6e keer aan het werk

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:40

:D tuurlijk mag je dat verklappen.
1.64m, hij lijkt kleiner, maar de kwaliteit van het filmpje is ook niet optimaal.. Zou wel een mooie aanvulling zijn in de grote maat, een grote few spot!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:09

Gilandro c wat een prachtig dier!!!! Kwijl kwijl :o

gilandro_c

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:24

Bedankt voor de leuke reacties op mijn jaarling.
Eigenlijk wil ik hem hengst laten, maar weet niet of dit gaat lukken bij mij thuis met de rest van mijn paarden. Na de winter maar kijken hoe ik dit ga doen. Hij staat nu bij mijn palomino merrie veulen samen en dit gaat heel goed. En tussen de rest ook nog. Ik wil eerst kijken hoe hij uitgroeid.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:51

Weet je dat ze vanaf 11 maanden al vruchtbaar kunnen zijn ;) ?? Goed opletten dus..
Is de opfok geen optie dan?

gilandro_c

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:04

ja klopt, ik heb hem nog niet zien springen. Gelukkig is mijn veulen nog niet vruchtbaar.
Opfok kan opzich wel, maar hier in de buurt is lastig, en komen ze niet buiten. Ik heb het liefst alles bij huis.
Moeilijke keus als je ze hengst wil laten..

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:04

@Gilandro C: mooi paard!!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 10:47

Donja schreef:
In principe is de kans 50%
Je merrie is nl heterozygoot voor de appaloosakleur, dus er is 50% kans dat ze dit doorgeeft aan haar veulen. Als ze het wel doorgeeft, is het veulen automatisch gekleurd, want appaloosa is dominant.

Echter wordt wel gezegd (en zo is de ervaring van redelijk wat fokkers), dat als je apploosa kruist met een effen vos met redelijk wat wit, je eerder nakomelingen in de appaloosakleur krijgt.
Mocht je een voshengst willen, denk dan eens aan Houston. Ik heb hem 2x gebruikt op 1 van mijn appaloosamerries en hier zijn erg leuke veulens uit gekomen. Hij geeft een sterk achterbeen door, mooi opwaarts gebouwd en redelijk bloederig. Hij is echter niet heel groot (1.66) en fokt gemiddelde grootte.

Dit is 1 van de Houston nakomelingen van mijn merrie:
[RIJ-ITP] De eerste rijfoto's van Dallas Axioma (v. Houston)

Is een heel mooi dier, ook een apart kleurtje. Ik kon de foto's eerst niet bekijken maar nu ineens wel, vandaar de late reactie. Dus zou als ik buiten het stamboek wil fokken, het best voor een vos met veel wil kunnen kiezen.
Ik vond binnen het stamboek Axioma's Casanova C wel een kanidaat, maar daar zit ook Prins in en dat zit ook in die van mij. Als iemand nog meer ideeen heeft
[EHK] Hengst voor grote maat appaloosa merrie

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:08

oooh casanova is mooi!!

sorry voor het spam berichtje :/
maar hij is mooi <3

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:59

Prins zit bij Casanova alweer wat verder weg, volgens mij bij jouw merrie ook niet heel dichtbij, dus daar zou ik me niet druk om maken.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 02:45

Dan word het denk ik toch Casanova, match denk ik ook erg goed. Ik wil in januari nog wel naar de hengstenkeuring, als ik vrij kan regelen want kan nog nergens de datum vinden. Ga maar 1x een veulentje fokken en dat zou toch wel jammer zijn als er dan geen stippen uit komen

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 08:57

Meander Vd Heimeriette dan paardjes123? Ik weet niet of er zelfde lijnen in zitten en of hij jou merrie aanvult maar het is een fewspot!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:11

Kan ik weinig over vinden op het internet, ook geen bewegings filmpjes. Ik wil wel in januari naar de hengstenkeuring gaan kijken. Weten jullie wanneer die precies is? Kan het nergens vinden en moet voor 1 november dagen van januari door geven

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:52

Hij loopt hier bij ons vaak op concoursen.. Hij loopt in het M en eindigt vaak wel bovenin met winst. Ik vind het wel een mooi compleet paard.

vandango

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 14:13

even tussendoor...

De hengstenkeuring is zeeeer waarschijnlijk de 3e zaterdag van Januari.

@paardjes: zoals gezegd door rink loopt meander inderdaad in het M op het moment met al een aantal winstpunten.. Waneer je iets over de nakomelingen wil weten in appaloosa nieuws 5 van vorig jaar staat zijn rapport van het afstammelingenonderzoek van zijn veulens met diverse foto's van de veulens/enters

Over casanova zijn rapport + foto's van de veulens/enters komt te staan in het appaloosa nieuws wat zeer binnenkort bij je in de bus ligt.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:24

Vandango wanneer en hoe kan ik Walli daarvoor opgeven? Ik ben nm nog niet lid van het nas.. Hij staat nog op naam van een vriendin van mij

vandango

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:13

Dan lijkt het me verstandig dat je nog lid wordt. Voor het aanmelden van een hengst moet je namelijk lid zijn.. Nu is het nog maar een half boekjaar dus ook helft van lidmaatschapsgeld voor dit jaar.

Bij het aankomende appaloosa nieuws zit een aanmeldingsformulier, waarmee je Walli kunt aanmelden. Het beste kun je dan het paspoort meesturen voor het overschrijven, aangezien het een voorwaarde is dat het dier op je naam staat, wanneer je deelneemt aan de keuring.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:21

Oke ik ga in ieder geval dan vrij vragen en wil eerst ze zelf met eigen ogen zien ;). Ik vind het wel jammer dat er zo weinig te vinden is op het internet.
Wij hebben vandaag onze eerste federatie wedstrijd, eerste proef eerst met 185 punten en 2e proef 177.

vandango

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:45

Dat snap ik dat je ze eerst ook wil zien. Maar rapporten die opgesteld zijn op basis van de veulens door de juryleden van het stamboek kunnen ook al een grote bron van informatie zijn...

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:47

Ja precies hun hebben er het meeste verstand van, ik kijk er toch gewoon als leek tegen aan

vandango

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:53

in die rapporten staan alle onderdelen uitgelegd wat opviel bij de nakomelingen van hoofd tot rug, beweging noem maar op... Het resultaat ten opzichte van de moeder of de hengst verbeterd..
het zijn altijd wel leuke dingen om te bekijken.. maar het blijft altijd gokken, soms lijkt de combi wat, maar komt er heel wat anders uit dan verwacht..