Nakomelingen van charmeur

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

jvdberg

Re: drachtige merries van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:05

He, moet de volgende keer dan toch maar mijn bril opzetten. Ik dacht dat die van jouw door was naar de kopgroep. Sorry voor de verkeerde berichtgeving. Ik vind hem nog steeds super. Die van mij was gisteren een beetje mat en ten opzichte van de rest nog jong, maar was al super blij dat hij er bij mocht zijn. Hij had een weekje bij de hengstenhouder gestaan, en kreeg hem terug met een schimmelinfectie (kale plekjes op zijn hals). Dus gisterenmiddag direct gewassen. Nu nog een paar maanden van hem genieten bij huis en dan kan hij de opfok in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:27

Je was niet de enige hoor. Ik werd al gefeliciteerd door verschillende mensen en bepaalde hengstenhouders waren verbijsterd dat hij niet door was. Nouja, wij zullen het allemaal wel verkeerd hebben. Geen enkele Charmeur stond erg hoog, terwijl enkele toch wel heel goed konden bewegen. Beter dan het gros in de finale.

Dan heb ik jouwe wel gezien. Ik dacht al zou die geschuurd hebben of schimmel? Met die sneb en kol toch?
Die was idd nog jong. Grootmeester op zich ook (15 mei) maar die waardeerde zich wel op in het lopen.

jvdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:42

Ja dat was die van mij, waarschijnlijk dus een schimmel, in ieder geval iets opgelopen en/of geschuurd bij de hengstenhouder waar hij 6 dagen heeft gestaan. Gaat wel weer over.

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:52

[***] schreef:
jvdberg schreef:
Janne alvast gefeliciteerd met je eerste plek en selectie voor de kopgroep. Ben benieuwd hoe hij het daar doet vanmiddag. Hij liep super!

Eh tot ieders verbazing liep hij 3e en gingen er maar 2 naar de kopgroep

De reservekampioen liep in Wargea achter die van mij. Hij stak er met kop en schouders bovenuit qua beweging.

Nouja. Adem in adem uit. Jurysport maar wel jammer als je een goede hebt en je bent er zó dichtbij :o

De kampioen Gregwaard, ik vind het echt super dat die gewonnen heeft. Die merriestam ken ik goed tot super goed en zijn allemaal toppers stuk voor stuk die er uit komen. Ben super blij voor de fokkers.

@ Jane: beetjen bitter natuurlijk als je net naast die kopgroep valt. Is een zure plaats die derde plaats. Zoals je zegt het is een jury sport. zeker niet altijd even eerlijk en objectief.

Mondesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:49

Morgen kijken of mijn bonte samber merrie drachtigis, klein kansje want ook mijn merrie heeft steeds vocht in de baarmoeder.. weet 1 van jullie wat je betaald van die 1100 euro als het niet gelukt is? Kben een leek op fokgebied en kan de voorwaarden niet vinden op de site van van uytert..

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 23:39

hoi,

Wat een kanjers van een veulens! En wat een mooie foto's. Ik kan er helemaal niets van qua fotograferen. Mijn veulen kruipt steeds achter de moeder en ergens in de verte zie je dan het veulen ha ha ha ha.
Afijn 2 foto's zal ik hierbij laten zien:
http://www.mijnalbum.nl/Album=FQTWOKFE

Je hebt er wel een bril bij nodig. Ik hoop dat degene die de moeder van mijn merrie heeft snel langskomt. Zij maakt echt hele mooie foto's waaronder die van Charmeur in de hengstenfolder dacht ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:00

Een bonte Charmeur, zat zou leuk zijn.

Anita ik ben geen topfotograaf maar heb wel een mooie camera. Wil gerust een paar foto's schieten op een mooie zonnige dag.

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 19:10

hoi,

Janne dat zou ik heel prettig vinden want zoals je al zag zijn mijn foto's geen creatieve hoogstandjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jvdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:05

Na de scan vandaag was het duidelijk na een goede 40 dagen de vrucht afgestoten. Volgend jaar maar weer (en met Charmeur natuurlijk).

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:46

He wat een pech. Ik hoop dat het volgend jaar bij jou ook lukt met Charmeur.

Gisteren is de moeder van ons Charmeurtje gescand, maar jammer genoeg niet drachtig. We gaan het dit jaar nog een keer proberen als de baarmoeder beter aan gaat voelen. Het was een inval veearts die de merrie niet kent, hij vond ook dat de baarmoeder nog erg groot was. Ik denk dat de rek er na zoveel veulens behoorlijk uit is.
Als ze in net zulke goede conditie blijft als ze nu is proberen we het volgend jaar misschien nog een keer.

jvdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:31

Mondesire schreef:
Morgen kijken of mijn bonte samber merrie drachtigis, klein kansje want ook mijn merrie heeft steeds vocht in de baarmoeder.. weet 1 van jullie wat je betaald van die 1100 euro als het niet gelukt is? Kben een leek op fokgebied en kan de voorwaarden niet vinden op de site van van uytert..

Bij niet drachtig betaal je 250 euro.

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:32

Wanneer valt het nakommelingen rapport in de bus???
Ik ben alvast zeer benieuwd.

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:35

Nou de nakomelingen moeten nog bekeken worden volgende week woensdag. Dus dat gaat nog wel even duren. Op de vrijdag erna geloof ik dan nog de kids van Carlton Hill e.a. Dus ik hoop de week daarna. Liefst eerder natuurlijk :D maar waarschijnlijk gaan wij zelf ook even kijken als het op het werk kan want ik weet niet of je dat rapport nu altijd zo moet geloven.

jvdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:52

Was gisteren in Borculo op de veiling. Topprijzen voor Charmeur veulens. Eentje voor 9000, 19000, 21000 en duurste veulen ooit daar verkocht voor 74,000!! Ongelooflijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:26

Na de Totilas hype, nu de Charmeur hype :D

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:37

Dat zijn al flinke bedragen!

Ik ben ook nog altijd super tevreden van mijn Charmeurtje <3

Hoe is het karakter van die van jullie ?
De onze is toch niet zo gemakkelijk als de andere veulens die we hebben,
de hoefsmid en haartjes trekken voor dna vond ze echt niet leuk ;)

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:10

Als ik al die positieve berichten lees wordt het steeds moeilijker te wachten tot er volgend jaar hopelijk zo'n knappie bij ons in de wei loopt :D ben al druk aan het brainstormen voor een leuke naam met een H. Heb al verschillende leuke hengstennamen maar voor een merrie? Moet er Strade achter, verzin het maar eens haha. Mijn vriend vind dat ik er nog helemaal niet over na moet denken hij is bang dat ik het jinx, nu maar hopen dat dat niet zo is.

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:43

Als het veulen rapport goed is, weet ik wie de vader wordt van mijn volgende veulen.
Maar de veulens van de jaar op Borculo waren echt goed, volgens mij één van de beter jaar gangen allertijden.
Uit een stam die ik goed ken was er ook een charmeur en die is goed verkocht in borculo heb ik gezien. En de fokker van mijn paard heeft zijn Jazz is ook voor mooi bedrag weg gegaan. Alleen de combinatie met Jazz en die moederlijn :P , weet het zo niet :') .
En die Charmeur had ik graag in mijn stal gehad :P
Laatst bijgewerkt door tamoreliefje op 26-08-11 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

aviena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:48

aviena schreef:
Zo eens kijken hoe het hier is? Alweer veel moois voor bij zien komen. Kijk even op; http://www.veulenveilingborculo.nl/paar ... enement=13
Staan een paar hele knappe charmeurtjes op! 4 stuks zelfs 8-)
Uiteraard zijn de andere veulens ook knap ;) Maja dit topic is voor charmeur zelf!

Haha Dames en Heer ik zei toch dat het mooie veulens waren :+

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:59

Ik ga morgen naar de afstammelingen keuring. Wie gaat er nog meer?

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:02

De Charmeurtjes doen het goed :j !!

Ik heb na 2,5 week vakantie mijn Charmeurtje weer even op de foto gezet. Ze ontwikkelt zich goed en meet inmiddels 1.34 - 1.35. voor 3,5 maand, dus dat lijkt ook goed.

Afbeelding

A.s. vrijdag ga ik Grootmeester bewonderen in Drachten!! Ik ben benieuwd wat hij gaat opbrengen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:32

Anders ik wel :+

Sjarett: o ik zou héél graag willen maar helaas niet ;(

Zo dat wordt al een heel dier Thora! Is ze zilverbruin? Dat zie je ook niet vaak

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:16

Ik wil morgen wel even naar de afstammelingenkeuring, maar het is voor mij ook de wereld uit, dus ik twijfel ernstig!

Ik heb geen idee wat voor kleur ze uiteindelijk krijgt. Ik zou het wel mooi vinden als het zo blijft. De laatste 3 veulens uit de Goodtimes hadden allemaal een blond staartje. Een Special en de Charmeur hebben tevens een wat matte donkerbruine kleur. Ik had trouwens niet verwacht dat ze nog zo donker zou worden. Ze wordt er wel direct wat luxer van.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:25

Ik zal zo ook eens een foto maken van onze Grande. Ze is een hele lichte vos.

Het is voor ons morgen ook een aardig eindje rijden 195 km. Ik ben echt blij dat ons veulen niet geprikt is. Het is een heel stukje rijden met trailer.

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:02

Wij willen morgen gaan kijken maar ben nu al twee dagen ziek aan het werk (leuk joh jonge neefjes :() dus hoop ik dat ik morgen niet compleet ingestort ben.
En Thora wat een schitterend veulen zeg. Hele mooie hals en billen en idd een hele gave aparte kleur.