Rubiquil nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 07:11

geen idee over de rubiquilcup :o

Onlangs met mijn Jebe een parelli stage gedaan, de vrouw die de stage gaf was supergek van Jebe ze is een exrtraverte Rightbrain dit komt neer op zeer inteligent will to please en altijd een stapje voor te willen zijn, dus dat moest ik zeker proberen voorkomen :P

Normaal de 1ste keer kan je maar een game of 4 à 5 doen zij was meteen daar de 7 games door en plezier dat Jebe had zo van eindelijk zoveel aandacht voor mij alleen *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stephtj

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 15:57

Ik dacht dat de Rubiquilcup elk jaar in eind januari valt. :)

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 08:41

:wave:

Wat een leuke foto's Eike :)
Met mijn rubi gaat het op het moment super :D
We hebben een flinke dip gehad, maar zijn nu weer helemaal terug.
Ze loopt ontzettend fijn en we zijn lekker aan het trainen voor het L2, over 3 weken starten we weer voor het eerst :D

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 18:03

Mo0wtjee schreef:

Wat een leuke foto's Eike :)
Met mijn rubi gaat het op het moment super :D
We hebben een flinke dip gehad, maar zijn nu weer helemaal terug.
Ze loopt ontzettend fijn en we zijn lekker aan het trainen voor het L2, over 3 weken starten we weer voor het eerst :D

Wat super Monique! Wij zitten even in een dipje... Mijn paard zit geblokkeerd in haar rug. De chiropractor is op 5 april langsgeweest om haar los te maken en mag momenteel enkel maar longeren om haar nog meer los te maken. Heb dit opgemerkt toen ik echt niet meer op haar rug mocht, zelfs als ik erop zat wilde ze mij er enkel afgooien ofwel keihard gaan galopperen! Dit klopte echt niet want ze is anders zo braaf. Nu kan ik wel begrijpen waarom ze dit deed. Ik begon het ook te zien als ik haar aan de longe nam. Haar rug bewoog echt niet meer en ze gebruikte hem niet. Ze wilde ook enkel maar gaan galopperen. Dus nu is het eventjes afwachten om er terug op te kruipen :)
Maar ik ondervind wel al verbetering. Ze wilt niet meer zo gaan galopperen aan de longe en ze begint haar rug te gebruiken. Het is nog niet helemaal top maar dat komt wel, nog even geduld dus :)

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 09:21

Wat balen zeg Steph, had je pb'tje een tijdje geleden wel gelezen, maar helemaal vergeten te reageren....
Arme Celo, ze zal er wel flink last van gehad hebben...
fijn dat er nu al wel wat verbetering in zit!
Hopelijk knapt ze snel op

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 09:32

Steph wat rot voor je, met paarden is het ook altijd iets he maar ze zijn zo lief <3 komt wel weer goed, beter even aan de kant dan verder te rijden en alles naar de verdoemenis te rijden!

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 19:29

@ Monique, ja ze moet er zeker wel last van gehad hebben tijdens het rijden... Ocharme mijn meid.

@ eike, heel rot maar beter dat ik haar nu nie rijd. Zo maak ik het ook niet erger. Ze is te dierbaar voor me om haar naar de "....." te maken :D Mocht van de chiropractor ook maar enkel longeren dus we gaan zijn advies maar raadplegen :D Ik hou jullie zeker op de hoogte :)

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:21

Hopelijk knapt Celo snel op :)
Hoe lang moet je nu nog blijven longeren?

Hier nog een foto van onze training vandaag, chilli vondt zich zichzelf geloof ik heel stoer :P

Afbeelding

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:22

Mo0wtjee schreef:
Hopelijk knapt Celo snel op :)
Hoe lang moet je nu nog blijven longeren?

Hier nog een foto van onze training vandaag, chilli vondt zich zichzelf geloof ik heel stoer :P

Afbeelding

Tis wel een stoer bink ook hoor *\o/*

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 07:58

Steph wat balen joh! Gelukkig ben je er wel achter wat de oorzaak is en kun je het nu laten behandelen en een aangepaste training doen. Beterschap!

Chili is ook wel een knapperd hoor Mo0wtje! :D

Orenda wordt over 2 weken al weer 3 jaar. Tijd gaat hard zeg! Afgelopen weekend wat foto's gemaakt :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:04

hey wij hebben op stal een Rubiquil staan luistert naar de naam rubi zal eens kijken of ik een fotootje kan maken van um heel lief dier en zeer werklustig ;)

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:42

[quote="Daan_Ordeal"]Steph wat balen joh! Gelukkig ben je er wel achter wat de oorzaak is en kun je het nu laten behandelen en een aangepaste training doen. Beterschap!

Chili is ook wel een knapperd hoor Mo0wtje! :D

wat een leukerd

BeauWertz we kijken er naar uit

loeske87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:30

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:53

Inderdaad jammer dat rubiquil verhuurd is naar Noorwegen..

Leuke foto's van orenda :D
Wat gaat de tijd toch snel, alweer 3 jaar, ze ziet er goed uit :)

Chilli en ik hebben volgende week ons debuut in het L2..
Vandaag even proefje geoefend en dat ging heel aardig.
Nog wel ruimte voor veel verbetering, maar het begin is er!

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:21

Nou, DD en ik hebben onze eerste 2 wedstrijden erop zitten. Vorige week moesten we in Sliedrecht rijden. DD was op de wagen erg onrustig (geen moment stil gestaan), dus zijn we maar vroeg gaan rijden. Ik zat er dus al een uur van te voren op. Ik dacht eigenlijk dat ze wel op zou zijn na zo lang losrijden,maar dat viel mee. Ze was nog niet super te rijden (veel fouten ook nog in de proef), maar het begin is er. We waren wel 2e en 1e met 185 en 186 punten(en gelijk een zak voer en een krat appels gewonnen).

Afgelopen weekend was het voor het eerst buiten.Het was bij ons op stal. Er waren veel paarden die niet in de buurt van het juryhokje wilden komen.
DD liep met losrijden al wel heel fijn, maar ik had nog niet buiten gereden, dus was ook erg benieuwd hoe ze het zou doen. In mijn eerste proef liep ze echt heel fijn. Alles ging als vanzelf, echt lekker! In de 2e proef was ze wat moe en ging alles wat minder vanzelf. Zeker geen verkeerde proef, maar wel wat minder dan de 1e proef.
Ik was 2x tweede met 203 en 190 punten. Echt super dus!

Nu weer even relaxed verder trainen en volgende maand de macrider cup en misschien nog ergens een wedstrijd.

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 09:53

Ik mag nu lichtjes beginnen met het zadel terug op te leggen op Celo en daarmee nog paar keer te longeren. En dan ga ik een poging doen om erop te kruipen :) Zal hulp vragen aan een vriendin zodat ze Celo kan vasthouden en zo kan ik rustig opstappen... Ik hou jullie zeker op de hoogte :) Ik zag wel al verbetering in haar rug dus dat is al een goed teken.

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:54

Wauw prakkie gefeliciteerd! lekker gevoel is dat hé dat alles vanzelf gaat :D
Fijn dat het met Celo ook beter gaat Steph! :)

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 14:18

Dankje Monique. Heb haar maandag gelongeerd met zadel en dat ging erg fijn. Ook even aan mijn zadel gehangen en daar gaf ze geen kik op. Dus op zich is dit al goed. Nu vanavond nog eens longeren met zadel en morgen wil ik een poging doen om er op te gaan :) Laten we duimen dat het goed gaat :D

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:51

Wat fijn Steph, heb je er inmiddels al weer opgezeten?

Chilli en ik heb zondag ons L2 debuut gehad.
Ze liep erg fijn, alleen de afwerking moet echt beter.
Punten vielen me wel wat tegen, 178 en 180 dus eerste puntje is binnen :)
zaterdag gaan we er weer tegenaan!

Hier 2 foto's van zondag, knappe chilli <3
Afbeelding Afbeelding

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:46

@ Moowtjee Gefeliciteerd! En ze is idd knap <3 <3 <3

@ Stephtj en er weer opgezeten?

@ Prakkie Super zeg +:)+

Ben even een tijdje afwezig geweest, op 10-02 heb ik 1 van mijn paarden in moeten laten slapen |(

Afgelopen zondag voor het eerst weer op wedstrijd geweest Daantje in het Z1 helaas reed ik echt heel erg slordig........( 2 keer 4 voor voltes te groot, 4 voor afgroeten niet op I :o spanning.. en zo waren er nog een aantal dingen die beter konden) Had 209 en 210, daarna met een ander paard voor het eerst de ring ingereden, moest gelijk Z2 en daarmee reed ik 232 en 223 :wow: Met dat paard heb ik me nu geselecteerd voor het CHIO team, met daan 2e reserve, volgende week zondag en 3 juni mag daan weer mee, kijken of ik me een beetje beter kan concentreren op de letters en de breedte van de bak :+

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 20:46

Ik heb sedert vorige week donderdag voor de eerste keer er weer op gezeten. Ging erg goed. Ondertussen toch al weer 3 keer gereden met haar. Ik merk wel dat ze wat lastig is in de mond maar dit komt door haar tanden, dus volgende week dinsdag komt de tandarts voor haar :D Ze heeft dus geen last meer van haar rug maar toch merk ik dat ze mij wat durft uitproberen... Denk beetje "puberen" zoals we zeggen :) Maar op zich is ze anders wel braaf. Dus ben heel blij dat ik weer aan de slag kan met haar, nu nog juist die tanden en dan zal het wel goed komen hoop ik :D

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:34

@stephtj: fijn om te horen dat het weer de goede kant op gaat!

@mo0wtje: mooie foto's. Chilli ziet er goed uit! (en wat lijken DD en chilli op elkaar)

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 10:13

Vandaag weer les gehad met Celo (dit ondertussen al voor de 3de keer weer sinds we terug rijden).
Ze liep echt goed. Was ook erg braaf. Ben heel blij! :D Juist nog wat lastig in de mond maar morgen zal dit opgelost worden :D Want de tandarts komt... We merken dat ze ook wel braver is omdat ze nu op de weide kan.
Ze hebben een hele tijd niet op de weide gekunnen doordat het te nat lag. Dus stonden ze in een klein perkje maar dat vind ze toch niet zo leuk :) Dus Celo is echt wel een paard dat veel moet kunnen rondlopen :D Dus ben wel trots :)

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:09

Wat fijn zeg Steph!

Hierbij een foto van chilli met het springen, en ja ze heeft er toch wel wat talent voor en ze vindt het onwijs leuk.
Ik durf het zelf niet, dus een vriendin van mij springt met haar, hopelijk kunnen we dit de komende tijd wat uitbouwen met wat oefenparcoursjes etc, een leuke afwisseling voor chill!

Afbeelding

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 11:00

Het gaat erg goed met Celo. Het rijden wordt ook weer steeds beter... :) Ben blij! :D
Leuk dat je ook springt met Chilli! Zelf ben ik ook niet zo'n springfanaat :D Of het mag al niet te hoog zijn maar toch... :P Laat het ook liever over aan iemand anders. Ik ga ook eens Celo laten vrijspringen. Eerst zien hoe ze het dan doet :) is ook een leuke afwisseling. Als het weer wat meezit gaan we ook nog keer gaan wandelen. Heb je met Chilli al op wandeling geweest?