Nakomelingen van Florencio!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Titsia

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:11

Aan de longe? Bij mij zitten langs ene kant schapen en langs de andere kant jonge kippen die onder, over en door de struiken hollen :Y)
Bij mij hielp het van eerst langs de niet enge kant te rijden, en zo steeds millimeter per millimeter op te schuiven zonder dat je zelf denkt van oooh enge dingen daar! Ook niet naar de enge dingen kijken, gewoon doen alsof ze niet bestaan, dit helpt allemaal bij Benthe :+

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:14

de longe heb ik nog niet geprobeerd, kan ik morgen wel eens doen.
Ja ik heb ook al geprobeerd de volte steeds groter te maken maar dan verzint hij steeds eerder dat hij het eng vindt, dan begint hij bij de M al omtedraaien en rennen terwijl de geiten bij de F zitten.
Er hebben ook shetlanders gestaan en die waren niet eng :(

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:17

Wat voor bak heb je EL4a1990? Met een goed omheining zou je hem miss een dagje in de bak kunnen zetten. dan heeft ze eens goed de tijd die kleine geitjes te leren kennen haha.

En anders wat Titsia zegt. je vooral niet druk maken over de geitjes en gewoon gaan rijden waar het wel gaat en steeds stukje uit bouwen. Hoe meer aandacht (negatief of positief) je er aangeeft hoe erger het word meestal. maar ze moet natuurlijk niet met jou aan de loop gaan!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:23

EL4a1990 Hmm als ik merk dat ze er een spelletje van maken dan rij ik wel door, en dan bedoel ik niet er op slaan ofzo, maar gewoon echt rijden, bezig houden dat ze de tijd niet krijgen om onnozel te doen. Ken je paard natuurlijk niet en als het echt stress is is dit ook geen oplossing

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:27

DAt is ook het probleem ik weet zelf ook neit echt of het nou aanstellerij is of niet, maar iedereen van stal zegt ook dat ze mijn paard zo helemaal niet kennen. Normaal is hij de nuchterheid zelve en loopt overal voorbij en is nergens bang voor.

Hoe hebben jullie flo's je uitgestest?

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:40

Benthe is nu 5 en eigenlijk echt testen doet ze niet :n maar als ze ergens schrik van heeft gaat ze rennen met haar staart tussen de billen. Beloon ik haar even en doe ik het zoals ik eerst zei, voltes maken steeds wat groter, vwnw proberen te rijden en luid praten zodat ze zich fixeerd op mijn stem en niet op het enge rondom haar :Y)

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:55

Bo test mij ook niet uit. Ze is nu 5 jaar. Kan natuurlijk nog wel komen, maar tot nu toe is ze altijd heel makkelijk en los in haar lijf. 8-)

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:23

Dat had die van mij met koeien langs de bak,elke dag is er ook echt een andere hoek eng, na een paar keer er langs rijden met moeite is het gelukkig dan wel snel over. :P

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 21:24

Mijnes heeft mij wel heel erg uitgeprobeerd!
Soms stelt hij zich wel heel erg aan hoor, bijv. niet langs de lesgever willen lopen ;( Als ik hem dan gewoon goed aanpak doet hij het niet meer.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 21:27

Haha dan is de mijne toch niet de enige die het doet. Die van mij kan ik alleen niet bepaald hard aanpakken, dan word die een béetje gek, een fikte brul en verder rijden helpt bij hem echt super gelukkig!

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 21:32

haha nou die van mij is niet zo snel in de brand te krijgen! Ik moet heel duidelijk en strenger bij hem zijn, ik ben zelf soms wat te makkelijk.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 21:50

Ik moest voor mijn vorige beestje en mn mn huidige haf echt goed aanpakken, maar dat probeerde ik een x bij deze..Ik heb het geweten,haha.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 21:52

mijne is 6 en heeft dus tot nu toe nog nooit getest :P maar het begint er wel op de lijken, hij loopt er aan het einde elke dag wel redelijk langs maar de volgende dag begint hij weer gewoon opnieuw!
hoop dat die buurman zijn geiten snel weg doet :P

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:04

Hahah het hangt het in de lucht.. hier was het vandaag ook feest,

ze was hengstig dus dan is ze altijd al wat dwars.. en nu waren ze ook nog aan de overkant van ons huis polo aan het spelen. crossende paarden zijn veel spannender als ik *zucht* Toen kreeg ze het ook nog voor elkaar om haar peesbeschermer achter naar beneden te schuiven waardoor hij dus onder haar koot zat.. Bokken natuurlijk! naja die dingen afgedaan maar echt rustig kreeg ik haar toen niet meer :P

morgen weer een dag :)

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:06

Achja, maar als er niks in zat was er ook niks aan! het moeten ook geen ezels worden haha.

Die van mij is op stal,trailer,land,andere paarden, en natuurlijk met rijden ook hoor, echt een schat!
Alleen wassen vind hij niet zo leuk, maja je kan niet alles hebben he, haha

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:08

Die van mij zat ik vandaag weer voor het eerst op, hij staat nu zonder ijzers omdat die ze in de wei er steeds aftrapt,maar de smid had hem kei en dan ook kei kort bekapt. dus hij liep heel gevoelig, gelukkig isdie nu weer gewoon goed, dus na de bakkabouters en aanstelleritis ging het gewoon lekker :D

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:12

Die van mij trapt ze er altijd af als de ijzers er net onder zitten.
Morgen komt de hoefsmid, want er zit een ijzer los dus morgen maar weer schoenen omdoen :)

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:15

Ja dat flikt die van mij dus ook, die loopt gewoon dag en nacht met springschoenen om,dat helpt iig iets.

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:15

Loopt die van jou 's nachts ook buiten dan?

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:23

mijne staat in de zomer (nu al veel langer) 24/7 buiten :D heerlijk dat dat kan!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:39

Nee niet snachts,die van mij staat van 7 uur sochtends tot 7 uur savonds lekker met een groepje van 3 op een levensgroot weiland.

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 23:04

haha over ijzers kan ik niet mee praten. Die van mij laat ze er eigenlijk altijd keurig onder zitten :)
Ik kwam deze foto nog tegen van mijn eerste buiten wedstrijd (losrijden)
Afbeelding

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:26

Oke, die van mij staat van 9 tot 6/7 uur buiten met een 2 jarige hengst in het weiland :)
Leuke foto Janniek! Ik zal ook eens een foto zoeken van mijn eerste wedstrijd, altijd grappig om te zien hoe ze dan veranderd zijn.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:36

Oef die van mij laat haar eerste ijzertjes er onder zitten en dat mag zo blijven :D
Hier staan ze ook regelmatig 24u buiten, beetje afhankelijk van het weer, heb 1ha20 ter beschikking voor 2paarden dus tsja dat moet afgegeten kunnen worden :Y)
Die van mij vind alles eigenlijk wel best, buiten wedstrijd rijden :+

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:16

Xsander mijn eerste buitenwedstrijd is nog niet zo lang geleden hoor :o Dit beeld is dus nog vrij reeel.
Ik begrijp wel wat je bedoeld. Het is altijd wel leuk om de vooruitgang terug te zien op de foto's of film.