Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:48

Mijn knappe Zhivago wordt ook steeds beter! Ze is nog steeds niet makkelijk, maar als ze eenmaal gaat.. Wat een super fijn paard! <3
Afbeelding
Afbeelding

EL4a1990

Re: Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:05

Zo op de foto's te zien hebben al die flo's zo'n lekker achterbeen :) die van mij had ik aan een longeerlijntje lopen gewoon aan een halstertje (was voor de 2e keer) en toen viel het mij ook op dat ook mijn merrie zo'n achterbeen krijgt! (hoop het ook van harte haha)

xspikkelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:26

Ook bij de mijne valt het achterbeen op. Gister is hij naar huis gekomen en na 1,5 jaar weer herenigd met zijn moeder al hadden ze er zelf geen idee meer van whaha. Helaas moet ik hem in de wei naast mijn andere 2 paarden zetten. Heb nog een ruin en merrie maar mijn ruin is als een idioot vals op Flor en zit hem voortdurend achteraan. bang om zijn liefie af te geven :D Vandaag lekker gepoetst en wat foto's genomen. Hij is echt zo mak als een lam en vind alles prima. Mag van mij zo blijven :D Kijk van de week ff voor de foto's er op te zetten.
Champ hoe ging de zwarte gister?

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 00:03

Ze heeft het echt geweldig gedaan. Ze vond het natuurlijk wel iets of wat spannend in het begin, maarja heb haar een maand zadelmak en ze is nog niet op een andere plek gereden tussen andere paarden dus al bij al was ze echt TOP braaf. Met het binnenrijden van de ring vond ze het wat spannend, maar eenmaal in de ring liep ze echt super. Ze heeft alles gedaan wat ze moest doen en ik was erg tevreden over haar. Was super trots dat ze dit al voor me wilde doen na zo'n korte periode.

De jury vond haar echter te groen, een uitspraak die ik niet kan waarderen wanneer je een wedstrijd voor driejarige paarden organiseert. Ik heb vooraf aan de organisatie gevraagd of ik mijn stijgbeugelriem om de hals mocht houden, dit was geen probleem. Veiligheid voor alles was wat zij zeiden. De jury was het hier niet mee eens en achteraf werd gemeld dat ik niet met stijgbeugelriem mocht rijden.
Verder hadden zij de indruk dat het paard groter bewoog doordat hij onder de indruk was van de omgeving. Ook een uitspraak waar ik het totaal niet mee eens kan zijn, omdat ze dit nooit 10 minuten vol kan houden. Verder moet hij beoordelen wat hij op dat moment ziet en niet hoe hij denkt dat het paard normaal loopt.
Wel gaf hij aan dat hij vond dat ze de ruimte en kracht in haar gangen goed had laten zien, en dat ze wanneer ze doorgetraind zou worden, beter tot haar recht zou komen. Hij vond het een paard met potentie, wat nu nog niet echt naar voren kwam. Hij vond dat het paard niet te beoordelen was, omdat hij in het begin voornamelijk teveel onder de indruk was en nog wat slingerde. Ik vind het jammer dat er veel meer verwacht wordt van driejarige paarden.

Ik heb het filmpje terug gekeken. Op het filmpje zie ik dat ze haarzelf ietsje overloopt, dit was voornamelijk omdat ik haar voorwaarts wilde houden omdat ze het wat eng vond.
Toch vond ik dat ze haarzelf onwijs goed liet zien en was ik echt super trots dat ze gewoon door die enge ring met speakers, hekjes, tenten etc liep terwijl ze pas een maand onder het zadel is.

Al bij al ben ik super trots op haar, en gaan we wel zien wat de toekomst brengt. Ze is nog wat schraal en onbespierd, maar dat komt er vanzelf op!

Nog wat spannend:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beetje een kromme foto, maar ze ging nog vierkant stilstaan ook, haha en zo bleef ze de hele beoordeling staan. Hoezo groen?? Super braaf paard :D
Afbeelding

Al bij al ben ik met sommige punten van het commentaar natuurlijk wel blij. Jammer vind ik dat ze dus toch naar de graad van africhting kijken. Als hij had gemeld dat ze nog wat voller moest worden dan was ik het daar mee eens geweest, maar te groen kan ik niet zo goed plaatsen.
Binnenkort gaat ze weer mee en dan kijken we weer verder :)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 12:19

Je foto's zien er fijn uit LETS!

Als je zelf maar tevreden bent champ, dat ze zich nu zo braaf liet rondsturen lijkt me winst genoeg. :)

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 13:53

Dankje!

Ik vind het knap hoor, dat je haar zo rondgestuurd hebt. Durf het met de mijne nog niet aan. Is weer een hele ervaring, hartstikke goed!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 14:02

Lets; heel fijn beeld, gave merrie hoor.
Champ; ze mag inderdaad wel wat voller worden, verder heeft ze een super karakter als je dr na 1 maand al zo rond kunt sturen op een andere locatie.

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:39

Afbeelding
Afbeelding

xspikkelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 23:13

Echt een knappe merrie champ, vind het toch mooie prestatie van jullie, mag je best trots op zijn. :j

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:38

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

<3

Champ je hebt echt een gave merrie gewoon er zelf in blijven geloven dan komt het helemaal goed.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:18

Wauw!! wat knap dat je haar na een maand al zo aan het lopen hebt op vreemd terrein.
En wat een mooie foto's zeg..

Ik hoop van het weekend weer iets te kunnen gaan doen met mijn merrie.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:42

:wave: ik wil graag jullie ervaringen delen...als ik welkom ben.

Ik heb een jaarling van Zhivago, zelf gefokt uit mijn elite sport merrie van UB40. Ze loopt in de opfok in Friesland, ik ga komende maand die kant op. Ben erg benieuwd en kan niet wachten tot ze 3 is.

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:49

Ik vind Eclipse zo super gaaf he!!

En ik ben ook blij dat ze na een maand al zo loopt op vreemd terrein. Ook blijf ik in haar geloven, we gaan over een tijdje als ze wat bijgekomen is en wat meer kent gewoon weer proberen!

Rhea, welkom en wat leuk! Ben erg benieuwd!

Nog een paar weekjes voor onze kleine dikkert naar huis komt :D Haha kan niet wachten

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:51

Leuk leuk al die fotos weer :) wat worden ze allemaal groot!
Welkom Rhea...ff in je profiel gespiekt en zag de 2 jarige van een vriendin in je profiel staan dat wordt ook al een echte dame...maar dat is ff offtopic.
Mooie zhivago baby zag ik ook in je profiel leuk hoor!

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:00

de Bordeaux bedoel je? Dat is het halfzusje van de Zhivago. Heb haar 2 weken terug gezien, maar dame :=

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:01

mychamp die winterfoto's van die teddyberen zijn wel echt geweldig!

eclipse eet ook goed zeker Kajanus?

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:05

Hey Rhea. :)

Clips doet het goed zo te zien, knapperd!

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:50

@rhea haha ja ik hoorde al dat je haar was komen bekijken inderdaad.
Tja rond maar gezond zullen we maar zeggen :+
Ik heb met Mel al afgesproken dat we elkaar een beetje gaan helpen als de dames zover zijn dus dan ga ik met mijn zhivago dame die kant op :D
Ben benieuwd hoe je zhivago uitgroeid :j

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:51

Hee Rhea, leuk en heb je ook foto'sssssss
Eclipse is echt niet zo dik hoor als je hem op stand ziet... maar lijkt op de foto wel zo.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 07:51

ik heb alleen veulenfoto's maar zal in Friesland nieuwe maken!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 09:26

Eclipse <3 wat is hij toch gaaf. Over die spekkies hebben we het al eerder gehad he Kajanus :D
Rhea; welkom hier

xspikkelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:31

Mooi hoor die Eclipse :P
Welkom Rhea , benieuwd naar jouw Zhivago!

kirstenm87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:24

Erg mooie foto´s, hele mooie paarden!!
Ik plaats niet veel reacties, maar blijf wel meelezen.
Het is erg leuk om te lezen dat het zo goed gaat!

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:44

Kom je dan ook nog hier langs Rhea als je naar Friesland toe gaat of is dat uit de route?

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:30

Normaal zou ik dat meteen aangrijpen :j maar we brengen een veulen en nemen een 2 jarige mee terug dus lijkt me niet zo verstandig....