holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diane65

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:57

@leonie, ja, ik hoop echt dat ze het prok certificaat krijgt, dan heeft ze die tenminste op zak. De zaak heeft bijna 2 jaar aangesleept dus het wordt inderdaad wel tijd voor een uitspraak. Elke keer opnieuw dat hele filmpje langs zien komen en alle emoties die daar aan vast zitten is op zijn zachtst gezegd doodvermoeiend. Gelukkig staat ze er hartstikke goed bij dus ik kan me vooral daar op richten ;-), dat terugkijken is gewoon heel emotioneel.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:47

Dat mag ook wel ondertussen Diane. Heeft lang genoeg gesleept. Als ze dan ook nog PROk word kun je het mooi afsluiten en hopelijk financieel ook je gelijk halen!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:17

De foto's van Gilly-Gail in het kader van het PROK gaan volgende week naar het KWPN. Dus nog even afwachten hoe de commissie oordeelt. Spannend!

Juliette_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 16:19

Hoi Hoi Hier even een fototje van vandaag van de wedstrijd (Ik rij diva altijd ben t zusje van Linda_hans diva is van ons samen :)
Had vandaag 187 en 193 had een paar foutjes helaas maar al met al zeer tevreden (2x1ste)
Was voor de 1ste M1 !

Afbeelding
(oeps mn beenhouding is niet zo netjes hier :$ hihi)

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 16:26

Super juliette, diva is echt een prachtig paard! *\o/* <3
Hier zijn wel wat zenuwen aanwezig, morgen wedstrijd jonge paarden, maar gisteren op training gaf ze een super gevoel.

Hoe is het met de andere dayano's?

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:35

Mooi beeld Juliette_88! Met zo'n paard kun je wel binnenkomen. Leenbeesje, gaat vast goed komen hoor. Heb vooral plezier!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 17:04

Vandaag stond Gilly-Gail in de grote paddock en ze stond zo aandachtig te kijken toen ik haar moeder aan het rijden was (als ze me ziet of hoort denkt ze altijd dat ik voor haar kom, dus ja...), dat ik na het rijden maar even met haar heb geknuffeld en weer nieuwe foto's heb gemaakt. Gilly schat ik, heeft nu een stokmaat van 1.60m (voor) en achter is ze zeker 1.65m hoog. Ze is dus weer een tikkie overbouwd. Heb haar vanmiddag nog zien draven en galopperen, gaat toppie!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:05

Oh, wat een leuk topic!

Hierbij stel ik dan ook maar mijn Dayano voor.

Cayano, 6 jaar!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:44

9 mei heb ik voor het eerst met Imaan (Dayano x Bon Ami) meegedaan aan een wedstrijd, namelijk wedstrijd jonge paarden. (hij is 5 jaar) Hij heeft totaal geen wedstrijdervaring en ik ben hem nog maar sinds de winter volop aan het trainen voor dressuur; en hij is dan nog ziek geweest ivm bloedwormen.
Die dag deed hij heel hard zijn best en werden we in vm 3de en in nm 5de (totaal was ik dus 4de)

vandaag, 12 mei, had ik weer zo'n wedstrijd. En we werden in vm 2de en in nm 4de (totoaal was ik dus 3de).
Hij heeft heel veel progressie gemaakt doorheen deze 2 dagen.
Hij loopt nogal op voorhand, maar in mijn laatste proef (van de 4) was dat al veeeeeeeel beter en kon ik hem makkelijker opgericht rijden.

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/901270_10200682621643894_119221020_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/901025_10200682632484165_859352908_o.jpg

Ik geloof in dit paard, hij geeft me een super fijn gevoel en heel werkwillig. Ik denk dat ik nog veel plezier ga hebben aan hem!! In de zomer start ik wrs M1 met hem...

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:47

Hoi hoi!! Ik ben er ook weer!

Leuk rochelle, zat toevallig net op je profiel te spieken omdat ik je post zag in een RITP topic ;) Leuk paard ook weer!! Rij je ook wedstrijden of niet?

Juliette_88 erg mooie foto!! Je hebt hem erg fijn aan het lopen!

Leenbeestje, hoe is de wedstrijd nog gegaan??

Diane: Mooie foto's van Gilly! Dat gaat ook nog een grote worden als ze zo doorgroeit!! :D

Hier alles goed! Van de winter niet veel kunnen doen, maar we zijn alweer aardig op weg! Ga proberen om in juni weer te starten in het M1 :) Binnenkort nog even een lesje pakken, dat is ook alweer dik een half jaar geleden :P Van de week nog wat foto's gemaakt van het rijden. Er komt deze week nog een topic, maar hier alvast een voorproefje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:49

Mnpoepie: Mooi resultaat hoor!! Die van mij heeft ook veel tijd nodig gehad om sterk(er) te worden, toen dit beter werd kwam ze ook makkelijker in de oprichting. Hij heeft wel veel beweging zeg!!

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:05

@annutjuuh: Nee nog niet. Staat wel op de planning, maar hij is nog heel kijkerig als ik van het terrein af kom. Dus ik ga eerst wat kilometers maken met buitenritjes, clinics ed. :)

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 07:22

mnpoepie: mooi resultaat!

@annutjuuh: ben benieuwd hoe die van jou het in het M1 gaat doen!

@rochelle: grappig dat kijkerige herken ik dan totaal niet van die van ons, die is (ondanks haar leeftijd) echt heel makkelijk op ander terrein

@diane: ze ziet er echt goed uit!

@ de rest: hoe gaat het met jullie dayanootjes?

Hier gaat alles prima. Diva is van het weekend voor het eerst mee geweest voor een 2-daags concours en ze heeft zich prima gedragen. Ze keek nergens naar! Uiteindelijk 3x een 4e plaats (van meer dan 20 deelnemers) en 1x een 2e plaats en in totaal 6 (!) winstpunten rijker (190, 192, 200 en 202). Het gaat weer behoorlijk hard zo! En we hadden ook niet verwacht dat ze het al zo goed zou doen in het M1. Ze kregen van de jury ook als compliment dat het er heel harmonieus uitzag, toch leuk om te lezen.
Verder nog mensen weggeweest?

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 09:38

Vergeten toe te voegen dat ze overall als 2e is geeindigd van alle M1 combinaties, toch ook weer iets om trots op te zijn!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:34

Welkom ROCHELLEx. Leuk dier ook!

Annuh wat ziet ze er goed uit zeg!

MnPoepiie ook een leuk dier om te zien!

Wat goed Linda. Jullie gaan echt hard!

Gilly ziet er goed uit Diane. Het word echt al een heel paard!

Ik had zaterdag even een ongelukje met hem. Hij liep met alleen de teugel om zijn hals en het hoofdstel tussen zijn benen over het hele terrein te bokken en te springen om het weg te krijgen. Uiteindelijk lag het hoofdstel in 3 stukken en was hij ervan verlost. Maar de dag erna op wedstrijd gaan was geen groot succes. Hij was stijf en af en toe maakte hij taktfoutjes. We waren dan ook geheel terecht 17de (vd32) met 180. Donderdag komt de kraker dan kan ik alles uitsluiten want ik had het idee dat er iets niet helemaal goed zat.
Verder doet hij het eigenlijk gewoon goed en zij we rustig voor de L1 aan het trainen. Het wijken kan nog veel beter maar de oprichting en de verzameling is wel voor elkaar. Nog even geduld dus.

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:19

Hier filmpje van Imaan (Dayano x Bon Ami) Mijn eerste dressuurproef ooit met hem, 3de op wedstrijd Jonge Paarden in Bekkevoort

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:07

@MnPoepiie: leuk paard, leuk resultaat
@Rochellex: komt allemaal wel goed, vooral op veel verschillende plaatsen komen
@linda_hans: bij jullie blijft het echt super goed gaan hé! doe zo verder :p
@annutjuuh: Die van jou doet het ook goed, zo op de foto's te zien.

Mijn wedstrijd: I-jana had schrik van de witte hekjes (was de eerste keer dat ze deze zag) en wou niet meer voorwaarts lopen, met als resultaat 17de (van de 23) in de namiddag ging het al wat beter, maar het was nog niet wat het moest zijn 10de, wel mooie complimenten gekregen van de jury's dat het een heel goed paard is, dus we komen er wel :)

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:28

Linda: echt een mooi resultaat! Gaat erg hard zo! Is ze/hij al M2 klaar of wachten jullie daar nog mee?

Wat een pech Leonie, zal wel ff schrikken zijn geweest! Hopen dat de kraker wat vindt dan maar :)

Mn poepie: Mooi beeld hoor! Wat beweegt hij ruim! Niet moeilijk om bij elkaar te rijden??

Leenbeesje: Jammer! Maargoed, leert ze ook weer van toch?

Leuk weer een beetje actie hier in het topic!!! :D

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:52

Een foto van op wedstrijd, gelieve niet te hard te zijn in de commentaar, ik weet dat er nog veel werk aan mij is (handen, voeten, hoofd :) ), maar daar nemen we les voor
en aan mijn figuur/gewicht zijn we ook bezig (en daar krijg ik al genoeg kwetsende commentaar op)

Afbeelding

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:59

Ik vind het een mooi beeld hoor!! Fijn in de aanleuning??

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:06

Danku. Over het algemeen wel, ze heeft natuurlijk van die dagen dat er niets lukt precies en dan is de fijne aanleuning ver zoek :)
Sinds twee weken ook een ander bitje genomen en daar loopt ze wel fijner op, ook de sperriem 1 gaatje vaster gedaan, is helemaal nog niet vast (kunnen makkelijk twee vingers onder) maar ze kauwt soms zo hard op haar bit dat het echt lastig is (dat is vooral op die dagen dat niets lukt)

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:48

@allemaal: bedankt voor de reacties! Het gaat inderdaad erg hard. We blijven zo lang mogelijk in het M1, vooral ook om haar de tijd te geven.
We hebben namelijk nog tijd zat met haar!

@leenbeesje: ziet er relax uit, fijn hoor!
@leonie: oei dat is idd even schrikken, hopelijk is hij snel weer hersteld!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:31

Ik zie het witte randje bij het oog ook vaak terug bij de Dayano nakomelingen, vindt het wel wat hebben!

Afbeelding

Ik heb 2 proeven opgegeven op 1 juni! :) Heb toch wel weer zin om te starten! Nu hard verder oefenen met rijden en trailer laden ;)

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:10

linda_hans schreef:
mnpoepie: mooi resultaat!

@annutjuuh: ben benieuwd hoe die van jou het in het M1 gaat doen!

@rochelle: grappig dat kijkerige herken ik dan totaal niet van die van ons, die is (ondanks haar leeftijd) echt heel makkelijk op ander terrein

@diane: ze ziet er echt goed uit!

@ de rest: hoe gaat het met jullie dayanootjes?

Hier gaat alles prima. Diva is van het weekend voor het eerst mee geweest voor een 2-daags concours en ze heeft zich prima gedragen. Ze keek nergens naar! Uiteindelijk 3x een 4e plaats (van meer dan 20 deelnemers) en 1x een 2e plaats en in totaal 6 (!) winstpunten rijker (190, 192, 200 en 202). Het gaat weer behoorlijk hard zo! En we hadden ook niet verwacht dat ze het al zo goed zou doen in het M1. Ze kregen van de jury ook als compliment dat het er heel harmonieus uitzag, toch leuk om te lezen.
Verder nog mensen weggeweest?

ik denk ook dat dat kijkerige komt omdat zijn moeder v. Jazz is.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:31