[HK]Voor de paardengenealogen , foto's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Voor de paardengenealogen , foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 00:53

Fabienne_S schreef:
Heb je ook info + foto van French Buffet xx ?

In het hengstenboekje van Van de Lageweg???

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 00:58

Fabienne_S schreef:
Heb je ook info + foto van French Buffet xx ?

stamboom: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=835

Afbeelding

*French Buffet is een mooie, langgelijnde en correct gebouwde volbloedhengst.

* De volbloeds Lucky Boy xx, Millerole xx en Waterserpent xx stammen uit dezelfde lijnen als French Buffet. Deze hengsten zijn van grote betekenis geweest voor de sportpaardenfokkerij.

*French Buffet heeft internationaal gesprongen in Zuid-Amerika en o.a. in Aken en Arnhem in de bijrubrieken. Enkele belangrijke uitslagen: in 1996 won hij 2 maal een 1.50m Grand Prix en 4 maal een 1.40m Grand Prix. In 1997 werd hij nationaal kampioen 1.50 - 1.60m en werd hij ook nog twee maal 1e, één maal 2e en één maal 3e in een 1.40m Grand Prix.

*French Buffet is gemakkelijk te rijden. Op de sprong toont hij veel vermogen, basculeert goed en maakt de sprong steeds mooi af.

*French Buffet liet een goede collectie langgelijnde en goed bewegende veulens zien, die over ras en elasticiteit beschikken. Hij kreeg dan ook een lovend veulenrapport.

*Zijn eerste nakomelingen groeien goed uit en lijken goed te springen, twee van zijn zonen zijn aangewezen voor de tweede bezichtiging.

*French Buffet: de lang gezochte volbloed die we weer nodig zijn.

bron: vdlstud.com

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 15:54

dancertje schreef:
kimmb welk nummer heeft die codexco want een vriendin van mij heeft gezicht en komt op een ander paard uit

Nummer weet ik zo niet. Bij mijn weten is er maar een Codexco (zoon van Codex) gekeurd bij het BWP. Ben zelf namelijk ook op zoek geweest naar Codexco en heb uiteindelijk BWP een briefje geschreven en vervolgens heb ik deze (officiele) foto van Codexco opgestuurd gekregen van het BWP.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 15:56

Heb je info over de hengst ; Klootwijkershoeve walter?

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:22

Kimmb schreef:
dancertje schreef:
kimmb welk nummer heeft die codexco want een vriendin van mij heeft gezicht en komt op een ander paard uit

Nummer weet ik zo niet. Bij mijn weten is er maar een Codexco (zoon van Codex) gekeurd bij het BWP. Ben zelf namelijk ook op zoek geweest naar Codexco en heb uiteindelijk BWP een briefje geschreven en vervolgens heb ik deze (officiele) foto van Codexco opgestuurd gekregen van het BWP.

die van jouw heeft twee witte achtervoetjes en die wat ik gezien had op de foto niet

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:27

wie heeft er foto's en informatie van
uriel de feu bwp merrie
let's go xx bwp hengst
madelein merrie bwp
codexco bwp hengst ook zou ik nog informatie willen van
codex bwp hengst

ik zou ze graag willen het zijn namelijk de ouders en grootouders van mijn ruin quilano

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:38

Ik ben op zoek naar een standfoto van Gil A ox, KWPN goedgekeurd in 1990, vader Probat OX, stamboeknummer A5651.
Heb jij die ergens in je archieg fly fly?

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:30

Afbeelding

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 22:58

hoi fly,
heb je voor mij een afstammelingenrapport van Eurocommerce Berlin (Cassini I x Caretino) ???

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 02:20

Naam: BERLIN (EUROCOMMERCE) Rijpaardtype
Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 2004 (september; veulens)
Berlin toonde ruim voldoende tot royaal ontwikkelde veulens die goed in het rechthoeksmodel staan. De veulens zijn voldoende tot ruim voldoende rijtypisch.
De veulens van Berlin hebben wat lange, voldoende sprekende hoofden. De nek is goed van lengte. De hals is ruim voldoende van lengte en komt diep uit de borst. De schoft is goed ontwikkeld. De schouder is voldoende van ligging en lengte. De rug is doorgaans gezonken. De lendenen zijn goed bespierd en goed aangesloten. De croupe is goed van vorm maar vaak kort met een hoge staartinplant. De broekspier zou in een enkel geval langer door moeten lopen. Het voorbeen is lang maar regelmatig steil gekoot. De stand van het achterbeen is wisselend, overwegend lang en klein gehoekt. Enkele malen is het achterbeen steil gekoot. Het fundament is royaal ontwikkeld maar wisselend van kwaliteit.
De stap is zuiver, ruim met weinig buiging in de gewrichten. In draf bewegen de veulens met voldoende ruimte en souplesse. Het achterbeen zou meer moeten ondertreden. De veulens van Berlin hebben in galop ruimte, balans en souplesse.

Kort samengevat: Een uniforme, ruim voldoende tot royaal ontwikkelde collectie veulens die goed in het rechthoeksmodel staan. Doorgaans is de rug gezonken. In draf hebben de veulens ruim voldoende ruimte, het achterbeen moet in stap en draf resoluter worden ondergebracht. De veulens galopperen makkelijk aan en hebben daarbij doorgaans veel souplesse.

Getoond zijn 17 geprikte veulens en één door de eigenaar geselecteerd veulen. Drie veulens zijn thuis geïnspecteerd. Twee daarvan passen in het beeld van de rapportage; het derde veulen wijkt daar in negatieve zin vanaf. Het door de eigenaar geselecteerde veulen past in het beeld van de rapportage.
De kwaliteit van de moeders was wisselend.
Getoond: 18 (+3) veulens uit 134 in 2003 gedekte merries.
De gebruikte terminologie bij benadering in cijfers:
matig 5; voldoende 6; ruim voldoende 7; goed 8.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 02:29

Ik ben al tijden op zoek naar foto's/informatie over de hengst (misschien inmiddels ruin/dood?) Zion. Hij de vader van de geweldigste merrie die je je ooit kan wensen. Die heeft vorig jaar ook een supergaaf sprietekind (van esprit afgeleid, zo heet ie) ter wereld gebracht. Helaas is deze merrie nu niet meer onder ons maar ik zou graag een foto van m zien om te kijken of deze supermerrie op haar vader lijkt.. PB me even als je info/foto's hebt over deze hengst..

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:29

Er is in Belgie oom nog een andere Codexco maar heb mijn Belgische hengstboek verkcoht dus kan je niet verder helpen. Deze was Holdteiner gefokt,.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:10

Deze Zion ???

Afbeelding

Naam: ZION Rijpaardtype
Verrichtingsverslag
Verrichting Ermelo 1984
Attent, eerlijk met goed humeur. Vriendelijk, gehoorzaam en blij. Bij begin onderzoek nog groen. Kijkerig, snel afgeleid van werk. Vooral in begin angstig voor zijn mond en daardoor moeilijk te sturen. Daarom gereden met extra teugel aan neusriem. Na enkele weken mond aanzienlijk verbeterd. Snel bewegingsritme, houdt kruis hoog. Veel elasticiteit, laat zich plezierig rijden.
In begin zoekend en nauw, later krachtige stap. Draf regelmatig met veel souplesse, gaat in draf soms scheef. Galop in begin tamelijk wisselvallig, later gemakkelijke, lichtvoetige doch enigszins scheve galop. Laat bij vrij springen zeer goede sprongen zien, springt nogal gehaast. Bij springen onder het zadel handig, presteert goed. In terrein attent en betrouwbaar op de sprong, zeer goede terreingalop. Voor de slede braaf. In begin onderzoek matig tot voldoende bereidheid om te werken, later veel bereidheid. Ervaart werk als licht en is looplustig.
Rijproef: in stap niet altijd regelmatig, ruime sterke draf, zeer goede galop.
Springen ohz: zeer handig, niet altijd regelmatig in parcours.
Springen vrij: goede sprongen, nogal gehaast.
Aangesp proef: braaf maar niet de juiste trekhouding.
Terreinproef: zeer goede lichtvoetige galop in steeple; zeer makkelijke galop in cross, goed oog.
Veel aanleg als dressuur- en springpaard, zeer veel aanleg als terreinpaard.
Bij aankomst vet, is tijdens onderzoek rijtypischer geworden. Eet normaal.
Eerste weken op stal lastig tijdens verzorgen, later goed stalgedrag.
Staat bij aankomst voor op ijzers. Deze zijn op 16-03 verwijderd. Bij veterinaire keuring (22-03) op de volte op een harde bodem linksvoor onregelmatig. Buigproeven ondervoeten positief. Bij onderzoek (23-03) op de Faculteit voor Diergeneeskunde in Utrecht bleek dat problemen lijken veroorzaakt door gevoelige pezen.
Rapportage afgesloten op 04-06.

Verrichtingscijfers
Stap 7
Draf 7.5
Galop 7.5
Rijproef 8.1
Springen vrij 8.5
Springen ohz 8
Terreinproef 9
Aangespannen 7.5
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 9
Puntentotaal 90.10
Max punten 110
Plaatsing 5e van 30 (22)
Jaar verrichting 1984
Plaats verrichting Ermelo

Sportindex
Jaar berekening 2006
Aantal veulens stationsverrichting 2
Aantal veulens springindex 14
Betrouwbaarheid springindex 67
Springindex 96
Aantal veulens dressuurindex 11
Betrouwbaarheid dressuurindex 63
Dressuurindex 91

Goedgekeurde KWPN-zonen
EDWIG 86.4192 Stb
EKSTEIN 86.4432 Stb

Goedgekeurde KWPN kleinzonen
IMPULS 90.8238 Stb

Status
1986 mrt overleden (koliek)

Overige informatie
1986 begin maart overleden ten gevolge van koliek

Moederrapport
Moederrapport 1984
Deze merrie is een voorbeeld van de combinatie van exterieur en verrichting. Naast haar prima bouw behaalde ze in 1981 het nationaal kampioenschap 'rijpaarden' en 'fokmerries onder het zadel'. Ze werd in prima contidie getoond. Heeft een goed gevormd hoofd, een lange nek en een fraaie halsvorm. Ze is verder best gemodelleerd met mooie verbindingen in de bovenbouw. Het beenwerk is kwalitatief en correct gesteld. Koten en voeten zijn ook best.
De bewegingen zijn gezien bovenstaande prestaties ruim met veel souplesse.
Stokmaat: 169.0 cm.
Haar IBOP-proef legde ze met het formidabel aantal punten van 98 af en ze behaalde hiermee een AA-certificaat.

_Anna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:19

Heej flyfly,

Heb je, toevallig, voor mij een afstammelingenrapport van Kaiserstern xx ?
Alvast super bedankt!

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:58

Naam: KAISERSTERN XX Engels volbloed
Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1986 (veulens)
Van Kaiserstern xx werd een collectie overwegend jonge veulens getoond die goed ontwikkeld zijn en veel maat hebben. De veulens zijn rijtypisch gebouwd, maar zijn dikwijls iets hoogbenig, hetgeen vooral op de ouderen betrekking heeft.
In de aangegeven groep waren de hoofden meestal lang en weinig sprekend. Onder de uitgezochte veulens vielen vooral bij de jongeren sprekende hoofden te noteren. De hooggedragen halzen zijn meestal recht in de bovenlijn en komen soms wat diep uit de borst. De nek zou daarnaast meer lengte moeten hebben. De lang doorlopende schoften zijn reeds goed ontwikkeld. De uitgezochte veulens beschikken over lange schuin gelegen schouders. Bij de aangewezen veulens was de schouderlengte ook goed, maar de ligging soms wat steil. Rug en lendenen zijn goed bespierd en aangesloten. De croupe is goed van vorm, voldoende lang en voldoende gespierd. Het voorbeen is, afgezien van een enkele Franse stand, goed gesteld met een goed ontwikkelde voorknie en lange koten. Het achterbeen is vaak wat lang, het spronggewricht is daarbij echter goed ontwikkeld.
De stap is voldoende ruim maar zou energieker vanuit de achterhand moeten. In draf hebben de veulens voldoende ruimte en souplesse, ze zouden meer kunnen stuwen en krachtiger ondertreden.

Kort samengevat: rijtypische, nog iets hoogbenige veulens, die ruim kunnen bewegen, maar energieker vanuit de achterhand zouden moeten gaan.
Getoond: 27 veulens uit 132 dekkingen.

Afstammelingen 1989 (3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Kaiserstern xx voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

_Anna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:10

Dank je wel Haha!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:26

dancertje schreef:
wie heeft er foto's en informatie van
uriel de feu bwp merrie
let's go xx bwp hengst
madelein merrie bwp
codexco bwp hengst ook zou ik nog informatie willen van
codex bwp hengst

ik zou ze graag willen het zijn namelijk de ouders en grootouders van mijn ruin quilano

In deze artikel van de BWP wordt Codex (Cottage Son XX) verschillende keren vermeld, ook Codexco.
Trouwens Codex is de grootvader van Darco, langs moeders kant.
http://home.scarlet.be/~psdn0799/BwpHengsten02.pdf

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:29

Wat een geweldig topic is dit!

Kan iemand mij helpen aan foto's en/of andere info van:

Resula (moeder van Caritas en Bredero), haar moeder Manuela.
Rikina (moeder van Zeno)
Epigoon

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 10:47

Resula:
Moederrapport 1987
Een charmante verschijning met veel kwaliteit en hardheid. Ze komt uit een beste merriestam waaruit onder andere ook de hengst Maykel is geboren.
Het hoofd is fraai en sprekend. Van de goede bovenbouw vallen hals en croupe in gunstige zin op. De schouderligging is wat steil en in verband hiermede is de schoft niet te lang. Het beenwerk is hard en droog en goed gesteld.
Resula toonde de bewegingen gemakkelijk met een beste stuwing vanuit de achterhand en een mooie staartdracht. De schoudervrijheid zou iets royaler kunnen.
Stokmaat: 164.0 cm.
Ze heeft een IBOP proef afgelegd met 84 punten.
Deze merrie heeft evenals haar moeder, grootmoeder en overgrootmoeder deelgenomen aan de UTV als fokmerrie aan de hand.

Rikina
Moederrapport 1984
Deze mooisoortige, best ontwikkelde Marco Polo-dochter werd in prima conditie getoond. Bij de inspectie was haar veulen nog geen dag oud. De registratie van deze merriestam is 100 jaar geleden begonnen.
Rikina heeft een vriendelijk hoofd met daaraan een lange nek en een mooi gevormde hals. De goed ontwikkelde schoft geeft een sterke verbinding met de rug. De schouder en croupe zouden iets langer kunnen zijn. Bij het kwaliteitsbeenwerk werd een goede kootstand genoteerd. De voorstand is iets toontredend, overigens zijn de bouw en standen van het beenwerk goed. Bij de iets smalle voeten werden beste verzenen geconstateerd.
In beweging zou deze merrie haar voorknieën iets meer kunnen gebruiken en wat meer schoudervrijheid kunnen ontwikkelen. De achterbenen werden prima ondergebracht met goed gebruik van de spronggewrichten.
Stokmaat: 167.0 cm.

Epigoon
Afbeelding

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 12:42

Ik heb wel ergens een foto van Resula maar dan zal ik hem even moeten opzoeken.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 14:32

Afbeelding

Afbeelding

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 14:45

Afbeelding

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 17:48

Geweldig, bedankt Flyfly en Kimmb!!

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 18:04

Zijn er ook foto's/info te vinden van Formaat en zijn vader Folkert, opa Freigraf en Gograf?

En van de merries Godita, Godelwa IV en Godelwa? Jamburga en Amburga? Weet iemand de vader en moeder van Amburga?

De merrie Willemien, V. Goudsmid? Geen idee of daar foto's van zijn, is volgens mij gewoon een stamboekmerrie, waar wie weet...

De hengst Rechberg?

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 18:57

Formaat
Afbeelding

Waar horen Jamburga en Amburga thuis (stamboeknummer?, zijn dat ook Oldenburgers?).

Ik kan verder niks vinden. Van Willemien ook niet, van Goudsmid eventueel wel.