Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 14:18

Vicky heeft duidelijk last van de hormonen.
Op stal is de niet te genieten naar Tienus toe, mevrouw trekt een rotkop om te laten merken dat ze haar NZ deken binnen niet op wil hebben.
En tegen mij is ze poeslief, zelfs knuffelig. Ze is helemaal niet knuffelig aangelegd Verward

Achteraf baal ik een beetje dat ik haar onder deken heb gelaten, ik had gerekend nog tot begin januari door te rijden, maar daar is eigenlijk niets van gekomen, en om haar nu in die plensbuien zonder deken naar buiten te doen, lijkt me geen goed plan. Een verkouden kunnen we op dit moment niet gebruiken.

Ik wist dat drachtige paarden nog zo hard en plat door het land kunnen scheuren, in de sprint is ze altijd al sneller geweest dan Tienus maar dat blijft ze nog steeds. Cool
Tja, het bloed zullen we maar denken. Verward

Downhill, wat is er met jou gebeurd, ik signaleer je niet meer bij dit topic. Moeten we ons zorgen gaan maken?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 20:57

Downhill was er vorige week toch nog???

Ja, drachtige paarden kunnen nog hard, alleen Kel niet meer.
Kel d'r moeder sprong trouwens opde dag dat Kel geboren is over het hek de wei uit.
Ze wilde naar stal....

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:10

Meestal reageert Downhill wel als een iemand iets plaatst, vandaar dat ik me afvroeg of ze ziek is.

Ik heb net even haar laatste boktactiviteit bekeken in haar profiel; het is inderdaad bijna een week geleden dat ze bokte Vork

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:13

misschien is ze druk of is er iets met de computer.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 22:13

Ik ga even naar Kel.....

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:14

doei zooist Doei!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:16

RZDLover schreef:
misschien is ze druk of is er iets met de computer.

Normaal gesproken is zij wel zo'n beetje de actiefste Sydney volgeling, als ze haar pc stuk is, dan zal ze daar zonder meer ziek van zijn Clown
Of ze plaatst zo dadelijk een ansichtkaart van een warm, zonnig eiland. Cool

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 09:57

tienus63 schreef:
Meestal reageert Downhill wel als een iemand iets plaatst, vandaar dat ik me afvroeg of ze ziek is.

Ik heb net even haar laatste boktactiviteit bekeken in haar profiel; het is inderdaad bijna een week geleden dat ze bokte Vork

Haha! Wat lief dat jullie aan mij denken Bloos
Ik ben BEREDRUK en aan het overwerken (ook niet een beetje overwerken Nors opkijken . Vanacht mijn pc uit gedaan om 01:20 uur. Vanochtend weer vroeg op omdat de wind langs onze slaapkamer aan het gieren was....... Slapen Dat overwerken is hopelijk over een maand afgelopen en dan kan ik weer rustig gaan bokken. Nu log ik soms even snel in, tuur snel even bij mijn favoriete topics en dan moet ik weer verder werken. De Belgische eigenaar van mijn vorige paard vroeg ook al waarom ik niet reageer. Maar er is niets om jullie druk over te maken hoor. In tegendeel Vingers aflikken

In februari heb ik ook HELE LEUKE berichten te vertellen! (helaas niet over Sidje, maar over mijzelf.....) Ik hoop dat alles doorgaat maar ik ben iemand van de FEITEN en ga ze pas met jullie delen als het een feit is. (nee ik ben niet zwanger, hahahaha Hyper! Of ik ga jullie gewoon allemaal PB-en want het heeft niets te maken met onze TOPPER SYDNEY... En dan krijg ik het op mijn brood dat ik off-topic ben Clown

De kasteeltoren ben ik aan het "verbouwen" want ik ben alweer uitgekeken op de kleuren en wil wat onderwerpen toevoegen, maar ik weet nog niet wat voor onderwerpen. Mijn familie uit Australie mailen mij al steeds over mijn site omdat ie nu niet toegankelijk is. Zij houden zich op de hoogte middels mijn website. Zodat ze kunnen zien hoe het met de zoon van Sidney gaat. (hoe dubbel ook gezegd: Sidney is hun stad waar ze shoppen)

Verder ben ik ook nog bezig met 2 andere internetsites bouwen (geen paardensites helaas) voor andere mensen/bedrijven. Tekstueel ook controleren en ook behoorlijk pittig (engelse pagina's erbij) Hyperlinks bouwen, allemaal tijdrovende dingen. Dit zijn gewoon zakelijke sites en zijn absoluut niet te vergelijken met de kasteeltoren. De kasteeltoren is gewoon een foto(dump)boek van Brazil.

Ik heb trouwens van de week Brazil zijn welkoms-hinnik voor het eerst mogen horen toen ik de stal binnen kwam, hahahaha! Hele lage stem. De laatste keer dat ik hem heb horen hinniken (gillen) was omdat zijn moeder hem "in de steek had gelaten" Ach gut

Ondertussen heb ik Kim ook weer gesproken. Sidney komt in ieder geval naar Den Bosch om het parcours van 1.30 te springen. Het gaat heel goed met hem en de training gaat ook lekker en hij is braaf. Ze trainen nu gewoon in de binnenbak wat natuurlijk ideaal is met dit weer! Ook hebben ze iemand in dienst die daar de boel ondersteund en daar zijn ze tot nu toe erg blij en tevreden mee. (kunnen Marcel en Kim even op adem komen van de drukte)

Ze hebben ook nog een andere hengst op stal staan van HBC-stal. Volgens mij heet deze hengst Veneur (maar hou mij hier niet aan vast of ik nu de goede naam doorgeef) Verder zijn de 17 stallen gewoon vol bij Kim en Marcel en richten ze zich natuurlijk ook op hun kindje wat ook steeds bewegelijker wordt en aandacht nodig heeft.

Ja Tienus63 ik kan inderdaad Ziek worden als mijn pc het zou begeven. Regelmatig moet ik mijn toetsen Ctrl - Alt - Delete, gebruiken omdat ie weer vasthangt. Het wordt dus tijd om een goede nieuwe pc te kopen met zware capaciteiten (en VEEL fotobewerkings programma's erop)
Iemand nog tips welke winkel je mooie en goedkope pc's kan kopen (anders de tip even pb-en?) Heeft iemand ook nog NARE ervaringen met een pc-merk zodat ik die in ieder geval niet hoef te kopen?

Jullie hebben geen stormschade gehad op stal of thuis toch? Wel in de buurt?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 13:31

Marcel rijdt inderdaad Veneur.
Wesley zijn zoontje vindt het maar wat geweldig om in de bak te staan als zijn ouders er bezig zijn. Als ze gaan springen schijnt hij zelfs aanwijzingen te geven.
Maar de laatste keer dat mijn man bij Marcel gereden heeft was alweer voor indoor Meppel. (Sindsdien zit hij in de ZW met behoorlijke rugklachten)

Ik moest wel lachen om het commentaar in IDS bij de handhaving van Sydney als dekhengst, hij scoort bovengemiddeld op beweging en exterieur.
Ik zal even quoten uit IDS

Citaat:
De index van Sydney is gebaseerd op elf bovenbalkcijfers.
Zijn exterieur- en bewegingsindex zijn met resp. 108 en 104 boven het gemiddelde. Aangetekend wordt dat de halsrichting sterk verticaal is en het achterbeen sabelbening. De springindex van Sydney is met 100 gemiddeld waarbij het springen met een holle rug en matige voorzichtigheid kernpunten zijn.

@ Downhill, ik zal je even pb-en over je pc perikelen.

Foto's van stormschade bij onze naaste buren; de oude boerderij is van mijn ouders en wordt nog verhuurd zijn te zien op:
http://www.mijnalbum.nl/Album=IO8GABEL

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 13:46

MOOIEN PAARDJES ALEENMAAL Knipoog

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 00:44

Citaat:
HK Den Bosch

Donderdag 1 februari - springhengsten
08.30 uur Nafok diverse Nederlandse vaders: 303; 364; 377; 378; 380; 381; 389
09.10 uur Nafok Quidam de Revel: 151; 152; 157; 159; 298; 300; 314; 317; 323
10.00 uur Pauze
10.45 uur Nafok Burggraaf: 19; 240; 242; 248; 340; 343
11.20 uur Nafok Chin Chin: 83; 84; 87; 94; 95; 96; 294
12.00 uur Pauze
13.00 uur Nafok Indoctro: 182; 185; 186; 187; 260; 348
13.35 uur Nafok Nimmerdor: 162; 164; 166; 169; 171; 291; 350; 373; 384; 385
14.30 uur Nafok Berlin: 5; 7; 9; 11; 14; 17
15.00 uur Einde dagprogramma

Nr 373 is een Sydney X Joost X Abgar xx X Wagner X Juliaan X Florian, 1.68 mtr en uit Oldenburgerfokfamilie 711
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=171546
(zijn stamboeknaam ligt in de lijn der verwachting met z'n vaders oorspronkelijke naam Clown )

carrembally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:38

Sydney heeft veel bloed nodig om een lux paard te fokken. Laten we hopen dat dit de eerste goedgekeurde Sydney Haha!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:38

Gelukkig heb ik een bloederige merrie.

Sydney zelf oogt ook heel edel en fijn.
Sommigen die de hengst van zeer nabij kennen, omdat ze veel bij de ruiter omgaan, noemen hem zelfs geen echte hengst qua uitstraling.

Wij verwachten eerlijk gezegd een heel edel, maar wel popperig veulen. Hopenlijk groeit hij wel net zo uit als de meeste popperige Sydney veulens.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 22:09

Jaaaaaa, spannend hoor Tienus!!!!!

Whatje was vandaag lui en toen gaf ik he een prikje met mijn spoor en toen ging ie toch lopen....
Tjeeeee....zelf een GP-paard wordt jaloers op die draf!!!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:11

We hebben het laatst over de OS in Londen gehad Knipoog

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 22:13

Ik zal het van het weekend nog eens proberen en dan zo dat Ries het filmt....
Gosh, even een raam open zetten, Stripe laat iets ontsnappen...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:14

Gelukkig geen geuren PC Haha!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:15

Nog 1 maandje geduld Tienus63........ Dan mogen we met zijn allen je "poppetje" bewonderen op de foto's....
Carrembally, hoeveel merrie's zijn er bij jou nu drachtig van Syd?

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 23:01

Zooist schreef:
Jaaaaaa, spannend hoor Tienus!!!!!

Whatje was vandaag lui en toen gaf ik he een prikje met mijn spoor en toen ging ie toch lopen....
Tjeeeee....zelf een GP-paard wordt jaloers op die draf!!!

dat beloofd heel wat zooist!
Nou hopen dat onze Sydney net zo goed wordt als zijn grote broer Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 23:05

Natuurlijk, hihi!

carrembally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:46

op dit moment maar eentje. Alleen mijn keurmerrie Ladalco x Olenburg x Abar. Veulen wordt 10 mei verwacht. Mijn andere twee merreis zijn drachtig van Odermus en Vaillant. Men wil ook wel eens wat anders na een vrachtwagen vol sydney`s gefokt te hebben. Ik denk dat ik dit jaar alleen mijn Abantos x burggraaf bij Sydney nog ga dekken.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:25

Hai Carrembally,
Die vrachtwagen vol Sydney's had ik GRAAG een keer willen zien, dat was echt een eer geweest. Hoor je nog wel eens wat van ze of zijn ze de "handel" ingegaan?

Beetje offtopic maar ik ben heel benieuwd hoe de C - Odermus op de wereld komt. Je geeft ons wel weer wat foto's toch?

carrembally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:40

Uiteraard komen er foto`s zo gauw het Odermus veulen geboren is. Wordt 4 juni verwacht..

Er zijn een aantal Sydneys de handel in gegaan en twee in de opfok bij een springstal. Dus wie weet hoor ik er nog eens wat van...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:42

Heeft Wilting in 2005 niet een vrachtwagen vol Sydney-jaarlingen en/of enters naar Italië verkocht?

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:43

tienus63 schreef:
Heeft Wilting in 2005 niet een vrachtwagen vol Sydney-jaarlingen en/of enters naar Italië verkocht?

Jeps...of was dat alweer in 2004?
Waren 10 Sydney's....Ene kant ook wel jammer dat die allemaal naar Italie zijn gegaan. Er zaten een paar hele goede bij, uit een beste stam. Je hoort er nu nooit meer wat van...Waren ze in Nederland gebleven en voor het sterpredikaat in aanmerking gekomen, dan is het jammer dat ze nu in Italie lopen. Maar ach...