Fontaine Finest x Samarant

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Martine

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 21:44

Leuk! Volgend jaar dezelfde?

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 21:38

Mooie punten Kevinsky.
Jammer dat de hengst niet gepakt heeft.

Rhodi is nu 3x aan de longe geweest wat hij relaxed op pakt.

Afbeelding
Stil staan vind hij wel wat van :roll:

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 10:45

Leuk Willemiens!

Charlotte124

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 19:45

Afbeelding

Weer mooie voeten vandaag na bezoek hoefsmid!
Rebecca is mijn 3e zelfgefokte paard. De andere 2 heb ik ook nog, 26 en 6 jaar oud, en de moeders van de 2 jongste. Ik houd het hier voorlopig bij, genoeg werk alles bij elkaar.

chadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 22:32

Willemiens schreef:
Mooie punten Kevinsky.
Jammer dat de hengst niet gepakt heeft.

Rhodi is nu 3x aan de longe geweest wat hij relaxed op pakt.

[ Afbeelding ]
Stil staan vind hij wel wat van :roll:

Wat lijkt hij veel op onze Fontaine zeg

Ristretto is niet onze eerste fok product, wat voor ons wel bijzonder is, is dat wij zijn moeder ook zelf gefokt hebben.

Voorlopig voor ons ook geen veulentjes meer, we hebben nog een 3 jarige Koning merrie ook zelf gefokt, en een 2 jarige Glamourdale
Voorlopig even genoeg jong spul

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 20:00

Eerst maar geduld tot het voorjaar Martine. ;)
Maar ik denk niet dat ik hem weer ga gebruiken. Hij zou volgend jaar wel een stuk duurder zijn en de extra kans dat het geen match is maakt me wat afwachtend.

Wat een knapperd is die Rhodi!! <3 Is hij groot? Of vertekend de foto wat? Leuk dat hij het werk zo mooi op pakt. :D

Rebecca het fotomodel! :') Mooi dat je moeder en de kids nog zo gezamenlijk hebt. Het heeft altijd wat speciaals vind ik. :o

Chadje ook een mooie verzameling! *D

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 23:05

;( De lengte hebben ze helaas niet gemeen Chadje, Rhodi is wat klein gebleven vind ik zelf. Met zijn 3,5 jaar zo’n 165. Ik ben zelf 180 dus daar baal ik wel een beetje van :).
Hij heeft als veulen zijnde een moeilijke start gehad dus zal dat ook te maken hebben dat hij wat klein is gebleven? Zijn moeder is 1.69 dus ook niet bepaald klein.
Philly is ook zo rond de 1.65 toch Kevinsky? En die had het ook niet bepaald makkelijk als veulen.

Hoevaak heb je gedekt met Red Viper? Ik heb met de moeder van Rhodi 2 jaar lang een hengst geprobeerd dat niet pakte. Toen geswitch naar andere hengst en gelijk drachtig. Dus idd, soms is het de match net niet.

Moeder van Rhodi is ook nog in mijn bezit en verwacht ik volgend jaar weer een veulen van (hoop op een merrietje, dan houd ik die misschien wel). Van mijn andere merrie heb ik ook nog een merrie jaarling.
Karakters is leuk om te zien als je de moeders zo goed kent, rhodi lijkt wat dat betreft niets op zijn moeder en heeft nog steeds het zelfde karakter als toen hij veulen was.
Alles is chill en relaxed. Deze week is hij voor het eerst afgespoten en gewassen en maakte er niets van. Ook manenspray in zijn voorpluk keek hij niet van op.
Terwijl zijn moeder van alles tegen het plafond vliegt.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 10:49

Jammer Willemiens, misschien groeit hij nog wat en word ie straks breder. Dat kan ook een boel vertekenen. :o

De laatste keer dat ik haar heb gemeten was voor de keuring een jaar geleden. Toen was ze 1,64 op een ijzer. :+ Al is ze daarna nog wel wat gegroeid en zeker een heel stuk breder geworden. Ik gok dat ze nu idd rond de 1,65 zit en ben 1,75. Past mooi, al zeg ik hetzelf. O:)

Ik heb 4 rondes geprobeerd. |o

Mooi dat Rhodi zo lief en nuchter is! De moeder van Phillie is ook een drama queen en een grote neuroot. Maar Phillie vind eigenlijk alles wel best. En als ze het spannend vind zou ze eerder wat meer in haar schulpje kruipen dan dat ze zou ontploffen. Dus kwa karakter voor mij echt een dikke 10.

Moniqueh6621

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 15:56

[img=
Afbeelding
800x600]https://boktimg.nl/img/m/biaXg7.jpg[/img]

Ik volg dit forum al even omdat ik op zoek was naar een paard en een Fontaine tegen kwam. Mede door al jullie positieve berichten omtrent karakter heb ik hem gekocht en hij is echt ontzettend braaf. Een 4 jarige Fontaine x San Remo van nu 169 cm en ik ben er heel gelukkig mee.

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 16:02

Blij om te lezen Monique.
Ik heb er zelf eentje van 2 j. Als het karakter prima is in het werk, mag ze blijven.
Ik kijk dus uit naar alle insiders info over Fontaine.

Hopelijk houd je ons verder op de hoogte?

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 18:48

Gefeliciteerd Monique! Een knapperd!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 19:05

Gefeliciteerd!

Wij gaan zondag weer op concours.
Heb er nog 3 staan dit jaar en dan hebben we even niks.

Moniqueh6621

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 20:06

Wij hebben naast deze Fontaine nog 1 Fries die helaas al artrose heeft met 7 jaar en nu in een revalidatie traject zit en we hebben er nog 3 van mijn dochter, 1 van 13 (ZZ zwaar), 1 van 8 jaar( Z1) en nog een 3 jarige..
De Fontaine ga ik rijden en ik hoop lekker wedstrijden en naar het bos te kunnen gaan

Moniqueh6621

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 20:09

Dankjewel,
Hoe is de Fontaine op wedstrijden, ook zo koel?
Perry( officieel Pertaine) lijkt vooralsnog heel koel, goed voorwaarts, maar niet kijkerig of zo en daar ben ik wel blij mee, want ik ben inmiddels 58 en niet meer zo’n held

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 10:48

Moniqueh6621 schreef:
Dankjewel,
Hoe is de Fontaine op wedstrijden, ook zo koel?
Perry( officieel Pertaine) lijkt vooralsnog heel koel, goed voorwaarts, maar niet kijkerig of zo en daar ben ik wel blij mee, want ik ben inmiddels 58 en niet meer zo’n held

Pietje is eigenlijk best heel braaf. Laat zich niet heel snel gek maken. Maar is wel wakker en heeft een klein hartje. Als ruiter moet je haar wel duidelijk het vertrouwen geven, dan geeft ze je dat ook weer terug.

Moniqueh6621

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 13:04

Fijn dat het goed gaat met de wedstrijden. Ik ga in januari starten. Ben nu wel een paar keer op vreemd terrein geweest en hij vind alles prima, het terrein, de trailer en staat zelfs ook al in de kudde
Afbeelding

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 13:30

Hoe gaat bet met de Fontaines?

De mijne is in april 3 jaar. Ik ben bezig met grondwerk.
Gisteren voor de eerste keer beetje met dubbele longe gewerkt.
Ze pakt alles prima op zonder veel gekke kuren. Ze kan mooi lopen en heeft in vrijheid ook een leuke sprong.
Conditie heeft ze nog echt niet ( en dat houden we nog even zo.)

Moniqueh6621

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 14:34

Perry doet het super. We rijden nu iedere wedstrijd die we lopen met winst, dus inmiddels L1 plus 6 wp, afgelopen maandag voor het eerst een grote ronde in het bos en echt heel braaf. Hij is zo ontzettend leuk, hij mag alleen nog wat spieren krijgen en aankomen in gewicht.

Moniqueh6621

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 14:37

[img
Afbeelding
=800x462]https://boktimg.nl/img/m/ZgNY0a.jpg[/img]

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 15:03

De donkerste lijkt qua houding het meest op de mijne, dus ik veronderstel dat dit de Fontaine is?

Leuk om te lezen dat het zo goed gaat!

Heb je hem al eens een sprongetje laten maken?

Moniqueh6621

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 16:57

Nee, ik ben helaas niet zo van het springen.. vroeger wel, nu alleen dressuur Afbeelding

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 22:22

Leuk Koend! Mooi veelzijdig zo te horen en ook een super karakter <3

Een mooi paard is jou Perry Monique! Wat gaaf dat jullie wedstrijden zo goed gaan! *D

Pietje en ik hadden in februari onze laatste wedstrijd. We hadden 200,5 punten.

Vorige week hadden we een Working equitation workshop gevolgd. Pietje vond het reuze spannend, maar deed het super stoer!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Moniqueh6621

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 16:41

Wauw wat een paard is Pietje geworden zeg!
Altijd leuk zo’n working equitation.
Rijd je nu helemaal geen wedstrijden meer, of heb je haar laten dekken?

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 19:06

Komend zomer gaan we nog twee working equitation workshops volgen. Gewoon voor de leuk en afwisseling.

We hadden even een wedstrijd pauze, hebben even rustig aan gedaan en wat andere leuke dingen opgepakt. Volgende week gaan we weer een poging doen in de dressuurring :))

Ze is niet gedekt. Wie weet ooit. Maar voorlopig nog niet. Ik wil er eigenlijk nog graag een sport predicaat bij. O:) Zelf überhaupt nog nooit op dat niveau gereden.. en heb totaal geen haast. Maar dat is toch wel mijn stiekeme doel. <<)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 20:36

Leuk paard Monique!

Jullie gaan mooi kevinsky! Leuk dat WE. Ik zou eigenlijk aankomende zaterdag een les hebben maar nu gaan de paarden voor het eerst de wei weer op.
En een sportpredikaart, mooi doel **\O/**