Nakomelingen van Voice!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 03:37

Waratje schreef:
Heerlijke omgeving om te rijden. Boswachterij Kootwijk is goed voor elkaar met de ruiterpaden. Wel rekening houden met het mulle zand, he? Dat is zwaar.
Ik heb die van mij ietsjes zuidelijker staan aan de noordkant van Ede.

Dan kan ie ook niet zo hard. Turbopaard

Mijne is ook echt superbruin verschrikkelijk.

Ik ga trouwens ook naar een wide boom toe. Dus misschien een beetje voice-eigen?

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 06:26

Oewwwww, met een paard achterover klappen is nog altijd een nachtmerrie scenario. Dan kan ik me voorstellen dat je voorzichtig bent! :(:)

Dus we hebben al veel gelijkenissen: verkleuring in de zon, brede schoft, witte voetjes met zwarte vlekjes erin, het hoofdje en de hals... Vind ook dat het allemaal slanke paarden zijn met een ronde kont, hahaha :=

Ben jaloers, Waratje! Wat ben ik blij als ik op een dag een eigen trailer en auto met trekhaak bezit waarmee ik overal heen kan karren met knollebolleke!

Vandaag laatste keer gup longeren en dan morgen erop. Gisteren liep hij ook weer wat beter en al veel meer als vanouds. Wat ben ik daar blij om. Hij geeft me af en toe wat kopzorgen door al dat gegroei 8)7

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 15:14

Fijn dat het zo goed gaat Nynke!! En verstandig, zo krijgt hij een goeie basis en kun je er straks lekker zelf mee aan de slag, leuk vooruitzicht!
En detroit ohh de Veluwe is zo leuk! Mijn voice doet het buiten echt super, afgelopen maandag naar de zee geweest (en ja hij is ook meer bruin dan zwart inmiddels haha) maar smal vind ik de mijne niet, in tegenstelling tot wel veel anderen inderdaad :)

Lekker dat je er morgen weer op kan kim!

En van 2 weekjes terug, hier is wel goed te zien dat hij best 'grof' en breed is :D
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 16-01-18 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's uit bericht verwijderd

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 16:42

Wat een heerlijke foto's, Muriel!! En die laatste foto is sprekend Franco! :o Precies dezelfde bouw! Wat voor maat zadel heb je?

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:38

Knappe nucci als zeepaard! Echt leuke foto's!!
Vanmorgen hebben Shanna en ik een ritje gemaakt bij Kootwijk. Je zal het vast erg goed naar je zin krijgen daar Detroit. Veel ruiterpaden in heel mooie omgeving! {:}
Evitha is trouwens plaatselijk heel erg bruin geworden :P verder zwart, dus nog wel herkenbaar :o
Succes vandaag Kim!

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 17:08

Vandaag weer voor het eerst opgestapt. Hij deed precies wat ik dacht dat hij zou doen. De eerste rondjes tegen de hand komen, de rem erop gooien, zichzelf in allerlei bochten wringen om maar niet te hoeven buigen/ontspannen. Toen hij erachter kwam dat ik niet hapte en dat ik alleen wilde dat hij ontspande en reageerde, kalmeerde hij wat. Toch bleef hij mijn beenhulpen vervelend vinden, waardoor ik hem ben gaan rijden op de commando's die ik altijd aan de longe gebruik. Heb hem precies zo gereden als dat ik hem de afgelopen dagen gelongeerd heb. Rechtgericht (weinig stelling en buiging), voornamelijk rechte lijnen en alleen stap en draf. Hierin wel veel overgangen gevraagd: stap/draf/stap, middendraf/arbeidsdraf/lichte verzameling/middendraf. Uiteindelijk werd hij losser,ontspande hij en ging er echt weer aan trekken. Dat laatste weer met geweldige werklust! Toen hij meer begon aan te bieden ben ik gestopt (na 20min). Vooral goed losgestapt en uitgestapt.
Nu dit de aankomende dagen zo aanpakken en dan hopelijk is hij volgende week weer wat meer zichzelf ☺️

Nynke1

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 17:17

Afbeelding
Afbeelding

M'n Voice 4e keer ohz :-)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 17:42

God wat een lekker dier! Hoeft geen strik om hoor als je hem wil brengen. :o :p

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 17:55

Haha :D. Ik ga vd week ff kijken, ben heel benieuwd!
Zag hier ook nog mooie strandfoto's, heerlijk!!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 06:35

Mijn merrie is donkerbruin, maar nu ook lichter door de zon, vooral contouren zadeldek zie je goed. Bij erg warm weer wordt ze wel gewassen na het werk, maar zweet bijt uit blijkbaar. Op de hals wel minder

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 15:39

Ik ben vanmiddag even bij Hero wezen kijken, 7e keer onder het zadel. Hier ga ik wel blij van worden in de toekomst denk ik: https://vimeo.com/134950262

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 17:50

Wauw die heeft de gang er wel in, super gaaf! Hij doet ook precies hetzelfde als Franco, lekker de oortjes erop!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:00

Wauw ziet er fijn uit al!

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:53

Super genoten op de veluwe zeg! Wat was ie braaf (op een ding na, filmpje op aanvraag pb). Gewoon na de rengalop weer terugkomen. Echt fijn, boven verwachting.

Kunnen jullie voice afstammelingen ook zo slecht tegen wachten?

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:08

Onze Voice is heel erg gehecht aan ons andere paard. Als die weggaat gooit ie z'n gewicht in de strijd en kent hij absoluut geen wachten...zucht. Met z'n 1.80m. kan ie dan behoorlijk doordrammen. Het enige wat dan helpt is een hengstenketting. Ook is het halthouden met rijden vanaf begin af aan een probleem. Dus dat niet wachten is helaas wel herkenbaar.

Zaterdag mag ie weer mee op wedstrijd. Nog ff een keer oefenen voor de Brabantse kampioenschappen die de week daarop zijn. Hij doet het op het moment super. We hebben geen verwachtingen van de kampioenschappen maar hopen gewoon dat we daar ook een fijne proef kunnen laten zien.

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:09

Nynke ik kan je filmpje niet openen. Ligt dat aan de iPad? Hij zegt dat het een private video is en vraagt om een wachtwoord.

Leuk dat je zo'n fijne paardenvakantie hebt gehad Detroit!

Evitha kan ook niet zo goed wachten. Bijv. met binnen zetten dan wil ze altijd voorop lopen, en ik zadel haar altijd in de trailer op. Met opstappen staat ze (meestal, afkloppen...) heel netjes stil maar daarna gaan we wel gelijk, als het aan haar ligt. Met een endurance wedstrijd moeten we losstappen totdat het onze starttijd is, nou dat vindt ze onder het zadel heel moeilijk. Pietje ongeduld :+

Spannend Lizzy! Succes zaterdag met de generale ;-)

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 10:04

Fijn dat ik niet de enige ben := De mijne moest eventjes op de veluwe stilstaan tot ie weg mocht galopperen en die kwam heel beheerst omhoog :Y) Maar verder is het echt een schatje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:02

Haha doet Evitha indd ook...
Mooie foto's Detroit!! En wat een super omgeving {:}
Ik zie dat je geen teugelstops hebt. Pas op dat het ringetje van je martingaal niet blijft hangen aan de teugelsluiting!

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:03

Heb ik het overgehad, teugelstops; springinstructeur zei dat het niet hoeft met blinde sluitingen :)

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:15

Oké dat kan, ik doe het wel altijd. Denk dat het ringetje ook achter de blinde sluiting kan blijven hangen.
Je ziet trouwens in de winkel ook veel teugels met blinde sluiting én teugelstops.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:26

Mooie foto's! Het niet kunnen wachten herken ik ook absoluut. Niet willen stilstaan, staan te schrapen/maaien als ik stilstaan toch eis. :p

Grappig dat er toch onderling best heel veel overeenkomsten zijn hé!

Waar was je heen op de veluwe?

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:13

WoW...Elsom zit echt in the flow! Hij was vandaag 2e en 3e met 207 en 197 punten! Er deden behoorlijk goede ruiters mee, dus dit was een goede oefening voor de Brabantse volgende week.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:28

mellamoshan schreef:
Mooie foto's! Het niet kunnen wachten herken ik ook absoluut. Niet willen stilstaan, staan te schrapen/maaien als ik stilstaan toch eis. :p

Grappig dat er toch onderling best heel veel overeenkomsten zijn hé!

Waar was je heen op de veluwe?

Human and horse in kootwijkerbroek. [ITP] Fall in love with the moments ♥

Wauw gefeliciteerd Lizzy! Succes volgende week!

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:53

Ziet er fijn uit Nynke! Leuk dat hij het zo goed doet!!
Gefeliciteerd lizzy wat knap! *\o/* Heel veel succes dit weekend!
En fijn dat je lekker gereden hebt op de Veluwe detroit! Mijn voice kan aan het hek wel aan 1 stuk door staan te schrapen... Als ik bezig ben met hem valt het mee, maar zodra ik 1 pas opzij zet.. Maar verder onder het zadel enzo kan hij best stil staan over het algemeen ;-) Hij kan ook prima achter anderen aan lopen op buitenrit, hoeft niet persé voorop enzo, wel lekker! Als de andere paarden weg gaan moet hij overigens wel echt mee hoor, achter blijven is geen optie :D
En van dat zweten, nucci kan (net als voice trouwens, in Ermelo zag ik dat edward zijn jasje en laarzen helemaal doorweekt waren) gigantisch zweten dus ik spoel hem eigenlijk met dit weer elke keer na het rijden af en nog heeft hij het hoofdstel op zijn hoofd staan. Wel sterk zweet denk ik :')

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 17:34

Wauw wat doen alle Voicejes het goed!! Wat doet hij het goed Nynke, en Lizzy super gefeliciteerd met de top scores!! *\o/* Verder Detroit wat een machtige foto's! Met name nummer 5 is prachtig met die strak blauwe lucht erachter <3

Met Franco weer wat beter nieuws. Ben hem sinds vorige week weer aan het oppakken, eerst aantal dagen gelongeerd en sinds afgelopen zaterdag weer even erop. Beetje stap en draf, en ondanks dat hij lekker sterk is, is hij daar super doorheen te rijden en toont hij super veel ijverigheid. Heerlijk, echt genieten!!!

Vandaag mijn oude zadel verkocht en een nieuw zadel gekocht!! Nu ligt er een MacRider Olympic 17,5inch op en hij liep er geweldig onder! Dus vanaf morgen weer goed oppakken en dan volgende week weer les. En dan komen hopelijk snel weer die wedstrijden!!! <3