Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ZundappGWJarig

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:48

Gewoon veel doen met Bas. Ze wennen vanzelf ;) wat heb je verder aan wedstrijden gereden? Ook dressuur?
Zundapp heeft 1 wit voetje.

heleeniets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:25

er zijn dus meer 7-achtige aftekeningen ;p Egbert heeft 2 witte voetjes.
ik denk idd dat Bas er vanzelf aan went, als je het vaak genoeg doet.
ik vind Zundapp echt een mooi paard! en hij loopt dus ook wel goed :)

ZundappGWJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:40

Ze is ontzettend knap al zeg ik het zelf :) echt een sierlijke merrie.
Heb geen recente dressuur foto's deze zijn van vorig jaar:
Afbeelding

Afbeelding

@Heleeniets: Als je binnenkort echt met die van jou gaat rijden zal hij ook heel knap worden. Beetje spier erop doet wonderen ;) wel leuk dat je ook foto's hebt van hem als veulen. Heb je hem ook echt al sinds veulentijd?

heleeniets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:50

ja ik was bij de geboorte van mn Egbertje <3
hij zit echt onder de littekens van het spelen met het andere paard, Tristan..
ik hoop dat die nog weggaan en een beetje spieren en dan is hij helemaal prachtig :)
ik vind hem natuurlijk nu al geweldig xd

ik hem echt heeel mooi, ik hoop dat Egbert ook zo loopt over een tijdje ;)
hij heeft ook echt een mooie kleur, perfect zwart :)
Egbert verandert wel een beetje van kleur, van bijna zwart naar licht haha

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:51

Leuk dat het zo goed gaat met de haarlemss

Bas; super toch! Een foutje mag, komt van zelf goed. Lekker veel oefenen dan wordt het vanzelf een gewoonte.

Zundap; "Volgens mij hebben Haarlems wel altijd een bles en minimaal 1 wit voetjes."
Ad heeft geen bles!! Hij heeft een kolletje. En twee witte achtervoetjes. :D

Vandaag met Ad lekker gedressuurd, zoals het nu lijkt zitten alle Z oefs er bijna in!! Travers is op 1 kant nog wat lastig en het appuyeren begint te komen. Nu alleen nog oefenen met de 60 meter.. Pff wat een afstand, dat wordt nog wat..

heleeniets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:02

zo dat is ook al heel hoog! ik hoop dat ik ook in t Z kom :)

hoe groot zijn jullie Haarlems? Egbert is nu +/- 1.60 m,
maar groeit wss nog wel een paar cm, niet zo heel groot dus.
de moeder is ook gewoon 1.67 m ;)

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:18

Ik had nooit verwacht dat we in de buurt zouden komen van het Z, maar nu ik er bijna ben wil ik nog wel even doorzetten. :D Hij kan het ook best. Hij mag alleen nog wat soepeler in zijn lichaam worden, maar hier wordt aan gewerkt.
Ad is 1,67. Hij was wel echt een laadbloeier.

heleeniets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:23

dat is wel een mooie lengte, ik geloof dat jullie wel in het Z komen!
Egbert is nu al echt hartstikke soepel, draaien en doen.
soms sta ik echt versteld van zijn bewegingen als hij in de bak of wei staat.

hij kan ook in zn eigen staart bijten en met zn achterbeen achter zn oor krabben..
is dat wel normaal? haha ;)

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:41

In het land kan Ad ook de gekste dingen.. Maar dit zegt niet zoveel over de souplesse in het lichaam dat het paard heeft tijdens de oprichting. Laag en rond kan ik alles van hem vragen, ook de zijgangen etc. maar de oprichting vind hij nog moeilijk. Hij begint zich nu steeds beter in de verzameling te gaan dragen van achter en dan houdt hij zijn koppie ook mooi hoog. Alleen dan moeten de oefeningen er ook nog uit komen.. Vooral de trafers is dan echt lastig. Terwijl hij die verzameling/oprichting al zo moeilijk vindt. En daarin moet hij nu leniger en soepeler gaan worden.

Staart bijten en oren krabben kan volgens mij bijna elk paard wel, tenminste hier doen ze het allemaal. :D

ZundappGWJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 07:01

Zundapp is 1.67 cm.

Appuyeren en andere zijgangen zijn juiste sterke punten van Zundapp. Ze is daar erg makkelijk in te rijden. Wat wij juist moeilijk vinden is een goede stap en een goede galop. Ze heeft soms de neiging om zich er beetje uit te drukken. Vooral de overgang van draf naar galop wil ze nog wel eens proberen haar hele hoofd in de lucht te gooien.

Een 60 meter baan lijkt me idd een roteind. Ik weet zeker dat ik met Zundapp ook de Z kan halen. Het lukt allemaal zo makkelijk ;).
Hebben jullie haarlems ook zo'n fijne werkwillig karakter? Zundapp vind alles leuk en het kan niet moeilijk genoeg. Ze doet echt iedere dag heel hard haar best. Zelfs als ze "stout" is, is ze eigenlijk nog ontzettend braaf. Het is dan ook ontzettend grappig als mevrouw het er niet mee eens is. Je ziet haar alleen als een dame mopperen en verder blijft ze gewoon lopen en werken :P

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:37

Ad heeft een hele sterke galop, meer moeite met de balans in draf en stappen wil hij nog wel eens lateraal gaan. Maar de laatste tijd heeft ons zadel ook niet echt meegewerkt, hier komt zijn stugheid ook weg. De boom was gebroken, en hun maar steeds zeggen dat het zadel zo goed lag.......
Het begint nu weer beter te gaan gelukkig, ik merk dat hij weer steeds lossen wordt.

Ad is wel heel werkwillig maar doordat hij last heeft gehad, achteraf logisch, had hij er niet altijd zin in (dressuur) springen/cross wil hij altijd wel.
Met mijn andere paard was het zo erg dat ze alleen nog op de achterbenen stond.

ZundappGWJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:18

Ahh dat is zo vervelend als problemen ontstaan worden door een kapot of slecht liggend zadel. Heb je nu een nieuw zadel?

De draf is bij Zundapp juist heel sterk en fijn.

Heb je al weer cross wedstrijden gepland staan? Ik ga mijn debuut maken op wieringenwerf. Kan ik nog lekker even trainen. Zundapp doet alle sprongen erg makkelijk, maar alleen een bak waar je op springt en dan direct weer naar beneden moet springen vind ze nog wat spannend. Het is allemaal even wennen :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:35

Bas is ook super werkwillig. Hij gaat echt super vooruit. Gaat goed buigen in zijn grote lijf en gaat steeds makkelijker nageven. Helaas voorlopig geen wedstrijden op de manege. Hebben nog steeds geen trek-auto. Proberen binnenkort misschien een bestelbus te lenen en dan gaan we uit starten. We zijn dus afhankelijk van wat er hier wordt georganiseerd.
Gaan van de zomer lekker bossen en pret maken. Hij heeft de hele winter hard gewerkt. Dus even wat anders mag wel.

Heleeniets: het is wel een poepie om te zien. Echt nog een beetje een baby. Zal best een stoere worden als ie is uitgezwaard.

Zundapp: Tuurlijk kan je het Z halen. Die van jouw krijgt al punten voor schoonheid ha,ha.

Express: het Z gaat vast goed komen. Ad kon toch lekker scoren in het M. Je had toch vaak al goede punten, dus je basis is er toch al.

heleeniets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:02

Egbert is ook heel werkwillig, hij doet altijd hartstikke goed zn best.
Hij heeft nu een paar keer iemand op de rug gehad en beetje rondjes gedraaft en gestapt,
en hij heeft geen stap verkeerd gezet.

Wat leuk dat jullie ook crossen! Dat heb ik altijd al een keer willen doen :)
Misschien komt het er nog wel van. Eerst maar gewoon rijden ;)

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:20

@ Zundapp; 6 Juni heb ik mijn debuut met Ad, ben erg benieuwd.... Hij doet alles, alleen het water is soms nog wat problematisch. Maar tot nu toe heb ik hem er uiteindelijk wel ingekregen. Hij gaat dan aldoor stijgeren, tot ik hem erin heb dan is er opeens niks meer aan de hand. Maar tijdens mn 1e crosstraining moest ik hem het water inslaan.. Nou toen is het dus compleet misgegaan (ben er zelf ook echt niet voor), dus doe ik ook nooit weer. Maar waar ik de cross heb kent hij het water dus hopelijk is het dan direct goed.

@ Bas; jaa tot nu toe altijd punten gereden in het M2, dus die M2 lukt wel, maar het Z is toch net weer een dikke stap verder. Vooral de afstand. En door de zadelproblemen is hij zich erg vast gaan zetten.
Heb een nieuw zadel gekregen, was garantie dus dat is echt super. Over een week komen ze hem weer controleren (of het nog goed ligt) en dan beslissen ze of ik deze hou of dat ik toch overstap naar een ander merk. Het moet nu echt goed zijn.

@ Heleenniets; ik heb wel eens gehoord dat de braafste paarden (met beleren) later de grootste draken kunnen zijn, haha. Maar mooi dat het nu zo goed gaat!! Over een tijdje, als hij alles lekker onder de knie hebt moet je het maar eens proberen (cross). :D Het is echt gaaf.
Zie dat je in Groningen woont, in de stad?

heleeniets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:31

@Empress; ik woon in Leek, jij in Oldekerk zie ik? daar staan de paarden van mn tante en daar rij ik :)
ik hoop niet dat Egbertje een draakje word, maar het zou natuurlijk kunnen.. ik wil cross zeker een keer proberen! er is toch ook zoiets op het ronostrand? dat ken je vast ook wel als je in groningen woont ;p

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:33

Ik had al zo'n vermoeden.. Herkende namelijk de namen van je paarden, je tante woont vlak bij mij. Ben daar vroeger ook wel eens geweest. Tristan is toch een grote vos? Heb ik wel eens opgezeten. :)

Vorig jaar meegedaan aan de ronocross is echt heeel leuk! Alleen is dat voor leden van de vereniging in Roden, dus van buitenaf kun je volgens mij niet meedoen.. Wel zijn er regelmatig crosstrainingen in Roden en Bedum/Vinkega/Oenkerk/Franeker. :D

heleeniets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:35

oh leuk! ja Tristan is de grote vos :) hoe heet je dan?
misschien heb ik wel eens van je gehoord ;p

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:37

Lara (Meidam)! Ik ging toen in de tijd met Corianne om, was wel eens met haar mee.
Maar ga nu niet meer met haar om. Mijn vader is de dierenarts van je tante als goed is, ze kent ons wel. ;)

heleeniets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:40

Ik heb nog nooit van je gehoord eigenlijk.. Corianne kende ik wel, die was er ook bij toen Egbert geboren werd. Ik ken de dierenarts niet echt, maar een paar keer gezien, ik kan een keer vragen? :b

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:43

Haha, zo goed ken ik je tante ook niet hoor. Weet nog wel dat hij toen geboren werd, was een veulen van de bruine merrie toch? Een hengstje.. Heeft Corianne toen wel verteld. Heb alleen nooit geweten dat Haarlem de paps was!!
Mijn pap heeft een kale kop en verder weet ik hem niet te omschrijven, haha.
Als je bij de afslag sebaldeburen/oldekerk (T splitsing) naar rechts rijdt, zie je Ad wel in het land staan aan de linker kant. :P

heleeniets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:47

Ja Egbert is van Jaliska, daar rij ik nu (nog) op. Maar die is al aardig op leeftijd..
Als ik er een keer langskom zal ik kijken :) ik zag op je profiel staan dat hij Adidas heet?
Dat vind ik echt een leuke naam zeg! haha

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:49

Haha oke! Hij heet officieel Adelheid, toen heeft de vorige eigenaar hem Ad genoemd. Maar wij hebben er weer Adidas van gemaakt. Vond Ad een beetje een domme naam voor op papier, haha thuis noem ik hem wel vaak Ad/Adje. ;D

heleeniets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:53

oh zo! naja alsnog leuk ;) Egbert is eigenlijk ook best rare naam.. heb ik niet bedacht haha
ik noem hem meestal Eggel/Eggie (debiel ik weet het) maarjaaaa.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:56

Haha, leuk toch die bijnamen. Heb trouwens volgens mij ook wel eens op Jaliska gereden, toen gingen we samen en wisselen haha. Lang lang geleden..
Ik zal Ad en Emp even aan het werk zetten, nu is het nog lekker weer. :D