nakomelingen Indoctro!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elan_GV

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:53

Dus die maakte even een gigasprong er van!! AI!!

Dit zijn allemaal droge korreltjes. Lijkt ook wel een beetje op opgehoopt talg eigenlijk. Je kan het er zo afkrabben ook en dan blijft er kale huid achter, heb ook al gedacht er lekker zoveel mogelijk afhalen en idd met een zalf zoals calendula insmeren. Gewoon homeopathisch proberen, verniel je ook niks.

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 08:19

Fijn dat sommige het herkennen haha!

Wij zijn nu onderweg naar de wedstrijd

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 09:10

Succes vandaag Jamiefris!

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 13:44

Helaas niet helemaal tevreden. Ze liet me wat stikken. Toch nog 182 en 188!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:40

Fijn dat het toch goe gekomen is met twister haha ;)

Gefeliciteerd met je punten! Jammer dat je zelf niet fijn gereden hebt, maar de puntjes zijn mooi meegenomen :j

Ik heb voor mn verjaardag vamn instructrice, beste (stal)vriendinnetje en nog een stalgenoot een zwart hoofdstel met lage neusriem gehad, eindelijk haha had nu alleen een rode :P Maar daarbij ook een supergave neusriem!
Ik zei laatst tegen mn juf en dat vriendinnetje dat ik het zo jammer vond dat je van de lage neusriemen zo weinig bijzonders heb :( (geen glitters, geen kleurtjes enz...) Zijn ze met zn 3en opzoek gegaan en heb ik deze neusriem erbij gekregen, hoe gaaf!? <3
AfbeeldingAfbeelding
Ze mocht m nu even om, verder bewaar ik deze mooi voor de wedstrijden :)

Verder hebben we ook besloten as vrijdag te gaan verhuizen ipv het weekend van de 28e :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:56

Mooie neusriem Dreamer!
Vroerger reed iedereen met een lage neusriem, maar tegenwoordig is het weer heel bijzonder.
Wel leuk dat ze nog een bijzonder exemplaar heeft gevonden.

Ik rijd zelf met een Micklem, die neusriem zit net tussen hoog en laag in.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:29

Ja, vroeger reden we ook met enkel gebroken bit, is niet altijd goed/beter.

Maar, goed ik hoef ook geen bling op mijn neusriem, frontriem vind ik mooi genoeg geloof ik.

Vanmorgen even gereden, heerlijk tijd voor jezelf dan. Niet heel fanatiek, want was een beetje murf.. Gister de hele dag ringmeester geweest.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:04

Zal komende maand even bezig met weer sterker maken, wel heel jammer dat ze straks dan weer een tijdje weg gaat naar de hengst.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:14

Elan_GV schreef:
Zal komende maand even bezig met weer sterker maken, wel heel jammer dat ze straks dan weer een tijdje weg gaat naar de hengst.

door welke hengst gaat ze gedekt worden dan? :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:21

Geen KI Elan_GV?

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:36

Oeh ben benieuwd nog meer klein kindjes.

Net een zware les gehad van iemand waar ik eens in de zoveel tijd heen ga als het kan. Heel fijn gereden. Meisje waar ik normaal mee rij kon niet dus prive les gehad en heb nu zeker punten om aan te werken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 23:29

Wij zijn vandaag verhuisd! :D

[naam] en ik zijn veilig aangekomen op ons nieuwe plekje. Met een stalgenootje mee op de fiets zo'n 1,5 uur gereden :)
Afbeelding
[naam] stond er wel rustig, pluk hooi gegeven en terug naar stal om de hele stal leeg te scheppen, te voeren en de laatste spullen op te halen! Daarna weer naar de paardjes gegaan, stond [naam] helaas wat minder rustig... Aan de stal duidelijk te zien dat ze de hele tijd rondjes gelopen had en niks meer gegeten sinds we weggegaan waren. Ook behoorlijk bezweet onder d'r deken en heel gestresst :( Maar even gaan stappen over het terrein en in de bak, maar eenmaal in de bak nam ze de benen en heeft als een malloot rondgerend... Daarna weer op stal met een flinke portie hooi, maar eigenlijk geen hap genomen in de tijd dat ik er was.
Nu al eventjes aan het oppassen dus heb helaas niet meer langs kunnen gaan om te kijken hoe het inmiddels met d'r ging, morgen vroeg maar weer en hopen dat ze in ieder geval wat gegeten heeft en niet zo gespannen meer is...

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:15

Balen zeg van ET dat ze zo gespannen is, hopelijk went ze snel aan de nieuwe stal!

Gisterochtend BBtje gedaan met witbeen Gtje v. in.doctro, alleen in de ochtend toen ik haar van stal haalde had ze nog maar 1 wit been :+ maar ach schoon gemaakt en snel naar de wedstrijd gegaan. Kon nog net even parcours verkennen en even inrijden. Ze deed het voorbeeldig tussen de racende niet altijd oplettende andere ruiters/amazones.. Eerste rondje nog veel spanning en 1 sprong bijna uit stilstand, paar hoge wappers maar ze gaat mooi door, haar wil is echt een 10 waard. Tweede rondje mooi vanuit een rustig galopje begonnen en nu bleef ze ook mooi galopperen...1 balkje en dat vond ze niet leuk, meteen reactie de sprongen daarna nam ze ruim.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 18:27

Misschien moet je ET even de tijd geven om rustig te wennen.

een verhuizing naar een andere stal is ook niet zomaar iets.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 07:54

Hoe gaat het nu met ET?

Twister moest ook altijd wennen, maar omdat we regelmatig op pad gaan, is dat makkelijker geworden voor hem.

Gisteren hebben we weer eens een dressuurwedstrijd gereden.
2X Eerste en 3 winstpuntjes rijker! Dat was een geslaagd weekend.

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 08:36

Wat leuk Myca! Gefeliciteerd! In welke klasse starten jullie?

Mijn paard was ook erg gestresst toen ik hem op vakantie 'zomaar' in een andere stal zette. Na een paar dagen wordt het vaak wel weer beter! Hoe doet ET het nu?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 09:53

B, dus dat stelt niet zoveel voor.

Ik was eigenlijk gestopt na 1 winstpunt, omdat ik toen mocht springen. Maar op aandringen van mijn stal-houders heb ik toch de draad weer eens opgepakt.
De gedachte was: 'Als je 1 wp kan rijden, dan kan je er ook wel 10 x eentje rijden.'
Dan is in 1x3 natuurlijk erg leuk.
We zijn helemaal geen dressuur-combinatie, meer allrounders.

Ik heb nu nog twee dressuurwedstrijden in de planning en een TREC wedstrijd, een WE clinic en een crosstraining.

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:07

zo, ik heb even alles bijgelezen!

gefeliciteerd met je super punten Myca !
die andere twee dressuurwedstrijden komen vast ook helemaal goed.
kan er een keer iemand foto's maken of een stukje filmen? :)

Wat een super leuk paard Iriis_ , lekker allaround !

Dreamer fijn dat je verhuist bent alleen wat minder dat ET zo onrustig was en niks meer had gegeten..
hoe gaat het nu ?

Marijkeee, super fijn dat je parcours zo goed ging, hartstikke fijn dat ze zich meteen al zo voorbeeldig gedroeg !

Evita, super leuk die foto's van de schriktraining !
lijkt me ook nog steeds erg leuk om te doen.

hier even een update..
inmiddels een maand geleden weer terug geweest op controle bij de kliniek.
vocht had er volledig uit moeten zijn maar helaas was het vocht alleen verminderd maar zat er nog best wel wat in.
toch naar huis gestuurd met de opdracht om langzaam te gaan opbouwen in de draf maar had er toch een minder gevoel over.
nu heb ik een hele speciale stalgenoot, die uloma al eerder goed heeft gemaakt, die met een lecherantenne kan meten.
besloten om dat een keer te gaan omdat ik daar ook wel in geloof en de alternatieve manier ons meer heeft geholpen dan welke DA dan ook tot nu toe.
en daar kwam uit dat op een schaal van 1 tot 18 waarbij 1 het meeste pijn is, ze in haar volledige rechtervoorbeen + schouder een pijn had van 2.. oef dat was waar ik bang voor was.
het is allemaal met de schouder begonnen maar dat werd op de achtergrond gezet omdat de rest erger leek. toen besloten om met haar een andere weg in de slaan, nog wat rust eraan vast te knopen en het anders aan te pakken.
haar weer een paar keer in het paddock gedaan, eerst wat uitbarstingen maar nu gaat het iedere keer super.
mijn stalgenootje heeft haar nu weer een paar keer behandeld en het gaat beter dan ik had durven hopen.
de pijn is gestegen naar 8, dus flink vooruit.
nu zijn we weer heeel rustig aan het opbouwen met veel rechte lijnen en kleine stukjes draf.
in het begin maakte ze erg veel tactfouten en haar balans was helemaal niks.
maar de laatste keer ging echt onwijs goed, ze gooide er spontaan een middendraf uit om u tegen te zeggen en ze was helemaal blij.
tot nu toe is ze heel braaf en kom ik er iedere keer weer met een glimlach vanaf.
we hebben zelfs alweer 2 of 3 keer los gereden na mijn val

hier een paar fototjes van afgelopen keer
ik hoor graag wat jullie ervan vinden

http://www.mijnalbum.nl/Foto720-E3ZJWITO.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-V3IUYEGC.jpg
( lukte niet in een afbeelding )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:33

Ik vind het erg heel fijn uitzien! Neusje mag er iets meer uit, loopt nu wat te diep/achter de loodlijn maar verder vind ik het erg echt heel fijn uitzien :D

[naam] gaat al een stuk beter, gister al weer gewoon normaal gegeten alleen merkte wel aan dr dat ze het allemaal nogal spannend vond! Gister dus lekker een paar uur buiten in de bak gestaan met de pony van mn instructrice en vanochtend weer. Vanmiddag gereden en dat deed dr volgens mij wel goed, lekker bezig zijn :)
Afbeelding

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:48

jaa dat neusje is nu nog wel een puntje en ze mag meer dragen maar ik heb eigenlijk niks te klagen na 4 maanden rust en pas voor de 3de keer erop hihi.
ze had in 1 keer zo'n power en ze wilde in een keer weer zo graag lopen.
echt gewoon hoe mn meisje eerst was <3
dan begint het echt nog meer te kriebelen om lekker wat te gaan doen.
maar we houden ons braaf aan de 5 tot 10 minuutjes rechte lijnen met enkele voltes :)

fijn dat ET zich al wat beter voelt, verhuizen is ook iets heftigs voor een jong paard maar gelukkig komt het wel goed met haar zo te horen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:57

Zeker niks te klagen dan :D

Verhuizen is zeker heftig, ze is ook pas 5 ;) Maar naar mn oude stal had ze dit niet zo heftig, vandaar dat ik zo verbaasd was haha

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:46

Myca schreef:
B, dus dat stelt niet zoveel voor.

Ik was eigenlijk gestopt na 1 winstpunt, omdat ik toen mocht springen. Maar op aandringen van mijn stal-houders heb ik toch de draad weer eens opgepakt.
De gedachte was: 'Als je 1 wp kan rijden, dan kan je er ook wel 10 x eentje rijden.'
Dan is in 1x3 natuurlijk erg leuk.
We zijn helemaal geen dressuur-combinatie, meer allrounders.

Ik heb nu nog twee dressuurwedstrijden in de planning en een TREC wedstrijd, een WE clinic en een crosstraining.

Wat leuk dat je het toch mee pakt en dat dat leuk uitpakt natuurlijk! Voor je het weet ben je de B door haha.
Die van mij heeft toch eigenlijk meer aanleg voor de dressuur, ik merk ook wel dat hij steeds beter gaat springen doordat hij dressuur matig beter loopt. Maar ik denk dat ik dat vertrouwen zelf ook een beetje nodig had. Jij bent waarschijnlijk al een iets overtuigendere springer :P

Wil je dressuur blijven rijden?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:27

Eigenlijk vind ik dressuurwedstrijden niet leuk, maar als ik zo'n succes heb dan wordt het wat anders.
Ik denk dat ik zo nu en dan een wedstrijdje blijf rijden om te kijken hoe het gaat. Bij ons op stal wordt het erg op prijs gesteld als je wedstrijd rijdt.
Volgens mijn instructeur (ook jurylid) zal het voor ons makkelijker zijn als we de B en de L door zijn. Ik heb moeite om mijn armen goed stil te houden als ik licht rijdt, met doorzitten gaat dat een stuk beter. (Ik ben verlamd geweest aan beide armen, en dat is nooit meer echt goed gekomen). Twister heeft een enorme galoppade, als we meer mogen galopperen komen we beter uit de verf. Dat laatste ik denk ik ook inherent aan springpaarden. Daar kom ik trouwens ook gelijk een nadeel tegen, de contragalop... Bij onze lessen komt dat wel naar voren, als ik hem niet overdreven naar buiten stel dan springt hij gewoon over.

Springen doe ik gewoon omdat ik het leuk vind en ik zie ook dat mijn paard er veel lol in heeft. Maar ook daar is het voor mij niet zo dat ik daarbij sta te popelen om wedstrijden te gaan rijden. Ik sluit het ook niet uit hoor, we zien het wel.

Op dit moment vind ik TREC en WE leuker. De sfeer is daar super, veel elementen uit de dressuur en de spring/eventing komen daar naar voren, alleen op een andere manier. Bijvoorbeeld een hek open en dicht doen te paard, daarbij moet je zijwaarts, achterwaarts en een wending om de voorhand kunnen, anders gaat het niet lukken. Alleen met zo'n hek is het veel leuker dan op de AC lijn. Je paard gaat ook meedenken. Halthouden is niet ons beste onderdeel, maar als we stil moeten staan omdat ik een object van A naar B moet verplaatsen, dan vindt Twister het niet meer vervelend. Hij let zelfs op of ik het goed doe en wil pas door als het klusje geklaard is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:29

Ik rij mijn dressuurwedstrijden ook vooral voor de ervaring van paard. Jong ding lekker mee naar vreemd terrein, en ik vind het ook altijd wel een gezellig dagje uit haha :D

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:29

Dressuurwedstrijden is ook niet mijn ding, maar met deze twijfel ik wel, ze zou ook wel tot haar recht komen in de dressuur ring. Eerst hou ik het bij springen BB style :+ met als doel om misschien mee te doen aan jonge paarden wedstrijden.