Rubiquil nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:57

Leuke foto's weer van Celo! :D
Wat leuk Noppert dat de springles zo goed ging! :)
Dat hoop ik ook ooit nog met mijn Rubi te doen, als ik durf :+

Wij zijn weer rustig aan bezig met opbouwen.
We longeren veel en rijden zo nu en dan, ik heb nog steeds last van mijn schouder door de val.
Dus we doen het rustig aan!
Ook wij hebben wat leuke foto's gemaakt in de sneeuw!

Afbeelding Afbeelding

Stephtj

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 22:05

@ Mo0wtje, gave foto's! :D echt lief :) En mooie frontriem dat je hebt. Is het een bepaald merk?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:28

Gave foto's!

Mo0wtjee fijn dat je weer aan het opbouwen bent, maar wel balen dat je nog last hebt van je schouder!

Ik heb natuurlijk ook foto's gemaakt afgelopen weekend :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 19:03

@ Daan_Ordeal, ze ziet er echt goed uit :D Hoe oud is ze nu?

Wie nog foto's heeft voor op de Rubiquil facebook pagina, zet ze gerust hier in het topic ;) dan zet ik ze op de site :D

(Heb wel het gevoel dat er bijna niet meer met Rubiquil wordt gedekt, of heb ik het mis?) Is eigenlijk wel jammer

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:08

leuke foto's moowtje. Wat lijken die van ons op elkaar zeg.Ik heb vandaag een paar nieuwe zadels geprobeerd bij DD. Ze vond ze allemaal leuk: de een was ombokkend mee door de bak te gaan, de ander was om als een gek door de bak te rennen en de volgende was leuk om overal van te schrikken. De zadelpasmeneer was onder de indruk van DD, alleen wel op de verkeerde manier, haha

Maar we hebben wel een nieuw zadel :-D

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:54

heb je voor mij de link van de facebookpagina, ik krijg hem zo niet gevonden :o?

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 22:33

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 23:11

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 13:51

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 19:23

Ik heb vandaag weer voor de eerste maal buiten gereden met Celo. :) Mijn lesgever is eerst op mijn paard gegaan en ik heb echt verschoten van hoe ze liep <3 Ze begon echt in haar draf al heel mooi te strekken en ze liep als een veertje... Dit was de eerste keer dat ik haar zo zag lopen :D Echt heerlijk! :Y)

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:43

Stephtj schreef:
Ik heb vandaag weer voor de eerste maal buiten gereden met Celo. :) Mijn lesgever is eerst op mijn paard gegaan en ik heb echt verschoten van hoe ze liep <3 Ze begon echt in haar draf al heel mooi te strekken en ze liep als een veertje... Dit was de eerste keer dat ik haar zo zag lopen :D Echt heerlijk! :Y)

Zeer leuk houden zo, kan alleen maar beteren <3

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 18:00

eike schreef:
Stephtj schreef:

Zeer leuk houden zo, kan alleen maar beteren <3

Zullen we zeker doen, nu nog even oefenen en hopelijk lukt het mij dan ook om haar zo te laten lopen :D

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 06:07

Even een triest bericht maar ik vond dat ik jullie toch moest laten weten:
we hebben gisteren onze lieve Rubi weg moeten brengen. |(

Hij had al een tijd een 4,5 op beide straalbenen door cystevorming en had daar nu een flinke peesontsteking door overbelasting bijgekregen. Hij had dus toch pijn aan zjin voeten maar waarschijnlijk liep hij nog niet onregelmatig omdat het aan beide kanten was en hij het al zo lang gewend was. Nu zou de pees op zich zelf kunnen genezen met 3-6 maanden rust rn inspuitingen maar waarschijnlijk zou tegen die tijd de andere pees weer overbelast zijn geraakt, enzovoorts. Ondertussen was het de verwachting dat hij binnen 1 à 2 jaar (trek daar inmiddels al weer half jaar vanaf) ongeneeslijk kreupel zou worden vanuit zijn straalbeen met kans op breuk. En ondertussen dus pijn in zijn voeten. Verklaart nu ook waarom hij zo lag op de gromd lag in de stal. Hij zou in april 5 zijn geworden.

Het was zo'n fantastisch paard, aanleg voor zowel dressuur als springen en een fantastisch karakter. We zullen nooit meer zo'n paard krijgen.

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 06:22

Martie schreef:
Even een triest bericht maar ik vond dat ik jullie toch moest laten weten:
we hebben gisteren onze lieve Rubi weg moeten brengen. |(

Hij had al een tijd een 4,5 op beide straalbenen door cystevorming en had daar nu een flinke peesontsteking door overbelasting bijgekregen. Hij had dus toch pijn aan zjin voeten maar waarschijnlijk liep hij nog niet onregelmatig omdat het aan beide kanten was en hij het al zo lang gewend was. Nu zou de pees op zich zelf kunnen genezen met 3-6 maanden rust rn inspuitingen maar waarschijnlijk zou tegen die tijd de andere pees weer overbelast zijn geraakt, enzovoorts. Ondertussen was het de verwachting dat hij binnen 1 à 2 jaar (trek daar inmiddels al weer half jaar vanaf) ongeneeslijk kreupel zou worden vanuit zijn straalbeen met kans op breuk. En ondertussen dus pijn in zijn voeten. Verklaart nu ook waarom hij zo lag op de gromd lag in de stal. Hij zou in april 5 zijn geworden.

Het was zo'n fantastisch paard, aanleg voor zowel dressuur als springen en een fantastisch karakter. We zullen nooit meer zo'n paard krijgen.

sterkte met het verlies van je rubi!

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 06:50

das klote zeg! heel veel sterkte!

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 06:53

helemaal niet leuk, maar beste beslissing, voor beide..........ooit kom je wel terug een leuke tegen, en deze blijft steeds in je hartje

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 08:06

Sterkte met het verlies, maar je hebt alvast een goeie beslissing genomen voor je paard. Zoals eike zegt: je komt wel terug een leuk paard tegen, ook al zal hij of zij nooit hetzelfde zijn als je Rubi :)

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:41

Wow Martie wat een heftig nieuws.
heel veel sterkte!!

Hoe gaat het met alle Rubi's?

Met Chill gaat het goed, zijn rustig aan weer aan het opbouwen.
Was na onze val toch nog onwijs bang geworden, maar we zijn weer rustig aan bezig het vertrouwen terug te vinden en weer lekker te gaan genieten :D

smzls

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:43

Hallo allemaal,

allereerst wat leuk alle rubi-nakomelingen bij elkaar.
Heb zo'n beetje alle reactie zitten bekijken en er zitten hele leuke tussen!
Het verzorgpaardje van m'n zus en mij is ook een rubi, echt een schat van een beestje is het. Heel aanhankelijk en ontzettend braaf.
Ik zal later wel een paar foto's plaatsen als ik alles heb uitgevonden hier want ben net een paar minuutjes lid haha.
x

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:54

Ik heb met DD afgelopen donderdag weer gelest bij Leunus. Het ging heel lekker en Leunus heeft uitgelegd waar de rem zit (ook wel erg makkelijk, haha). Thamar heeft ook nog even geholpen, dus hulp zat ;-).

Ik heb mijn eerste wedstrijden gepland. Ik ga zaterdag 14 april en zondag 22 april starten, ben erg benieuwd hoe ze het gaat doen.

smzls

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:28

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Zooo hier is ze dan!

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 18:48

@smzls, wat een mooie merrie! :D Ziet er een hele brave en knuffelige merrie uit :) Leuk dat je ook lid bent geworden van onze topic :D

Mijn merrie heeft wat streken... Ofwel is ze aan het puberen. Als ik wil opstappen wilt mevrouw niet stilstaan maar wilt ze graag onmiddellijk gaan draven. Dus dat moeten we er wat uitkrijgen! Want ze is al groot en tegen dat ik er op zit :D Iemand tips? Maar anders gaat het wel goed :D Dus even op tanden bijten en hopelijk zijn onze probleempjes snel opgelost :)

Hier nog wat foto's van vandaag van Celo na de training:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik vind dat ze weer veel veranderd is in haar lijf :)
Vind haar echt in goeie vorm staan :)

Hier nog een foto van haar nieuwe frontriem (wave) :D
Afbeelding

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:38

@smzls dat ziet er een merrie met een hoog knuffelgehalte uit :-)

@Stephtj ze ziet er super uit.

Mijne rubi is de laatste maanden erg vermagert |( toch goed ontwormd en goed eten, dan vandaag de tandarts maar is laten komen. Ze had 2 wolfstanden die zijn er nu uit, en alles stond superscherp en dan nog wisselen allee mijn jebeke ziet af, dus hopelijk binnenkort terug een mooi rond paardje

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 20:53

@ eike, ocharme Jebe... Hopelijk is ze snel weer de oude :)

smzls

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:48

@Stephtj dankje =) jaaa, het is ook echt een knuffelpaardje haha.

Ik had een tijdje terug in het archief iets gelezen over rubiquilcup. Is dat er nog steeds dat iemand weet?