Nakomelingen van Florencio!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 13:43

Xsander balen dat je te laat was. (ik heb het ook al eens gehad hoor ;) )
Je punten in de 2e proef zijn toch heel mooi. Goed gedaan hoor!!!

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:07

Vandaag eerste geworden in de sublicup voor 5 jarige :) 100 kg voer gewonnen, vet grappig! Krln had jij nog gereden in de wijk?? Andere Flo's nog op concours geweest?? Of anders nog Flo nieuws?

Janniek

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:02

Gefeliciteerd Romygic! Kon je het allemaal wel meenemen, of kreeg je een waardebon? ;)

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:36

Gefeliciteerd Romygic!! leuke prijs ook :)

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:02

Janniek wat gek, hier gaat trouwens alles gewoon door, buiten bij sneeuw…

Karen jeeuj een puppy! Foto’s :D

Xsander wat jammer dat je geen tijd had om in te rijden, maar toch nog nette punten!

Romy zo! Das nog eens een leuke prijs :D

Zondag oefenwedstrijd gehad, begin wat spoken kreeg ze tijdens het losrijden niet voorbij de jurytafel, maar na een paar keer ging dit ook weer :j jammer genoeg kan je dit op een echte wedstrijd niet, ja keertje linksom en rechtsom en starten maar…
Tijdens de proef reageerde ze niet goed op mijn been voor middendraf dus geef een klein tikje, hoppa naar galop :Y) Aanspringen rechtergalop sprong ze in kruis aan (kreeg ik een 7 voor aansprong??! Str*nt in de ogen gok ik) corrigeer haar voor de volgende volte en ook daar kreeg ik een 7 :+ Soit had 192punten en amper 9de plaats van de 13 deelnemers, eerste had maar liefst 223 :o
Mja sorry met zo’n uitslag ben je ook niets, 3keer een 6je rest 7’s of 8’tjes, op impuls zelfs een 9, en geen commentaar :roll:
Hoeveel winstpunten zouden dat bij jullie zijn? 192 :Y)

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:38

Romy: gefeliciteerd :) 100kg is niet niks!

Ksander: Wat jammer dat je te laat was en meteen de ring in moest. alsnog nette punten.

Ik heb zondag wedstrijd gehad, de laatste selectie. Ik ben 7e geworden met 178 en 8e met 180, ik had het zelf hoger ingeschat en voor mijn gevoel ging het ook veel beter maar de plaatsing was nog niet zo slecht alleen een beetje lage punten.
ik sta nu 7e voor de selecties dus het is even afwachten hoeveel er door mogen.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:01

Gisteren paardjes op de achterste weide "opgesloten", deze ochtend heeft men vader ze eten gegeven, belt hij net om te zeggen dat er drie draden wat doorgebogen waren... Rekkers uit het handvat helemaal uitgerekt :\ Maar hij ziet nergens wondjes, mag ik zeggen dat ik me nu niet op mijn gemak voel?
(als ze op drie benen staan zou hij het nog niet zien...)

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:38

Hmm, dat is niet zo mooi.
kun je niet zelf even gaan kijken?

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:40

Hmmm hopen dat ze niks ernstigs hebben Titsia!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:43

Zit op mijn werk en kan niet zomaar naar huis ;) Hij zegt dat hij ze goed gecontroleerd heeft dus zal ik hem maar geloven...

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:52

hoop dat het niks ergs is Titsia

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 10:01

Gok dat ze gewoon niet door had dat de weide afgesloten was en Benthe is nogal een hyper dingetje dat graag rondloopt :Y) dus gok dat ze volle vaart op het draad is afgelopen laatste mm alles heeft dicht gegooid.. Dat het maar snel 16u30 is :\ Maar bon moet de papa vertrouwen :D Heb hem echt tig keer aan de telefoon gevraagd ben je zeker? Binnenkant benen? Hals? Hoofd? vlak boven de hoeven? Hij zei evenveel keer neen, niets te zien :Y)

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 10:08

dan zal het allemaal wel mee vallen! het komt vast goed.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 10:13

Denk het ook wel hoor, maar ken mezelf, elke keer als een ander mijn paarden moet doen, mankeert er wel iets :Y) zo heeft hij ze ook gisterenochtend eten gegeven, kom ik 's avonds op de weide en zie ik een wonde in de mondhoek en die had ze zondagavond niet :n Weet wel dat ze een erg gevoelig velletje heeft, maar dit is niet door het rijden gekomen, want zou ik echt wel gezien hebben tijdens het afzadelen.. Gok dus verkeerde plant gegeten ofzo. Vanavond checken of ik er wel mee kan rijden, brokkenpiloot :Y)

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:47

Hopen dat je kunt rijden Titsia :)

Ik heb vandaag echt lekker gereden, ik merk steeds meer dat we elkaar steeds beter gaan begrijpen, en een beter team vormen *D

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:52

Xsander leuk is dat he! Begin met benthe ook steeds meer een team te vormen :j

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 09:10

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 09:12

Welkom :D Wat een reus zeg! :o maar dat kan je blijkbaar best hebben :D

Rijden is over en out hier, bitje neemt ze makkelijk aan, maar kloofjes gingen onmiddellijk open, nu regelmatig insmeren met vaseline, hopelijk helpt dat beetje..

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 09:19

Balen Tisia! Hopenlijk geneest het snel, om te zorgen dat ze het niet snel weer krijgt kun je ook vasaline op de mondhoeken doen voordat je gaat rijden. dan glijd het wat beter.

Welkom@vilouma! Leuk al die florencio's wordt al steeds drukker hier :D

@Xsander, super he dat team gevoel :) Vind het altijd heerlijk rijden als ik maar iets hoef te denken en ze weten het al :P

puppy foto's komen er aan haha ;)

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:16

Ga ik vanaf nu zeker doen in de droge maanden... Zag ook dat ze wat haren begint kwijt te raken rond de oren :\ Vanaf nu insmeren zodat ze er helemaal uitziet als een arabier :Y)
Heb haar gisteren even met touwhalster gereden, ze deed wel alles braaf, buiten ontspannen lopen :o doen we dus maar niet :n

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:28

Welkom Vilouma! Je rijd nog geen wedstrijden zie ik in je onderschrift? Wel een grote zeg, met een mooi koppie :) Vertel eens wat over zijn karakter!

Ik smeer mijn paard ook altijd in met vaseline bij zijn mondhoeken, die zijn in sommige periodes heel droog!
Ga zo even paardrijden, ben vandaag vrij van school :) Er rijden steeds trekkers langs de bak, dus maar even zien of het dan wel wat wil haha.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:37

Xsander schreef:
Welkom Vilouma! Je rijd nog geen wedstrijden zie ik in je onderschrift? Wel een grote zeg, met een mooi koppie :) Vertel eens wat over zijn karakter!

Ik smeer mijn paard ook altijd in met vaseline bij zijn mondhoeken, die zijn in sommige periodes heel droog!
Ga zo even paardrijden, ben vandaag vrij van school :) Er rijden steeds trekkers langs de bak, dus maar even zien of het dan wel wat wil haha.

Oktober staat hij ingeschreven hij is nog een lekkere puppy, goudeerlijk , met rijden alleen wat opstart probleempjes, dan ziet hij alleen maar bak kabouters haha.

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:40

Welkom Vilouma, wat een reus zeg! :D Wel lekker dat je hem nog wat tijd gunt.
Titsia die van mij heeft het ook een poosje gehad en ik deed later net als Kaaaren voor het rijden insmeren en ik heb nog geen problemen weer gehad. (Moet wel zeggen dat ik het nu al een poosje niet meer doe en heb ook nog geen problemen gehad) :Y)

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:06

Had al wel paar keer velletjes opgemerkt, maar vergat steeds te smeren, ze schuurt ook, dus gok dat ze gewoon met haar mond ergens tegenaan heeft zitten schuren, want bij het uitdoen van het bit zou me dit wel zijn opgevallen :o (is nl niet zo klein)
Hoe lang heeft dit bij jullie geduurd? Wil echt zo graag terug rijden!

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:39

Welkom Vilouma.

Wat naar van die mondhoeken, daar heb ik nog nooit last van gehad.

Pff ik heb de laatste dagen echt niet lekker gereden, de buurman heeft geitjes! en die zjin me toch eng!!! ik krijg hem gewoon echt niet de hele bak rond, en ik heb alles al geprobeerd.
- er naast lopen, langs de ENGE geitjes.
- Met redelijk lange teugel dus zonder te trekken hem te langs laten lopen en dan uitbundig belonen.
- Er langs slaan
Het werkt allemaal niet, ik weet het niet meer en hij is er nu al dagen mee bezig.

Het kan ook zijn dat mijn flo laat in de pubertijd is gekomen (is nu 6) en dat het dat is maar ik weet ff geen raad meer.