maestro! (contango x joost x abgarxx)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amigo_

Re: maestro! (contango x joost x abgarxx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:54

Hoe doet die het van jou nu dan Kara?

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:06

Hij gaat eigenlijk wel goed. Veel rustiger in alles,ook z'n oog staat kalmer.
Op een zadel doet hij ook niks,nu nog er op! Vind het moeilijk om hem weg te brengen omdat hij alles op vertrouwen doet en mij nu vertrouwt.
Alleen durf ik het zelf zadelmak maken, mijn gezondheid is me ook veel waard.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:57

Kara, in ieder geval al heel fijn dat het beter gaat, maar snap wel dat die stap van wegbrengen nu best eng is... had ik toen ook wel een beetje, al wist ik wel dat ze in goede handen was :).

Afgelopen weekend wedstrijd gehad en we zijn weer 2 winstpunten rijker :). 1e proef zelfs nog een 4e prijs met 187. Wel lekker gevoel dat we nu wat dichter bij die 190 punten komen, dan kan ik straks iets zekerder de overstap naar L1 maken. Maar dit zal waarschijnlijk pas in juli zijn :)

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:47

Je komt in de buurt, gewoon lekker doorgaan. Die stap komt vanzelf en het belangrijkste is dat het natuurlijke en logische stap is. En bovenal dat je lol hebt.

Ik zal eerdaags weer een foto van de mijne plaatsen,hij wordt zo leuk. Alleen groeit niet echt,wat ik dan weer jammer vind

20Femke02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 11:52

wat een schattig veulentje

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:45

Volgens mij had ik nog niet eerder een foto geplaats en dit weekend is er wel een gave gemaakt.
We hebben meegedaan aan een buitenrit van meer dan 3 uur, met lunch en koffie etc.
Was super leuk en leerzaam.
Op de foto zitten we helaas overkruist, maar we waren net over de plas heen gesprongen, en helaas zijn we geen springpaard:P.

Afbeelding

Tanald

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:38

Al een poosje lees ik mee omdat ikzelf ook een Maestro (x El Rosso X Contango) in mijn bezit heb.

Figo is geboren op 10-06-2010 en sinds oktober 2010 in mijn bezit.
Sinds januari-februari ben ik met hem gestart om hem te beleren. Tot op heden is ie superbraaf en koel in het hoofd. Hij heeft geen pas verkeerd gezet. Soms denk ik wel eens dat hij stiekum al beleerd is :o

Bij itp heb ik een topic aangemaakt. Hieronder de link.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1780644&view=unread#unread

Eind mei hoop ik met hem de eerste buitenrit te gaan maken. Verder doe ik het rustig aan met hem.
Veel op de wei en lekker spelen met zijn half-broer.

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:15

He wat leuk nog een Maestro :) Welkom!

Wat me wel heel erg opvalt is dat het toch allerlei verschillende types zijn. Als je een Maestro ziet dan is het niet meet ; Oh dat is een Maestro, dat zie je meteen (zoals bijvoorbeeld bij Jazz, Ferro, Unaniem, Sandreo)

Die van mij gaat eigenlijk goed. Weer wat aan de schrale kant en de staat weer op de kop. En vond haar al zo groot..

Gister weer eens na lange tijd een sprongetje gemaakt wat ze erg leuk vond. Als het indoorseizoen weer begint toch maar eens over nadenken of we niet paar springconcoursjes gaan doen

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:03

Dames help, ik zit te twijfelen of ik Flynn wel of niet voor de keuring zou doen..

Aan de ene kant vind ik haar eigenlijk iets te ouderwets en denk dat het alleen bij een stamboekopname blijft. Maar aan de andere kant als ik haar soms zie bewegen denk ik ook dat het ster kan worden. Alleen dan moet ze wel los blijven in het lichaam en niet een hoop spanning opbouwen..

En het is al over een maand..

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:09

Ik zat zelf ook te twijfelen, maar ik heb toen op horsetelex bij andere maestro's gekeken en toen besloten niet te doen. Er is 1 ster maar die komt uit een hele goede moederlijn. Maar aan de andere kant is het ook wel fijn om te zien/horen hoe jouw paard is/het doet. Ik snap de twijfel wel :)

En spanning is op zo'n dag denk ik altijd wel aanwezig.

Heb je toevallig ook een filmpje van haar?

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:09

Ik zou het niet weten. Allereerst zit ik nog niet zo in het hele keuringen gebeuren en ten tweede hoorde ik van mijn dierenarts dat er maar weinig echt foktechnisch interessante maestro's zijn. Op keuringen staat men er niet zo positief tegen over, maar nogmaals ik kan over de jouwe niet oordelen.
Heb je inderdaad een filmpje van haar of recente foto's?

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:49

Filmpje heb ik niet. Kan ik nu ook niet maken want ze staat met een dikbeen helaas. Keuring bij ons in de buurt zal dan ook niets gaan worden, dat is al te snel.

Meeste recente stand foto van haar is deze (ook niet de beste om te beoordelen :P );

Afbeelding

Horsetelex; http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1500664

Zat ook al te denken om het misschien via IBOP te doen. Onder het zadel laat ze zich net wat fijner zien. Lastig allemaal.
Flynn was goed genoeg om prok te laten keuren, alleen dat is toen niet gedaan

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 13:57

Beetje tegenvaller. Verlopig geen keuring of concours.

Linksvoor had ze een bult op de kogel zitten, soms liep de pijp aan buitenkant ook iets op. dus ben eigenlijk al 2 weken aan het stappen en koelen maar geen verbetering. Ben gister dus op de kliniek geweest met haar.

eerst buigproef doen om te kijken of ze ook gevoelig was --> Niet het geval
Röntgenfoto`s maken --> Niets op te zien

Toen hebben we er voor gekozen om de ego er op te houden. Hier uit bleek dat ze 2 hele kleine stukjes in der lichaam heeft wat er niet hoort, het kan kalk zijn, splinter, een doorntje. Dat konden ze niet goed zeggen. Ze zijn niet erg groot maar 1,5 mm maar het lichaam reageert er toch op. Komende tijd alleen maar stappen en bult goed in de gaten houden, bij groei meteen contact op nemen met kliniek.

En het ging met rijden net zo lekker :(

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 21:32

Joh wat balen.
Hopelijk valt het mee en doet rust wonderen.

Veel sterkte!

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:31

Hoe gaat het met de maestro's?
Die van mij is flink aan het puberen!
We hebben bijna de punten voor de L1, en de oefeningen zitten erop, maar ze heeft af toe wat kuren.
In de proef wil ze nog wel eens gaan staken, maar als ze wel loopt, loopt ze ook fijn :).

Zijn er nog meer die al wat actiever in de wedstrijden zijn?

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:19

De mijn egaat wel goed, nog steeds niet zadelmak. Herman had even geen tijd gehad.
Ik kan hem over 1,5 week brengen, spannend

Hopelijk is hij onder het zadel wat makkelijker, omdat dat nog bekend voor hem is. Met al het andere had hij al ervaring (negatief)

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 20:06

Mijne loopt inmiddels M1, nog steeds allemachtig braaf en werkwillig. Van zo'n paard wil ik er wel 100!

En vergeet bijna onze 3 jarige Maestro x Hemmingway ruin, net 2x iemand op gezeten en wat een dotje, zo lief en braaf.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:47

Ik ben Maestro-loos sinds kort! :(

Maar Faiza is inmiddels zadelmak gemaakt en heeft het heeeeeeel erg naar der zin bij haar nieuwe eigenaresse :D
Ze staat gelukkig op dezelfde stal....

Overigens heeft ze geen pas verzet met t zadelmak maken en tot op de dag van vandaag superbraaf en met veel werklust! :D

Esmee heeft wel oren naar nog wat Maestro's lees ik net 8-)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 07:14

Welkom tanald :) leuk een maestro maare.. Wel beetje erg inteelt haha

Esmee ik weet wat je bedoeld :) het zijn super fijne werkwillige paarden niet loerderig super braaf maar echt niet doods
Iemand zei dat je niet meteen kon zien dat is een maestro, hmz ik vind eigenlijk vaak van wel ;) maar dat komt ook omdat ik er zooo veel bij elkaar heb :D herken ze vooral meteen! Aan hun gedrag :)

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 08:03

@essiesilly
Ik ben benieuwd of je dat ook van de mijne kan zeggen, persoonlijk vind ik dat hij er naar de jazz kant gaat. Hij ziet alles en staat voor je het weet achterstevoren.
Hoop echt dat hij onder het zadel werkwillig is en minder spooky

Wel is het een knuffel, en zeer zachtaardig op stal.
Hoe groot zijn ze eigenlijk gemiddeld? Is de mijne een uitzondering met z'n 1.65/1.66?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 08:13

Er zijn altijd uitzonderingen he ;) maar ik denk dat ik er nu ong 50 (maestro s) in handen/zadelmak gemaakt heb en geen een spooky of zeikerig. Nu ben ik ook wel zo dat als ik er een heb die minder stoer ik juist alles opzoek en niet op een leeftijd van 4 pas ;)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 08:15

Qua maat strooit hij best wel, gemiddeld zo n 1.67/1.68 maar de een is wat kleiner en er zitten een paar uitschieters tussen naar boven

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:37

Die van mij is een echte knuffelkont, maar ik kan nou niet zeggen dat ze een hele koele kikker is.
Op buitenrit is ze wel braaf, wel kijkerig, maar als ze nerveus wordt gaat ze altijd een beetje stuiteren.

Met rijden is het toch echt wel een hittepit. Wel fijn, want werken wil ze wel, maar soms ook lastig omdat ze een binnenvetter is. Gaat opgekropt lopen en een beetje stuiteren op de plek...
Is denk ik wel een fase waar we even doorheen moeten hoor, maar denk dat er toch nog wel een beetje van gribaldi inzit ;).
Mijne is de 1.70 nu toch echt gepasseerd. Terwijl de moeder ook 1.66 is zij toch wat groter uitgevallen :)

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:01

Tja daar zeg je het al, ik heb die van mij gekregen toen hij 4 was,niks kende, nou ja eigenlijk veel kende in de vorm van ermee gekloot....
En dan nog jazz x voltaire bloed erachter

Met mijn vivaldi doe ik het straks wel anders,die komt over 3 maand naar huis.
Heel spannend

hildatje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 14:08

Met onze maestro's gaat het ook goed, volgende week de eerste officiële wedstrijd met de 5 jarige merrie die kent de oefeningen van de L1 al en nu bezig met de schouder binnenwaarts. Ben super blij met mijn evie, heel erg werkwillig! Onze 3 jarige Grace is nu ongeveer 2 maanden zadelmak ook topbraaf! en onze andere maestro moet ik nog 1,5 jaar mee wachten die staat nu lekker in de wei :)