holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:54

Ik had hem al 3 x eerder mee gehad om te oefenen. Daarbij hadden we 185, 190 en 195. Dus een fijne stijgende lijn. Ik vond het jammer dat we dit niet hebben kunnen volhouden/voorzetten.
We waren echter nog nooit een spandoek tegen gekomen :P.

Jij gaat ook hard zeg! Lekker he dat het buitenseizoen er weer aankomt. Ik heb er echt veel zin in! Ook die mega gezellige, enorm grote selectie concoursen zijn altijd zo leuk. :D

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:49

@leonie: ach komt helemaal goed, gewoon meenemen naar verschillende locaties! Toch nog 2 winstpunten!

@nexus: wat heeft die van jou voor moeder? En hoe oud is jouw dayano?

@covels: hoe gaat het met Compere?

@rest: hoe is het met jullie?

Hier gaat alles goed. We hebben een wedstrijdstop ingelast (we hebben 24 punten in L2). We zijn nog wel gestart op de regiokampioenschappen, maar helaas vond Diva ineens (doet ze anders echt nooit!) een hoek eng. Heel apart en onverwacht! Dus een aantal onderdelen gingen gewoon echt niet goed. Toch nog bij 1 jury 197 en gemiddeld een 9e plaats van de 24, niet echt slecht zeg maar. Maar we weten dat ze gewoon veel en veel beter kan! Helaas, volgende keer beter.
Ze gaat waarschijnlijk in mei pas weer starten en dan in het M1. Alle oefeningen t/m m2 kent ze en ook al een aantal uit het Z. Het is nu vooral veel basis rijden en haar sterker krijgen achter zodat ze het bovenin lopen nog wat langer kan volhouden. Dat gaat nu echt heel hard vooruit. Echt ze is zo leergierig, heerlijk gewoon! En nog steeds superbraaf!
En dan deze zomer weer de zomerselectiewedstrijden rijden en nog wat andere wedstrijden inplannen.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:18

Vandaar Leonie, kan me voorstellen dat je er dan wat meer van had verwacht.

Ha Linda! Wat fijn dat ie zo lekker gaat bij jullie joh!!! Jammer van de regio.
Mijn Dayano is een jaartje ouder dan die van jou en de moeder is van Rinaldo: http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/203461 :)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:48

Leonie87, gewoon thuis van alles aan de bakrand hangen wat vreemd is, ik denk dat hij dan gedesensibiliseert wordt op dingen in en om de bak ;-). Toch goed resultaat ook al vind je zelf dat het niet echt lekker ging. Voor het oog wil het er ook vaak aardig uitzien terwijl je zelf voelt dat het niet goed is. Leuk Nexxus! Je gaat lekker zo. Linda_Hans ook zo te zien. Nog even wachten en dan weer doorstomen.
Met Gilly gaat het goed. Beentje wordt nooit meer dun op de plek waar de pees is doorgesneden, maar verder ze loopt als een kievit en is een echt knuffelpaard. Even wachten hoe het gaat als ze aan het werk gaat volgend jaar ;-).

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:13

Wat gaat jullie hard Linda! Heb je nog keer fotos kunnen maken. Tis zo een lekker dier :D

Ja jammer is dat dan he Nexus. Maar ja, we hebben tijd zat :D.

@Diane, thuis geeft hij nergens om :P. En op ander terrein ook nog niet echt tegen problemen aan gelopen. Misschien eens kijken of ik een spandoek of iets kan fixen en dat eens aan de bak kan hangen haha. Maar over het algemeen is hij vrij nuchter.
Ik heb het filmpje terug gekeken en de punten zijn wel kloppend. Dus wat dat betreft wel fijn.

Heel benieuwd hoe Gilly het gaat doen volgend jaar hoor! Na al die ellende. Ze zal wel lekker makkelijk in de hand zijn ;).

Covels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:14

Hoi iedereen, fijn om te horen dat het bij iedereen goed gaat /de goede kant op gaat. Wat toch wel overeenkomt is dat onze Dayano0tjes leergierige diertjes zijn.
Ik heb ook goed nieuws! Volgende week komt Paardlief naar huis. Ik heb vandaag lekker in het zonnetje gereden, voor het eerst lekker in de buitenbak. Hij was super relaxed. Heb even extra gekeken of het toch wel mijn paardje was. De behandelingen en medicijntjes doen goed hun werk. Hij wordt weer echt paard (en hij blijft een scheetje).
Als Paardlief thuis is en de zon schijnt dan zal ik wat foto's posten.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:31

Wat een super nieuws Covels! Fijn dat het zo goed met hem gaat. Kun je eindelijk weer zelf met hem aan de slag!
Komt ze nog wel af en toe op locatie helpen of ga je het helemaal alleen doen?

Ik heb een topic gemaakt voor het allereerst van mijn paardje :P
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1697220
Van 2 jarige naar ons debuut afgelopen week. Vond het wel eens tijd.

Hoe is het verder met iedereen?

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:12

Wat fijn dat alles zo goed gaat met jullie paardjes.

I-jana geniet er vooral van om terug in de weide te kunnen staan, ze is dan ook veel aangenamer om te rijden. De momenten dat ze niet op de weide kon, was ze echt een bom... het minste geluidje was genoeg om haar te laten ontploffen. Dus laten we hopen dat het slechte weer dat ze eind deze week, begin volgende week, snel weer weg is en dat de lente volop mag beginnen.

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:21

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:22

Hee leuk, ik had je net naar deze verwezen, maar je had m zelf al gevonden. Weet je toevallig zijn BWP stamboeknummer? Ik zie nl op paardenfokken.nl wel een I tje vermeld staan (BWP gefokt) van Dayano, van 1.68m en diens moeder is gewoon ingevuld in dat systeem.

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:25

Goh nee, ik weet er eigenlijk niet veel van... ben ook al aant opzoeken geweest op internet, maar vind er niks van...

Hij heeft nog niks van wedstrijden gelopen ofzo..

Ergens langs moederskant (of kan ook vader van de moeder zijn) zit er Pavarotti van de Helle in..

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:46

Wat is hij mooi zeg !

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:31

leonie87 schreef:
Even aan het zoeken gegaan:

Dayano kreeg er ook meer dan 300, maar de eigenaren hadden de pech dat hij zich blesseerde in het verrichtingsonderzoek en voortijdig naar huis kwam. "Dat is overmacht. Voor ons jammer, maar voor de fokkers ook. Je hebt niet gelijk wat je wilt hebben. De veulens komen in het register A en de merries moeten een IBOP of merrietest afleggen om ster te worden."
De animo voor de in Duitland goedgekeurde Dayano is een stuk afgenomen, erkent Nijhof. "Hij komt dit jaar uit op zo'n 120 merries in Nederland. Het is een trend dat populaire jonge hengsten het jaar erop minder gebruikt worden. Maar als Dayano wel KWPN-goedgekeurd was, had hij er meer gedekt.

niks overmacht. had zich in een stal vastgerold van 2.5x2.5 toen die in ermelo stond. stond paar dagen in emmeloord bij de kliniek, en ermelo vond dat ie in paar dagen teveel achterstand had om verder aan de test mee te lopen, terwijl ze in duitsland kapioen wouden maken van de hengsten. maar omdat het springgericht stamboek was kon ie geen kapioen worden.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:07

paardje1983, het is jammer. Maar door zijn nakomelingen laat hij gewoon steeds zien wat het KWPN heeft laten lopen. Gelukkig is hij toentertijd dan toch door het NRPS aangekeurd. Hij levert constant keuringstoppers en uitstekende sportpaarden (met bijna allemaal hetzelfde model en uitstraling). De Dayano-nakomeling-eigenaren zijn er maar wat blij mee. Het is ook jammer dat hij nu in Zwitserland loopt, want uit het oog is uit het hart.

Mirjamwiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:16

Ik heb ook een Dayano nakomeling. Een 6 jarige ruin, 1.75m, zelfgefokt moeder is van Aktion. Mijn Dayano is superbraaf, loopt L2 dressuur onder het zadel en B dressuur aangespannen.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 14:41

@mirjamwiel: welkom! Foto? We zijn altijd erg benieuwd naar de dayano's!

Hoe gaat het met de andere?
Hier gaat alles goed! Diva doet het prima op de nieuwe stalling, ze heeft even een wedstrijdstop tot half mei (misschien iets eerder nog een wedstrijd meepakken maar daar moeten we nog even naar kijken) dus we zijn lekker aan het doortrainen. Ze doet het echt super!
Nog mensen op wedstrijd geweest?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 09:37

Nieuwe fotos Linda! Die van jou is zo gaaf. Rijd je wel weer zelf of je zus nog altijd?

Hier gaat het ook goed. Gister is hij 4 geworden.
We hadden even 1 dipweek maar nu de tandarts is geweest is alles opgelost en loopt hij weer super. Zijn nu 3 x weggeweest en 2 x in de prijzen gereden en nu 6wp. Volgende week gaan we weer weg en dan heb ik even niks ingeschreven omdat ik nog alles net iets verder bevestigd wil hebben zodat we ruim de 2wp kunnen pakken.

Kwam vorige week een andere Dayano tegen. Dat meisje had er grote problemen mee gehad. Vals en gemeen!? Het was een mooie merrie om te zien, maar hij liep echt niet. Ze reed 154 pnt... Zonde, want het was echt een leuke merrie.

Covels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:40

Hallo allemaal en welkom nieuwe volgers.
Foto's zien we graag!
Ik heb goed nieuws: Compère is thuis! Op zijn nieuwe adres. Hij heeft het er reuze naar zijn zin.
We zijn langzaam alles aan het opbouwen, en dat gaat gelukkig heel goed. Als nu het weer nog eens wil meewerken, worden we allemaal ( mens én paard) een stuk vrolijker.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:41

Fijn Covels, dat hij weer thuis is. En dat zijn nieuwe huis hem bevalt.
Hopelijk pakt hij het rijden en alles eromheen ook weer goed op. Ja, wat dat weer betreft, ik denk dat we het allemaal wel spuugzat zijn. Als die wind maar gaat draaien en dan zo blijft staan, dan komen we weer een stuk verder, vond het gisteren en vandaag echt weer winter (zelfs met sneeuw!).

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:06

Hoe doet hij het Covels?

hoe vergaat het de rest?

Diane hoe is het met Gilly? hoe is het nu allemaal afgelopen met die rechtzaak of nog steeds aan het vechten?

Wij zijn dit weekend voor eht eerst op buiten concours geweest en meteen de eerste selectie.
De eerste proef miste we wat impuls. Ik rijd te netjes en dan missen we net die power.
De 2de proef was hij een klein beetje gespannen en dat gaf net die extra impuls die we nodig hadden :D.
We waren 8ste met 190 (7de plek was prijs met 191, waren 26 starts) en 2de met 205.
Nu hebben we even een maandje niks. Even bijkomen van alles en lekker boscrossen :D

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:03

Hallo allemaal,
Zou ik hier mogen vragen hoe de karakters zijn, zijn ze erg ril, of lekker koel.
Lastig met rijden of ongecompliceerd, goed achterbeen enz?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:24

Ik zou zeggen lees even wat terug, word vrij veel verteld hier al over verschillende Dayanos. Die van Covels is bv heel anders als die van mij.
Uiteraard ligt het ook voor een deel aan mama.

De mijne is iig vrij relaxed, er zit wel wat in maar hij is wel nuchter. Wat mij betreft een van de fijnste paarden in de omgang en met rijden die ik tot nu toe gehad/gereden heb.
Hij heeft een fijn achterbeen van zichzelf en een gezonde portie looplust (Soms wel beetje lui). Momenteel is hij alleen nog overbouwd waardoor zijn bouw wat neerwaarts is.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:33

@leonie87, met Gilly gaat het prima. Ben er wekelijks aan het poetsen en voetjes uitkrabbelen. Het is echt een heerlijk dier, alleen wordt ze echt veel te groot voor mij. Ze past nu al een full halster en ik ben haar ook aan het leren haar hoofd te laten zakken voor het halsteren, anders kom ik er nooit meer bij. Dan weet ze dat ook maar voor als ik met haar aan de slag ga. Volgende week donderdag staat ze op de rol voor de PROK. Ben heel benieuwd hoe dat gaat aflopen. 2 jaar terug, na het ongeluk zijn haar beide linkerbenen van onder tot boven gefotografeerd en was het botwerk puntgaaf. Het zou mooi zijn als de PROK wordt. Wat de zaak betreft verwachten we eind deze maand uitsluitsel.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:47

@ullaatje: die van mij is heel werklustig, maar wel braaf. Ze is ontzettend op mensen gericht en is heel fijn in de omgang. Ze is vrij chique (maar dat komt vermoed ik van mama's kant) en heeft een goed achterbeen. Veel front en een heel mooi voorbeen. Gewoon een heel fijn paard om mee te werken en ook heel leergierig!

@leonie: dat zijn mooie punten! Gefeliciteerd! En nu lekker even bijkomen.
@diane: fijn dat het zo goed gaat met Gilly en hopelijk PROK dat zou wel mooi zijn.

Debuut in M1 staat hier gepland, best wel spannend moet ik zeggen. Ben benieuwd hoe ze het in deze klasse gaat doen.
De oefeningen op zich zijn geen probleem voor haar, maar goed we zien het wel.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:15

Dank je Linda. Ja ff lekker bijkomen. Hij is zo jong. Hij is nu 4 x meegeweest in 9 weken tijd, dus dat is best veel.

Ik benieuwd naar jullie debuut maar verwacht eigenlijk niks anders dan goede resultaten hoor ;)

Ow dat zou gaaf zijn Diane, Prok! Ben benieuwd hoe de zaak af gaat lopen. Ben je ook lang bezig geweest zeg!