[HK]Voor de paardengenealogen , foto's.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flyfly

Re: Voor de paardengenealogen , foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 15:47

Je hebt gelijk. De Nagano die jij bedoeld is wel KWPN gefokt maar goedgekeurd in Belgie.
Die heb ik niet.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 01:07

Iemand misschien meer info over Appollonius xx, en een standfoto? Ik had al wel een foto van hem gevonden een paar bladzijdes maar nog geen standfoto als die er is.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:23

Flyfly, ben je helemaal klaar voor zaterdag?

Heel veel succes, geniet ervan en ik hoop dat je je examen koetsiersbewijs haalt!
Go jij! Go jij! Knipoog OK dan!

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 16:40

Wat leuk dat je eraan denkt. Ik was net nog even een proefexamen aan het maken. Theorie.
Ja , ik ben er wel klaar voor, ik zie wel hoe het gaat. We gaan naar Gramsbergen , een heel leuk dorpje hier in de buurt. Morgenvroeg om 9 uur theorie en dan tegen half 11 praktijk.

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 16:57

Heel veel succes morgen.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:14

Break a leg Flyfly, toi-toi-toi en nogmaals bedankt voor de moederlijn van onze merrie!

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:48

Ook ik wens je veel succes!
Maar ik denk dat het wel zal lukken! Knipoog
Haha!

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 10:25

Heb je toevallig nog info + foto van de hengst Mandaat ( vader Nikou) frans geboren KWPN gekeurd ??? Bedant

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 14:57

Mandaat

Geb. datum 15-apr-1971
Pijpomvang -
Stamboeknr. 133 Stb (ex Forban SF)
Naam fokker, woonplaats C. Comparat, Bazas(Gironde), F
Kleur bruin
Fokfamilie -
Stokmaat 174

Verrichting Sleen 1975
Maakte goede vorderingen, al bleef stap kort. Kan meer schoudervrijheid hebben. Aanleg is goed, bereidheid om te werken aanwezig. Stalgedrag rustig. Gewillig bij vrij springen, bij alle oefeningen plezier in het werk en toont levendig orenspel.
Aangespannen rustig. Wever. In rijproef soms onregelmatig in bewegingen. Goede souplesse. Vrij springen goed met wat weinig ruggebruik. Springen onder het zadel goed door en wendbaar. Goed door in het terrein, iets rollend. Karakter best en eerlijk.

Rijproef x 3 7.14
Springen vrij x 4 7.5
Springen ozh x 1 9
Aangespannen x 1 9
Terreinproef x 3 7.5
Karakter x 3 9
Algemene indruk x 4 6
Trainingsrapport x 5 6
Puntentotaal 148.92
Max punten 200
Klassering B
Plaatsing 12e van 30
Jaar verrichting 1975
Plaats verrichting Sleen

Afstammelingen rapportage
Afkeuring 1978 (volledige collectie)
Geen afstammelingen getoond.

Overige informatie
HK Utrecht 1975
19e van 36 RP.
De vader is een Normandiër met anglo-arabisch bloed in de afstamming. Op papier mocht de stam langer zijn. Enig anglo-arabisch bloed geeft er een apart tintje aan. Populair gezegd "een kast van een paard", grote maten, goede borst en flankdiepte. De stap is wat kort, de kootvering kon beter.
Eigenaar: F.T.J.J. Koeman, Asch.

HK Utrecht 1976
7e van 17 RP; IIC-premie.
Hengst met grote en lange lijnen. Stokmaat 174.0 cm. Heeft meer adel gekregen.
Zadelrubriek cat I 5e van 5.

Afbeelding

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 18:23

Hartelijk bedankt!! Heb je toevallig nog een uitgewerkte kopie van de stamboom van Mandaat want ik mis een deel van de derde generatie net diegene die ik nodig heb voor de hengst van mijn kenissen?

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 18:26

Heeft niemand wat info over Apollonius? Verdrietig

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 18:27

jeanke schreef:
Hartelijk bedankt!! Heb je toevallig nog een uitgewerkte kopie van de stamboom van Mandaat want ik mis een deel van de derde generatie net diegene die ik nodig heb voor de hengst van mijn kenissen?

www.paardenfokken.nl

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:17

De merrie Voltige is van onbekende afstamming. Op paardenfokken staat wel een vader bijgeschreven maar in het hengstenboek is niks bekend.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:20

Naam: APOLLONIOS XX Engels volbloed
Verrichtingsverslag
Gedragsonderzoek Ermelo 1987 (02-02 t/m 23-02)
Zeer rustig, intelligent met goed humeur. Aanhankelijk, eerlijk en gehoorzaam. Bij begin onderzoek een korte rencarrière achter zich. Tijdens de lichte werkzaamheden gedraagt hij zich goed. Toont, vooral in galop, enige gevoeligheid op de rug. Veel bereidheid om te werken, werkt met plezier.
Bij aankomst goede voedingstoestand die niet is veranderd. Eet graag.
Stalgedrag goed. Als hij in de box wordt vastgezet gaat hij soms in het halster hangen. Zodra hem duidelijk wordt dat hij zich daarmee niet kan lostrekken houdt hij daarmee op. Overigens is hij goed te poetsen zonder dat hij wordt vastgezet.

Verrichtingscijfers
Karakter 8
Stalgedrag 9
Plaatsing nvt (gedragsonderzoek)
Jaar verrichting 1987
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1988 (veulens)
Een uniforme groep zeer rijtypisch gebouwde en goed ontwikkelde veulens werd van deze Volbloedhengst getoond.
Het hoofd is sprekend maar lang. De hals heeft voldoende lengte, maar zou soms bespierder kunnen zijn in de bovenlijn. Als gevolg daarvan verloopt de halslijn naar de schoft nog wel eens via een knik. De nek heeft voldoende lengte. Schoft en schouderpartij zijn zondermeer voorbeeldig. De schouder is lang en ligt er schuin in. De schoft is sterk ontwikkeld en loopt lang door. De rug is goed gevormd en gespierd en de lendenpartij geeft een beste aansluiting tussen voor- en achterhand. De croupe is goed gevormd, best gespierd, maar zou dikwijls meer lengte kunnen hebben. In alle getoonde groepen kwamen verschillende veulens voor die een wat ronde bilspier vertoonden. Het voorbeen is goed gesteld, mooi lang gekoot, heeft voldoende zwaarte en vertoont een goed ontwikkelde voorknie. Het achterbeen is uniform sterk gehoekt. Het spronggewricht is meermalen knobbelig, terwijl de kop van het griffelbeen grof is. Over het algemeen is het spronggewricht voldoende ontwikkeld, maar vooral in de groepen geprikte veulens zou de sprong meermalen langer en breder kunnen zijn.
De stap is voldoende, maar zou royaler kunnen zijn; het achterbeengebruik is beperkt, terwijl ook de schoudervrijheid duidelijker aanwezig mocht zijn. Wat de draf betreft moet er duidelijk onderscheid worden gemaakt. Er zijn enkele veulens die goed kunnen draven met veel cadans, ruimte en elasticiteit, de meerderheid mist achter de kracht. De kwaliteit van het beenwerk is doorgaans goed. De voeten zijn goed van bouw en vorm.
De hengst heeft goede merries gehad.
Een enorme regenbui, die voortduurde tot en met het tonen van de eerste veulens, maakte de keuringsbaan erg glad en drassig.

Kort samengevat: goed ontwikkelde veulens. De hengst is in staat het type sterk te verbeteren. In draf zou de achterhand doorgaans beter moeten ondertreden.
Getoond: 33 veulens uit 172 dekkingen.

Afstammelingen 1991 (september; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Apollonios xx voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 2000 (januari; 11-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 11-jarige nakomelingen wordt Apollonios xx definitief goedgekeurd.

Sportindex
Jaar berekening 2006
Aantal veulens stationsverrichting 19
Aantal veulens springindex 59
Betrouwbaarheid springindex 81
Springindex 74
Aantal veulens dressuurindex 141
Betrouwbaarheid dressuurindex 88
Dressuurindex 124

Goedgekeurde KWPN kleinzonen
UPHILL 01.08045 Stb (ex Un Roi vb KWPN)

Status
08-2000 overleden (koliek)

Overige informatie
Exterieuromschrijving 1987
Deze Volbloedhengst heeft het type van de veredelaar. Hij is correct gebouwd met een mooie voorhand. De goed gevormde en gespierde croupe valt op.

2000 augustus overleden aan koliek

Moederrapport
Moederrapport
Geen protocol.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:33

Heel erg bedankt!! OK dan!

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:22

Flyfly heb je net al een pb gestuurd, maar heb je info over Flipper 87.8141 (volgens mij is dat zn stamboeknummer) ?? Een hengst volgens mij van 1987.....

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 10:18

Flipper

Geb. datum 23-mrt-1987
Pijpomvang 21
Stamboeknr. 87.8141 Stb (ex 21.00988.87 Holst)
Naam fokker, woonplaats K. Lausen, Stangheck(Holst), BRD
Kleur bruin

Verrichting Ermelo 1991 (gedeelde 15e plaats)
Evenwichtig, vriendelijk, gehoorzaam, eerlijk, attent, goed humeur. Bij begin onderzoek al behoorlijk doorgereden. Strakke bovenbouw, laat zich bij dressuur moeilijk bewerken. Er moet veel aan gewerkt worden om hem tot ontspanning te brengen.
Stap onvoldoende kort, niet regelmatig. Draf weinig kracht en tact. Galop redelijk maar hij zou meer mogen buigen in het spronggewricht. Bij springen zeer goede afdruk, goed ruggebruik, goede beentechniek, springt zeer goed met het lichaam omhoog. Presteert in terrein ruim voldoende. Geeft bij dressuur zeer matig gevoel, bij springen zeer goed gevoel, laat zich bij springen heel fijn rijden. Plezier in het werk, ervaart werk als zeer licht, tamelijk veel bereidheid om te werken. Weinig aanleg als dressuurpaard, zeer veel aanleg als springpaard.
Bij aankomst schrale voedingstoestand, is tijdens onderzoek harder geworden.
Rustig stalgedrag.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Herkeuring 1991 (25-06) in stamboek ingeschreven.
Aangewezen voor het verrichtingsonderzoek op basis van de te verwachten aanleg als springpaard. Gezien de resultaten hiervan heeft de hengst de verwachting volledig waargemaakt. De (herkeurings)commissie heeft echter zwaar getild aan de drie onvoldoendes voor stap, draf en rijproef. Zij is van oordeel dat voldoendes voor de basisgangen essentieel zijn voor een goede rijpaardenfokkerij. Anderzijds geldt dat voor prestatievererving er dringend behoefte bestaat aan hengsten die (spring)prestatie door zullen geven. Tegen die achtergrond heeft de herkeuringscommissie besloten de hengst op grond van zijn beste springmanieren kansen te geven

Stap 4.5
Draf 5.5
Galop 7
Rijproef 4.5
Springen vrij 8.5
Springen ohz 9
Terreinproef 7
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 8
Puntentotaal 72.00
Max punten 100
Plaatsing 15e van 24 (16)
Jaar verrichting 1991
Plaats verrichting Ermelo

Straalbeen rechts 2
Straalbeen links 2
Sesambeentjes lateraal rechts 2
Sesambeentjes lateraal links 2
Sesambeentjes mediaal rechts 2
Sesambeentjes mediaal links 2
Kogel/arthrose rechts 2
Kogel/arthrose links 2
Sprong/spat rechts 1
Sprong/spat rechts 1

Afstammelingen 1993 (veulens)
Juist voldoende ontwikkelde veulens toonde deze Holsteiner hengst. Het type bleek amper voldoende te zijn, terwijl praktisch alle veulens overbouwd waren.
Het hoofd is voldoende van vorm en uitdrukking. De hals heeft voldoende lengte, maar is nog wel eens diep aangezet en zou in de bovenlijn ook iets meer bespiering mogen hebben. De schoft is wisselend: van plat en kort tot voldoende ontwikkeld en voldoende lang. De schouder heeft vrijwel steeds voldoende lengte, maar zou dikwijls schuiner gelegen kunnen zijn. De rug is voldoende bespierd, maar is meermalen iets lang en gezonken. De lendenpartij is voldoende goed aangesloten. De croupe zou langer moeten zijn. Het voorbeen is meermalen ingesnoerd. Het achterbeen is voldoende goed van stand, maar de spronggewrichten zijn wat kort en weinig ontwikkeld. De kwaliteit van het beenwerk is normaal, maar zou in veel gevallen wat meer zwaarte mogen hebben.
De stap is kort bij een beperkte schoudervrijheid. In draf is er sprake van voldoende ruimte, maar zou het achterbeen meer onder moeten treden. De uitgezochte veulens hadden meer ontwikkeling, waren minder overbouwd, toonden meer ras, beschikten niet over armgespierde halzen, toonden een duidelijk sterkere bovenlijn en een iets gedragener draf.
Twee thuis geïnspecteerde veulens draafden beter dan het algemene beeld heeft weergegeven.
De kwaliteit van de vergezellende moeders was gewoon.
Kort samengevat: voldoende ontwikkelde veulens, amper voldoende in het type staand, die voldoende draven, waarbij het achterbeen evenwel meer zou mogen ondertreden.
Getoond: 16 veulens uit 80 dekkingen.
Afstammelingen 1997 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft de reeds geëxporteerde Flipper voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.
Afstammelingen 2001 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen blijft Flipper voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Jaar berekening 2006
Aantal veulens stationsverrichting 0
Aantal veulens springindex 18
Betrouwbaarheid springindex 65
Springindex 131
Aantal veulens dressuurindex 15
Betrouwbaarheid dressuurindex 60
Dressuurindex 93

Status
1994 okt export Canada

Overige informatie
Exterieuromschrijving 1991
Beknopt aandoende hengst met goed front. De croupe kon meer lengte hebben. Bouw en stand van de benen is correct.

Afbeelding

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:46

Thnx Kimmb!!!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 14:33

wie heeft er foto's en informatie van codexco bwp hengst en de merrie ulana bwp
ook zou ik nog foto's en informatie willen van
codex bwp hengst
uriel de feu bwp merrie
let's go xx bwp hengst
madelein merrie bwp

ik zou ze graag willen het zijn namelijk de ouders en grootouders van mijn ruin quilano

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 19:33

Heb je zo toevallig niks over Landetto? (Holsteiner stam 104a als ik het goed heb)

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 19:50

Ik heb alleen een foto van Codex.

Afbeelding

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 13:28

En hier een foto van zijn zoon Codexco

Afbeelding

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 14:46

Heb je ook info + foto van French Buffet xx ?

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 19:49

kimmb welk nummer heeft die codexco want een vriendin van mij heeft gezicht en komt op een ander paard uit

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 20:16

jeanke schreef:
Heb je toevallig nog info + foto van de hengst Mandaat ( vader Nikou) frans geboren KWPN gekeurd ??? Bedant

Mandaat heb ik gekend. Hij stond in pension in Nootdorp, in 1987/1988. Het was een hele brave hengst. Toen natuurlijk al wat ouder. Als ik me goed herinder, heeft Nico Verwer hem toen gekocht of ging hem rijden.