Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

messica

Re: Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:12

Thx voor de leuke reactie's!! Haar staart is eraf gebeten door een ander paard pajidin, ze heeft eerst ook altijd buiten gelopen in een koppel dus dan kan dat nog wel eens gebeuren!! Maar ja groeit wel weer aan!! Pling

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 18:52

messica schreef:
Maar ja groeit wel weer aan!! Pling

Welja, groeit wel weer aan, er zijn wel meerdere jonge paarden die aan staarten bijten om het "drinken bij hun moeder" te vervangen Clown Haha!

Zooist is Whatje wel vaker onrustig of denk je dat het door het weer komt?
Ik hoor wel meer dat ze wat heter worden als het koud (en waaierig) is....
Staat er nog een wedstrijd in de planning met Whatje? Pling
Heb je nog kijkers gekregen voor Whatje of blijft ie nu nog even bij jou?

Pajidin, wat een verhaal! Wel braaf dat jij hem nog "bij je" kon houden toen die andere aan de kletter ging. Spannend dat je nu met hem gaat springen. Wat zei je instructeur van je jonge Sidney? Hou je deze voor jezelf of wil je deze Sydney verkopen?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 21:31

Komt door het weer denk ik hoor Downhill.
Ik ga de 24??? februari pas weer.
De regiokampioenschappen.....

Eerst even met Kel bezig zijn nu....

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:00

Downhill schreef:

Spannend dat je nu met hem gaat springen. Wat zei je instructeur van je jonge Sidney? Hou je deze voor jezelf of wil je deze Sydney verkopen?

Ja reuze spannend! Ben alleen nog niet echt een springheld.

Mn instructrice is dresuur gericht, maar vond mijn paard erg leuk, vooral omdat hij zo'n fantastisch front heeft. Alleen mijn Sydney (genaamd Wallstreet) heeft niet echt een super draf dat een dressuurpaard moet hebben, ik hoop dat het nog iets beter wordt door training.

Mijn mannetje blijft eerst nog even een jaartje, en daarna moeten we maar eens verder kijken omdat er dan weer twee 3jarige Sydneys klaarstaan. Maar wat mij betreft mag hij nog heeeel lang blijven!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 00:47

hallo.
allemaal hier even een update over mijn 3 jarige sydney.
wise girl heeft gister voor de 2de keer bb gesprongen en dat deed ze super.
(ze mag pas over 3 maand b lopen door de nieuwe regel ivbm haar leefttijd)
was heel kijkerig parcours maar ze deed super braaf 1 balkje op de laatste.
ze was dan ook wel erg onder de indruk van alles.ik heb haar ook opgegeven voor een losspring wedstrijd in saarsveld.
ik voeg een foto bij.
groetjes saskia
Afbeelding
Afbeelding

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 10:28

Wow! *LOL* Haha! Rolleyes Knooopje:
Die ziet er goed uit zeg! Ze is al een echte "dame" aan het worden Haha!
Super foto's. Fijn dat Wise Girl je direct al een fijn gevoel geeft tijdens springen. Merk je wat met haar hengstigheid tijdens rijden?

De 24e feb is al erg snel, Zooist (vooral als je je moet voorbereiden op de kampioenschappen Knipoog ) Zijn er nog dingen die je wilt verbeteren of is Whatje er KLAAR VOOR? Hoe is het verder met Kel? Duurt ook niet zo lang meer....

Pajidin, de draf wordt vast en zeker nog beter bij Wallstreet, toch? De leeftijd speelt nu nog eventjes een grote rol en dat kan alleen maar beter worden door je training met je instructrice. Ga je nog foto's maken Pajidin? Hyper!

Tienus Haha! Ook nog maar eventjes voor je C....... Ben je je merrie al aan het "trainen" voor flitsers van de camera? We verwachten op z'n minst toch 25 foto's van C....... Ja

RZDLover ik vrees dat je nog gaat schrikken als jij je Sidney weer gaat ontmoeten. Hij zit in een leeftijd waarbij ze echt in korte tijd VEEL gaan groeien Tong uitsteken
Ben berebenieuwd naar de Cheese!

Misschien is het leuk om een maandelijks foto-dagboekje bij te houden van je Sidney-merrie, Messica. Met als THEMA: "Hoe snel groeit de staart van mijn paard"

Pruttel Haha! Is jouw kleine dreumes nog "aan de wandel" geweest? Nagelbijten / Gniffelen Hyper!
Die van jou zal ook wel weer een stuk de hoogte in zijn gegaan......?

Van de week liep ik de stal van Brazil in en toen dacht ik: "jeetje wat ben je ... niet mooi........
Hoe lelijk kan een (bijna) jaarling zijn? Hoofd is nu heel groot en hij loopt erbij als een GEIT (inclusief de bouw)
Ik hoop dat dat snel weer bijtrekt Haha!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:11

hallo.
ik merk tijdens het rijden niet veel als ze hengstig is.
wel als ze in de wei loopt bij de andere paarden.
ze is wel wat een drammer in omgang,ze wou eerder lastig stil staan met zadelen en op de wasplaats loopt ze heen en weer zeg maar,ik laat haar dan gewoon wat langer staan en moet zeggen dat het al een stuk beter word.
met zadelen staat ze al mooi stil
maar wel een enorm knuffel paard,en super eerlijk in het parcours.
zijn hier al meer sydneys die springen.
groetjes saskia

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:42

knooopje wat een gaaf paard zeg!
Heel mooi dier.
Nou ik denkt dat het nog even wachten wordt op foto's, we zijn nu aan het twijfelen of we hem zelf zadelmak gaan maken (ik dus) of dat we hem in laten rijden.
Moeilijk.... Scheve mond

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:08

Als het ons al lukt om er live bij te zijn als de C onderweg is, worden er geen foto's gemaakt.
Dat lijkt me niet echt fijn voor Vicky.
Foto's komen pas als alles gezond en wel op de wereld is en drinkt. Dan worden jullie doodgegooit met foto's. Haha!

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:13

hahaha nou tienus ik denk dat je gelijk hebt hoor, je kent je eigen paard het beste en het is natuurlijk het best als alles rustig verloopt.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 22:08

Ha ha, heb je ook al helemaal de kriebels tienus...????
Spannend hè?

@Downhill..... Al laat ik Whatje nu staan tot de 24e dan loopt ie zijn proefje nog wel.
Alles gaat op het gemakje, maar hij doet ook echt alles wat ik vraag.
Als ie niet weet wat ik bedoel gaat ie dingen proberen en als het dan goed is en dat zeg ik dan vergeet ie het niet meer.

Zo kunnen we al heel goed wijken en schouderbinnenwaarts.
Gewoon een klein stukje, maar ik denk zelfs dat als ik een M1 proef zou MOETEN rijden dat we nog geeneens een slecht figuur slaan, op de keertwendingen na dan..... maar als je me daar een weekje voor geeft, doet ie dat ook.
En alles gaat zo lekker spelenderwijs. Helemaal geen druk, niet te moeilijk doen. Hulp geven en laat maar uitzoeken.... braaf, nou oké dan! Dan bedoelt ze dat zeker.....

Ik kan er echt niks aan doen..... Whatje is in staat om in een kwartiertje rijden er alles uit te gooien op een super relaxte manier.
En dan stap ik ook meestal nog vrij lang los....

Wonderpaard....

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 10:17

Dat vermoeden had ik al Zooist, dat het zo lekker gaat Knipoog
Leuk dat ie zo lekker gaat in de dressuur en dat hij alles voor je wilt doen! Veel mensen verlangen naar zo'n paard.

"Wonderpaarden" moet je "houden" Zooist.......
Echt waar Lachen

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 10:18

Jaja, maar ik kan niet alles houden....

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:35

Is een bokt-actie Laat-Whatje-blijven, missshien een idee?

Vicky zondert zich in de wei inmiddels wel vaker van Tienus af.
Mijn broer zal een frame in elkaar lassen zodat de tralies tussen de stallen netjes en degelijk dicht gemaakt kunnen worden.

(mijn broer heeft zgn. een hekel aan paarden, koeboer, vooral in zijn land. Maar hij is wel heel vaak op de concoursen hier in de buurt te vinden, en als er wat met de paarden is, gaat hem dat ook nog aan het hart) Haha! En hij vindt het maar wat leuk dat er een veulen komt, en als er een koets is, gaat hij ook mee het bos in.
Ik ben nu nog wel rustig, het duurt immers nog wel een aantal weken.

duifve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:00

wij hebben twee veulens gefokt van sydney en verwachten dit jaar er ook een lijken mooie goede veulens (al zeg ik het zelf)

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:05

duifve heb je misschien ook foto's ?

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 19:11

Ben vandaag even naar Boaz wezen kijken, hij ziet er goed uit, is nu zo'n 8 maanden en al best groot, ik schat zo'n 1,40 m hoog. Ik had verwacht dat het al een echte naarling aan het worden was maar dat valt best mee. Hij groeit achter en voor heel mooi gelijk en krijgt al een echt paardenhoofd. Ponyhalster zal binnenkort niet meer passen denk ik.

Hij is niet meer aan de wandel geweest maar weet precies hoe het leven op stal in elkaar zit, tis een pienter mannetje.

Zal binnenkort weer wat foto's plaatsen.

@knoopje, wat een prachtig beest heb je daar op de foto staan, hoop dat het een plezier is om te rijden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:01

De DA was hier vanochtend even voor Tienus, waarschijnlijk heeft hij zichzelf tegen de pijp aangetikt en is nu redelijk kreupel.
Maar ik had het nog even met haar over een Birthalarm, of dat verstandig zou zijn in ons geval.
Zij hebben er veel positieve ervaringen mee, met een beetje geluk kunnen we die van de praktijk huren.

De eerste veulens bij hun in de praktijk zijn alweer geboren; notabene 2e Kerstdag.

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:32

Hier even een update over onze Sydney merrie (we hebben nog steeds geen andere naam Bloos ) Ze heeft gisteren een koliek aanval gehad..iets minder leuk nieuws dus!! We hebben de dierenarts erbij gehaald en die heeft haar er wat voor gegeven. Gelukkig ging het vandaag weer een stuk beter!! We hebben haar op het moment s'nachts op stal staan en overdag buiten, en we willen haar vanaf ongeveer april de hele zomer in de opfok zetten. Ze is op stal vanaf de koliek gisteren wel heel druk, vooral als je ervoor staat en het bovenste hek van de stal open hebt dan doet ze heel druk en elke keer staat ze een beetje te steigeren en te graven van laat me eruit!! Terwijl ze juist heel erg rustig is normaal op stal, ze staat bijna altijd op rust en is gewoon heel cool!! Beetje vreemd dus maar misschien dat ze toch nog wat last heeft van haar buik!! Als ze er eenmaal uit is is het net een ezel, we hebben vandaag geoefend met een plastic zak en zijn er mee over haar rug gegaan en tussen haar benen door en dat gaat dus allemaal perfect!! Even aankijken dus hoe het gaat op stal!! Hoe groot zijn jullie Sydney's eigenlijk?? Die van ons is denk ik al wel 1.60m zo ongeveer en dat voor een 1.5 jarige!! Iemand een idee hoe groot ze uiteindelijk gaat worden?? Haha!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 17:16

Whatje is nu drieeneenhalf en 1.65.
Hij is niet zo heel groot.....

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 18:56

mijn sydney is nu ook 165 ze zeggen dat merrie's niet veel doorgroeien ruinen wel dus whatje word vast nog wel groter.
ik heb nog een ruin en die kocht ik toen was hij 164 en net zo oud als whatje nu.
nu een jaar later is hij 167!!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:57

Jammer genoeg verhuurt de praktijk/DA zijn birth alarm niet meer. Het afgelopen jaar heeft hij er iets teveel gemieter mee gehad.

Wie nog iets weet, het liefst een beetje in de buurt van Zwolle/Meppel/Dedemsvaart/Hoogeveen, ik houd me aanbevolen.
Ik heb overigens een bokker een PM gestuurd die de hare verhuurt.
Maar beter met aanbiedingen verlegen dan om aanbiedingen verlegen zullen me maar zeggen.
De periode zou zo vanaf 18 februari tot 4 maart zijn.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 09:26

Ik heb een BA gereserveerd bij de ruitersportzaak.
Vanaf het tweede weekend februari mag ze op scherp staan. We zijn er dan helemaal klaar voor.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:12

@messica:
Mijn Sydney blijft gewoon een grote E pony denken we (het is ook een kruising). Hij is nu officieel 3 (maar van augustus, dus eigenlijk nog helemaal geen drie) en meet nu ong. 1.50 (kan ook iets groter zijn). Maar goed ik heb bij ons op stal wel eens mensen gezien die hun kruising pony/paard wegdeden omdat ie te klein bleef, dat is later toch een paard van 1.65 geworden ( die ging pas de lucht in toen ie 4 was). Zo zie je maar ik denk niet dat ik er nu al heel veel over kan zeggen. Echt een groot paard zal het nooit worden in ieder geval Haha!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 21:37

knooopje schreef:
mijn sydney is nu ook 165 ze zeggen dat merrie's niet veel doorgroeien ruinen wel dus whatje word vast nog wel groter.
ik heb nog een ruin en die kocht ik toen was hij 164 en net zo oud als whatje nu.
nu een jaar later is hij 167!!

Dat is een goed bericht!!!!