Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 07:04

Ouh Moniek dat had ik in het begin ook echt, maar betert wel vind ik!
Ik probeer [***] ook naar huis te doen na de proef en dan terugkeren (als het niet te ver is) maar helaas die staat soms 7uur!! Op de camion.. Wel met hooi dus hij kan eten, maar soms is het niet anders.. Mensen lachen ook soms met mij als ik hem weg doe naar huis, zeggen ze exact hetzelfde als tegen jou! Maar hij kan het goed genoeg en is gewoon rustig dus waarom dan laten staan zo lang als het ook anders kan! Ik begrijp je gevoel :(:)

moniek21

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 09:00

Hudson staat ook heel goed op de trailer maar die eet dus niet ... en plast ook niet . Als het kan breng ik hem ook altijd naar huis .

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 16:24

Nou lekker commentaar Moniek, zou daar ook echt niet blij mee zijn. Je zou er maar 1 hebben die de boel afbreekt.. wel fijn dat het goed ging natuurlijk!!

7 uur Qleke?! :oo zijn de wedstrijden dan zo ver weg dat je niet heen en weer kunt of..? Ik heb geen idee hoe dat bij jullie gaat :o hier heb je in de omgeving (zeg maar in een straal van 15km) zo 10 plekken waar je kunt starten!

Ik ga toch maar weer scheren.. 10 minuten rijden en hoppa een volledig doorweekt paard :roll:

En pff ik vind het vinden van een instructeur zo moeilijk he.. ik zit nog steeds in dubio, bij de ene heb ik wat aan het een, bij de ander is iets anders weer goed maar verschillende personen werkt toch eigenlijk ook niet en helemaal tevreden over de lessen die ik nu heb gehad ben ik ook niet -:) ben ik nou zo lastig? :=

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 16:47

Ik geloof ook niet dat ik zou blij zou zijn met zulk commentaar :+ je wil je paard toch liefst zo snel mogelijk van een trailer afhebben? Moet er niet aan denken om me paard een paar uur op de trailer te laten , denk overigens ook dat fancy dan wel de boel echt afbreekt maar toch , braaf of niet , het is en blijft niet fijn.

Hier in de omgeving ook zat plek om te starten , maar geloof best dat het in wat minder dicht bevolkte gedeelten best heel lastig is om dichtbij een startplekje te vinden.

Vinden van een instructie is heel lastig. Ik zou het ook niet weten als de keuze voor mij niet altijd simpel gehouden is omdat ik (met fancy) altijd op stallen heb gestaan waar instructie van buitenaf niet welkom is. Heb nu op prinsenstad sowieso wel keuze uit meerdere instructeurs , maar heb ik er tot nu toe 1 geprobeerd en dat is me goed bevallen dus tenzij het echt niet anders kan blijf ik lekker bij me eigen instructie.

Moet wel zeggen dat ik in het verleden wel echt een "trauma" op heb gelopen aan het nemen van lessen omdat ik echt om de haverklap een andere instructie had , die op hun beurt ook weer allemaal andere methodes hadden. Dit heeft mij toen echt heel erg verward en vond het op een gegeven moment niet eens meer leuk om nog les te rijden , dit heeft echt weer een tijd geduurd voordat ik het weer enigszins aandurfde om weer eens een lesje te proberen. Gelukkig had ik toen mijn ouwe en trouwe boscross pony :') Dus nee ik zou jouw niet lastig noemen!

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 17:15

Ja weet het is echt lang... Bvb die ene wedstrijd dat ik de demo mocht doen, was om 15u00 maar waren al vertrokken van 7u... Soms is het gewoon zo.. Als het ong halfuurtje rijden is, dan doen we hem naar huis maar langer is ook zo omslachtig want ik moet ook altijd terugkeren voor de coupon en uitslag.. En wat ook is bij onze lrv. Je krijgt je uitslag om 13u ongeveer maar de prijsuitreiking is maar om 15u.. Dus das echt een hele dag dat eraan is!
Heb [***] nog maar 1 x slecht geweten, dat was vandewinter toen we 2 dagen na elkaar wedstrijd hadden maar voor de rest kan hij het altijd goed aan!

Trainster vinden is niet makkelijk, een goeie toch niet iig!!
Ik heb jarenlang bij iemand getraind maar dan gestopt. Maand of 3 op mezelf gereden maar maakte geen progressie meer eigenlijk! Dan beginnen trainen bij een super amazone en trainster, met veel geluk, want als ik belde werd ik al snel afgewimpeld dat het volzet was :D maar gelukkig kende ik daar iemand en zo via via is het toch gelukt.. En het is het beste wat me op paardrijvlak ooit is overkomen!! Ik denk soms sh*t waar was ik vroeger mee bezig :') dit jaar is het 4de jaar dat ik er rijd en nog geen dag spijt gehad :D dus ik zou zeggen blijven zoeken tot je zoiets vindt!!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 18:42

Instructie is lastig... ik heb een fijne voor de dressuur... en een fijne voor het springen. Springen is echt van de oude stempel en niet op de nieuwerwetse manier dus die gaat echt uit van de training van het paard. Ik ga eigenlijk alleen naar andere locaties om bijv daar een parcours te springen.
Ik vind het trouwens wel leuk om bijv een clinic te rijden. Hoor je net even andere dingen en een andere kijk er op. Meestal vertel ik daarna aan mijn eigen instructrice wat iemand anders zn kijk er op was en of dat wel of niet werkte. Kan zij me weer verder helpen. Vind ik heel fijn werken :)

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 18:46

Jaa clinics vind ik ook top. Volgende week zondag weer, liefst zou ik altijd bij haar lessen maar ze woont aan de andere kant van het land dus dan is het niet echt meer betaalbaar ivm de reiskosten.. ;(

Ik zoek gewoon nog even verder :Y)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 18:48

Ach, vanaf hier is alles ver :')

Over het wachten op de trailer.... ik ga nu vaak met 2 paarden op pad en dan komt het wel voor dat ze even moeten wachten maar dat is vooral met springen. Als ik met dressuur aan het begin van de rubriek start dan rijden we vaak met 2 auto's naar de wedstrijd. Mijn trouwe fans en grooms (ouders :D) brengen dan het paard terug en wacht ik op de prijsuitreiking :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:36

Wauw Vibabu wat een toppers dat ze dat doen zeg +:)+
Een goede instructie is inderdaad echt goud waard ben ook erg blij met de mijne _/-\o_

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 15:12

Hoe is t hier met de krackjes? :)

Rot dat je zo lang moesten wachten moniek.. echt heel flauw! Zeker met zo'n jonkie. Ik breng ze meestal gelijk ook weg na de proeven met t wagentje, maar soms gaat dat niet als het verder weg is helaas.. outdoor in de zomer op gras kan je nog wel eens lekker even met ze gaan grazen of stappen, maar om nou een uur lang op een sombere parkeerplaats te gaan stappen is ook niks :+

Eigenlijk zouden we een keer een clinic moeten regelen met onze Krack nakomelingen :) zag in het johnson topic dat ze bij Van Silfhout een clinic hebben gehad, erg leuk idee!

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:00

Jaa dat zou ik super gaaf vinden! Alleen vervoer is voor mij wel een dingetje..

Hier alles prima. Gina vorige week van de zooltjes af na straalkneuzing maar liep toch niet helemaal lekker, vandaag er weer onder laten zetten. Zondag weer een clinic hier op stal, zin in!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:41

Oh ja ik ben ook voor een Clinic *\%/* moeten we even kijken wat een leuk idee is .. staat hij nog bij van Uytert ? ( schaam me helemaal een beetje dat ik eigenlijk geen idee heb hahaha ) Anky heeft hem altijd gereden toch .. maar of die nou het leuk vind dat we daar komen ....

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:51

Toen de moeder van de mijne gedekt werd in 2011 stond hij nog bij van Uytert ja :j

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:08

Oohh ik vind dat ook wel leuk klinken! Al is vervoer hier ook wel een puntje :') maar dat zien we wel als het er echt eens van zou komen. Heb nog nooit een clinic meegemaakt dus leuk me ook wel eens leuk!

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:30

Ik zou dat ook wel heel leuk vinden (en wat geld voor overhebben ;) )
Ik ben na februari weer in het land, maar zo'n vaart zal het wel niet lopen toch? :)

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:39

Sharkj schreef:
Oohh ik vind dat ook wel leuk klinken! Al is vervoer hier ook wel een puntje :') maar dat zien we wel als het er echt eens van zou komen. Heb nog nooit een clinic meegemaakt dus leuk me ook wel eens leuk!

Misschien kunnen we qua vervoer dan samen wat regelen, je woont een half uurtje bij mij vandaan dus dat is goed te doen :D

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:51

Ik weet het niet zo goed.. Naar mn trainster toe vind ik dat persoonlijk een beetje moeilijk en ik heb het ook nogal moeilijk met plots andere instructies... :')
Rijdt hij eigenlijk volgens de ldr-methode?
Ik ga er eens over nadenken! En als het er van komt, of ik nu meedoe of niet, kan ik wel komen kijken misschien? :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:15

Qleke.. het zal sowieso iemand worden die wat met Krack te maken heeft/gehad denk ik ..misschien bij Van Uytert en heeft hij iemand die les kan geven op stal ? Maar zou jouw instructie er problemen mee hebben als je een clinic rijd bij een ander ? Ik ben ook erg blij met m'n instructie maar een clinic rijden is toch wel erg leuk en geeft weer een andere blik .. en het is niet iets wat je elke week doet .

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:42

Anky zou wel een hele gave beleving zijn! Weet niet of ze dat zou doen, maar kan het tegen die tijd altijd vragen.

Denk je echt dat ze daarmee moeite zou hebben Qleke? Het is toch juist fijn om soms een keer bij een ander te lessen, je leert van iedereen wat bij. En zeker voor zo'n clinic zou het wat vreemd zijn als ze dat niet goed zou vinden :) V. Sh. vind ik persoonlijk wel pittig lesgeven, maar ontzettend leerzaam. Ben je tegen ldr 'methode' dan? Zou wel sowieso gezellig zijn als je er bij zou zijn!

Maar zou idd wel gaver zijn om iemand te vinden die iets met Krack zelf te maken heeft gehad! Goed idee Moniek :D

Jeska en Sharkj dat zou wel heel praktisch zijn zeg! Wist niet dat jullie in de buurt van elkaar woonden :)

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:53

Haha ik ook niet Essie maar volgens Google maps ligt delfgauw hier een half uur vandaan :P

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:26

Nee ik denk niet dat ze er een probleem van zou maken, maar voel er me zelf niet echt heel goed bij :D maar vrees ook dat dat een beetje verschil is tssn belg en nederlander, waar ik niets mis mee wil bedoelen!! Maar in nl wordt dat beter aanvaard als je dat doet vind ik :)
Ik ben ook heel erg overtuigd van haar manier van trainen.. Vooral dat eigenlijk!

En tegen ldr is veel gezegd maar zou er niet naar uitkijken om het zelf te moeten doen :)
Ik kijk wel graag naar hem als hij rijdt hoor! Daarom vroeg ik het me ook een beetje af!
En ja ik had pas door idd dat hij niks met Krack C heeft nadat ik het postte :')

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:20

Dat kan! Vind het wel heel lief van je tegenover haar. :) kan idd zo zijn dat het hier normaler is!

Is ook moeilijk om iemand te vinden die niet alleen qua lesgeven en rijstijl bij je past, maar ook als persoon. Heb zelf niet 1 instructrice, maar heb er een paar die me allemaal op verschillende punten kunnen helpen als iets niet lukt of als ik wat extra hulp kan gebruiken. Standaard wekelijks of maandelijks lessen bij 1 iemand doe ik eigenlijk niet.

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 23:03

Ik kan geloven dat je daar ook heel veel van leert essie!!
Ik ben nogal gehecht aan haar :) heb graag een vast stekje dat vertrouwd voelt.. Afgelopen winter had ik toch een clinic meegereden die ik gewonnen had en viel zwaar tegen.. Dus ik volg mijn gevoel daarin vanaf nu :D

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 09:08

Ahh toch nog een krackje dichtbij :p op die van joys na die staat om de hoek bij mij.

Mij lijkt het gewoon leuk om een mee te maken , gaat niet alleen om het leren. Maar ook om de ervaring en gezelligheid. Als ik iets moet doen waar ik het niet mee eens ben dan doe ik het simpelweg ook gewoon niet. Dat heb ik in alle jaren heen en weer tussen instructies wel geleerd. :')

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 09:17

Ja Sharkje dat had ik dus in de clinic.. Was er bijna uitgesmeten na een kwartier en had nog niet eens mn mond opengedaan :') ik ben gewoon niet bruut met mn beest en zo simpel is dat.. en dat vroeg ze wel dus ik probeerde ze onopvallend te negeren maar ze zat zo in mn nek ze wou me echt niet lossen pfoeh, vermoeiend echt!